ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του Chery Tiggo 7 PHEV, του πιο προσιτού οικογενειακού SUV που μπαίνει στην πρίζα

S24 AUTO / P.Diamantis

Το Chery Tiggo 7 PHEV είναι από τα κινεζικά SUV με χώρους για όλη την οικογένεια που δείχνει να ξέρει πολύ καλά τι χρειάζεσαι -με κυριότερο την καθημερινή αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση- και το προσφέρει με την καλύτερη τιμή της αγοράς για ένα plug-in υβριδικό C-SUV.

H Chery είναι ένας από τους κινεζικούς κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας. Από την ίδρυσή της, το 1997 στην πόλη Wuhu, ανήκει εν μέρει στο κράτος και εν μέρει σε ιδιώτες επενδυτές – και εκτός της ομώνυμης μάρκας εξάγει στην ήπειρό μας και τα Omoda και Jaecoo.

Για την ακρίβεια, με 2,6 εκατομμύρια πωλήσεις το 2024, είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας, σε περισσότερες από 80 χώρες. Η επέλασή της στην Ευρώπη βασίζεται στο εργοστάσιο που αγόρασε -και επέκτεινε- στη Βαρκελώνη.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Με τις οικονομίες κλίμακας και τις μεγάλες της επενδύσεις στους βενζινοκινητήρες και στα υβριδικά συστήματα, η Chery μπήκε με το Tiggo 7 PHEV στον πυρήνα ακριβώς εκείνων των οικογενειακών SUV που ξέρουν όλα όσα χρειάζεσαι: χώρους, οικονομία, σχεδόν εκατό χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης με κάθε φόρτιση, ψηφιακές τεχνολογίες, αρκετά καλή μηχανολογία και ποιότητα για μια πολύ προσιτή τιμή.

Μπήκε στον πυρήνα των SUV που ξέρουν όσα χρειάζεσαι, ίσως όμως όχι και όσων ποθείς. Δεν έχουν το σχεδιαστικό δέλεαρ ή τις οδηγικές συγκινήσεις κάποιων ευρωπαϊκών, αλλά αντίθετα προσφέρουν όλα όσα πρέπει, με κομψότητα και -κυρίως- με τιμές που οι Ευρωπαίοι δεν δείχνουν να είναι σε θέση να πετύχουν.

Τα περισσότερα κινεζικά πλέον -και το Tiggo 7 PHEV συμπεριλαμβάνεται σε αυτά- είναι αξιόλογα αυτοκίνητα. Χωρίς να γνωρίζουμε τι επιφυλάσσει το μέλλον, είναι αυτοκίνητα που αξίζει να αγοράσεις, που δεν κρύβουν καμία δυσάρεστη έκπληξη -αλλά αντιθέτως έχουν πολλές ευχάριστες– και είναι ανταγωνιστικά σε κάθε τομέα.

Το Tiggo 7 PHEV, με τα 4,55 μέτρα του, είναι ένα C-SUV που προσφέρει καλό χώρο για πέντε, 90 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας με κάθε φόρτιση και ταξίδι με 6,0-6,5 lt/100km φορτωμένο, και κοστίζει 36 χιλιάδες ευρώ. Αυτή είναι μια πολύ ελκυστική τιμή, για ένα Plug-in υβριδικό της κατηγορίας του Nissan Qashqai, του Volkswagen Tiguan ή του Ford Kuga.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Αποφεύγοντας τις σχεδιαστικές υπερβολές, το Tiggo 7 PHEV είναι καλαίσθητο: με καθαρές γραμμές και όμορφους full LED προβολείς, με το παιχνίδισμα της Diamond μάσκας, με ασημένιες λεπτομέρειες και με το παιχνίδισμα κυματισμού των πίσω φωτιστικών σωμάτων που ενώνονται με την ενιαία φωτεινή LED λωρίδα.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Στο εσωτερικό σε περιμένει, εκτός από τα ορατά υλικά που η ποιότητά τους αψηφά την τιμή του (με κυριότερο τον ‘κρυσταλλικό’ επιλογέα μετάδοσης), ο κλασσικός κινεζικός μινιμαλισμός – όπου δεσπόζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών (καθεμία) για τον πίνακα οργάνων και τα πολυμέσα.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Ανάμεσα στα μαλακά πλαστικά και στις επενδύσεις από συνθετικό δέρμα υψηλής ποιότητας, που προσδίδουν μια σαφή αίσθηση πολυτέλειας, όλες οι ρυθμίσεις γίνονται με διακόπτες αφής -είτε στο πάνελ κάτω από την οθόνη των multimedia, είτε στο τιμόνι. Ατυχώς, και ο κλιματισμός γίνεται με απτικά κουμπιά.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Τουλάχιστον η ένταση του ηχοσυστήματος ρυθμίζεται από έναν κυλινδρικό διακόπτη, δίπλα στον περιστροφικό της επιλογής ανάμεσα στα οδηγικά προφίλ στο κέντρο της κονσόλας – και πάνω από τα φυσικά κουμπιά με τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν το Tiggo 7 PHEV θα κινείται αμιγώς ηλεκτρικά (EV) είτε με τη συμμετοχή του βενζινοκινητήρα στην υβριδική λειτουργία (HEV). Το μόνο μειονέκτημα εδώ είναι ότι ο επιλογέας πολλές φορές καθυστερεί να περάσει στο D ή στο R, γεγονός που σε κάποιες περιπτώσεις βιασύνης είναι λίγο εκνευριστικό.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Αντίθετα, το λειτουργικό σύστημα του infotainment είναι γρήγορο, ευκρινές και με ωραία γραφικά, και υποστηρίζει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Στην Premium έκδοση προσφέρεται και ασύρματη φόρτιση του smartphone.

Τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ο διζωνικός κλιματισμός, οι θύρες USB εμπρός / πίσω, η αξιοπρόσεκτη ηχομόνωση και η πανοραμική ηλιοροφή ενισχύουν την άνεση και φωτεινότητα της καμπίνας – συνοδεύοντας την άνεση που προσφέρουν τόσο οι χώροι για τους επιβάτες όσο και η ρύθμιση της ανάρτησης.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Το Tiggo 7 PHEV διαπρέπει στην πρακτικότητα, με γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών (ακόμα και μεγάλης σωματικής διάπλασης) και αρκετό πλάτος για τρεις πίσω επιβάτες. Ο μεσαίος, μάλιστα, καρπώνεται και το πολύ χαμηλό ύψος του κεντρικού τούνελ.

Αυτά δεν λειτουργούν εις βάρος του χώρου αποσκευών, που -σύμφωνα με την Chery- φτάνει τα 500 λίτρα – μία τιμή σχετικά καλή, κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος διευρύνεται μέχρι τα 1.672 λίτρα – προσφέροντας, μάλιστα, ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Το καπό του Tiggo 7 PHEV κρύβει ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα κίνησης που η Chery ονομάζει Super Hybrid (CSH): συνδυάζει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 Turbo με έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία LFP χωρητικότητας 18,3 kWh.

Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 279 ίππους και τα 365 Nm ροπής, μεταδίδοντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (Dedicated Hybrid Transmission – DHT). Αυτός ο συνδυασμός χαρίζει στο Tiggo 7 PHEV αξιόλογες επιδόσεις, καθώς η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 km/h.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 93 χιλιόμετρα. Στην πράξη είναι απόλυτα εφικτό να καλύψεις 75, ή και ακόμα 80 “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα, με λίγη προσοχή και ήπια οδήγηση. Που σημαίνει ότι ακόμα και με οικιακή πρίζα η νυχτερινή φόρτιση αρκεί (καθώς απαιτεί 8,5 ώρες) για την πλήρωση της μπαταρίας και για όλες τις καθημερινές μετακινήσεις – με μηδενικό κόστος βενζίνης. Μέσω ταχυφορτιστή DC, με ισχύ 40 kW η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει από 30% στο 80% σε μόλις 19 λεπτά. Με ένα wallbox AC 6 kW, απαιτούνται περίπου 3 ώρες για πλήρη φόρτιση.

Στην υβριδική λειτουργία, η συμβολή του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να κρατήσει τη μέση κατανάλωση στα 2,0-3,0 lt/100km, ενώ με άδεια μπαταρία το υψηλό βάρος (1.865 κιλά) την ανεβάζει στα 7,0-8,0 lt/100km. Στο ταξίδι, όταν η ηλεκτρική ενέργεια εξαντληθεί, είναι εφικτό να πετύχεις κατανάλωση 6,0-6,5 lt/100km με σταθερή ταχύτητα περίπου 120 km/h.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Περνώντας στην οδηγική αίσθηση, ο προσανατολισμός του Tiggo 7 PHEV είναι φυσικά οικογενειακός, με έμφαση στην ποιότητα κύλισης και την άνεση της ανάρτησης στην καθημερινότητα.

Παράλληλα όμως, η σπουδαία επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων (και η λίγο σφιχτή ρύθμιση) για την πίσω ανάρτηση εξασφαλίζει τη στιβαρότητα του πατήματος στις στροφές, τον έλεγχο των κλίσεων και την πρόσφυση που ανεβάζουν το Tiggo 7 στο απαραίτητο επίπεδο ασφάλειας.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Το πλαίσιο δεν είναι ρυθμισμένο για φουλ ρυθμό, ούτε το ελαφρύ τιμόνι, αλλά φυσικά το ζητούμενο είναι ένα στιβαρό πάτημα – και το κινεζικό C-SUV το πετυχαίνει, χωρίς τάσεις πλαδαρότητας ή πλεύσης, και με τις φυσιολογικές κλίσεις που περιμένεις από το μεγάλο ύψος και τον όγκο του.

Στην οδηγική εμπειρία πρέπει να προσθέσουμε και την ενεργοποίηση του συστήματος αναγεννητικής πέδησης, που μπλέκεται στην αίσθηση των φρένων – αλλά με θετικό τρόπο. Ο κεντρικός περιστροφικός διακόπτης σου επιτρέπει να διαλέξεις ανάμεσα στα οδηγικά προφίλ Eco, Normal και Sport, που μεταβάλλουν -ελαφρώς- την απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Πάντως, πέραν των 8 αερόσακων, αν και του λείπει το τελευταίο αστέρι στο EuroNCAP, η Chery συνοδεύει τις προδιαγραφές ασφάλειας του Tiggo 7 PHEV με μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS): διαθέτει, μεταξύ άλλων, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση τυφλού σημείου, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, καθώς και ένα καινοτόμο Intelligent Avoidance System.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Συμπερασματικά, καμία άλλη μη κινεζική πρόταση δεν προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης στην πρίζα ενός οικογενειακού C-SUV, με τόσο καλή τιμή: 35.990 ευρώ. Μία τιμή που κάνει σαφές, σε κάθε εκατοστό του Tiggo 7, ότι δεν προέρχεται από εκπτώσεις στην ποιότητα, καθώς αυτό είναι ένα SUV που δεν έχει σχεδόν τίποτα να ζηλέψει από τα ευρωπαϊκά ή ιαπωνικά – με εξαίρεση τη φήμη του, ή κάποια εξειδίκευση στο design ή την οδηγική αίσθηση.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Η τεχνολογία του είναι αιχμής, η ευρυχωρία του αξιόλογη, οι επιδόσεις και η οικονομία καυσίμου αρκετά ανταγωνιστικές – αλλά το κυριότερο είναι ότι μπορείς να κινείσαι κάθε μέρα μόνο ηλεκτρικά, με την αντίστοιχη οικονομία χρημάτων. Κι όσο για άλλες ανησυχίες, την έκβαση των οποίων δύσκολα μπορεί να προβλέψει κανείς, το Tiggo 7 συνοδεύεται με εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών ή 150.000 km. Οπότε, αξίζει αναμφίβολα πολύ περισσότερο από όσο κοστίζει.

Chery Tiggo 7 PHEV S24 AUTO / P.Diamantis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Chery Tiggo 7 1.5 TGDI PHEV

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη
  • Ισχύς βενζινοκινητήρα: 143 hp
  • Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 204 hp
  • Συνδυαστική ισχύς: 279 hp
  • Συνδυαστική ροπή: 365 Nm
  • Χωρητικότητα μπαταρίας: 18,3 kWh (LFP)
  • Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 90 km
  • Συνδυαστική αυτονομία (WLTP): 1.200 km
  • Κατανάλωση (WLTP): 0,8 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 19 g/km
  • Κιβώτιο / Σχέσεις: Αυτόματο / 1
  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • 0-100 km/h: 8,4 sec
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Μήκος: 4,553 m
  • Μεταξόνιο: 2,670 m
  • Χρόνος φόρτισης: 19’ (DC 40 kW, 30-80%) / 3 ώρες (Wallbox) / 8,5 ώρες (οικιακή πρίζα)
  • Βάρος: 1.865 kg
  • Χώρος αποσκευών: 500 lt
  • Τιμή: Από 35.990 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ