Δοκιμάζουμε το βασικό 5θυρο MINI Cooper, το Mini που μεγάλωσε κρατώντας την νεανικότητά του σε όλα τα επίπεδα

Υπάρχει κάτι σχεδόν παράδοξο στο πώς η MINI καταφέρνει να εξελίσσεται χωρίς να αλλάζει ουσιαστικά. Το νέο 5θυρο MINI Cooper είναι η πιο “ώριμη” εκδοχή του εμβληματικού μικρού, που όμως εξακολουθεί να κουβαλά πάνω του το νεανικό πνεύμα που δεν σου επιτρέπει να μιλάς γι’ αυτό ως “ένα ακόμα hatchback”.
Όπως και να το κάνουμε, όλα τα μοντέλα της MINI, το “έχουν κερδίσει με το σπαθί τους” αυτό το χαρακτηριστικό. Μας έχουν κάνει όλους όσοι ασχολούμαστε με τα αυτοκίνητα, να τα θεωρούμε “κάτι διαφορετικό” που δεν (συγ)κρίνεται με άλλες προτάσεις αντίστοιχου κόστους, καθώς “βγάζουν” ένα ύφος που σε αναγκάζουν να τα βλέπεις ως κάτι διαφορετικό. Και στην προκειμένη περίπτωση, ακόμα και για τους λάτρεις του τρίθυρου, ακόμα και με δύο επιπλέον πόρτες, το MINI παραμένει ένα αυτοκίνητο με ψυχή και ιδιαίτερο χαρακτήρα που θέλεις να το έχεις κοντά σου.
Η νέα γενιά MINI διατηρεί το γνώριμο πρόσωπο με τα στρογγυλά φανάρια και τις καθαρές γραμμές, μόνο που εδώ η προέκταση του αμαξώματος κατά 160 χιλιοστά περίπου φέρνει πιο ρεαλιστικές διαστάσεις. Είναι ένα MINI που δείχνει πιο “τακτοποιημένο” οπτικά, με τις αναλογίες του να παραμένουν παιχνιδιάρικες. Οι πρόσθετες πίσω πόρτες δίνουν μια νότα πρακτικότητας που όσο και αν δεν περιγράφεται με λόγια, δεν αλλοιώνουν τη σιλουέτα και εκ πρώτης όψεως, αν δεν το γνωρίζεις ότι έχεις το πεντάθυρο μπροστά σου, δύσκολα θα το ξεχωρίσεις από το 3θυρο.
Μόνο όταν το κοιτάξεις από το πλάι αντιλαμβάνεσαι το ελαφρώς επιμηκυμένο μεταξόνιο και τη μεγαλύτερη τρίτη πλαϊνή επιφάνεια. Αν και οι σχεδιαστές μιλούν για “ευκολότερη πρόσβαση”, η ουσία βρίσκεται στην ψευδαίσθηση -γιατί περί τέτοιας πρόκειται- ωριμότητας. Είναι σαν κάποιος να φόρεσε ένα πιο σοβαρό κοστούμι χωρίς να αλλάξει το πηγαίο του χαμόγελο. Μπαίνοντας μέσα, το νέο εσωτερικό του MINI δείχνει πιο μοντέρνο και μινιμαλιστικό από ποτέ.
Το μεγάλο στρογγυλό OLED panel δεσπόζει στο κέντρο και συνδυάζει λειτουργίες infotainment, πλοήγησης και ψηφιακών οργάνων σε μια εντυπωσιακή παρουσία. Το υλικό και η ποιότητα συναρμολόγησης φωνάζουν “BMW Group”, ενώ το design παραμένει καθαρά “Mini” με στρογγυλά χειριστήρια, διακόπτες toggle, φωτισμό καμπίνας που αλλάζει ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού αλλά και με την επιλογή οδηγικού mode. Οι εμπρός θέσεις κρατούν τον premium χαρακτήρα της μάρκας με καλή στήριξη και ποιοτική επένδυση.
Πίσω, όσο κι αν προσπαθήσεις να το δεις θετικά, τα στενά χωροταξικά περιθώρια, δεν σου επιτρέπουν να δικαιολογήσεις την επιμονή της MINI στην παραγωγή ενός πεντάθυρου που δύσκολα θα εξυπηρετήσει δύο ενήλικους κανονικών διαστάσεων, πίσω από δύο αντίστοιχους στις θέσεις οδηγού και συνοδηγού. Πίσω λοιπόν, πέφτει κάμποσο στρίμωγμα. Οι δύο έξτρα πόρτες προφανώς και δεν κάνουν θαύματα, οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν μόνο αν δεν ξεπερνούν το 1,75 μ., ενώ ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι παραμένει περιορισμένος.
Ναι, υπάρχει ευκολία πρόσβασης, ειδικά για όσους κουβαλούν παιδικό κάθισμα ή μεταφέρουν συχνά συνεπιβάτες αλλά δεν μιλάμε για πρακτικότητα σε επίπεδο compact hatchback. Είναι ένα 5θυρο MINI για δύο ενήλικες και δύο “έφηβους” πίσω, όχι για τέσσερις ενήλικες σε ταξίδι. Ο χώρος αποσκευών στα 275 λίτρα είναι μεν μεγαλύτερος από του 3θυρου αλλά παραμένει μέτριος. Κάτω από το καπό κρύβεται ο γνώριμος τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1,5 λίτρων (της BMW), με 156 ίππους και 230 Nm ροπής.
Συνδυάζεται με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, και αποτελεί ίσως το πιο ολοκληρωμένο μικρό κινητήριο σύνολο της κατηγορίας, με premium λειτουργικά χαρακτηριστικά και απόλυτα αξιοποιήσιμες ικανότητες για οικονομικές μετακινήσεις. Η λειτουργία του είναι βελούδινη, με χαρακτηριστικό βρυχηθμό στις ψηλές στροφές που θυμίζει ότι κάτω από το χαριτωμένο καπό υπάρχει DNA οδηγικής ευχαρίστησης. Στην πράξη, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,0” ενώ η μέση κατανάλωση, ανάλογα με το κιβώτιο και το πρόγραμμα οδήγησης, κυμαίνεται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια κοντά στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Ο τρόπος που ανεβάζει στροφές είναι πιο “ζωντανός” από όσο περιμένεις από ένα τρικύλινδρο, και σε κάνει να ξεχνάς τον αριθμό των κυλίνδρων. Ο ήχος του, πιο μηχανικός και αυθεντικός, θυμίζει τις παλιές εποχές που η οδήγηση είχε χαρακτήρα και όχι μόνο επιδόσεις. Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι είναι απολαυστικά γνώριμη. Το 5θυρο MINI διατηρεί τη σφιχτή αίσθηση του 3θυρου, αλλά με ένα ελαφρώς πιο μαλακό setup ανάρτησης που φιλτράρει καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου.
Παραμένει ζωντανό, ακριβές, με γρήγορο τιμόνι και μικρή αδράνεια στις αλλαγές κατεύθυνσης αλλά τώρα δείχνει και πιο “ώριμο” στην καθημερινότητα. Η ποιότητα κύλισης έχει και αυτή βελτιωθεί, το θόρυβο από τον κινητήρα τον ακούς όσο χρειάζεται χάρη στην εξαιρετική ηχομόνωση, ενώ τα επίπεδα άνεσης είναι σαφώς καλύτερα από το παρελθόν. Το πλαίσιο, πάντα στιβαρό, συνεργάζεται αρμονικά με την ανάρτηση και προσφέρει μια σπάνια αίσθηση αμεσότητας.
Το MINI παραμένει ένα από τα λίγα μικρά που σε προκαλούν να στρίψεις πιο έντονα απ’ ό,τι χρειάζεται, μόνο και μόνο για τη χαρά της συμμετοχής. Κι αν προσέξεις λίγο, θα δεις πως αυτό το αίσθημα, η ανταπόκρισή του στην είσοδο της στροφής, είναι τελικά η ουσία όλης της φιλοσοφίας του. Αταλάντευτο από κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, στα όρια του κουραστικού όταν η ταχύτητα κίνησης είναι μικρή, το MINI δεν κρύβει τον fun χαρακτήρα– που είναι και αυτός ένα από τα ζητούμενα για τους απανταχού φίλους και ιδιοκτήτες του μοντέλου.
Εκεί που το 5θυρο δείχνει το λόγο ύπαρξής του είναι στην καθημερινή χρήση. Οι πόρτες πίσω, όσο μικρές κι αν φαίνονται, κάνουν τη διαφορά σε αστικές μετακινήσεις, ενώ το επιπλέον μεταξόνιο βοηθά στην καλύτερη σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο. Είναι ένα MINI που μπορείς να χρησιμοποιείς χωρίς συμβιβασμούς στην πόλη, με ευκολία στάθμευσης, τίμια ορατότητα και γνήσιο premium αέρα στο εσωτερικό. Δεν γίνεται όμως να αγνοήσεις πως ο χώρος πίσω παραμένει οριακός και το πορτμπαγκάζ μόνο επαρκές.
Όμως, αυτό είναι και το τίμημα του στιλ κι αν κάτι έχει αποδείξει η MINI, είναι πως το στιλ πάντα κοστίζει. Στα υπέρ του νέου 5θυρου MINI, είναι και η μεγάλη ηλιοροφή με την εξαιρετική λειτουργία και την πολύ καλή σχεδίασή, χάρη στην οποία σου επιτρέπεται να την έχεις ανοιχτή ακόμα και στο ταξίδι, με ταχύτητες άνω των 100 χλμ./ώρα, χωρίς να γίνεται κουραστική. Αν πρέπει να του δώσουμε ένα τίτλο, αυτός θα έχει να κάνει με την ισορροπία του και το ιδιαίτερο χάρισμα των αυτοκινήτων με έντονη προσωπικότητα, να σε κάνουν να “παραβλέπεις” τις αδυναμίες τους.
Το 5θυρο MINI Cooper 1,5 είναι ίσως η πιο ισορροπημένη πρόταση στη γκάμα. Δεν προορίζεται μόνο για οικογενειάρχες που θα προτάξουν την οικονομία των μετακινήσεων αλλά και για όσους αγαπούν την οδήγηση και απλώς χρειάζονται λίγο περισσότερη πρακτικότητα χωρίς να αποχαιρετήσουν τον χαρακτήρα του 3θυρου. Δεν είναι λίγοι οι 156 ίπποι του κινητήρα αλλά καταφέρνουν και δίνουν καλή αίσθηση, σε ότι έχει να κάνει με τη σχέση τους “απέναντι” στα 1.395 κιλά του αυτοκινήτου- που με δύο επιβάτες, ξεπερνά εύκολα τον 1,5 τόνο.
Αυτό είναι που αξίζει να κρατήσει κανείς, μαζί με την εξαιρετική ευστροφία, το στιβαρό πάτημα και την premium αύρα αλλά με ένα πιο καθημερινό “προσωπείο” που κερδίζεται μέσω της αυξημένης πρακτικότητας από την ύπαρξη των δύο επιπλέον θυρών, που φυσικά και δεν αλλοιώνουν το χαρακτήρα του πραγματικά ξεχωριστού μοντέλου σε αυτή τη δύσκολη κατηγορία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του 5θυρου Mini Cooper C
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι3, 1.499
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 156/ 4.900
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 230/1.500-4.600
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 8,0”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 225
Μέση κατανάλωση (εργοστ. λτ/100 χλμ.): 6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 136
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.036×1.744×1.464
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.567
Βάρος (κιλά): 1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 275
Τιμή: Από 26.950 ευρώ