Δοκιμή του Jaecoo 7 Plug-in Hybrid, του SUV που αποτελεί το νέο πρόσωπο της κομψότητας, στην εποχή του εξηλεκτρισμού

Η αυτοκινητιστική σκηνή αλλάζει άρδην και εκεί που κάποτε κυριαρχούσαν οι γνώριμες φίρμες από τη Γερμανία ή τη Σουηδία, εμφανίζεται ένα όνομα που λίγοι έχουν προφέρει μέχρι χθες και προσφέρει ένα SUV ικανό να κάνει τη διαφορά, προκαλώντας έκπληξη στο σύνολο της αγοράς.
Η Jaecoo είναι μια νέα εταιρεία που έρχεται από την Κίνα, με προτάσεις ολοκληρωμένες και προφανώς, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, όχι όπως φανταζόμαστε τα προερχόμενα από εκεί οχήματα. Δεν είναι σε καμία περίπτωση φτηνά, ούτε και πρόχειρα. Ίσως λίγο πιο “αντιγραφικά” από όσο θα μπορούσε να “περάσει” κάτω από το ραντάρ αλλά και πάλι, το ότι μιλάμε για απόλυτα ικανές προτάσεις, όπως ετούτη εδώ η SUV περίπτωση, είναι ένα θέμα για μεγάλη συζήτηση.
Με το Jaecoo 7 Plug-in Hybrid, η φίρμα κάνει το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά με αυτοπεποίθηση και στυλ, πατώντας σταθερά πάνω στη νέα εποχή των εξηλεκτρισμένων SUV και μιλώντας με τη γλώσσα του design, της τεχνολογίας και της ποιότητας. Κι αν θέλουμε να το πούμε απλά, το Jaecoo 7, είναι αντικειμενικά όμορφο. Ίσως το πιο όμορφο νέο SUV που εμφανίστηκε φέτος. Και αυτή η λέξη, “όμορφο”, δεν είναι εύκολη για ένα μεσαίο SUV που θέλει να συνδυάσει rugged χαρακτήρα, off-road ικανότητες -στη θεωρία τουλάχιστον- και πολυτέλεια.
Το Jaecoo 7 τα έχει όλα αυτά, χωρίς να δείχνει πως προσπαθεί υπερβολικά. Η Jaecoo λέει ότι το όνομά της προέρχεται από τη σύνθεση των λέξεων “Jaeger” (κυνηγός) και “Cool”. Και πράγματι, το πρώτο της μοντέλο μοιάζει να έχει βγει από κάποιο στούντιο του Coventry ή του Gaydon, εκεί όπου τα Range Rover σχεδιάζονται βασιζόμενα στις επιβλητικές τους γραμμές. Οι καθαρές επιφάνειες, τα τετραγωνισμένα φτερά, η κάθετη μάσκα και τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα παρουσιαστικό που σε κερδίζει αμέσως.
Το βλέπεις και το τοποθετείς ενστικτωδώς σε μια ανώτερη κατηγορία τιμής. Το πίσω μέρος, με τη φωτεινή μπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος, θυμίζει Discovery Sport, ενώ η συνολική στάση του αμαξώματος, με αξιοπρόσεκτο ύψος, φαρδύς ώμους και γεμάτο όγκο, αναδίδει εκείνη τη βρετανική επιβλητικότητα που πολλοί προσπαθούν να αντιγράψουν αλλά λίγοι τους πετυχαίνουν. Από κοντά, το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο δυνατό. Οι ζάντες 19 ή 20 ιντσών, οι αλουμινένιες λεπτομέρειες και το δίχρωμο φινίρισμα δίνουν premium αύρα.
Το Jaecoo 7 PHEV είναι ένα αυτοκίνητο που φαίνεται ακριβό, και αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο κέρδος για μια μάρκα που κάνει το πρώτο της βήμα στη Δύση, καθώς όπως καθορίζεται, εμπνέει εμπιστοσύνη και κάνει φίλους με την πρώτη ματιά. Ανοίγεις την πόρτα και συνειδητοποιείς πως η Jaecoo δεν αστειεύεται. Το εσωτερικό του 7 θυμίζει περισσότερο Land Rover Velar παρά κάτι ασιατικό. Το ταμπλό είναι απλό, οριζόντιο, με μεγάλες επιφάνειες επενδυμένες σε μαλακά υλικά, ραφές ακριβείας και πολυτελή φινιρίσματα σε ματ αλουμίνιο.
Στο κέντρο δεσπόζει μια τεράστια κάθετα τοποθετημένη οθόνη 14,8 ιντσών, η οποία ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, ενώ ένα head-up display προβάλλει τις βασικές πληροφορίες στο παρμπρίζ. Οι διακόπτες είναι ελάχιστοι, και εκεί που υπάρχουν, είναι μεταλλικοί και στιβαροί. Η εργονομία εμφανίζεται ιδιαίτερα προσεγμένη, με καθαρές γραμμές και ένα design που θα έκανε πολλούς Ευρωπαίους κατασκευαστές να κοκκινίσουν.
Τα καθίσματα είναι μεγάλα, θερμαινόμενα, αεριζόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, με στήριξη τύπου lounge. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πολυτελή χώρο και πλούσια ευρυχωρία για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ το πορτμπαγκάζ των 500 λίτρων (λόγω μπαταρίας) παραμένει απολύτως ικανοποιητικό και με κανονικό σχήμα- αν και “μας χαλάει” λίγο η μαλακή εταζέρα, που στην πραγματικότητα μόνο το ρόλο του καλύμματος για τα “περίεργα” μάτια μπορεί και παίζει.
Το ambient lighting δίνει χρώμα στο ταξίδι, ενώ το σύστημα ήχου της Sony με 10 ηχεία γεμίζει την καμπίνα με καθαρό, γεμάτο ήχο. Όλα αυτά συνθέτουν ένα περιβάλλον που δεν σε προετοιμάζει για “πρώτη εμφάνιση” εταιρείας, αλλά για κάτι ήδη ώριμο, δοκιμασμένο, σίγουρο για τον εαυτό του. Κάτω από το καπό, το Jaecoo 7 Plug-in Hybrid συνδυάζει έναν turbo κινητήρα 1,5 λίτρων χωρητικότητας, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία 19,3 kWh.
Προφανώς και μιλάμε για εντυπωσιακή τιμή αγοράς -και δεν περιμένουμε γι’ αυτό να φτάσουμε στον επίλογο- καθώς με ένα κόστος “εκκίνησης” κάτω από τα 40 χιλιάρικα, έχεις ένα αυτοκίνητο που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απολύτως σε τεχνολογία από κάθε άλλο και “χειροπιαστή” ποιότητα που ζεις στη καθημερινότητά σου. Η ισχύς μεταφέρεται είτε στους εμπρός (αξίζει να θυμάστε πως υπάρχει και τετρακίνητη εκδοχή του αυτοκινήτου) μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων που προσαρμόζεται ηλεκτρονικά στις συνθήκες.
Στην πράξη, το αυτοκίνητο κινείται σχεδόν πάντα ηλεκτρικά στις καθημερινές μετακινήσεις, με αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία γύρω στα 90 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι για τις περισσότερες αστικές διαδρομές, το Jaecoo 7 λειτουργεί σαν καθαρό EV και καλύπτει όλες τις σχετικές ανάγκες όντας αθόρυβο, οικονομικό και με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Όταν όμως ζητήσεις επιδόσεις, το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται αψεγάδιαστα, με το ηλεκτρικό μοτέρ να αναλαμβάνει την άμεση ροπή και τον βενζινοκινητήρα να προσθέτει δύναμη στα ψηλά πεδία του στροφόμετρου.
Η ανάρτηση είναι με διάταξη διπλών ψαλιδιών πίσω και γόνατα MacPherson εμπρός, ρυθμισμένη με ισορροπία μεταξύ άνεσης και ελέγχου. Οι λακκούβες δεν μεταφέρονται ποτέ απότομα στο εσωτερικό, ενώ στην εθνική το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερότητα και ησυχία, κρατώντας τους επιβάτες σε ένα επίπεδο κύλισης πραγματικά εντυπωσιακό, τόσο που το μοντέλο “ξαφνικά” γίνεται κανονικό premium. Μόνο στις κλειστές στροφές νιώθεις το βάρος των 2 τόνων, χωρίς όμως να ενοχλεί “σέρνοντας” τον όγκο, μια και το πλαίσιο είναι στιβαρό.
Το τιμόνι είναι ο ορισμός του μέτριου σε αίσθηση αλλά η αμεσότητά του καλύπτει κάπως την ελλειμματική πληροφόρηση. Το Jaecoo 7 απομονώνει τον οδηγό από τον κόσμο έξω, χωρίς να τον αποκόπτει. Ο ήχος του αέρα και του δρόμου σχεδόν δεν υπάρχει, τα καθίσματα σε αγκαλιάζουν με εκείνη τη βελούδινη σταθερότητα που μόνο λίγες premium μάρκες πετυχαίνουν και η μετάβαση από EV σε hybrid λειτουργία γίνεται χωρίς να το καταλάβεις.
Στο “Sport” mode δείχνει χαρακτήρα αντιδρά άμεσα, ο ηλεκτροκινητήρας τραβά με νεύρο και το τιμόνι βαραίνει όμορφα. Όμως το Jaecoo 7 δεν θέλει να εντυπωσιάσει με επιδόσεις. Θέλει να σε κρατάει “ήρεμο” και να σου δείξει πως η οδήγηση ενός SUV μπορεί να είναι ευγενική, ώριμη, με βάθος και ουσία. Τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατανομή ροπής εξασφαλίζουν πρόσφυση ακόμη και σε χαλίκι ή λάσπη με το σύστημα κίνησης να εκμεταλλεύεται στο έπακρο τη ροπή του ηλεκτροκινητήρα.
Η φόρτιση γίνεται σε ταχυφορτιστή έως 7 kW, με πλήρη φόρτιση σε 2,5 ώρες. Με μεικτή κατανάλωση κάτω από 1,5 λίτρο/100 km (σύμφωνα με τις προδιαγραφές) και πραγματικές τιμές γύρω στα 3-4 λίτρα με την μπαταρία φορτισμένη, το Jaecoo 7 δείχνει ότι το plug-in σύστημα εδώ έχει ουσία, όχι απλώς νούμερα. Τα αυτοκόλλητα στις πλευρές του αυτοκινήτου, λένε την αλήθεια της ικανότητας του SHS συστήματος για 1.200 και πλέον χιλιόμετρα με ένα γέμισμα- και εδώ πρέπει να πούμε πως η δική μας εμπειρία, για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν, έδειξε πως τουλάχιστον τα 1.000 χιλιόμετρα είναι ένα εύκολο επίτευγμα.
Το Jaecoo 7 δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο αλλά το εισαγωγικό βήμα μιας νέας μάρκας που έχει τεράστια φιλοδοξία. Ανήκει στον ίδιο όμιλο με τη Chery, που τα τελευταία χρόνια έχει κατακτήσει την Κίνα και μπαίνει επιθετικά στην Ευρώπη, επενδύοντας σε ποιότητα, τεχνολογία και αισθητική. Η παρουσίαση του Jaecoo 7 στην Ελλάδα είναι πέρα από εμπορική κίνηση και μια δήλωση προθέσεων. Μια πρόταση για ένα κοινό που ζητά πολυτέλεια χωρίς υπερβολές, τεχνολογία χωρίς πολυπλοκότητα, και διαφορετικότητα χωρίς ρίσκο.
Αν κάτι αποδεικνύει το Jaecoo 7, είναι πως οι Κινέζοι πέρασαν πλέον το στάδιο της απλής αντιγραφής. Τώρα δημιουργούν, συνθέτουν, και εισάγουν έναν νέο τρόπο να αντιλαμβανόμαστε την έννοια του “premium”. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι μάλλον ιδιαίτερα ταιριαστό το ότι η αντιπροσώπευση της μάρκας (μαζί με εκείνη της Omoda) γίνεται από τον ίδιο Όμιλο που στηρίζει και τη Mercedes-Benz, έχοντας ένα ήδη δυνατό αλλά που συνεχίζει και ενισχύεται, δίκτυο που καλύπτει όλη την Ελλάδα.
Το Jaecoo 7 Plug-in Hybrid είναι σίγουρα μεταξύ των πλέον ευχάριστων εκπλήξεων της χρονιάς. Συνδυάζει εμφάνιση που τραβά βλέμματα, τεχνολογία αιχμής, και μια αίσθηση πολυτέλειας που κανονικά θα περίμενες από μάρκες με ιστορία δεκαετιών. Όμορφο, σύγχρονο, έξυπνα σχεδιασμένο και απρόσμενα ώριμο, το Jaecoo 7 δείχνει ότι η επόμενη δεκαετία στα SUV δεν θα είναι όπως την ξέραμε. Αν ο στόχος του ήταν να κάνει τους Έλληνες να ψάξουν στο Google “τι είναι Jaecoo”, τον πέτυχε ήδη και οι αντιδράσεις, μοιάζουν να είναι ενδιαφέρουσες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Jaecoo 7 PHEV (SHS)
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.499
Μέγιστη ισχύς βενζινοκινητήρα (ίπποι): 143
Συνδυαστική ισχύς (ίπποι): 347
Συνδυαστική ροπή (Nm): 525
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 18,3
Ηλεκτρική αυτονομία (χλμ.): 90
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 8,5”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, λίτρα/ 100 χλμ.): 0,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 23
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.500×1.865×1.604
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.672
Βάρος (κιλά): 1.872
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 500
Τιμή: από 39.490 ευρώ