Δοκιμάζουμε το SUV Skoda Kamiq Monte Carlo 1,5 TSI με τους 150 ίππους και τη σπορ διάθεση

Υπάρχουν αυτοκίνητα που τα διαλέγεις με τη λογική. Υπάρχουν κι άλλα, που τα επιλέγεις με την καρδιά. Και ύστερα, υπάρχουν μερικά που καταφέρνουν να μιλάνε και στα δύο σου μισά, εξίσου και το μικρότερο SUV της Skoda, στην έκδοση Monte Carlo είναι ένα από αυτά.
Η Skoda με τις SUV προτάσεις της έχει πιάσει εδώ και καιρό καλύτερα από κάθε άλλο κατασκευαστή, τον “παλμό” των καταναλωτών. Χωρίς να κάνει “θόρυβο”, να προσποιείται πως “είναι κάτι άλλο” και να “πουλάει φιοριτούρες”, το μικρότερο από τα SUV της γκάμας, δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ουσία. Απλώς, στην έκδοση Monte Carlo, βάζει κάτω τις αρχές της Skoda –πρακτικότητα, χώρους, value for money– και τις ανακατεύει με μια γενναία δόση σπορτίφ αύρας και πηγαίου χαρακτήρα.
Το αποτέλεσμα; Ένα compact SUV με παλμό. Όχι κραυγαλέο, όχι υπερβολικό αλλά με φινέτσα. Κι αν η έκδοση Monte Carlo είναι κάτι παραπάνω από ένα αισθητικό πακέτο, τότε ο 1,5 TSI των 150 ίππων της δίνει ακριβώς αυτό που χρειάζεται: προσωπικότητα με βάθος αλλά και ικανότητες επί του πεδίου, προκειμένου να πείθει ακόμη και τον πιο δύσπιστο. Το Kamiq στην έκδοση Monte Carlo δείχνει πως η Skoda μπορεί να παίξει στα ίσα με τα mainstream SUV και να δώσει κι ένα άγγιγμα αυτοκινητιστικής “λεπτομέρειας”, από αυτά που “αναγνωρίζουν” όλοι όσοι βλέπουν την οδήγηση ως κομμάτι του χαρακτήρα τους.
Το μοντέλο πατάει επάνω στο facelift του 2023 –με πιο τετραγωνισμένες “λεπίδες” για φώτα ημέρας, νέα γρίλια και πιο έντονο πίσω προφυλακτήρα, αν και αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά είναι η σκούρα αισθητική υπογραφή της έκδοσης Monte Carlo. Μαύρες λεπτομέρειες παντού: μάσκα, καθρέφτες, διακοσμητικά στους προφυλακτήρες, μαρσπιέ, γράμματα στο πορτμπαγκάζ, ακόμα και οι ζάντες 18 ιντσών σε μαύρο γυαλιστερό, συνδυασμένα με την κόκκινη απόχρωση του δικού μας αυτοκινήτου, το αποτέλεσμα είναι στιβαρό και πειστικό.
Είναι ακριβώς αυτό το ύφος που σου λέει “εγώ δεν κάνω θόρυβο, αλλά κοίτα με λίγο καλύτερα” μια και σου δίνει μπόλικους λόγους για να το κοιτάξεις όντως, δεύτερη και τρίτη φορά. Στη λιτή και αρκούντως ψηφιακή καμπίνα, οι sport πινελιές ξεχωρίζουν. Μπαίνεις μέσα στο αυτοκίνητο και βρίσκεις τη γνωστή φιλοσοφία Skoda, χαρακτηριστικά γνωρίσματα της οποίας είναι η καθαρή εργονομία, τα υλικά που είναι ποιοτικά ανώτερα του αναμενόμενου και μια συνολική αίσθηση στιβαρότητας που δεν σου επιτρέπει να ξεχάσεις την προέλευση του αυτοκινήτου- λέγε με Όμιλος VW.
Η έκδοση Monte Carlo ντύνει την καμπίνα με κόκκινες ραφές, sport καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, μαύρη επένδυση οροφής, μεταλλικά πεντάλ και μια πιο σκοτεινή, πιο “οδηγοκεντρική” αύρα. Το τιμόνι είναι πανέμορφο –τριάκτινο, με επίπεδη βάση και καλοκουρδισμένη αίσθηση. Το Virtual Cockpit (ψηφιακός πίνακας οργάνων) στις 10,25” είναι στάνταρ, ενώ η κεντρική οθόνη αφής είναι βασικά 8,25 ίντσες αλλά στην κορυφαία της εξοπλιστική εκδοχή, μπορεί να φτάσει έως τις 9,2 ίντσες. Εντάξει, το υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι σκληρό αλλά η υφή και η συναρμογή κάνουν το περιβάλλον κλίμα αναμφίβολα ποιοτικό.
Το σημαντικότερο έρχεται ως αίσθηση και δεν είναι αυτό που λέμε “απτό”. Μέσα στο Kamiq Monte Carlo, νιώθεις πως είσαι μέσα σε ένα αυτοκίνητο εξαιρετικά στιβαρό, όπου τίποτα δεν τρίζει και δεν υπάρχει κάτι που μπορεί να του βάλει κανείς ταμπέλα “υπερβολικό”. Το Kamiq είναι το μικρότερο SUV της Skoda αλλά δεν το καταλαβαίνεις επί του πρακτέου. Με μήκος 4,24 μέτρα και μεταξόνιο σχεδόν 2,65 μέτρα, χωράει οικογένεια με άνεση. Πίσω κάθονται ενήλικες χωρίς “ιδιαίτερες παραχωρήσεις” όπως συνηθίζουμε να λέμε για αυτοκίνητα που έχουν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν αναστήματα άνω του 1,80 μέτρων.
Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών στα 400 λίτρα είναι ικανοποιητικός και απόλυτα εκμεταλλεύσιμος, μια και το σχήμα του είναι αυτό που λέμε “κανονικό”. Προφανώς και υπάρχουν οι επιλογές επέκτασης της χωρητικότητας αντικειμένων, εις βάρος εκείνης για τους επιβάτες και αξίζει να κρατήσει ως πληροφορία κανείς, πως με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα, η μεταφορική ικανότητα του Kamiq διαμορφώνεται στα 1.395 λίτρα. Οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τις θήκες στις πόρτες, τις… τυπικές Skoda-λεπτομέρειες, όπως είναι η ξύστρα πάγου στην εσωτερική πλευρά της θυρίδας ανεφοδιασμού, τις τσέπες στο πλάι των εμπρός καθισμάτων αλλά και την υποδοχή για την ομπρέλα.
Ο 1,5 TSI των 150 ίππων είναι ένας από τους καλύτερους κινητήρες εσωτερικής καύσης αυτή τη στιγμή για compact αυτοκίνητα και αναμφίβολα, κερδίζει σε ότι έχει να κάνει με την ισορροπία μεταξύ χωρητικότητας και απόδοσης. Η τεχνολογία του “έρχεται” από ανώτερες κατηγορίες οχημάτων. Χάρη -και- σε αυτή, αποδίδει ικανοποιητικά από το ρελαντί, στις μεσαίες στροφές πρωταγωνιστεί η παραπάνω από ικανοποιητική ροπή (250 Nm από τις 1.500 rpm) και μέχρι τις 6.000 στροφές διατηρεί τον ψυχωμένο του χαρακτήρα. Σε συνδυασμό με το 7άρι DSG το σύνολο είναι εξαιρετικό.
Αθόρυβο στην ήρεμη οδήγηση, εκρηκτικό όταν το πιέσεις. Τα kickdown είναι άμεσα, οι αλλαγές γίνονται σωστά, και στο manual mode τα paddles πίσω από το τιμόνι σε βάζουν στο παιχνίδι λίγο πιο επιδραστικά ως προς τις αποφάσεις για την οδήγηση του αυτοκινήτου υπό πίεση. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι υπόθεση 8,3 δευτερολέπτων- αν και δεν είναι αυτό που σε κερδίζει όταν κάτσεις πίσω από το τιμόνι του μικρού SUV της Skoda. Το σύνολο ξεχωρίζει με τον τρόπο που σε κάνει να αισθάνεσαι όταν αποφασίσεις να οδηγήσεις λίγο πιο “ζωηρά”. Χωρίς να προσποιείται πως είναι GTI, το Monte Carlo υποστηρίζει πειστικά τον οδηγό του και του δίνει όλα όσα χρειάζεται προκειμένου να αισθανθεί σίγουρος.
Μια μικρή αναφορά (για άλλη μια φορά) αξίζει να γίνει και για την τεχνολογία που “κουβαλάει” ο κινητήρας, με το σύστημα απενεργοποίησης των 2 κυλίνδρων σε συγκεκριμένες συνθήκες πίεσης του γκαζιού από τη μεριά του οδηγού, να είναι η αιχμή του δόρατος που εκτός των άλλων υπόσχεται και αισθητή μείωση της μέσης κατανάλωσης. Το ταμπεραμέντο του συνόλου, μπορεί να μη σε αφήσει να “αγιάσεις” και δύσκολα θα “ψηθείς” να κινηθείς τόσο χαλαρά που θα επιβεβαιώσεις τα 5,7 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης.
Εύκολα όμως, θα κρατήσεις το λογαριασμό που αφορά τη χωρητικότητα της τσέπης σου, στα επίπεδα των 6,3- 6,4 λίτρων βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα απόστασης και να δεις πραγματικά τεράστιες αυτονομίες με ένα γέμισμα στο ρεζερβουάρ των 50 λίτρων. Στο ταξίδι η διάθεση του μικρού SUV είναι ιδιαίτερα θετική ως προς τη διατήρηση της χαμηλής κατανάλωσης, προφανώς με προϋπόθεση την ήπια αντιμετώπιση του δεξιού πεντάλ από τον οδηγό και την τήρηση των ορίων ταχύτητας που ορίζει ο νέος και αυστηρότερος Κ.Ο.Κ. Οδηγικά πάντως, το Kamiq Monte Carlo βγάζει χαρακτήρα και έχοντας πρόσφατη την επαφή με το “μικρομέγαλο” Kamiq με τον χιλιάρη TSI, μπορούμε άνετα να πούμε πως η διαφορά είναι αισθητή.
Δεν είναι απλώς ένα πιο “ωραίο” Kamiq, με πιο ευχάριστη sport προσέγγιση της μετακίνησης. Έχει πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, είναι χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά (με το προαιρετικό Sport Chassis Control), κι ένα γενικότερο πάτημα που θυμίζει πολύ περισσότερο hatchback, παρά SUV/ crossover. Στις στροφές γέρνει εμφανέστατα λιγότερο από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου, κρατάει τροχιά με ακόμα μεγαλύτερη συνέπεια και αφήνει ένα περιθώριο “οδηγικής απόλαυσης” που δύσκολα περιμένεις σε SUV. Το τιμόνι έχει καλή ακρίβεια (αν και όχι το πιο πλούσιο σε πληροφόρηση), το πλαίσιο είναι υπάκουο και γενικά, το αυτοκίνητο σου εμπνέει εμπιστοσύνη.
Σαν να έχεις επέμβει με τις παραδοσιακές μεθόδους του παρελθόντος αλλά με τρόπο απόλυτα σύγχρονο και συμβατό με τις επίκαιρες ανάγκες των οδηγών. Με το Monte Carlo, εξίσου άνετα με το “μπαμπά” θα νιώσει και ο “γιος” που ως νεότερος οδηγός, έχει άλλες προσλαμβάνουσες και περιμένει διαφορετικά πράγματα από το αυτοκίνητο που οδηγεί. Στην πόλη, η πιο σφιχτή ανάρτηση περνάει τα σαμαράκια κάπως στεγνά αλλά δύσκολα θα χαρακτηριστεί από κάποιον ενοχλητική. Στον αυτοκινητόδρομο το Kamiq σε ετούτη εδώ τη σπορτίφ έκδοση, είναι αθόρυβο, σταθερό και ευθύβολο. Στους επαρχιακούς με τις αλλεπάλληλες στροφές, σε κάνει να χαμογελάς λίγο παραπάνω.
Η έκδοση Monte Carlo δεν είναι μόνο για “ότι βλέπει η πεθερά”. Σου δίνει έξτρα εξοπλισμό (φώτα full LED, ζάντες 18”, καθίσματα sport, Virtual Cockpit, ambient φωτισμό, σκουρόχρωμα κρύσταλλα) αλλά πάνω απ’ όλα δίνει στο Kamiq χαρακτήρα. Το κάνει ξεχωριστό, χωρίς να είναι premium. Το φέρνει πιο κοντά σε εκείνον που βλέπει το αυτοκίνητο ως προέκταση της προσωπικότητάς του και όχι απλώς ως μέσο μετακίνησης. Ο καλός του εξοπλισμός, το τοποθετεί τιμολογιακά απέναντι σε ανταγωνισμό που υστερεί και προφανώς, για κάποιον που ψάχνει επισταμένα την αγορά του επόμενου SUV/crossover αυτοκινήτου του, δίνει σχετικά εύκολα το πρόκριμα στο μοντέλο της Skoda.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Skoda Kamiq Monte Carlo 1,5 TSI DSG
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.498
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/ 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 250/ 1.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε δευτερόλεπτα): 8,3”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 213
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ., εργοστασιακή): 5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 127
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (σε χιλιοστά): 4.241×1.793×1.553
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.651
Βάρος (κιλά): 1.288
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 400
Τιμή: Από 33.200 ευρώ