Δοκιμάζουμε το SUV Chery Tiggo 7 στη βασική του έκδοση, όπου ο ρεαλισμός συναντά την κινεζική φιλοδοξία

Η Chery δεν είναι καινούρια στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά για τους περισσότερους Ευρωπαίους εξακολουθεί να μοιάζει με “νεοεισερχόμενη” με τα SUV μοντέλα της να μας “συστήνονται” ταπεινά αλλά με αυτοπεποίθηση.
Στην πραγματικότητα, η μάρκα έχει ήδη γράψει δύο δεκαετίες ιστορίας στην Κίνα και τώρα επιχειρεί το μεγάλο άλμα προς τις αγορές που μέχρι πρόσφατα φάνταζαν απρόσιτες. Το Tiggo 7 είναι ένα από τα μοντέλα που έχουν αναλάβει να ανοίξουν τον δρόμο, καθώς είναι ένα μεσαίο SUV με έμφαση στην πρακτικότητα, την τιμή και τον εξοπλισμό αλλά και με μια προσπάθεια να σταθεί αξιοπρεπώς απέναντι στον σκληρό ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Και εδώ μιλάμε για την έκδοση με τον 1,6 λίτρων κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 147 ίππους και είναι κομμάτι ενός συνόλου που υπόσχεται καθημερινή άνεση και επάρκεια, χωρίς να επιδιώκει να εντυπωσιάσει με αριθμούς. Το Tiggo 7 δείχνει πως οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ξεπεράσει την εποχή της αντιγραφής. Το αμάξωμα έχει καθαρές γραμμές, δυναμική μάσκα με χρωμιωμένες λεπτομέρειες και φωτιστικά σώματα LED που δίνουν χαρακτήρα.
Δεν είναι το SUV που θα τραβήξει τα βλέμματα με εκκεντρικότητα, αλλά σίγουρα αποπνέει μια εικόνα φρεσκάδας και μοντέρνας αντίληψης. Το είδαμε και στην PHEV έκδοσή του, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε και μια εξαιρετικά χαμηλή απαίτηση σε καύσιμο, μάλιστα σε περίοδο που όλα ήταν εναντίον. Μιλάμε για τη φάση των διακοπών που το αυτοκίνητο ήταν σχεδόν πάντα έμφορτο στο όριο του ωφέλιμου και η ζέστη του Αυγούστου επέβαλλε την αδιάλειπτη χρήση του κλιματιστικού.
Οι διαστάσεις του το φέρνουν στην καρδιά της κατηγορίας. Οπτικά δείχνει μεγαλύτερο από ό,τι περιμένεις, κάτι που οφείλεται στις έντονες γραμμές του προφίλ και στην ψηλή απόσταση από το έδαφος. Εδώ το αυτοκίνητο “παίζει” με την ιδέα ότι είναι ένα SUV για όλα, από το καθημερινό πήγαινε-έλα μέχρι την οικογενειακή εκδρομή.
Ωστόσο, αν υπάρχει ένα σημείο που το Tiggo 7 σε κερδίζει αμέσως, αυτό είναι το εσωτερικό του. Η πρώτη εντύπωση είναι σχεδόν premium: μαλακά υλικά στις βασικές επιφάνειες, καλή συναρμογή, ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο που συγκεντρώνει τον έλεγχο των περισσότερων συστημάτων. Οι Κινέζοι έχουν καταλάβει ότι το “value for money” δεν είναι πια μόνο ο εξοπλισμός.
Είναι και η αίσθηση που αποκομίζεις όταν κάθεσαι στο κάθισμα του οδηγού. Και εδώ, η Chery δείχνει ότι θέλει να παίξει στα ίσα με τις καθιερωμένες μάρκες. Ο χώρος για τους επιβάτες είναι αρκετός- σίγουρα περισσότερος από ότι περιμένεις. Μπροστά κάθεσαι άνετα, με καλή εργονομία, και πίσω ακόμα και τρεις ενήλικες με ανάστημα εκεί στα πέριξ των 1,85 μέτρων, θα ταξιδέψουν χωρίς παραχωρήσεις.
Ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής (ξεπερνά τα 400 λίτρα), με διπλό δάπεδο και κανονικό σχήμα. Καθώς μιλάμε για ένα SUV οικογενειακού προσανατολισμού, οι ανάγκες καλύπτονται με άνεση. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 1,6 λίτρων βενζινοκινητήρας με απόδοση 147 ίππων και μέγιστη τιμή ροπής στα 275 Nm. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (ενώ είναι διαθέσιμο και με 6άρι χειροκίνητο) και είναι προσανατολισμένη περισσότερο στην άνεση παρά στη σπορ διάθεση.
Στην πράξη, το μοτέρ τραβάει γραμμικά, χωρίς σκαμπανεβάσματα και επαρκεί για όλες τις καθημερινές μετακινήσεις. Δεν εντυπωσιάζει με την επιτάχυνση αλλά και δεν σε αφήνει ποτέ εκτεθειμένο σε προσπεράσεις. Το αυτόματο κιβώτιο είναι τυπικό ως προς τις υποχρεώσεις του. Είναι ήπιο στις αλλαγές και στην αρχική επιλογή από τον οδηγό και αν πρέπει να του καταλογίσουμε κάτι, είναι ότι “εκθέτει” τον κινητήρα, αφήνοντάς τον να δουλεύει ψηλά (και να ακούγεται ανάλογα), πριν αλλάξει ταχύτητα προς τα πάνω.
Σε αυτό το αυτοκίνητο όμως, όπως είπαμε, η φιλοσοφία πίσω από την κατασκευή του είναι ξεκάθαρα με προσανατολισμό την οικονομία και την άνεση. Η κατανάλωση μένει σε λογικά επίπεδα πάντα, μια και μιλάμε για μια μεγάλη καρότσα. Σε αστικό περιβάλλον θα δεις σταθερά πάνω (αλλά όχι πολύ) από τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο μπορείς να κατέβεις και στα 6,5.
Δεν είναι νούμερα που θα σε ενθουσιάσουν, αλλά ούτε και θα σε προβληματίσουν έχοντας πάντα κατά νου το μέγεθος του αυτοκινήτου και τις ανάγκες που έχει έρθει για να εξυπηρετήσει. Το Tiggo 7 είναι φτιαγμένο για να σε πηγαίνει με άνεση. Η ανάρτηση είναι μαλακή, απορροφά λακκούβες και κακοτεχνίες με τρόπο που θυμίζει παραδοσιακά ιαπωνικά SUV. Η ηχομόνωση είναι ικανοποιητική, με μόνο τον κινητήρα να ακούγεται πιο έντονα όταν πιέζεται.
Στις στροφές, η αλήθεια είναι ότι το Tiggo 7 δεν κρύβει το βάρος του. Υπάρχει κλίση και η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι μέτρια. Αλλά η αίσθηση είναι πάντα προβλέψιμη, χωρίς εκπλήξεις- και σε αυτό παίζει το ρόλο της η επιλογή των πολλαπλών συνδέσμων για την πίσω ανάρτηση. Αν αυτό που ζητάς είναι ηρεμία και σιγουριά, θα σε ικανοποιήσει. Αν όμως αναζητάς οδηγική απόλαυση και προηγμένο feedback στα χέρια, μάλλον θα πρέπει να κοιτάξεις αλλού.
Εκεί που το Tiggo 7 δείχνει να ξέρει που απευθύνεται, είναι στα θέματα που άπτονται της τεχνολογίας και του σχετικού εξοπλισμού. Η κινεζική αντεπίθεση είναι γεγονός και η Chery εν προκειμένου παίζει πολύ δυνατά. Το Tiggo 7 έρχεται με πλήρες πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεγάλη οθόνη αφής με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto.
Ψηφιακό πίνακα οργάνων με πολλές παραμετροποιήσεις και όλο το αναμενόμενο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, όπως είναι το ενεργό cruise control, το αυτόματο φρενάρισμα και η ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας μεταξύ άλλων. Έχουμε φτάσει να θεωρούμε τις κάμερες 360 μοιρών για εύκολη στάθμευση και στοιχεία όπως ο διζωνικός κλιματισμός, τα θερμαινόμενα και ηλεκτρικά (εμπρός) καθίσματα να είναι “λεπτομέρειες” και μάλιστα, ευκόλως εννοούμενες.
Με όλα τα παραπάνω στα μάτια μπροστά, το πρίσμα που δημιουργείται σου δίνει την εντύπωση πως παίρνεις κάτι παραπάνω από ότι πληρώνεις σε κάθε περίπτωση και αυτό είναι το μεγάλο διαπραγματευτικό χαρτί της Chery στην Ελληνική αγορά με τις στρεβλώσεις της. Εδώ που -παλιότερα- μπορούσε ο υποψήφιος αγοραστής να δεχτεί το “απλό” a/c (αντί του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κλιματισμού) αρκεί το αυτοκίνητό του να είχε στον εξοπλισμό του ηλεκτρικά παράθυρα (έστω και για τις εμπρός πόρτες μόνο).
Οδηγώντας το Tiggo 7, συνειδητοποιείς ότι δεν προσπαθεί να σε πείσει με υπερβολές. Είναι ένα αυτοκίνητο ειλικρινές. Δεν είναι γρήγορο, δεν είναι σπορ αλλά είναι άνετο, πρακτικό και γεμάτο εξοπλισμό. Κι αυτό, σε έναν κόσμο όπου τα SUV ξεπερνούν εύκολα τις 40 και 50 χιλιάδες ευρώ, δεν είναι αμελητέο. Προσωπικά, μου έμεινε η αίσθηση ότι η Chery έκανε τα μαθήματά της καλά.
Έφτιαξε ένα αυτοκίνητο που δεν υστερεί ουσιαστικά πουθενά, αλλά κερδίζει με το value for money και την απλότητα. Δεν θα ενθουσιάσει τον οδηγό που ψάχνει συγκινήσεις αλλά θα κερδίσει εκείνον που θέλει να ξέρει ότι έκανε μια λογική αγορά. Το Chery Tiggo 7 στην “απλή” εκδοχή του με τους 147 ίππους είναι η απόδειξη ότι τα κινεζικά SUV έχουν πλέον σοβαρές αξιώσεις στην ευρωπαϊκή αγορά.
Με σωστή σχεδίαση, πλούσιο εξοπλισμό, άνετη καμπίνα και τίμια απόδοση, στέκεται ως μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για όσους αναζητούν κάτι πρακτικό και οικονομικά προσιτό. Δεν θα γράψει ιστορία για τον δυναμισμό του, ούτε θα το θυμάσαι για την οδηγική του ευφυΐα. Αλλά θα σε εξυπηρετήσει με συνέπεια, θα σε ταξιδέψει άνετα και θα σου αφήσει την αίσθηση ότι πήρες παραπάνω από όσα πλήρωσες.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά του Chery Tiggo 7
Κινητήρας (κ.εκ.): Τετρακύλινδρος σε σειρά, turbo, 1.598
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 147/5.500
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 275/-
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 10,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, λίτρα/100 χλμ.): 8,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 159
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.513×1.862×1.696
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.670
Βάρος (κιλά): 1.593
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 500
Τιμή: Από 27.990 ευρώ