Δοκιμάζουμε το Plug-in υβριδικό C-HR, τη “σπορ ψυχή” των SUV της Toyota

Τα οικογενειακά SUV της Toyota, από το RAV4 μέχρι την Corolla Cross, έκαναν σαφές ότι η οικογενειακή ευρυχωρία και πρακτικότητα είχαν μια μικρή προτεραιότητα έναντι της σχεδιαστικής τόλμης. Από την άλλη, όμως, υπάρχει και το C-HR. Δοκιμάζουμε τη δίλιτρη εκδοχή του ιαπωνικού Coupe-SUV, που μπαίνει στην πρίζα αλλά αποδίδει και 223 ίππους – και μάλιστα ξεκινά από μια εξαιρετική τιμή.
Το πνεύμα της “Gazoo Racing”, ο πόθος του ίδιου του Άκιο Τογιόντα να φορά την αγωνιστική του φόρμα με κάθε ευκαιρία, βρίσκει το δρόμο του μέσα στην πολυδαίδαλη κατηγορία των C-SUV μέσω του C-HR: του Coupe-SUV της Toyota, που δείχνει ότι το Τόκιο δεν θέλει να κατασκευάζει μόνο πρακτικά, τετραγωνισμένα και άνετα οικογενειακά αυτοκίνητα.
Αυτό έγινε σαφές από την πρώτη στιγμή που έκανε της εμφάνισή του το C-HR, και παραμείνει εξίσου ξεκάθαρο τώρα, με τη δεύτερη γενιά του. Αν κάποιος επιθυμεί καλύτερους χώρους, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ ή πιο μεγάλα πίσω παράθυρα για να χαίρεται το ταξίδι, μπορεί κάλλιστα να απευθυνθεί στο RAV4 ή την Corolla Cross, φορείς λίγο-πολύ των ίδιων προηγμένων υβριδικών τεχνολογιών με τη C-HR.
Όμως, για την πτέρυγα εκείνη των οδηγών που απέκτησαν οικογένεια αλλά δεν λησμόνησαν τα δικά τους αυτοκινητικά όνειρα όταν οι ίδιοι κάθονταν στο πίσω κάθισμα, υπάρχει το C-HR. Πώς ήταν η Corolla Liftback τη δεκαετία του 1990; Ένα ωραίο, δυναμικό σχήμα, ξεχωριστό στην πλημμυρίδα των τριγύρω συντηρητικών οικογενειακών. Των sedan τότε, των SUV σήμερα.
Από πλευράς σχεδιασμού, απόδοσης του υβριδικού συστήματος, της συνδυαστικής ισχύος των 223 ίππων και του στησίματος του πλαισίου, το C-HR αποπνέει το δυναμισμό που δεν βρίσκει κανείς σε άλλα SUV της Toyota – ενώ παράλληλα, στην άλλη πλευρά του νομίσματος, έχει εξαιρετική ποιότητα κύλισης για το ταξίδι και καθημερινά 55-60 χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική κίνηση.
Δεν είναι κάτι με το οποίο θα βάλεις “φωτιά” στην άσφαλτο ή θα περάσεις αεροπορία από τις στροφές, αλλά κάτι που αποτινάσσει την αίσθηση της μετακίνησης και την αντικαθιστά με εκείνη της οδήγησης. Από την εμφάνισή του, μέχρι την λίγο πιο “οδηγοκεντρική” φιλοσοφία του ταμπλό.
Η πρώτη, η σχεδίαση, έχει φουτουριστική φιλοσοφία με σφηνοειδές ρύγχος και αιχμηρή ουρά, καθώς τα εμπρός φώτα τύπου μπούμερανγκ δίνουν την αρχική ταυτότητα και η γεωμετρική φιλοσοφία της μάσκας τη συμπληρώνει.
Οι μικροί πρόβολοι, το αυξημένο πλάτος και η μείωση του ύψους εντείνουν το δυναμισμό, μαζί με τους μεγάλους τροχούς και φυσικά την υπέροχη τοξοειδή διχρωμία “bi-tone+” της ουράς – που συνεχίζει την αίσθηση της “αιωρούμενης” οροφής. Η PHEV έκδοση δεν διαφέρει από τις άλλες υβριδικές, για όποιον δεν παρατηρήσει τη δεύτερη τάπα στην ουρά, που κρύβει την πρίζα.
Η οδηγοκεντρική φιλοσοφία του εσωτερικού εκφράζεται με την κλίση του ταμπλό και της κονσόλας προς τον χειριστή. Η ποιότητα και η ψηφιοποίηση του περιβάλλοντος είναι άξιες του εύρους τιμής.
Η τελευταία περιλαμβάνει τη στάνταρ οθόνη αφής 12,3 ιντσών (που φιλοξενεί το λογισμικό Toyota Smart Connect) και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, επίσης 12,3 ιντσών. Και το καλό είναι ότι πολλοί από τους διακόπτες -για τον κλιματισμό, κυρίως- έχουν παραμείνει φυσικοί, μεταξύ του ταμπλό και της κονσόλας.
Από πλευράς χωροταξίας, μην περιμένετε φυσικά τους χώρους της Corolla Cross – ούτε για τους πίσω επιβάτες, ούτε για τις αποσκευές, ενώ το σχετικά μικρό άνοιγμα των πίσω θυρών ίσως να δυσκολέψει σε συγκεκριμένες περιστάσεις. Πέντε ενήλικες θα χωρέσουν, ειδικά αν οι τρεις πίσω δεν είναι μεγαλόσωμοι, αλλά μέχρις εκεί. Και επιπλέον ο χώρος αποσκευών έχει χάσει 78 λίτρα (είναι τώρα στα 310 lt) λόγω των επιπλέον εξαρτημάτων του plug-in υβριδικού συστήματος.
Το τελευταίο βρίσκεται στην 5η του γενιά, και στο C-HR Plug-in Hybrid 220 συνδυάζει τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων (που αποδίδει 152 ίππους) με έναν ηλεκτροκινητήρα 163 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 223 PS. Η μετάδοση γίνεται μέσω του αυτόματου κιβωτίου e-CVT, το οποίο είναι βελτιωμένο στην απόκριση.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου -νέα, ελαφρύτερη και πιο αποδοτική στην 3η γενιά της- έχει χωρητικότητα 13,6 kWh, γεγονός που εξασφαλίζει -με τη βοήθεια του Predictive Efficient Drive– σε ρεαλιστικές συνθήκες περίπου 55-60 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης με κάθε πλήρη φόρτιση. Για να επιτευχθεί αυτή, από το 0 έως το 100%, χρειάζεται λιγότερο από δυόμισι ώρες με τον ενσωματωμένο φορτιστή 6,6 kW.
Στη συνδυαστική λειτουργία του θερμικού και του ηλεκτρικού μοτέρ η μέση κατανάλωση στην πόλη -σύμφωνα με την Toyota- μπορεί να κρατηθεί στο 1,5 lt/100km, καθώς η ηλεκτρική ενέργεια θα αναλαμβάνει τις συνεχείς εκκινήσεις στην κυκλοφοριακό. Αντίστοιχα, η βοήθεια του ηλεκτρονικητήρα στο ταξίδι μπορεί εκεί να κρατήσει την κατανάλωση περί τα 4,0 lt/100 km – ή ακόμα και χαμηλότερα, με ήπιο και σταθερό τέμπο.
Ακόμη και με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση εντός πόλης μπορεί να κρατηθεί ακόμα και κάτω από τα 5,0 lt/100 km – γεγονός εντυπωσιακό αν αναλογιστούμε ότι τα επιπλέον εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν ανεβάσει το βάρος κατά 180 κιλά σε σχέση με τις άλλες υβριδικές εκδόσεις, δηλαδή στα συνολικά 1.755 kg.
To βάρος αυτό γίνεται αισθητό στο δρόμο: το υβριδικό σύνολο δεν είναι ρυθμισμένο για εκρηκτικότητα, αλλά για πιο προοδευτικό “ξεδίπλωμα” της αρκετά δυνατής ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών – φέρνοντας, έτσι, τα πρώτα 100 km/h σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα.
Αντίστοιχα, σε έναν ορεινό δρόμο το C-HR PHEV δεν κρύβει ότι είναι ένα βαρύ αυτοκίνητο, αλλά η στιβαρότητα της πλατφόρμας TNGA, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο και η μείωση του ύψους από το έδαφος από τα 15,4 στα 13,7 cm (και συνεπώς και του ύψους του κέντρου βάρους) το κρατούν ασφαλές, συγκροτημένο και ελεγχόμενο σε όλες τις φάσεις της στροφής – χωρίς ιδιαίτερη τάση για κλίσεις του υπερυψωμένου του αμαξώματος.
Σε αυτό το έργο συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό το σύστημα Frequency Sensitive Control (FSC) της ZF, που κάνει εδώ την παγκόσμια πρεμιέρα του σε αυτοκίνητο της Toyota. Αποτελείται από εξελιγμένα, παθητικά αμορτισέρ που έχουν την ιδιότητα να μαλακώνουν στις λακκούβες για άνεση και να σφίγγουν στις στροφές για αυξημένη σταθερότητα και κράτημα. Έτσι, το C-HR καλύπτει υπέροχα το διττό του χαρακτήρα της καθημερινής / σπορ οδήγησης.
Συμπερασματικά, το C-HR Plug-in Hybrid 220 είναι ολιστικά αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο -σχεδιασμού, ψηφιοποίησης, τεχνολογίας υβριδικού συστήματος και ελαφρώς και χώρων- και καλύπτει υπέροχα και τις δύο αποστολές του: της καθημερινότητας στην πόλη και της απόδρασης εκτός αυτή, είτε με τα 60 km ηλεκτρικής του κίνησης είτε στον αντίποδα με τη σπορ απόδοσή του.
Το αντίτιμο είναι άκρως ανταγωνιστικό, αν υπολογίσουμε ότι πρόκειται για ένα Plug-in υβριδικό C-SUV με το όνομα Toyota, καθώς η βασική έκδοση ξεκινά από τα 36.970 ευρώ – περιλαμβάνοντας αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό και φυσικά τη σουίτα Toyota T-Mate με την προηγμένη γενιά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας (Toyota Safety Sense) στο βασικό εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένου του GSR2.
Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κινητήρας: 4κύλινδρος βενζίνης 1.987 κ.εκ.
- Ηλεκτροκινητήρας: 1
- Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
- Κίνηση: 2WD (εμπρός)
- Ισχύς (συνδυαστική): 223 ίπποι
- Ροπή: 208-190 Nm
- Μπαταρία: 13,6 kWh
- Ηλεκτρική αυτονομία: 55-60 km
- 0-100 km/h: 7,4’’
- Τελική ταχύτητα: 180 km/h
- Μέση κατανάλωση (WLTP): 0,8 lt/100 km
- Εκπομπές ρύπων CO2 (WLTP): 19 g/km
- Μήκος: 4,360 m
- Βάρος: 1.755 kg
- Χώρος αποσκευών: 310 lt
- Τιμή: από 36.970 ευρώ