ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή του 7θέσιου Volkswagen ID. Buzz με τους 286 ίππους και το αμίμητο στυλ

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Η ομορφιά είναι υποκειμενική. Η αναφορές στο παρελθόν, μάλλον το ίδιο. Το hype όμως και η γενικότερη αύρα του ID.Buzz με το μεταξόνιο που ξεπερνά τα 3 μέτρα, είναι αδιανόητα θετικά και δεν μπορείς να τους αντισταθείς. Σε παίρνουν μαζί τους.

Έχεις δει αυτοκίνητο να φέρνει χαμόγελα και μόνο με την εμφάνισή του; Να στέκεται κάπου, ακίνητο και να λειτουργεί σαν κινούμενο (ή στατικό) μηχάνημα παραγωγής θετικών συναισθημάτων; Το ID.Buzz είναι αυτό ακριβώς. Μια ρετρό ψυχή που γεννήθηκε στην εποχή των gigabyte και των kilowatt, ένας χρονοταξιδιώτης που δεν έχει ανάγκη τη βενζίνη γιατί ανήκει πια στο αύριο. H Volkswagen άλλωστε, έχει παράδοση σε αυτή τη συνομοταξία των αυτοκινήτων. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, με το μακρύ μεταξόνιο, τις 7 κανονικές (κρατήστε το αυτό) θέσεις και τους 286 ίππους, κάνει κάτι παραπάνω: χωράει μέσα του ολόκληρες οικογένειες, φιλίες, σκηνικά διακοπών και τόνους από όνειρα αλλά και καλή διάθεση. Τι καλή; Όχι απλώς καλή. Την καλύτερη.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Οπτικά, το ID.Buzz δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Και αυτό, σήμερα, είναι σπάνιο και το έχουμε ξαναπεί πολλάκις. Γίνεται αδιανόητα ενδιαφέρον όμως, καθώς αυτή του η ιδιαιτερότητα, συνδυάζεται με μοναδικά χαρακτηριστικά πρακτικότητας, ευκολίας και τονισμένου στυλ στις μετακινήσεις. Το μακρύτερο αμάξωμα (οριακά κάτω από τα 5 μέτρα από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα) κάθεται περήφανο πάνω στο ίδιο skate-board πάτωμα MEB, αλλά με 250 χιλιοστά επιπλέον μεταξόνιο. Οι αναλογίες του παραμένουν ισορροπημένες, με το flat παρμπρίζ να παραπέμπει άμεσα στα πρώτα Transporter των ’50s, και τα LED να “γελάνε” σαν cartoon μάτια.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή VW

Η διχρωμία του αμαξώματος, με την ανοιχτόχρωμη από πάνω πλευρά, είναι statement από μόνη της. Ακόμα και τα παιδάκια στο δρόμο σού κάνουν “thumbs up” και κάπου εκεί καταλαβαίνεις ότι δεν οδηγείς ένα απλό αυτοκίνητο –οδηγείς ένα concept-car που πέρασε σχεδόν αυτούσιο στην παραγωγή. Στο εσωτερικό, το μακρύτερο Buzz είναι κυριολεκτικά ένα άνετο σαλόνι σε ρόδες. Οι τρεις σειρές καθισμάτων δε σου δίνουν την αίσθηση προσωρινής λύσης ή παραχώρησης. Είναι κανονικές θέσεις και μάλιστα με άνετη πρόσβαση χάρη στα συρόμενα καθίσματα της δεύτερης σειράς και τις δύο πλευρικές ηλεκτρικές πόρτες, καλή εργονομία και άπλετο φως από τις γυάλινες επιφάνειες.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το πάτωμα είναι επίπεδο, και η αίσθηση ευρυχωρίας είναι κάτι που δεν περιγράφεται εύκολα με αριθμούς, καθώς και μόνο το γεγονός πως έχεις την αίσθηση πως μπορείς να σηκωθείς όρθιος μέσα στο αυτοκίνητο και να πας από συνοδηγός, στην πίσω σειρά και το αντίστροφο, είναι κάτι που δεν μπορούσες να διανοηθείς ότι γίνεται. Όπως είπαμε, η δεύτερη σειρά κινείται πάνω σε ράγες, έχει ανεξάρτητη ρύθμιση (60:40) και προσφέρει εύκολη αναδίπλωση για να κάνει όσο πιο άνετη γίνεται την πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Εκεί, δύο ενήλικες θα βολευτούν άνετα και μάλιστα, όχι απλώς “για κοντινές αποστάσεις” αλλά και για μια διαδρομή Αθήνα–Λευκάδα χωρίς γκρίνιες.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή VW

Το πορτμπαγκάζ πίσω από την 3η σειρά ξεκινά από τα 306 λίτρα και φτάνει έως και τα 2.469 λίτρα όταν πέσουν τα καθίσματα και έρθει η ώρα της μετακόμισης- ή της camper χρήσης του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό του ID.Buzz LWB είναι λιτό, φωτεινό και μοντέρνο. Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη, με χρήση και πιο “οικολογικών” υλικών και το νέο infotainment με την οθόνη των 12,9 ιντσών είναι πλέον γρήγορο, λογικό, μενού ξεκάθαρα και κάτι σπάνιο στη VW: έχει φυσικά χειριστήρια κλιματισμού.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή VW

Ο πίνακας οργάνων παραμένει μικρός και μίνιμαλ, αλλά η head-up display προβάλλει τις κρίσιμες πληροφορίες πάνω στο παρμπρίζ. Φυσικά, υπάρχει φωνητικός έλεγχος, OTA αναβαθμίσεις, υποστήριξη για Apple CarPlay / Android Auto, αλλά και Travel Assist με swarm data, που συλλέγει πληροφορίες από άλλα ID.Buzz για να προβλέπει καλύτερα τις συνθήκες στον δρόμο. Στην καμπίνα, αυτό που κερδίζει αβίαστα τις εντυπώσεις (ειδικά από όσους εντυπωσιάζονται με τα τεχνολογικά διαμάντια του είδους, όπως και του λόγου μου) είναι η ηλεκτροχρωματική ηλιοροφή. Πρόκειται για μια σταθερή (δεν ανοίγει) μεγάλη ηλιοροφή που φτάνει από εμπρός έως και πάνω από τη δεύτερη σειρά των καθισμάτων.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι τολμηροί μπορούν να την έχουν διάφανη και ο ήλιος να περνάει αβίαστα στα κεφάλια τους, ενώ όταν παραγίνει το θέμα της ηλιοθεραπείας, με το πάτημα του κουμπιού, όλη η ηλιοροφή από διάφανη γίνεται τελείως θολή σαν να έχει περάσει από αμμοβολή (και σου επιτρέπει καθώς φιλτράρει την ηλιακή ακτινοβολία να κοιτάς τον ηλιακό δίσκο “κατάματα”). Το ID.Buzz LWB φορά τον ηλεκτροκινητήρα της VW με απόδοση 286 ίππους και 550 Nm ροπής, που καταλήγουν στους τροχούς του πίσω άξονα. Είναι ο ίδιος που φοράνε και τα ID.7 και Cupra Tavascan και είναι ένα πραγματικό διαμάντι, σε ότι έχει να κάνει με τα λειτουργικά του χαρακτηριστικά.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Παρά το βάρος που “φλερτάρει” με τους 2,8 τόνους (και με πέντε ενήλικες ξεπερνάει τους 3), το ID.Buzz επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δευτερόλεπτα, ενώ η ροπή κάνει τα προσπεράσματα αθόρυβα και άμεσα, χωρίς δισταγμούς. Μπορεί να “τερματίζει” στα 160 αλλά το εύσωμο μοντέλο της VW, δείχνει πολύ καλά στοιχεία προσαρμογής στον κόσμο των “κανονικών” επιβατικών. Το μεταξόνιο, προφανώς και του δίνει άλλο κύρος για τη μεταφορά προσώπων αλλά και τη θέση του στο δρόμο. Το κάνει όμως και αρκετά απαιτητικό προς τον οδηγό του, που πρέπει να υπολογίζει πάντα, τα… πάντα που έχουν να κάνουν με το πέρασμα του αυτοκινήτου από στενά σημεία, όπως ένα parking που έχει σχεδιαστεί για “κανονικών διαστάσεων” αυτοκίνητα, κλ.π.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή VW

Το τιμόνι έχει μια πολύ καλή για τα δεδομένα της ηλεκτρικής του υποβοήθησης αίσθηση, με αρκετό βάρος ώστε να δίνει σιγουριά και ο κύκλος στροφής –λόγω πίσω κίνησης και με δεδομένο πως “κόβει” πολύ ελλείψει εξαρτημάτων εμπρός που θα εμπόδιζαν τη συγκεκριμένη εφαρμογή– είναι μικρός για το μέγεθος του οχήματος. Μην περιμένεις “οδηγική απόλαυση” με την κλασική έννοια. Φυσικά και δεν θα απολαύσεις το σπορ στρίψιμο και τις απότομες κινήσεις. Το Buzz προσφέρει απόλαυση με άλλη λογική, εκείνη της σιγουριάς, της κύλισης, της αίσθησης πως ταξιδεύεις μέσα σε κάτι το ιδιαίτερο.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή VW

Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω είναι προσεκτικά ρυθμισμένη και άνετη, με τη διαχείριση των ανωμαλιών του οδοστρώματος να γίνεται υποδειγματικά ακόμα και σε συνθήκες με πλήρες φορτίο. Σε επαρχιακούς δρόμους, κρατά την τροχιά του με μια απροσδόκητη ακρίβεια, αν και πάντα σου θυμίζει ευγενικά ότι οδηγείς μικρό… λεωφορείο. Στον ανοιχτό δρόμο το ID.Buzz τους κρατάει όλους ευχαριστημένους. Τον οδηγό του σίγουρο και ξεκούραστο (μέχρι και μασάζ προσφέρει το κάθισμα με τα δύο υποβραχιώνια- όπως και εκείνο του συνοδηγού αντίστοιχα) ενώ η δεδομένη ησυχία στην καμπίνα και η ιδανική κύλιση, διαμορφώνουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον για να βρίσκεται κανείς στις κάπως μεγαλύτερες διαδρομές του.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή VW

Η μόνωση είναι εξαιρετική, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι ελάχιστοι και η πανοραμική ηλεκτροχρωματική ηλιοροφή για την οποία λέγαμε προηγουμένως, συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός απόλυτα ευχάριστου περιβάλλοντος- στο οποίο παίζει ρόλο ακόμα και η ανοιχτόχρωμη επένδυση σε όλες τις επιφάνειες. Η μπαταρία των 86 kWh (net) προσφέρει αυτονομία έως 470 χιλιόμετρα με βάση αυτά που ισχυρίζεται η VW, νούμερο απόλυτα ικανοποιητικό για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Στον πραγματικό κόσμο, σε μικτό κύκλο, είδαμε τιμές κοντά στα 21-22 kWh/100 χλμ., που σημαίνει πάνω από 380 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Η φόρτιση υποστηρίζει μέχρι 200 kW DC (στα χέρια μας είδαμε μέχρι 196 kW– εξαιρετικό νούμερο για φόρτιση με ρυθμό 21 χιλιομέτρων ανά λεπτό ή αλλιώς, πάνω από 100 χλμ. με κάθε πεντάλεπτο φόρτισης), κάτι που επιτρέπει την αναπλήρωση από 10% στο 80% σε περίπου 25 λεπτά. Σε wallbox AC 11 kW, μια πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 8 ώρες. Για να μείνουμε λίγο ακόμα στις δυνατότητες της ηλεκτρικής εποχής, το Buzz διαθέτει και Vehicle-to-Load (V2L) λειτουργία, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να φορτίσεις εξωτερικές συσκευές, από λάπτοπ μέχρι… καφετιέρα για εσπρέσο, χρησιμοποιώντας τις εσωτερικές πρίζες ή το κατάλληλο ανταπτοράκι.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το 7θέσιο ID.Buzz με τους 286 ίππους δεν είναι απλώς ένα μεγάλο ηλεκτρικό MPV. Είναι μια νέα αντίληψη για το πώς μετακινούμαστε, για το πώς ζούμε με ένα αυτοκίνητο, για το τι σημαίνει οικογενειακό όχημα στην ηλεκτρική εποχή. Συνδυάζει το design που σε κάνει να χαμογελάς, την ευρυχωρία που σε απελευθερώνει, την τεχνολογία που σε φροντίζει και τις επιδόσεις που σε εκπλήσσουν. Δεν είναι φθηνό –με τιμή που στην Ελλάδα η 7θέσια εκδοχή του με τη μπαταρία των 86,0 kWh τιμολογιακά ξεκινά από τις 54.000 ευρώ– αλλά δεν είναι κι ένα απλό MPV.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Είναι ο πολύπλευρος, φωτεινός ήρωας του αύριο, που σε κάνει να θες να πας εκδρομή ακόμα και όταν η πραγματική σου ανάγκη είναι απλά να πας για τροφοδοσία στο σούπερ μάρκετ. Και κάπου εκεί, πίσω από το flat τιμόνι, με την παρέα να γελάει πίσω σου, την μπαταρία γεμάτη και τον δρόμο να απλώνεται μπροστά σου, νιώθεις ξανά παιδί. Όχι γιατί γυρνάς στο παρελθόν, αλλά γιατί το μέλλον μοιάζει ξαφνικά απλό, φωτεινό και παιχνιδιάρικο.

VW ID.Buzz LWB 86kWh S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του 7θέσιου Volkswagen ID. Buzz 286 PS
Ισχύς (ίπποι): 286
Ροπή (Nm): 560
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα σε δευτερόλεπτα): 7,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 160
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 86
Κατανάλωση (εργοστασιακή, kWh/100 χλμ.): 20,2
Αυτονομία εργοστασιακή (χλμ.): 470
Βάρος (κιλά): 2.729
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.962×1.985×1.927
Μεταξόνιο (χιλ.): 3.239
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 306 (7θέσιο)- 1.340 (5θέσιο)
Τιμή (ευρώ): από 54.000

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ