ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμάζουμε το VW Tayron 1,5 eTSI– Το 7θέσιο SUV που βάζει την οικογένεια σε πρώτο πλάνο

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή Κ.Μποϊδάνης

Το όνομα “Tayron” μπορεί να μην είναι ακόμα ευρέως γνωστό στην Ευρώπη, όμως η Volkswagen τοποθετεί το νέο της SUV μοντέλο με ακρίβεια χειρουργική ανάμεσα στο Tiguan και στο Touareg.

Φαινομενικά, η συνταγή της Volkswagen, έχει πραγματικά πολύ μεγάλη αξία, μια και βάζει “στο τραπέζι” ορισμένα χαρακτηριστικά που αν μη τι άλλο μπορούν να προσελκύσουν μια μερίδα αγοραστικού κοινού που έχει συγκεκριμένες ανάγκες- χωροταξικά και όχι μόνο. Έρχεται λοιπόν με το νέο SUV Tayron, να προσφέρει 7 θέσεις, πλούσιους χώρους για ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς να έχει μαζί του και κινητήρα 1,5 λίτρων eTSI, σε μια εξαιρετικά μελετημένη συσκευασία.

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή Κ.Μποϊδάνης

Το Tayron βασίζεται στη γνώριμη πλατφόρμα MQB Evo, όμως στην ουσία είναι ένα εξευρωπαϊσμένο SUV που ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στην αγορά της Κίνας. Με μήκος περίπου 4,73 μέτρα, πλάτος 1,84 και μεταξόνιο σχεδόν 2,79 μέτρα, το Tayron πατά γερά στο έδαφος, τόσο οπτικά όσο και στην πράξη. Η εξωτερική σχεδίαση έχει εκείνη τη συγκρατημένη δυναμική που γνωρίζουμε από τα υπόλοιπα SUV της VW, με έντονες οριζόντιες γραμμές, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και έναν εμπρός προφυλακτήρα που προσδίδει όγκο χωρίς υπερβολές.

Πιο ψηλά εξοπλιστικά επίπεδα (όπως το R-Line) φέρνουν πιο σπορτίφ εμφάνιση, ενώ οι ζάντες έως και 20 ιντσών προσθέτουν το κάτι παραπάνω. Οι φωτεινές υπογραφές του εμπρός και του πίσω μέρους, είναι χαρακτηριστικές και τέλεια ευθυγραμμισμένες ως προς την εποχή για την οποία το νέο μοντέλο ξεκινά την καριέρα του. Το εσωτερικό είναι η πραγματική ατραξιόν του Tayron. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε μεγάλα, αναπαυτικά καθίσματα, ενώ η δεύτερη σειρά προσφέρει υπεραρκετό χώρο για πόδια και κεφάλια, ακόμη και για πολύ ψηλούς επιβάτες.

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή VW

Το highlight όμως, είναι φυσικά η τρίτη σειρά καθισμάτων. Σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις όπου οι επιπλέον θέσεις μοιάζουν περισσότερο με λύση ανάγκης, στο Tayron τα δύο πίσω καθίσματα είναι κανονικά, ιδανικά για παιδιά αλλά και αρκετά άνετα για ενήλικες σε μικρές και μεσαίες διαδρομές. Η πρόσβαση σε αυτά γίνεται με ευκολία χάρη στην πτυσσόμενη δεύτερη σειρά. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται από στοιχειώδη 230 λίτρα με αναπτυγμένες τις 7 θέσεις, μέχρι πλούσια 760 λίτρα σε 5θέσια διαμόρφωση, φτάνοντας σχεδόν τα 1.900 λίτρα με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Αυτό το κάνει ιδανικό για οικογενειακές εξορμήσεις, μετακομίσεις και… εκδρομές στο ΙΚΕΑ. Η ποιότητα κατασκευής ακολουθεί το γνωστό πρότυπο της VW: μαλακά υλικά στο ταμπλό, στιβαρότητα στη συναρμογή και ένα σύστημα infotainment που περιλαμβάνει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και οθόνη αφής 12 ιντσών με λογική χειρισμού που απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης. Και μόνο το -“θαλασσοδάνειο” από το Tiguan– περιστροφικό χειριστήριο ανάμεσα στα καθίσματα, που αλλάζει ρόλο με πίεση προς τα κάτω, είναι ένας νεοτερισμός που θα πρέπει να ασχοληθεί κανείς μαζί του για να νιώσει εξοικιωμένος.

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή Κ.Μποϊδάνης

Κάτω από το καπό του Tayron βρίσκεται ο γνώριμος 1,5 eTSI με 150 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Ο κινητήρας αυτός κινεί πολλά μοντέλα του Oμίλου VW και εδώ καλείται να μετακινήσει ένα βαρύ SUV με ικανότητα μεταφοράς 7 ατόμων. Η απόδοση είναι προφανώς απλά επαρκής και όχι εκρηκτική. Με 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. και συνεργασία με το 7τάχυτο DSG, το Tayron επιταχύνει γραμμικά, χωρίς ιδιαίτερο “νεύρο” αλλά με άνεση. Το 0-100 km/h έρχεται σε περίπου 9,5 δευτερόλεπτα, με τελική στα 200 km/h, ενώ η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6,8 – 7,5 λίτρα/100 χλμ. ανάλογα με τη χρήση του πεντάλ του γκαζιού.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν προσθέτει ισχύ, αλλά συμβάλλει στην οικονομία και επιτρέπει στον κινητήρα να σβήνει εντελώς σε κατηφόρες ή κατά το ρολάρισμα (coasting), δίνοντας έναν αέρα εξηλεκτρισμού στην καθημερινή χρήση χωρίς τις δεσμεύσεις μιας μπαταρίας φόρτισης. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) είναι ρυθμισμένη με σαφή προτεραιότητα στην άνεση. Το Tayron απορροφά με ευκολία τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, χωρίς θορύβους ή χτυπήματα στο εσωτερικό. Η ρύθμιση είναι ιδανική για να απορροφά τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρομών, χωρίς ταυτόχρονα να επιτρέπει ιδιαίτερη πλεύση στο αμάξωμα.

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή VW

Το Tayron δεν κρύβει το βάρος του και αυτό σημαίνει πως σε συνθήκες πλήρους φορτίου, με τις 7 θέσεις επιβατών να είναι κατειλημμένες, ο οδηγός θα νιώσει πως η απόδοση του eTSI είναι οριακή. Αλλά όπως αναλύσαμε τα της κατανάλωσης, νωρίτερα, η οικονομία είναι ο πρακτικός λόγος για τον οποίο προβαίνει κανείς στη συγκεκριμένη επιλογή κινητήρα, που μετά από πολλά χρόνια, μπορούμε να πούμε πως επαναφέρει στο προσκήνιο μια διάθεση “οριακού” σε απόδοση κινητήρα για ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο.

Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά ακριβές, χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση, όμως επαρκεί για ασφαλή και προβλέψιμη οδήγηση. Η κλίση στις στροφές είναι λογική για το ύψος και τον όγκο του αυτοκινήτου, ενώ το σύστημα υποβοήθησης Lane Assist και η ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κάνουν τα ταξίδια πιο ξεκούραστα. Το Tayron δεν προσπαθεί να προσποιηθεί ότι είναι σπορ. Είναι ένα απόλυτα οικογενειακό SUV με έμφαση στην άνεση, τη χρηστικότητα και την ευκολία. Και το κάνει καλά.

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή VW

Το Volkswagen Tayron 1.5 eTSI δεν υπόσχεται συγκινήσεις στην οδήγηση ούτε πρωτοποριακές τεχνολογίες. Υπόσχεται όμως άνεση, ευρυχωρία και πρακτικότητα σε ένα πακέτο που δεν τρομάζει οικονομικά (τουλάχιστον στις βασικές εκδόσεις). Για οικογένειες που θέλουν τις 7 θέσεις χωρίς να ανέβουν σε premium κατηγορία, για ταξί που χρειάζονται τεράστιους χώρους χωρίς ντίζελ και για όσους ψάχνουν το χρυσό μέσο όρο, το Tayron είναι ακριβώς εκεί που πρέπει.

VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps S24Auto Δοκιμή Κ.Μποϊδάνης

Τεχνικά χαρακτηριστικά του VW Tayron 1.5 eTSI 150 ps
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.498, Ι4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/ 5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500-3.500
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων τεχνολογίας DSG
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 9,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 204
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 135
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.792×1.853×1.668
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.788
Βάρος (κιλά): 1.682
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 885 (5θέσια διάταξη)
Τιμή: Από 47.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ