ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμάζουμε το Skoda Octavia RS, στο οποίο βρίσκουμε “πολύ από” Golf GTI σε προφανώς πιο “ευρύχωρο” σύνολο

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Το νέο Skoda Octavia RS με τους 265 ίππους ανήκει σε εκείνη την ιδιαίτερα ευχάριστη κατηγορία των αυτοκινήτων που μπορούν και κρατούν ψηλά την οδηγική λίμπιντο, ενώ ταυτόχρονα έχουν το οικογενειακό προφίλ που χρειάζεται μια μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού.

Μπορεί να δηλώνει οικογενειακό liftback, όμως πίσω από το διακριτικό λογότυπο RS κρύβεται μια καρδιά γνώριμη και λατρεμένη. Είναι ακριβώς η ίδια με εκείνη που χτυπά στο στήθος του Volkswagen Golf GTI. Μόνο που εδώ, η ιδέα ωριμάζει και βρίσκει έναν διαφορετικό προσανατολισμό, πιο ώριμο, πιο πρακτικό, χωρίς όμως να χάνει ίχνος από τον οδηγικό της παλμό. Και για να βάζουμε τα πράγματα ευθύς- εξαρχής στις σωστές τους βάσεις, με το “ευρύχωρο” του τίτλου, δεν περιγράφω μόνο την ικανότητα φιλοξενίας πέντε ενήλικων με όλες τις αποσκευές τους.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Ορίζω ως ευρύχωρο, όλο το χαρακτήρα και την οντότητα του Octavia RS, που χωράει κάθε λογής οδηγική ανάγκη αλλά και κάθε έντασης διάθεση για επιδόσεις. Όσοι συγκινούνται με τις επιταχύνσεις από στάση, στο RS θα βρουν κάτι από αυτό που ζητούσαν όλα τους τα χρόνια σε ένα αυτοκίνητο, ενώ και όσοι θέλουν να στρίβουν με πάθος σε αγαπημένες διαδρομές (ιδανικά, κλειστές στην κυκλοφορία) μπορούν να το κάνουν χωρίς το αυτοκίνητο να χρειάζεται την παραμικρή επέμβαση/ βελτίωση σε κάποιον τομέα.

Κάτω από το καπό, το Octavia RS φορά τον 2,0 TSI κινητήρα των 265 ίππων, την τελευταία εκδοχή του EA888, με τις γνωστές αρετές του, όπως είναι η ευστροφία, η άμεση απόκριση, η γραμμικότητα από χαμηλά και όλα αυτά, με έναν ήχο για soundtrack, από αυτούς που πάντα θα μας θυμίζουν γιατί αγαπήσαμε τη βενζίνη. Το DSG 7 σχέσεων συνεργάζεται ιδανικά, διαβάζοντας προθέσεις πριν καν τις εκφράσεις με το δεξί πόδι.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Αλλά η Skoda δεν έκανε απλώς “copy-paste” από το Golf GTI. Εδώ έχουμε ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο μεταξόνιο, διαφορετική γεωμετρία πίσω ανάρτησης και πιο ουδέτερη ρύθμιση. Η αίσθηση στο τιμόνι είναι ελαφρώς πιο ώριμη, λιγότερο νευρική, χωρίς όμως να λείπει η ακρίβεια και η επικοινωνία. Είναι το ίδιο μυαλό, αλλά σε σώμα που σκέφτεται οικογενειακά, μέχρι να το προκαλέσεις για κάτι “περισσότερο” και πιο ουσιαστικό στην προσπάθειά σου να καλύψεις την ανάγκης σου για αδρεναλίνη.

Σε σχέση με το GTI, το Octavia RS δείχνει εξίσου σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, πιο “ευθύβολο” στον αυτοκινητόδρομο και σαφώς πιο άνετο στην καθημερινότητα- αν και πιο “δύσκολο” στους ελιγμούς παρκαρίσματος σε τυπικά στενά πυκνοκατοικημένων περιοχών. Όμως, στο στροφιλίκι δεν κρύβει την προέλευσή του, καθώς το εμπρός μέρος κρατάει υποδειγματικά την τροχιά που χαράζει ο οδηγός, η ουρά παρακολουθεί πειθαρχημένα και η όλη ισορροπία θυμίζει γιατί το πλαίσιο MQB εξακολουθεί να είναι σημείο αναφοράς και να παραμένει απόλυτα σύγχρονο ακόμα και σήμερα, 12 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση (αν και πρέπει να πούμε πως έχουν μεσολαβήσει και ορισμένες αναβαθμίσεις).

Skoda Octavia RS S24Auto DOK Skoda

Αν το Golf GTI που μας έκλεψε την καρδιά στη σχετική δοκιμή εδώ στο SPORT24 είναι ο σπιντάτος εργένης, η Octavia RS είναι ο οικογενειάρχης που πήρε τη σκυτάλη και συνεχίζει να αγαπά την οδήγηση. Το μήκος των 4,69 μέτρων προσφέρει εσωτερικούς χώρους που δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο τέτοιας φιλοσοφίας. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν χώρο για τα πόδια επιπέδου μεσαίας κατηγορίας, ενώ το πορτμπαγκάζ των 600 λίτρων κάνει το Golf να δείχνει σχεδόν κουπέ. Κι όμως, όλα αυτά συνυπάρχουν χωρίς καμία έκπτωση στο συναίσθημα.

Τα τύπου bucket καθίσματα, με την κόκκινη ραφή και το λογότυπο RS να κοσμεί τα προσκέφαλα, προσφέρουν τη σωστή “αγκαλιά” στα σώματα οδηγού και συνοδηγού χωρίς να κουράζουν. Το τιμόνι έχει την ιδανική διάμετρο, με χοντρή στεφάνη και εξαιρετική υφή. Η Skoda έχει βρει μια ισορροπία ανάμεσα στη σπορτίφ ατμόσφαιρα και την καθημερινή άνεση και αυτό είναι κάτι που ελάχιστοι πετυχαίνουν πραγματικά. Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι πόσο εύκολα κινείται. Το Octavia RS σε προκαλεί διαρκώς σε ένα παιχνίδι αναζήτησης, για το αν μπορεί να παρακολουθήσει τις διαθέσεις σου και τις περισσότερες φορές το στοίχημα το κερδίζει.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK Skoda

Σε Comfort mode είναι ένα πολιτισμένο, γρήγορο και εξαιρετικά ήσυχο οικογενειακό. Σε Sport, μεταμορφώνεται, τόσο- όσο. Το τιμόνι βαραίνει ελαφρώς, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο κοφτερή και η εξάτμιση αποκτά αυτό το χαρακτηριστικό, υπόκωφο “σκάσιμο” στις αλλαγές. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 6,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική φτάνει τα 250 χλμ./ώρα. Όμως, αυτό που εντυπωσιάζει δεν είναι τόσο οι αριθμοί όσο ο τρόπος που μεταφέρει τη δύναμη στην άσφαλτο.

Η πρόσφυση είναι υποδειγματική και σε κάνει να ξεχνάς πως η ισχύς του κινητήρα περνά στο δρόμο αποκλειστικά από τους εμπρός τροχούς. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαφορική σύμπλεξη κάνει θαύματα, καθώς στην πράξη αντιλαμβάνεσαι πως μειώνει την υποστροφή και σαν ένα καλό μπλοκέ από το παρελθόν, “τραβά τη μούρη μέσα” στη στροφή και επιτρέπει ταχύτητες που πριν μερικά χρόνια θα ανήκαν αποκλειστικά σε τετρακίνητα hot hatches.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Κι αν θελήσεις να πιέσεις περισσότερο, το Octavia RS ανταποκρίνεται με μια σπάνια ψυχραιμία. Δεν τρομάζει με απότομες αντιδράσεις, παραμένοντας προοδευτικό όποια και αν είναι η “αγριάδα” που θα εκφράσεις, βοηθώντας στην πραγματικότητα τον οδηγό του να καταλάβει που βρίσκονται τα όρια και πως -δεν πρέπει να- τα ξεπερνά. Είναι ένα αυτοκίνητο από εκείνα που σε κάνουν καλύτερο οδηγό, καθώς σου συμπεριφέρεται ως συνοδηγός και όχι ως “δάσκαλος”. Η καμπίνα ακολουθεί τη γνωστή Skoda αισθητική, όπου η λειτουργικότητα, η μίνιμαλ διάθεση και η άψογη εργονομία συναντιούνται.

Το infotainment των 13 ιντσών είναι γρήγορο και σαφές, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (10,25’’) προσαρμόζεται ώστε να σου δείχνει ό,τι θες, από πίεση turbo μέχρι G-meter. Οι επιφάνειες είναι ποιοτικές, οι διακόπτες απλοί και η αίσθηση στιβαρότητας σε κάνει να πιστεύεις πως αυτό το αυτοκίνητο θα αντέξει αρκετές δεκαετίες σκληρής χρήσης χωρίς να δείξει σημάδια κόπωσης. Οι ηλεκτρονικοί βοηθοί οδήγησης είναι εκεί, σε πλήρη παράταξη.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Ανάμεσά τους, το active cruise control, το σύστημα διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, που δείχνει να είναι πολύ σωστά σεταρισμένο και δεν σου προκαλεί δυσφορία με τις “άκυρες” επεμβάσεις του. Παρά την ισχύ των 265 ίππων, το Octavia RS μπορεί να κινηθεί με απίστευτη αυτοσυγκράτηση σε ότι αφορά στην κατανάλωση καυίμου. Στον αυτοκινητόδρομο βλέπεις τιμές της τάξης των 6,5–7,0 λτ./100 χλμ. εύκολα. Στην πόλη με την αμέριστη συμπαράσταση του DSG, το νούμερο σκαρφαλώνει έως και πάνω από τα 8,0 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Μην σαν φαίνονται πολλά. Μην ξεχνάτε για τι αυτοκίνητο μιλάμε, οπότε και τα νούμερα αυτά, αποτυπώνουν εύγλωττα την προσπάθεια “αυτοσυγκράτησης”. Πέραν αυτού, είναι εντυπωσιακό πώς ένα τόσο γρήγορο αυτοκίνητο μπορεί να είναι ταυτόχρονα τόσο πολιτισμένο. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική, η ανάρτηση (ειδικά με το προαιρετικό Dynamic Chassis Control) προσαρμόζεται στις συνθήκες και η θέση οδήγησης είναι υποδειγματική.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Είτε οδηγείς μόνος, είτε με παιδιά, είτε φορτωμένος για διακοπές, το RS καταφέρνει να σε κάνει να απολαμβάνεις τη διαδρομή. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το Golf GTI είναι ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα σπορ αυτοκίνητα του κόσμου, οπότε και δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Skoda με το Octavia RS, παίρνει αυτό το DNA και το μεταφράζει στη γλώσσα της, “πασπαλίζοντάς” το με πρακτικότητα, στιβαρότητα και ευρυχωρία, χωρίς να αφαιρεί τίποτα από τη σπορ ψυχή του συνόλου.

Στην ουσία, είναι ένα GTI με πορτμπαγκάζ για τις βαλίτσες της οικογένειας, με πίσω κάθισμα για τρεις ενήλικες, με καθημερινή χρηστικότητα χωρίς τύψεις. Και αυτό είναι το μυστικό της γοητείας της. Δεν χρειάζεται να διαλέξεις ανάμεσα στη λογική και το πάθος, αφού τα δυό τους εδώ, συνυπάρχουν αρμονικά. Το Octavia RS είναι ο ευγενής συγγενής του Golf GTI, εκείνος που “πέρασε” στην “επόμενη πίστα” κάνοντας οικογένεια αλλά δεν ξέχασε ποτέ πώς να διασκεδάζει πίσω από το τιμόνι και εκεί βρίσκεται η πραγματική μαγεία του.

Skoda Octavia RS S24Auto DOK K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Skoda Octavia RS 2.0 TSI 265 ps DSG7
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.984
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 265/ 5.250
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 370/ 1.600-4.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Διπλού συμπλέκτη αυτόματο 7 σχέσεων (DSG)
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 6,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 250
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 153
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.709×1.829×1.455
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.681
Βάρος (κιλά): 1.445
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 600
Τιμή: Από 54.950 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ