ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμάζουμε το “μικρομέγαλο” SUV Skoda Kamiq με τον χιλιάρη κινητήρα και τους 110 ίππους

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή Κ.Μποϊδάνης

Η Skoda, εδώ και χρόνια, παίζει το παιχνίδι της λογικής με τρόπο που δεν αφήνει περιθώρια για αμφιβολίες και εδώ έχουμε μια πρώτης τάξεως απόδειξη πως κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση με τα SUV που προσφέρει στην ελληνική αγορά.

Όταν λανσάρισε το Kamiq το 2019, η Skoda έδωσε στον καταναλωτή ένα compact SUV με διαστάσεις πόλης, ευρυχωρία οικογενειακού και συμπεριφορά “γερμανικής καταγωγής”. Το Kamiq είναι κάτι παραπάνω από ένα μικρό SUV. Είναι ένα statement- μια δήλωση, που κοντολογίς θα μπορούσαμε να πούμε πως λέει πως “δεν χρειάζεται να ξοδέψεις πολλά για να έχεις σχεδόν τα πάντα”. Και με τον μικρό αλλά θαυματουργό 1.0 TSI κάτω από το καπό, γίνεται ένα από τα πιο ισορροπημένα μοντέλα της κατηγορίας.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή Κ.Μποϊδάνης

Ο τρικύλινδρος 1.0 TSI αποδίδει εδώ (και όχι μόνο εδώ) 110 ίππους και 200 Nm ροπής, νούμερα που αντικειμενικά, δεν το κάνουν να γράφει ιστορία σε απόδοση και επιδόσεις, όμως υποκειμενικά μεταδίδει κάτι που λείπει από πολλά μεγαλύτερα μοτέρ και αυτό έχει να κάνει με την προθυμία. Από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, το μοτέρ “γαζώνει” και γεμίζει το στροφόμετρο με άνεση, προσφέροντας μια γλυκιά αίσθηση δύναμης. Όχι εκρηκτική, αλλά με το μεστό εκείνο τρόπο που σε κάνει να πιστεύεις πως είναι επαρκής για κάθε περίσταση.

Ενώ, ταυτόχρονα, είναι ραφιναρισμένη και οικονομική η αίσθηση της δύναμης που προσφέρει στον οδηγό του το Kamiq. Η συνεργασία του κινητήρα με το DSG κιβώτιο των 7 σχέσεων, είναι από τα highlights του μοντέλου, καθώς σε αυτό κυρίως οφείλεται και η εξαιρετική εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο, όπου βάσει απόδοσης, δεν προκύπτει σε καμία περίπτωση πως η χωρητικότητα του κινητήρα είναι τόσο μικρή, όσο ένα λίτρο. Η κλιμάκωση είναι ιδανική και προσφέρει ευελιξία σε κάθε περιβάλλον, έχοντας και το ατού της λειτουργίας σε ιδιαίτερα χαμηλές σ.α.λ. όταν το αυτοκίνητο κινείται στην Εθνική Οδό, μέσα στο νόμιμο πλαίσιο.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή Skoda

Το 7άρι DSG, εκτός της απόλυτης εκμετάλλευσης των δυνατοτήτων του κινητήρα, προσφέρει απλόχερα και πόντους άνεσης, με μπόλικη διευκόλυνση στον οδηγό. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, έδειξε να μένει εύκολα κοντά στα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης, με πολλή πόλη και λίγη εθνική. Σε κανονική χρήση, τα 5,5 lt/100 km είναι ρεαλιστικά. Η τρικύλινδρη χροιά γίνεται αισθητή κυρίως στο ρελαντί και στις χαμηλές στροφές, αλλά είναι τόσο καλά φιλτραρισμένη που ξεχνιέται γρήγορα. Το Kamiq έχει κάτι από Golf στη συμπεριφορά του. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο.

Το μικρό crossover της Skoda πατάει στην πλατφόρμα MQB A0, κοινή με το Seat Arona και το VW T-Cross, όμως η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα πιο ώριμη. Έχει την απόσβεση που χρειάζεσαι σε ελληνικό οδόστρωμα – ούτε σφιχτή, ούτε μαλακή. Απλώς σωστή και με silent blocks που εμφανίζονται σε σκληρότητα πολύ “ταιριαστά” στο Ελληνικό οδικό περιβάλλον. Στις ανωμαλίες της πόλης (σαμαράκια, λακκούβες, κακοτεχνίες), το Kamiq τις απορροφά με αξιοπρέπεια, χωρίς να κοπανάει, ενώ στις στροφές του επαρχιακού οδικού δικτύου, δεν επιτρέπει αυξημένες κλίσεις.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Η κύλιση θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο και αυτό είναι ένα γνώρισμα που συναντάμε όλο και πιο συχνά στα μοντέλα της Skoda. Στον αυτοκινητόδρομο, παραμένει σταθερό και ήσυχο ακόμα και κοντά στα 140 χλμ./ώρα, με καλή ηχομόνωση αλλά και συνολικά πολύ ευχάριστη εικόνα άνεσης για τα δεδομένα της κατηγορίας. Σε δρόμο με στροφές, το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, μεταφέροντας ευχάριστη στιβαρότητα στα χέρια του οδηγού, χωρίς να δίνει πολλές πληροφορίες, αλλά με σωστό βάρος και προβλέψιμη συμπεριφορά. Το πίσω μέρος δεν θα αιφνιδιάσει ποτέ, ακόμη και υπό έντονη πίεση, με το ESP να λειτουργεί κάθε φορά που θα χρειαστεί, αρκούντως διακριτικά.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή Skoda

Το Kamiq είναι ένα αυτοκίνητο που εμπνέει εμπιστοσύνη. Όχι για να κυνηγήσεις χρόνο αλλά για να κινείσαι σβέλτα και με ασφάλεια. Η σχεδίαση της καμπίνας δεν εντυπωσιάζει οπτικά –όμως είναι τίμια, προσεγμένη και λειτουργική. Το φινίρισμα είναι καλύτερο απ’ ό,τι περιμένεις στην κατηγορία, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στιβαρή συναρμογή. Η εργονομία είναι υποδειγματική, με τα πάντα να βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις. Τα κουμπιά είναι σωστά “ταξιθετημένα” και η αίσθηση ποιότητας θυμίζει μοντέλα μιας κατηγορίας πάνω.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, με καλή περιφερειακή ορατότητα και επαρκείς ρυθμίσεις στο τιμόνι και το κάθισμα. Πίσω, οι χώροι είναι απρόσμενα γενναιόδωροι για το μήκος των 4,24 m. Δύο ενήλικες άνω του 1,80 m χωρούν άνετα, με επαρκή χώρο για γόνατα και κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 400 λίτρα, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και πρακτικό σχήμα. Ανάλογα την έκδοση, το Kamiq εξοπλίζεται με όλα τα απαραίτητα και αρκετά επιπλέον. Το Virtual Cockpit 10,25” σε πλήρως ψηφιακή μορφή (στις πλουσιότερες εκδόσεις) είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία – καθαρό, προσαρμόσιμο και ευανάγνωστο.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή Skoda

Το infotainment με οθόνη 8,0 ή 9,2 ιντσών, λειτουργεί άψογα και προσφέρει υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto. Από πλευράς ασφάλειας, υπάρχουν όλα τα συστήματα της εποχής: αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση κόπωσης, προσαρμοζόμενο cruise control. Και φυσικά, το κλασικό πλέον “Simply Clever” της Skoda: από ομπρέλα στην πόρτα οδηγού, μέχρι έξυπνες θέσεις αποθήκευσης και αναδιπλούμενο κάλυμμα αποσκευών. Το Skoda Kamiq 1.0 TSI είναι ένα αυτοκίνητο που σπάνια συναντάς στην κατηγορία B-SUV.

Skoda Kamiq 10 TSI S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Συνδυάζει χώρους σχεδόν C-SUV, ποιότητα Golf, τιμή Fabia και τεχνολογία Octavia. Με τον 1,0 TSI είναι ζωντανό χωρίς να κοστίζει ακριβά, οδηγείται ευχάριστα χωρίς να κουράζει και χωρά την καθημερινότητα μιας τετραμελούς οικογένειας, πρακτικά χωρίς συμβιβασμούς. Μπορεί να μη φαίνεται πια τόσο εντυπωσιακό, όσο όταν το πρωτοείδαμε. Είναι όμως πειστικό, έχοντας όλες εκείνες τις απαντήσεις που μπορεί να αναζητήσει ένας υποψήφιος αγοραστής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Skoda Kamiq 1.0 TSI
Κινητήρας (κ.εκ.): 999, Ι3
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 116/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 200/2.000-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 10,2”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 195
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ. Εργοστασιακή): 5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 120
Βάρος (κιλά): 1.254
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.241×1.793×1.531
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.651
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 400
Τιμή: από 24.750 ευρώ (από 22.900€ με 6άρι χειροκίνητο)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ