ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Opel Frontera, που αναγεννήθηκε σε ένα πρακτικό οικογενειακό SUV με εξαίρετη τιμή

P.DIAMANTIS

Το “σπαρτιατικό” και “τετρακίνητο” παρελθόν του Opel Frontera δίνει τη θέση του στα καλέσματα των καιρών μας, καθώς η σύγχρονή του αναβίωση είναι ένα άνετο B-SUV, με χώρους της μεγαλύτερης κατηγορίας, υβριδική τεχνολογία και προσιτή τιμή – με όλα τα φόντα να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Το Frontera είναι ένας από τους καρπούς της ανθοφορίας της Stellantis στα B-SUV. Ως τέτοιο, πετυχαίνει το στόχο να γίνει ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό SUV -με τη σχεδιαστική σφραγίδα της Opel– αξιοποιόντας τις οικονομίες κλίμακας και τα μηχανικά μέρη του γαλλο-ιταλικού ομίλου, ώστε να μπορεί να διατίθεται σε προσιτή τιμή.

Το σύγχρονο Frontera, έτσι, αυτή τη φορά αντηχεί όχι στους λάτρεις της off-road περιπέτειας και στους κυνηγούς κακοτράχαλων μονοπατιών, αλλά στις οικογένειες που χρειάζονται ευελιξία στην πόλη, άνεση της ανάρτησης για ξεκούραστες διαδρομές, καθώς και χώρο και ταξιδιωτικές ικανότητες ελέυθερου χρόνου.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Έχει πάρει τη θέση του Crossland, αλλά χάρη στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis έχει τώρα την ευχέρεια να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους: πέντε επιβάτες χωρούν χωρίς πρόβλημα -και στις τρεις διαστάσεις- μέσα στα 4,39 μέτρα του αμαξώματος και ανάμεσα στα 2,67 μ. του μεταξονίου, έχοντας πίσω τους 460 λίτρα (που γίνονται 1.600 lt με την πτώση των πίσω καθισμάτων) για τις αποσκευές.

Αυτές οι διαστάσεις το εκτοξεύουν στα σύνορα των C-SUV, αλλά το Frontera έχει την εξαιρετική πτυχή να παραμένει στο πεδίo τιμών των B-SUV και με τις πιο “μαζεμένες” του διαστάσεις -με κύκλο στροφής 11,4 μέτρων- να είναι ευέλικτο στην πόλη και λίγο πιο εύκολο στο παρκάρισμα.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Στο εσωτερικό η Opel κρατά μεν λίγο τον έλεγχο του κόστους με λίγο πιο σκληρά υλικά σε ορισμένα σημεία, όμως και εδώ τόσο οι πολλαπλοί χώροι για τα μικροαντικείμενα, όσο και τα άνετα -για πολύωρες διαδρομές- καθίσματα Intelli-Seat γυρίζουν στην τροχιά της απόλυτης άνεσης. Για τις μεγαλύτερες οικογένειες, πάντως, το Frontera διατίθεται προαιρετικά και σε επταθέσια έκδοση (στο κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού GS).

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Στη σφαίρα της άνεσης πλέον σίγουρα μπορούμε να συμπεριλάβουμε και τους φυσικούς διακόπτες, κυρίως για τον έλεγχο του κλιματισμού – την ώρα που πάνω από τους, στην κολνσόλα, δεσπόζει το ευρύ Pure Panel της Opel.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Αυτό αποτελείται από δύο ευκρινείς οθόνες 10 ιντσών – μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το infotainment, το οποίο εκτός των άλλων υποστηρίζει συνδεσιμότητα του smartphone μέσω ασύρματου Apple CarPlay/Android Auto. Οι οθόνες είναι ευκρινείες, εύχρηστες, όχι φανταχτερές.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Εξάλλου, η αποφυγή κάθε σχεδιαστικής ή άλλης υπερβολής φαίνεται και στις καθαρές γραμμές της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Bold & Pure της Opel – που αντικατέστησε την λίγο γερασμένη αισθητική του Crossland.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Στο επίκεντρο παραμένει βεβαίως η μαύρη γυαλιστερή μάσκα Vizor, αλλά τώρα με τη σύγχρονη “φωτεινή υπογραφή” από τα Intelli-LED φωτιστικά σώματα. Και, βεβαίως, η αύξηση του ύψους από το έδαφος στα 19,3 εκατ. μαζί με τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά, του προσδίδουν τον SUV και λίγο πιο “περιπετειώδη” χαρακτήρα.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Η άνεση στην πόλη και η ευελιξία υπήρξαν και οι τροχιοδεικτικές επιλογές και των μηχανικών για τη ρύθμιση της ανάρτησης, καθώς και της αίσθησης του τιμονιού: η ανάρτηση δεν κρύβει αυτόν τον προσανατολισμό, και θα χρειαστεί μια γερή κακοτεχνία του δρόμου για να ενοχλήσει.

Η Opel, άλλωστε, είχε την “πολυτέλεια” να κλίνει προς την άνεση χάρη και στη στιβαρότητα που προσφέρει η πλατφόρμα της Stellantis. Έτσι, το Frontera έχει αρκετά καλή και ασφαλή απόκριση ακόμα και στην πίεση στις στροφές, δεν τρομάζει με τις κλίσεις του, παραμένει συγκροτημένο – και παράλληλα προσφέρει αρκετά ικανοποιητική ποιότητα κύλισης στο ταξίδι.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Αυτές ήταν οι προτεραιότητες – από εκεί και πέρα, ο τρικύλινδρος κινητήρας γίνεται λίγο θορυβώδης αν πιεστεί και το ψηλό αμάξωμα “ελαφραίνει” σχετικά, αναγκάζοντας την ευρεία σουίτα GSR2 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης να επέμβει για να κρατήσει τα πράγματα ασφαλή.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Η έκδοση που δοκιμάσαμε είναι η ισχυρότερη ήπια υβριδική, η mHEV των 48V. Στο καπό της περιλαμβάνει τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 Turbo PureTech (3ης γενιάς) των 136 hp, και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 28 ίππων και ροπής 55 Nm ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT 6 σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 145 ίππους και η ροπή τα 230 Nm.

Οι επιδόσεις είναι αξιοπρεπέστατες, για την κατηγορία: η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,0 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 190 km/h. Η βοήθεια από το ηλεκτρικό μοτέρ, όχι τεράστια μιας και πρόκειται για mHEV, έρχεται κατά κύριο λόγο στις χαμηλές στροφές, μειώνοντας την κατανάλωση στις συνθήκες της συμφόρησης στην πόλη ή βοηθώντας στις προσπεράσεις.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Η προτεραιότητα των μηχανολόγων στην οικονομία έχει αποδώσει καρπούς, καθώς με αρκετή προσοχή στην πόλη μπορείς να κρατήσεις την κατανάλωση κάτω από τα 6,5 lt/100km. Με φυσιολογική οδήγηση και λίγο παραπάνω φορτίο, θα πρέπει να την περιμένει κανείς -σε αυτή την έκδοση- γύρω στα 7,0 lt/100km.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Κατά συνέπεια, το νέο Opel Frontera μπορεί να έχει κάνει μια τεράστια μετάβαση από τις παλιές του μέρες στη σύγχρονη εποχή, μπορεί να μην έχει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του προγόνου του ή κάτι φαντασμαγορικό, αλλά -χάρη στη μεγάλη δεξαμενή της Stellantis- είναι ένα απόλυτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, ικανό να καλύψει όλες τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας με ευρυχωρία, ποιότητα, τεχνολογία και ασφάλεια.

Και το σημαντικότερο είναι ότι “εκδημοκρατίζει” την κάλυψη αυτών των αναγκών χάρη στην τιμή του, καθώς στις μέρες μας τα 22.900 ευρώ της βασικής έκδοσης των 110 ίππων και τα 1.000 ευρώ παραπάνω αυτής της έκδοσης των 145 hp είναι αρκετά ελκυστικές – μαζί με το δέλεαρ των μηδενικών τελών κυκλοφορίας.

Opel Frontera Hybrid 145 hp P.DIAMANTIS

Opel Frontera Hybrid 145 – Τεχνικά Χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: 3κύλινδρος Βενζίνης 1.199 κ.εκ. Turbo, mHEV
  • Κιβώτιο: Αυτόματο e-DCT 6 σχέσεων
  • Κίνηση: 2WD (εμπρός)
  • Ισχύς: 145 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
  • Ροπή: 230 Nm / 1.750 σ.α.λ.
  • 0-100 km/h: 9,0’’
  • Τελική ταχύτητα: 190 km/h
  • Μέση κατανάλωση (WLTP): 5,2 lt/100 km
  • Εκπομπές ρύπων CO2 (WLTP): 118 g/km
  • Μήκος: 4,385 m
  • Βάρος: 1.344 kg
  • Χώρος αποσκευών: 460-1.600 lt
  • Τιμή: από 23.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ