ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του αμιγώς ηλεκτρικού Hyundai Ioniq 5 με τους 230 ίππους

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK KBOID

Το Ioniq 5 είναι ο,τι κοντινότερο σε Tesla Cybertruck υπάρχει στην Ελληνική αγορά, καθώς με τις επιβλητικές του διαστάσεις και τη σχεδίασή του, δεν περνάει πουθενά απαρατήρητο και γίνεται πρώτο θέμα στη συζήτηση, ακόμα και τώρα, τρία χρόνια από την πρώτη του κυκλοφορία.

Είναι από τις περιπτώσεις εκείνες που στις φωτογραφίες, βλέπεις “κάτι άλλο”, ενώ από κοντά τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν μπορώ να το περιγράψω αλλιώς, μια και το “φορτηγό” της Hyundai, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, γεμίζει το κάδρο σου όταν το κοιτάς, με έναν τρόπο πολύ ξεδιάντροπο- σχεδόν με αναίδεια.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Θέλοντας να υπογραμμιστεί η ιδιαιτερότητά του, που για τη Hyundai ήταν κάτι πολύ σημαντικό για να αναδείξει την αμιγώς ηλεκτρική του υπόσταση που ήταν και το στοιχείο διαφοροποίησης από τα μέχρι τότε -αναμφίβολα mainstream- μοντέλα της κορεάτικης εταιρείας, η προσέγγιση ήταν αρκετά διαφορετική. Έως και ακραία. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο έντονο στην προκειμένη περίπτωση, με αυτό το ματ ασημί χρώμα του αμαξώματος (που χρεώνεται 900 ευρώ).

Το αρχικό σοκ που προκαλούν οι διαστάσεις του, επιβεβαιώνεται τόσο όταν το παρκάρεις ανάμεσα σε συμβατικά μοντέλα ακόμα και των θεωρητικά μεγαλύτερων κατηγοριών, όσο και όταν δεις τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, όπου τα 3,0 μέτρα του μεταξονίου κυριολεκτικά “βγάζουν μάτι”. Οι γωνίες και οι σκιάσεις πάνω στο εντυπωσιακό αμάξωμα, συνθέτουν μια εικόνα ιδιαίτερα εντυπωσιακή, η οποία συμπληρώνεται και από το γωνιώδες μοτίβο των φωτιστικών στοιχείων με τα παραλληλόγραμμα.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Το Ioniq 5, είναι ένα διογκωμένο hatchback, που λόγω της ιδιαιτερότητάς του αυτής, “μπαίνει στα χωράφια” των SUV, μοιάζοντας όμως σαν να μην ήταν εξ αρχής ο στόχος της Hyundai αυτός. Μοιάζει σαν να προέκυψε μια και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου, όντως το κάνουν να δείχνει “παράταιρο” απέναντι σε κάθε άλλο μοντέλο που θα μπορούσε κάποιος υποψήφιος αγοραστής να βάλει δίπλα.

Ναι, το Ioniq 5 δεν το μπερδεύεις με τίποτα άλλο που έχεις δει μπροστά σου. Και πως θα ήταν δυνατόν κάτι τέτοιο; Η έκπληξη ωστόσο, μεγιστοποιείται από το γεγονός πως το Ioniq 5 δεν είναι ένα μοντέλο, κάποιας “τολμηρής” αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά το πετραχήλι της ηλεκτροκίνησης της -πάλαι ποτέ, εταιρείας “λαϊκής βάσης”- Hyundai. Έχοντας “χωνέψει” κατά κάποιο τρόπο το μέγεθος του αμαξώματος, αυτό που σε περιμένει στην καμπίνα, είναι μάλλον αναμενόμενο.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK HYUNDAI MOTOR


Άπλα. Πλούσιοι χώροι για τους επιβάτες, μετακινούμενη κεντρική κονσόλα με πολλές θήκες και επιφάνεια ασύρματης φόρτισης, μεγάλο ντουλαπάκι- συρτάρι μπροστά από το συνοδηγό και μίνιμαλ προσέγγιση στην αισθητική των χειριστηρίων για τον έλεγχο του αυτοκινήτου, που επικεντρώνονται πρακτικά στη δεξιά πλευρά του τιμονιού. Εκεί που ο ένας από τους δύο μοχλοδιακόπτες, είναι ο επιλογέας των ταχυτήτων.

Τόσο- όσο. Ότι χρειάζεσαι σε πραγματικούς διακόπτες και μόνο, είναι ως επί το πλείστον στα χέρια σου, μια και συμπληρωματικά να πούμε πως και το τιμόνι έχει πολλές λειτουργίες πάνω του. Όλοι οι υπόλοιποι διακόπτες και ενεργοποιητές, είναι ψηφιακοί και εμφανίζονται όταν το επιθυμεί ο οδηγός, στην κεντρική οθόνη του infotainment με το λευκό φόντο.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK HYUNDAI MOTOR


Οι ανοιχτόχρωμες επιφάνειες σε όλη την καμπίνα, εντείνουν την αίσθηση της φιλοξενίας, η οποία υπογραμμίζεται με τους πλούσιους χώρους που λέγαμε νωρίτερα. Στο Ioniq 5, κανείς δεν αισθάνεται πως είναι περιορισμένος. Τουναντίον. Η ελευθερία κινήσεων είναι μοναδική- αν και αναμενόμενη, μια και όπως είπαμε, οι διαστάσεις του το βγάζουν από τα μέτρα και τα σταθμά της τυπικής κατηγορίας των hatcback έτσι όπως την ξέρουμε.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK HYUNDAI MOTOR

Σε ότι έχει να κάνει με τις αποσκευές, ο σχετικός χώρος έχει όγκο 531 λίτρων με τα καθίσματα στη θέση τους, ενώ αν θέλεις να κάνεις κάποια σοβαρή μετακίνηση πολλών πραγμάτων, η αναδίπλωση των καθισμάτων στέλνει τη χωρητικότητα στα 1.600 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί πως -σε αντίθεση με ότι κάνουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές- κάτω από το εμπρός καπό, υπάρχει ένας χώρος 57 λίτρων για κάποια πράγματα και μάλιστα με κάλυμμα.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Οι διαστάσεις του αμαξώματος από την άλλη όμως, καθιστούν το μοντέλο της Hyundai λιγότερο ευέλικτο από ότι θα περίμενε κανείς λόγω της ηλεκτρικής υπόστασης που το απαλλάσσει από την υποχρέωση της ύπαρξης “δεσμευτικών” μηχανικών μερών ως προς την ελευθερία της άρθρωσης του τιμονιού. Το τιμόνι του Ioniq 5 θα μπορούσε να “στρίβει” περισσότερο, δίνοντας στους επιτόπιους ελιγμούς μεγαλύτερη σημασία, προκειμένου να εξυπηρετείται περισσότερο ο οδηγός.

Ο όγκος του δεν κρύβεται. Το Ioniq 5 είναι “μπόλικο” σε όλα του και έτσι πρέπει να εξοικειωθείς ακόμα και στο ενδεχόμενο πως μια “στριμωγμένη” θέση στάθμευσης σε πυλωτή ή υπόγειο πάρκινγκ, μάλλον δεν θα εξυπηρετεί. Δεν ξέρω αν αυτός είναι αποτρεπτικός παράγοντας για κάποιον που ενδιαφέρεται “ζεστά” για το μοντέλο, σίγουρα όμως είναι κάτι που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη του.

Οι προηγμένες τεχνολογίες που χαρακτηρίζουν ετούτη εδώ τη λαμπρή στιγμή της Hyundai, δίνουν ένα εξαιρετικά πλήρες πακέτο ψηφιακής υποστήριξης του οδηγού αλλά και συνδεσιμότητας για όλους τους επιβαίνοντες. Αξίζει να ξεχωρίζουμε από τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου το Highway Driving Assist 2 που είναι ένα από τα πλέον σύνθετα συστήματα του είδους, το οποίο υποστηρίζει και στο επίπεδο 2 την αυτόνομη οδήγηση.

Πέραν όμως της τεχνολογικής υπεροπλίας, που στο κάτω- κάτω, δεν περιμένει κανείς και τίποτα λιγότερο από το πλέον εξελιγμένο μοντέλο του Κορεάτη γίγαντα, το Ioniq 5 κερδίζει αβίαστα και την εμπιστοσύνη του οδηγού του στο δρόμο. Η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει πάνω στην εξέλιξη της ποιοτικής πλατφόρμας E-GMP που χρησιμοποιεί το μοντέλο, έχει ως αποτέλεσμα το Ioniq 5 να προβάλλει ένα σύγχρονο προφίλ- ακόμα και σήμερα που το οδηγούμε εμείς εδώ στο Sport 24, σχεδόν τρία χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Η ανάρτηση έχει την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά, κοντρολάροντας το βάρος -που στα 1.885 κιλά, μικρό δεν το λες...- ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί το επίπεδο της άνεσης σε εξαιρετικά επίπεδα ανά πάσα στιγμή και σε κάθε περίσταση. Το έχουμε ξαναπεί, πως με τα αμιγώς ηλεκτρικά, είναι δύο φορές πιο σημαντική η λελογισμένη χρήση της ισχύος που σου προσφέρουν “στο πιάτο”, προκειμένου να δεις κάτι από την αυτονομία που σου υπόσχεται ο κατασκευαστής.

Εδώ πρέπει να τονίσω πως στην προκειμένη περίπτωση, το “δικό μας” Ioniq 5 ήταν “φορτωμένο” με 30 και πλέον χιλιάδες δημοσιογραφικά χιλιόμετρα και η εικόνα του ήταν άριστη σε όλους τους τομείς. Πριν λίγο καιρό, μια ινφλουένσερ έκανε το γύρο του κόσμου με το μάλλον ανταγωνιστικό Ford Explorer και “στα ψιλά γράμματα” του επιτεύγματος που καταγράφτηκε και στο βιβλίο Guiness (αυτό με τα ρεκόρ), υπήρχε η σημείωση πως το εγχείρημα ολοκληρώθηκε με κάτι παραπάνω από 29.000 χιλιόμετρα διανυθέντα.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Το Ioniq 5 λοιπόν που πρακτικά είχε δυσκολότερο έργο να αντιμετωπίσει, καθώς βρέθηκε στα χέρια πολλών και “έγραψε” περισσότερα χιλιόμετρα, αξίζει ειδικής μνείας για την αντίστασή του στη φθορά και τα “γυαλίσματα” του διακόσμου (αυτό του τιμονιού είναι εμφανές αλλά ανεκτό). Το τιμόνι είναι ελαφρύ και όπως είπαμε, δεν “κόβει” όπως περιμέναμε. Αλλά ουδόλως αλλάζει κάτι για τη συνολική αξία του αυτοκινήτου, που πατάει καλά και χάρη στις διαστάσεις του, στρίβει αρχοντικά.

Οι 230 ίπποι του κινητήρα δεν είναι αυτό που λέμε για να βάλουν “φωτιά στην άσφαλτο” αλλά μια χαρά επιδόσεις προσφέρουν στο μοντέλο που μόνο με τον οδηγό του, ξεπερνά τους δύο τόνους σε βάρος. Η συνολική αίσθηση της ποιότητας που εισπράττεις σε κάθε περίπτωση είναι εντυπωσιακή. Το Ioniq 5 δεν απέχει πολύ από τις premium προτάσεις του είδους (των ηλεκτρικών ντε…), με επιπλέον σκορ να προκύπτει από την εντυπωσιακή του όψη.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Με 77,4 kWh μπαταρία, η αυτονομία των 481 χιλιομέτρων που δηλώνει η κατασκευάστρια (κατά WLTP) είναι ένα εφικτό αποτέλεσμα, που θα απαιτήσει κάποια προσπάθεια από τον οδηγό. Οι πιο “ανέμελοι” είναι ασφαλές να θεωρούν ρεαλιστική την αυτονομία των 400 και κάτι παραπάνω χιλιομέτρων. Στο software του αυτοκινήτου, τα “όπλα” για να βοηθηθεί ο οδηγός, είναι τόσο το πρόγραμμα ECO, όσο και η λειτουργία της οδήγησης με το ένα πεντάλ, που κάνει πιο έντονη την ανάκτηση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο ρολάρει.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως με την τεχνολογία των 800V που υποστηρίζει το σύνολο, η φόρτιση σε 350 kW ταχυφορτιστή, μπορεί να πάει τη μπαταρία από το 10 στο 80% της χωρητικότητάς της, μόλις σε 18 λεπτά της ώρας- με τα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας να έρχονται μόλις μετά από 5 λεπτά φόρτισης. Το ερώτημα του εκατομμυρίου είναι κατά πόσο αξίζει να δώσει κανείς τα 46 χιλιάρικα για το Ioniq 5.

Η αλήθεια είναι πως τα χρήματα ακούγονται πολλά. Όταν όμως έχεις εξασφαλισμένες τις προϋποθέσεις για την εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που σου προσφέρει το κορυφαίο αυτό τεχνολογικό πακέτο, που αντέχει ακόμα και τώρα, τρία χρόνια μετά την παρουσίασή του και “στέκεται” αξιοπρεπώς απέναντι στις -ακόμα- πιο σύγχρονες προτάσεις της αγοράς, τότε τα πράγματα γίνονται λίγο πιο “στρογγυλά”. Και το Ioniq 5 ακόμα πιο όμορφο.

Ioniq 5 S24AutoDOK
Ioniq 5 S24AutoDOK K.BOIDANIS


Τεχνικά χαρακτηριστικά– Ioniq 5 RWD

Ηλεκτροκινητήρας: Ασύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς (ίπποι): 230

Ροπή (Nm): 350

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 77,4

Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,4”

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 185

Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 16,8

Αυτονομία (εργοστασιακή σε χιλιόμετρα): 481

Διαστάσεις: (χιλιοστά) ΜxΠxΥ: 4.635x1.890x1.605

Μεταξόνιο (χιλιοστά): 3.000

Βάρος (κιλά): 1.885

Χώρος αποσκευών (λίτρα): 531

Τιμή: Από 45.890 ευρώ (με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ”)

TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ TEST DRIVE HYUNDAI HYUNDAI IONIQ 5
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ