Δοκιμή του μεγάλου SUV της KGM- Το Torres PHEV κάνει τον δρόμο να μικραίνει γύρω του

Η πρώτη επαφή με το Torres PHEV αφήνει μάλλον θετικές εντυπώσεις, καθώς παρά το “ώριμο” προφίλ του, είναι ένα αυτοκίνητο που τραβάει το βλέμμα και ξεχωρίζει με τις διαστάσεις και την ήρεμη δύναμή του.
Αν μου επιτρέπεται ο παρομοίωση, το μεγάλο SUV της KGM, είναι όπως ένας ψηλός, ήρεμος άνθρωπος που στέκεται στη μέση ενός δωματίου και δεν χρειάζεται να κάνει απολύτως τίποτα για να δηλώσει την παρουσία του και να τον κοιτάξουν όλοι (μα όλοι). Στο Torres, μόνο και μόνο το ύψος του καπό και ο τρόπος με τον οποίο η μάσκα του μοιάζει σαν να προεξέχει προς τον δρόμο, σου δημιουργούν μια αίσθηση στιβαρότητας που είναι όσο προκλητική φαντάζεται κάθε φίλος αυτού του είδους αυτοκινήτων αλλά και του μεγέθους.
Κάτι στην εμφάνιση του Torres σου “ψιθυρίζει” ότι το συγκεκριμένο μοντέλο φτιάχτηκε για να αντέχει, όχι για να εντυπωσιάζει με ψεύτικα τρικ. Υπάρχει μια περίεργη γοητεία στη σχεδιαστική του φιλοσοφία, η οποία κοιτάζει προς την αισθητική των αμερικανικών SUV χωρίς όμως να πέφτει στην κακογουστιά του υπερβολικού macho χαρακτήρα. Το Torres είναι μυώδες αλλά όχι γκροτέσκο, τετραγωνισμένο αλλά όχι αδέξιο, ευθύγραμμο αλλά όχι αμήχανο.
Αυτός ο οπτικός “όγκος” προετοιμάζει το μυαλό σου και για τον πραγματικά ευρύχωρο, εσωτερικό χώρο που θα βρεις μόλις ανοίξεις την πόρτα και καθίσεις μέσα του. Η πόρτα ανοίγει με ένα ανακουφιστικά στιβαρό ήχο, που δεν αφήνει αμφιβολία για την υλική ποιότητα του κλεισίματος. Η θέση οδήγησης σε υποδέχεται με τρόπο που σου προκαλεί το σχεδόν παιδικό συναίσθημα ότι ανεβαίνεις σε κάτι μεγάλο και, με κάποιο τρόπο, σημαντικό.
Κάθεσαι ψηλά και η άπλα γύρω σου, κάνει την περιμετρική ορατότητα να φαίνεται πιο εύκολη. Νιώθεις λίγο σαν να έχεις αδειάσει πιο πολύ χώρο γύρω σου από ότι στην πραγματικότητα χρειάζεσαι, σαν ο κόσμος έξω από το παρμπρίζ να έχει “απλωθεί”. Η καμπίνα είναι άνετη και ευρύχωρη με τρόπο που δεν προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει επιδεικτικά αλλά μάλλον να σε κάνει να χαλαρώσεις και να πειστείς πως χωράει τα πάντα.
Τα καθίσματα είναι φαρδιά και αρκούντως υποστηρικτικά, ενώ και και οι επιφάνειες γύρω σου, ακόμη κι εκείνες που δεν είναι επενδυμένες με premium υλικά, αποπνέουν μια σοβαρότητα και μια λειτουργικότητα χωρίς φιοριτούρες. Αν κάποιος έχει μάθει να αναγνωρίζει εργονομία και ορθολογική σχεδίαση, θα βρει εδώ μια ειλικρινή προσέγγιση, καθώς το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί για χρήση, για άνεση σε πόλη και ταξίδι.
Όταν γυρίσεις το βλέμμα προς τα πίσω, ο χώρος για τους πίσω επιβάτες σε κάνει να απορήσεις πώς τόσος αέρας υπάρχει για πόδια, κεφάλι και άπλωμα. Είναι σχεδόν αστείο το πόσο άνετα μπορεί να καθίσει ένας ψηλός άνθρωπος πίσω από άλλον ψηλό άνθρωπο και να μη χρειαστεί να περιορίσει ούτε λίγο την στάση του σώματός του. Το δε πορτμπαγκάζ, με την απέραντη χωρητικότητά του, μοιάζει περισσότερο με αποθηκευτική περιοχή μικρού van παρά με χώρο αποσκευών -μεγάλου, έστω- SUV.
Είναι φτιαγμένο για οικογένειες, για ταξίδια, για εκδρομές με πολλά πράγματα, για ζωή που κουβαλάς μαζί σου. Όμως, πέρα από τους χώρους και την εικόνα, το σημαντικότερο στοιχείο του Torres είναι ο τρόπος με τον οποίο κινείται. Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι το plug-in υβριδικό του σύστημα, το οποίο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 turbo με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια γενναιόδωρη μπαταρία.
Αυτή η συνεργασία αποδίδει όχι μόνο σε επίπεδο ισχύος, αλλά πολύ περισσότερο σε επίπεδο πολιτισμένης λειτουργίας και άμεσης απόκρισης. Στην πόλη το αυτοκίνητο συχνά λειτουργεί αποκλειστικά ηλεκτρικά, με μια απόλυτη σιωπή στην κίνηση που κάνει την εμπειρία απροσδόκητα ήρεμη. Είναι όμορφο συναίσθημα από ένα τόσο μεγάλο αυτοκίνητο να “αιωρείται” σχεδόν πάνω από τον δρόμο, επιταχύνοντας ομαλά χωρίς κραδασμό και χωρίς παραγόμενη μηχανική ένταση.
Όταν η μπαταρία εξαντληθεί ή όταν ζητήσεις περισσότερη δύναμη από όση μπορεί να προσφέρει μόνη της η ηλεκτρική μονάδα, τότε η μετάβαση στη λειτουργία υβριδικής υποστήριξης γίνεται με τρόπο αρκετά πολιτισμένο. Ο ήχος του θερμικού κινητήρα είναι διακριτικός και συγκρατημένος, και η συνεργασία των δύο μοτέρ δημιουργεί αυτό που θα περιέγραφε κανείς ως μια συνεχόμενη, ήρεμη ώθηση που σε μεταφέρει μπροστά χωρίς απότομες κορυφώσεις.
Η επιτάχυνση δεν είναι κάτι που σε ενθουσιάζει με έναν σπορ χαρακτήρα αλλά σε ικανοποιεί με μια αίσθηση επάρκειας και δύναμης που είναι πάντα διαθέσιμη όταν τη χρειαστείς. Η ποιότητα κύλισης είναι σαφώς προσανατολισμένη στην άνεση και το σύστημα ανάρτησης αντιμετωπίζει τις ανωμαλίες του αστικού οδοστρώματος με μια αίσθηση αυξημένης ευγένειας.
Αν βρεθείς σε ελληνικό επαρχιακό δρόμο με άσχημες λακκούβες και σπασμένη άσφαλτο, το Torres σε κάνει να νιώθεις ότι κινείσαι πάνω σε ένα στρώμα απορρόφησης που δεν μεταφέρει όλη αυτή την ταλαιπωρία στην καμπίνα. Στον αυτοκινητόδρομο, το αυτοκίνητο αποκτά ένα σχεδόν αρχοντικό πάτημα, με σταθερότητα και σιγουριά που σε κάνουν να ταξιδεύεις με άνεση και να φτάνεις στον προορισμό σου χωρίς να κουράζεσαι.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ και άμεσο σε βαθμό που κάνει την οδήγηση πολύ φιλική, ειδικά στην καθημερινή χρήση, αν και τελείως ελλειμματικό σε αίσθηση. Μπορεί κάποιος να διαπιστώσει ότι δεν παρέχει έντονη αίσθηση πληροφόρησης από τον δρόμο, όμως αυτό δεν αναιρεί την ακριβή και προβλέψιμη συμπεριφορά του. Οι στροφές αντιμετωπίζονται με ηρεμία και το αυτοκίνητο σου επιβάλλει έναν ήπιο ρυθμό, με ράθυμες αντιδράσεις και έντονα “φίλτρα”.
Αυτό που πρέπει να τονίσω είναι πως ακόμη κι αν υπάρχει μια φυσική κλίση του αμαξώματος λόγω της απόστασης από το έδαφος, της διαδρομής της ανάρτησης αλλά και του βάρους του, αυτή δεν δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας. Τα συστήματα υποβοήθησης και το infotainment, όλα λειτουργούν με τη λογική της απόλυτης χρηστικότητας χωρίς περιττές πολυτέλειες και φιοριτούρες.
Η οθόνη αφής έχει γρήγορη απόκριση και καθαρά γραφικά, ενώ η πλοήγηση μέσα στο περιβάλλον των ρυθμίσεων είναι ξεκάθαρη και οργανική. Ο οδηγός δεν μπερδεύεται σε ατελείωτα επίπεδα μενού ούτε χρειάζεται να θυμάται περίεργους συνδυασμούς εντολών- χώρια που η οθόνη μπορεί να εξυπηρετεί μόνο μια λειτουργία τη φορά. Η γενική αίσθηση είναι ότι η τεχνολογία υπάρχει εδώ για να υποστηρίζει την εμπειρία της οδήγησης και να τονίζει το σύγχρονο ύφος του αυτοκινήτου.
Ειδικά αυτό το τελευταίο, έχει ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο για το Torres αλλά και για την KGM συνολικά, μια και η γκάμα των μοντέλων της, δείχνει να έχει τηλεμεταφερθεί από παλιότερη εποχή στο σήμερα. Τη μεγάλη διαφορά υπέρ της εταιρείας αλλά και του συγκεκριμένου μοντέλου, την κάνει το plug in υβριδικό σύνολο. Είναι ικανό και εύχρηστο, ενώ τοποθετεί το μοντέλο σε μια λίγκα αυτοκινήτων που προσεγγίζουν πιο εύκολα όσους έχουν “πράσινη” συνείδηση.
Προφανώς και δεν απευθύνεται μόνο σε ιδιώτες, αν και εκείνοι είναι που προσωπικά πιστεύω θα μπορούσαν να χαρούν πιο ολιστικά τον πλήρη χαρακτήρα του Torres, που προσφέρει πάρα πολλά σε ιδιαίτερα λογική τιμή. Έτσι φτάνουμε και στο σημείο που κάνει αυτό το αυτοκίνητο πραγματικά συναρπαστικό και δεν είναι άλλο από την τιμή του. Μιλάμε για ένα πλήρες και ιδιαίτερα εντυπωσιακό στην όψη, D-SUV που έχει λανσαριστεί στη χώρα μας σε τιμή μοντέλου της μικρότερης κατηγορίας.
Είναι εντυπωσιακό να συνειδητοποιείς ότι ένα αυτοκίνητο τέτοιων διαστάσεων, με τέτοια επίπεδα χώρων και άνεσης, με plug-in υβριδική τεχνολογία και με πλούσιο εξοπλισμό, κοστίζει σημαντικά λιγότερο από αντίστοιχες προτάσεις άλλων εταιρειών που βασίζονται στην αναγνωρισιμότητα του σήματος στο καπό. Το Torres προσφέρει μια αναλογία αξίας προς χρήμα που κάνει τον αγοραστή να αισθάνεται ότι παίρνει “πολύ αυτοκίνητο. για τα χρήματά του.
Σε μια εποχή όπου τα πάντα ακριβαίνουν και όπου η αγορά αυτοκινήτου μοιάζει να απευθύνεται όλο και περισσότερο μόνο στο ανώτατο οικονομικό κλιμάκιο του κοινού, το Torres έρχεται και δηλώνει ότι η προσβασιμότητα δεν πρέπει να χάνεται. Τα 34.690 ευρώ της τιμής για την απόκτηση του ικανότατου Torres PHEV, είναι μια τιμή που το καθιστά πραγματικά ελκυστικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον, “αναγκάζοντας” όλους όσοι ψάχνονται για μια αγορά σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο, να ρίξουν μια (και δύο) ματιά παραπάνω.
Φυσικά, τίποτα δεν είναι τέλειο. Σε κάποιες γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης το βάρος του αυτοκινήτου γίνεται εμφανές και ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι ενός μεγάλου, με αυξημένο βάρος μοντέλου. Ορισμένα πλαστικά στο εσωτερικό δεν κρύβουν τη σκληρότητά τους και εκθέτουν ότι το αυτοκίνητο δεν προσπαθεί να παρουσιαστεί ως premium. Κάποιες στενές, πυκνοδομημένες περιοχές της πόλης απαιτούν λίγη περισσότερη υπομονή για παρκάρισμα, παρότι οι κάμερες και τα συστήματα υποβοήθησης κάνουν θαύματα.
Αλλά όλα αυτά μοιάζουν περισσότερο με υποσημειώσεις παρά με ουσιαστικές ενστάσεις. Στο τέλος της ημέρας, το KGM Torres PHEV είναι το αυτοκίνητο που σε κάνει να νιώθεις ότι κέρδισες κάτι. Ότι πήρες αξία πραγματική και όχι φτιασιδωμένη. Κάθε φορά που ανοίγεις την πόρτα και κάθεσαι ψηλά, κοιτάζοντας τον δρόμο με μια αίσθηση ευρυχωρίας και ηρεμίας, αισθάνεσαι κάτι που δεν μπορείς εύκολα να το αποτυπώσεις σε νούμερα και τεχνικά διαγράμματα.