ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3, που έγινε Crossover και ξεκινά κάτω από τις 17 χιλιάδες ευρώ

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Το μόνο που έμεινε ίδιο στην 4η γενιά του Citroen C3 είναι ο κεντρικός πυρήνας της πολύπλευρης άνεσης. Κατά τα άλλα, το νέο γαλλικό supermini έρχεται ριζικά αλλαγμένο, και με υπερατού την αρχική τιμή (με την προσφορά) των 16.900 ευρώ και την χαμηλή κατανάλωση στην αμιγώς θερμική έκδοση 1.2 Turbo των 100 ίππων, που δοκιμάζουμε εδώ.

Πέραν της νέας σχεδιαστικής μορφής -που εγκαινιάστηκε πριν από δύο χρόνια με το πρωτότυπο Citroen Oli-, αυτό που προσδιορίζει την μεγάλη αλλαγή του νέου C3 είναι η μετατροπή του σε Crossover, είναι η αύξηση του ύψους τόσο της οροφής του όσο και του δαπέδου του από το έδαφος - παρότι δίπλα του σύντομα θα τοποθετηθεί το C3 Aircross.

Μιας και η 3η γενιά ήταν σταθερά στα πιο ευπώλητα αυτοκίνητα της Ευρώπης (με σχεδόν 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις), για να αποφασίσουν οι Γάλλοι να βάλουν το C3 να διαβεί αυτόν τον Ρουβίκωνα, να κάνει το πέρασμα από την κλασσική χαμηλή supermini σιλουέτα στην Crossover, σημαίνει ότι πια η πλημμυρίδα των SUV έχει σκεπάσει τα πάντα - ακριβώς όπως ένα υπερυψωμένο όχημα σκεπάζει π.χ. ένα πεζοδρόμιο.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Παρά την αλλαγή της σχεδίασης, όμως, και την υιοθέτηση της ολοκαίνουριας αρχιτεκτονικής Smart Car Platform της Stellantis, η φιλοσοφία του C3 δεν έχει αλλάξει. Ο κεντρικός πλανήτης της είναι η άνεση, και τα πάντα κινούνται γύρω από αυτόν: οι χώροι (που διευρύνθηκαν σημαντικά στην 4η γενιά), ο ψηφιακός κόσμος και η συνδεσιμότητα, καθώς και η ρύθμιση των μηχανικών μερών της ανάρτησης.

Έτσι, στο C3 μπορεί κανείς να βρει ένα citycar ικανό -με λίγη καλή θέληση- να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, με τιμή αγνώριστη για τα τωρινά ελληνικά δεδομένα: η βασική θερμική έκδοση 1.2Τ ξεκινά από τα 16.900 ευρώ (με την προσφορά), ενώ η υβριδική 1.2 Hybrid με αυτόματο κιβώτιο από τα 22.500 ευρώ.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Citroen C3 1.2T: Σχεδιασμός
Πώς έγινε ο μετασχηματισμός του C3 σε Crossover; Αρχικά με την αύξηση του ύψους από τα έδαφος στα σχεδόν 20 εκατοστά (συγκεκριμένα 19,7 cm), με τη συνεπακόλουθη αύξηση του ύψους του αμαξώματος στα 1,58 μέτρα, έπειτα με το κάθετο ρύγχος (χαρακτηριστικό των SUV) και τέλος με τα σκουρόχρωμα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους, στα μαρσπιέ και στο χείλος των δύο προφυλακτήρων.

CITROEN
Citroen C3 1.2T CITROEN

Τα φωτιστικά σώματα που είδαμε για πρώτη φορά στο Oli, μετασχηματισμένα για τις ανάγκες της παραγωγής, είναι μια βασική παράμετρος της αλλαγής της μορφής του C3 και στις δύο άκρες του, ενώ υπάρχουν πολλαπλά, διακριτικά αλλά σημαντικά, στοιχεία μοντερνισμού.

Σε αυτά ανήκει η διχρωμία της (λευκής, εδώ) οροφής σε συνδυασμό με 6 ζωηρά και ωραία χρώματα, με τις κόκκινες λεπτομέρειες στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα και στο πίσω φινιστρίνι, καθώς και με τις μαύρες πτυχοειδείς λωρίδες που ενώνουν τα φωτιστικά σώματα (εμπρός και πίσω) περικλείοντας το νέο σήμα της Citroen στο κέντρο τους.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Citroen C3 1.2T: Xώροι
Η πιο τετραγωνισμένη λογική του σχεδίου με την αύξηση του ύψους κατά 10 εκατοστά, σε συνδυασμό με το πέρασμα του φράγματος των 4 μέτρων μήκους, που είναι κατά 1,9 cm μεγαλύτερο της απερχόμενης γενιάς, μεγάλωσε το χώρο στο εσωτερικό.

Τώρα τέσσερις ενήλικες χωρούν καλά, και με λίγη καλή θέληση -για πιο σύντομες διαδρομές- και πέντε, και πίσω τους έχουν 328 λίτρα για τις αποσκευές - τιμή που είναι από τις κορυφαίες στα supermini. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων των C3 προσφέρει 1.180 λίτρα. Οι χώροι, πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι ένα από τα ατού του C3.

CITROEN
Citroen C3 1.2T CITROEN

Κατά τα άλλα, οι πολλαπλές θέσεις για μικροαντικείμενα, αρκετοί κανονικοί διακόπτες (όχι αφής), η ρύθμιση του τιμονιού σε βάθος και ύψος και τα εξαιρετικά βολικά καθίσματα Advanced Comfort (εμπλουτισμένα με επιπλέον αφρώδες υλικό) είναι ορισμένες από τις βασικές παραμέτρους της άνεσης στην καθημερινότητα.

Citroen C3 1.2T: Εσωτερικό
Ο ριζικός ανασχεδιασμός της 4ης γενιάς του C3 επεκτάθηκε και στο εσωτερικό. Όπου το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι ότι υιοθέτησε το μικρό και οβάλ τιμόνι των Peugeot, σε συνδυασμό με μια μικρή παραλληλόγραμμη οθόνη για τον πίνακα οργάνων ακριβώς κάτω από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Αυτή είναι μια πιο λειτουργική επιλογή, σε σχέση με τον κανονικό πίνακα οργάνων της Peugeot, που κρύβεται από το τιμόνι.

CITROEN
Citroen C3 1.2T CITROEN

Το ταμπλό είναι αρκετά καινοτομικό στο σχεδιασμό του, με τρία επίπεδα. Στο μεσαίο στερεώνεται (ως “αιωρούμενη”) η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών για τα πολυμέσα, τη συνδεσιμότητα -μέσω Apple CarPlay και Android Auto- και την πλοήγηση. Αλλά σημειώστε ότι η οθόνη αυτή περιλαμβάνεται στην δεύτερη εξοπλιστική έκδοση, Plus, των 19.500 ευρώ.

Κατά τα άλλα, τα σχέδια των επενδύσεων του ταμπλό, η διχρωμία και το υλικό τους κάνουν ευχάριστη την ατμόσφαιρα, και επίσης είναι όλα εξαιρετικά για αυτό το εύρος τιμής - το οποίο πάντως προϋποθέτει και κάποια σκληρά πλαστικά, που βρίσκουμε κυρίως στις επενδύσεις των θυρών και στο άνω μέρος του ταμπλό.

Citroen C3 1.2T: Κινητήρας & κατανάλωση
Η βασική έκδοση του Citroen C3 διαθέτει τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 Turbo απόδοσης 100 ίππων, ενώ διατίθεται (από τις 22.500 ευρώ) και η έκδοση 1.2 Hybrid, ίδιας απόδοσης αλλά μικρότερης κατανάλωσης, και έπειτα η αμιγώς ηλεκτρική των 113 ίππων με αυτονομία 326 km.

Ο βασικός, που δοκιμάζουμε εδώ, εξελίχθηκε περαιτέρω για τη νέα γενιά του C3 και αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής, που βγαίνουν στην επιφάνεια από τις 1.750 στροφές. Η αρχική ραθυμία μέχρι την ενεργοποίηση του υπερσυμπιεστή εξισορροπείται έπειτα με αρκετό “τράβηγμα” του κινητήρα, στις επιταχύνσεις εν κινήσει.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Το γαλλικό supermini δεν είναι εξ ορισμού ένα αυτοκίνητο επιδόσεων αλλά καθημερινής άνεσης, οπότε η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10,6 δευτερόλεπτα είναι εντάξει, όπως και η τελική ταχύτητα -που περιορίζεται ηλεκτρονικά- στα 160 km/h.

Όμως, όταν συνηθίσεις την ωφέλιμη “περιοχή” του κινητήρα ώστε να αξιοποιείς τη ροπή του, το C3 είναι σβέλτο και ευέλικτο στην πόλη, παρά τη σχετικά μακριά κλιμάκωση των σχέσεων - που, μαζί με την αρκετή ροπή, συμβάλλουν στο να κρατηθεί σε λογικές τιμές η κατανάλωση. Το εργοστάσιο τη δίνει στα 5,6 lt/100km, και είναι μια άκρως ρεαλιστική για τον αυτοκινητόδρομο. Σε μεικτές συνθήκες, παράλληλα, θα μείνει κάτω από τα 6,0 lt/100km, και στην πόλη μόνο για λίγο θα τα ξεπεράσει.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Citroen C3 1.2T: Στο δρόμο
Ακριβώς ό,τι ισχύει για τη ρύθμιση κινητήρα-κιβωτίου, ισχύει και για τις επιλογές της Citroen στη ρύθμιση του C3. Αυτή είναι μια φιλοσοφία που συνεχίζεται αυτούσια από την προηγούμενη γενιά του γαλλικού citycar, που επίσης έκανε ξεκάθαρη τη ροπή της προς την άνεση στην πόλη, στο απροβλημάτιστο πέρασμα από τις κακοτεχνίες των δρόμων.

Η ανάρτηση Advanced Comfort, με τα Progressive Hydraulic Cushions στο άνω τέρμα της διαδρομής των αναρτήσεων, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη υποβοήθηση του τιμονιού (η οποία το “βαραίνει”, πάντως, όσο αυξάνει η ταχύτητα) κάνουν τη ζωή του οδηγού στην καθημερινότητα της πόλης πολύ εύκολη και βολική. Σε αυτό συμβάλλει και η διατήρηση του ίδιου μεταξονίου (2,54 μέτρων) με την 3η γενιά για να μην γίνουν συμβιβασμοί για τους ελιγμούς στο αστικό τοπίο.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Το τίμημα της αρκετά μαλακής ανάρτησης (με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, για λόγους κόστους) είναι, φυσικά, οι κλίσεις στις στροφές και ένα μικρός περιορισμός στο απόλυτο όριο της πρόσφυσης. Όμως αυτά αφ’ ενός δεν εμφανίζονται σε ανησυχητικό βαθμό, και αφ’ ετέρου μικρή σημασία έχουν για το κοινό στο οποίο το C3 απευθύνεται.

Από την άλλη, η ποιότητα κύλισης -χωρίς τάσεις πλεύσης- μαζί με την αρκετά βελτιωμένη μόνωση από τους αεροδυναμικούς θορύβους το κάνουν πιο ξεκούραστο στο ταξίδι, ενώ με την αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος τώρα το C3 απέκτησε και τη δυνατότητα να κινείται με λίγο λιγότερες έγνοιες του οδηγού στον -ήπιο- χωματόδρομο.

Citroen C3 1.2T: Συμπέρασμα
Η τιμή των 16.900 ευρώ είναι μια σούπερ περίπτωση για τα σημερινά δεδομένα στη χώρα μας, ακόμα κι αν απουσιάζουν εξοπλιστικά στοιχεία όπως η μεγάλη οθόνη πολυμέσων. Αλλά ακόμα και με αυτά, το γεγονός ότι η αμέσως πλουσιότερη έκδοση -Plus- ξεκινά κάτω από τις 20 χιλιάδες ευρώ (19.500 €) είναι μια άκρως συμφέρουσα περίπτωση.

Διότι το C3 μπορεί κάλλιστα, με τους χώρους του, να καλύψει μια οικογένεια και να ταξιδέψει, ώστε να αποτελέσει το μοναδικό της αυτοκίνητο. Καταναλώνοντας λίγο καύσιμο, και διαθέτοντας παράλληλα όχι μόνο τη σύγχρονη πλατφόρμα της Stellantis, αλλά και μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης / ασφάλειας και όλες τις νέες προσιτές μηχανικές και ψηφιακές τεχνολογίες του ομίλου. Δεν δείχνει να του λείπει τίποτα.

P.DIAMANTIS
Citroen C3 1.2T P.DIAMANTIS

Citroen C3 1.2T

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 Turbo / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Μηχανικό/ 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 100 ίπποι/5.500 rpm
  • Ροπή: 205 Νm/1.750 rpm
  • 0-100 km/h: 10,6 sec
  • Τελική ταχύτητα: 180 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 5,6 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 126 g/km
  • Μήκος: 4,015 m
  • Μεταξόνιο: 2,540 m
  • Βάρος: 1.151 kg
  • Χώρος αποσκευών: 328-1.180 lt
  • Τιμή: από 16.900 € (με προωθητική ενέργεια)
TAGS ΔΟΚΙΜΗ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ CITROEN CITROEN C3
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ