ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμάζουμε το δίλιτρο Cupra Terramar VZ των 265 ίππων, έναν οικογενειακό SUV νοσταλγό των GTi

P.DIAMANTIS

Παλαιάς σχολής αλλά σύγχρονης τεχνολογίας, το Terramar VZ είναι ένα παλιό καλό θερμικό δίλιτρο Turbo, ένα SUV επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, εξαπίστονες δαγκάνες φρένων κι απενεργοποίηση του ESC – και με την υπέροχη αισθητική της Cupra. Τι άλλο να ζητήσει ένας καλοβαλμένος petrolhead που έκανε οικογένεια;

Το Terramar συνδυάζει μεν τις ισπανικές λέξεις για τη γη και τη θάλασσα, που είναι πολύ πετυχημένο για όνομα ενός ταξιδιάρικου SUV μιας δυσπρόσιτης ελευθεριότητας, αλλά από την άλλη παραπέμπει και στο Autodromo de Terramar – μια θρυλική οβάλ πίστα που ήδη στέκει έναν αιώνα στην Καταλονία.

Ο διττός αυτός χαρακτήρας εμποτίζει και το Terramar σε κάθε πλευρά του νομίσματός του: είναι, με μήκος 4,52 μέτρων, το πιο ευρύχωρο και οικογενειακό μοντέλο της Cupra, όμως αυτός ο προσανατολισμός δεν του στερεί το σπορ χαρακτήρα -στο σχεδιασμό, στην απόδοση και της οδική συμπεριφορά- που εξωραΐζει κάθε μοντέλο που φέρει αυτό το logo με την κεφαλή ταύρου στο ρύγχος του.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Το Terramar αφήνει το ρόλο του κλασικού καθημερινού SUV, του οχήματος μετακίνησης, σε άλλα μοντέλα του ομίλου Volkswagen, μένοντας πάνω στη γραμμή που ευθύς εξαρχής χάραξε η Cupra για το σπορτίφ προσανατολισμό των μοντέλων της. Και η δίλιτρη έκδοση VZ, με 265 ίππους, 400 Nm ροπής και τετρακίνηση 4DRIVE, είναι η κορυφαία του σπορ έκφανση.

Το Terramar πατάει πάνω στην πλατφόρμα MQB Evo -όπως το νέο Tiguan και το επερχόμενο Q3- και είναι ένα κλασσικό SUV, πιο “τετραγωνισμένο” μεν από το Tavascan αλλά αρκετά πετυχημένο στον τρόπο που ο σχεδιασμός του αποτινάσσει λίγη από την πρακτική υπόσταση της σιλουέτας του – μεταμορφώνοντάς την σε πιο δυναμική και σπορτίφ.

Το σχέδιο έχει τρία βασικά στοιχεία: τη νέα μάσκα που πρωτοείδαμε στα νέα Formentor και Leon, τους τριγωνικούς matrix LED προβολείς και το φωτιζόμενο λογότυπο Cupra στο κέντρο του ενιαίου πίσω φωτιστικού σώματος.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Η κλίση της πίσω κολώνας, το μαύρο ένθετο που δίνει την αίσθηση “αιωρούμενης” οροφής στο πίσω μέρος και η σφηνοειδής απόληξη της ουράς είναι τα επιπλέον στοιχεία διαφοροποίησης σε σχέση με την κάθετη διαμόρφωση άλλων C-SUV.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Άλλο ένα κομβικό σημείο αισθητικής διαφοροποίησης είναι οι κλασσικές λεπτομέρειες στο χρώμα του χαλκού, τις οποίες συναντούμε στα Cupra από τη μέρα της γέννησης της νέας αυτής μάρκας των Ισπανών – και οι οποίες βρίσκονται από το έμβλημα του ρύγχους και τις ζάντες μέχρι και σε πολλαπλά σημεία του εσωτερικού.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Το εσωτερικό έχει ακόμα πολλά στοιχεία σπορ δυναμισμού: τα υπέροχα bucket καθίσματα εξαιρετικής πλευρικής στήριξης και το flat-bottom τιμόνι με τα μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και της επιλογής του οδηγικού προφίλ, είναι δύο από αυτά.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE CUPRA

Η ψηφιακή τεχνολογία κυριαρχεί, καθιερωμένη και αναπόδραστη πλέον, με μια μεγάλη, ευκρινή οθόνη αφής 12,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, που συνοδεύεται από Head-Up Display.

Το σύστημα infotainment είναι πλήρως διαμορφώσιμο, με ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, και συνδυάζεται με το προαιρετικό ηχοσύστημα της Sennheiser με 12 ηχεία. Όλα αυτά σε μια οδηγοκεντρική κεντρική κονσόλα που σπάνια συναντάς σε ένα οικογενειακό SUV.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE CUPRA

Ο χώρος για πέντε επιβάτες είναι δεδομένος, και στις τρεις διαστάσεις, ενώ πολύ βολική και έξυπνη (ανάλογα των εκάστοτε αναγκών) είναι η δυνατότητα του πάγκου των πίσω καθισμάτων να σύρεται κατά 15 εκατοστά. Αυτό επιτρέπει τη ρύθμιση του χώρου αποσκευών από τα 540 έως τα 642 λίτρα, για την αντίστοιχη αύξηση του χώρου επιβατών ή αποσκευών αντίστοιχα.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE CUPRA

Το Terramar, σε αντίθεση με το ηλεκτρικό Tavascan, συνδυάζεται μόνο με θερμικές / υβριδικές μονάδες ισχύος: με τον βενζινοκινητήρα TSI, είτε με το τον ήπια υβριδικό eTSI, είτε με plug-in υβριδικό σύστημα eHybrid, που κυμαίνονται από 150 έως 272 ίππους.

Η δίλιτρη έκδοση VZ που δοκιμάζουμε εδώ βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, και πιο παραδοσιακή δεν γίνεται: συνδυάζει τον κινητήρα 2.0 TSI με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG και την τετρακίνηση 4Drive, χωρίς καμία υβριδική υποβοήθηση.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Έτσι, με το Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο της παλιάς καλής οδηγικής αίσθησης, της κλασικής βραδυφλογίας στις εκκινήσεις των 1.750 κιλών του μέχρι να μπει στην εξίσωση το turbo, αλλά έπειτα με εκρηκτική επιτάχυνση στα 100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα και με έντονη ροπή που ξεδιπλώνει ορεξάτα τα 400 Nm της από τις 1.650 έως τις 4.350 στροφές.

Ο χρονισμός και η απόκριση του DSG είναι άψογα εκτελεσμένα από τους μηχανικούς της Cupra και βοηθούν να μπεις εύκολα σε μια δυναμική οδηγική ροή, σε ένα σβέλτο τέμπο που εύκολα θα ακολουθήσει η στιβαρότητα της MQB Evo, η υπέροχη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και η κατανομή της ροπής ακριβώς στους τροχούς που χρειάζεται από την τετρακίνηση 4DRIVE.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Σε αυτό το τέμπο, τα οδηγικά προφίλ Performance και CUPRA κρατούν ψηλότερα τις στροφές, αλλά στο σφιχτό στήσιμο της ανάρτησης είναι αισθητό σε όλα τα προφίλ – βοηθώντας το Terramar να εμφανίζει εξαιρετική συγκρότηση σε όλες τις φάσεις της στροφής και εξαίρετο έλεγχο των κλίσεων του ψηλού και ογκώδους αμαξώματός του.

Το τιμόνι δίνει με αρκετή ακρίβεια την αίσθηση όσων συμβαίνουν στην επαφή των τροχών με την άσφαλτο, ειδικά στα δύο παραπάνω πιο δυναμικά προφίλ όπου σφίγγει, και μαζί τα φρένα της Akebono με 6πίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους μπορείς να διασκεδάσεις πολύ σε μια ορεινή διαδρομή – νιώθοντας, ενίοτε, ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα υπερυψωμένο GTi.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Μάλιστα, οι εκδόσεις VZ προσφέρουν και τη δυνατότητα απενεργοποίησης του ESC, απόρροια της αυτοπεποίθησης των μηχανικών της ισπανικής εταιρείας σε σχέση με τη δυνατότητα του συνόλου δαπέδου-ανάρτησης-τετρακίνησης να ελέγξουν τις δυναμικές αλλαγές κατεύθυνσης και την πρόσφυση των 1,75 τόνων. Γι’ αυτό και εδώ το Terramar εφοδιάζεται με τη γόμα Continental SportContact 6.

Οι σπορ αυτές επιλογές δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την ποιότητα κύλισης στο ταξίδι, που κατά τα άλλα είναι ήσυχο και άνετο, αλλά αφήνουν λίγο περισσότερες αναταράξεις από τις κακοτεχνίες του δρόμου να περάσουν στο σώμα των επιβατών – και βεβαίως περιορίζουν αρκετά την ικανότητα κίνησης μακριά από έναν σχετικά ήπιο χωματόδρομο. Όμως αυτές επιλογές που κάνεις συνειδητά με ένα μη-τυποποιημένο SUV ασφάλτινου προσανατολισμού, ενώ μπορείς να ρυθμίσεις και λίγο την απόσβεση στο προφίλ Individual.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Το επίσης αναμενόμενο τίμημα, βεβαίως, από το δίλιτρο κινητήρα, το υψηλό βάρος και την έλλειψη έστω και μικρού ηλεκτροκινητήρα υποβοήθησης, είναι και αυτό που αφορά στην κατανάλωση. Στην εθνική οδό ίσως να κινηθείς σχετικά κοντά στα 8,4 lt/100km μέσης κατανάλωσης που δίνει η Cupra.

Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η ήπια οδήγηση με την αξιοποίηση της πλούσιας ροπής -με το καλορυθμισμένο DSG- μπορεί να κρατά την κατανάλωση κοντά στα 9 lt/100km, αλλά σε μεικτές συνθήκες με ζωηρή οδήγηση η ζήτηση καυσίμου από το δίλιτρο αυτό εργοστάσιο ίππων ξεπερνά τα 11 lt/100km.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

Οπότε ναι, με όλα τα παραπάνω και με την τιμή των 57,5 χιλιάδων ευρώ της έκδοσης αυτής, πρέπει να είσαι καλοβαλμένος για να αποκτήσεις το Cupra Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ. Και πρέπει να είσαι και νοσταλγός του οδηγικού rock-’n’-roll, εκείνων των εφηβικών μας GTi ονείρων που δεν λένε να κοπάσουν ακόμα και με την απόκτηση οικογένειας, και λιγάκι εναλλακτικός για να παρακάμψεις τα παραδοσιακά premium. Ο σχεδιασμός, η ποιότητα, ο εξοπλισμός, η απόδοση και η συμπεριφορά του Terramar VZ δεν αφήνουν παράπονα ακόμα και για αυτή την τιμή του.

Cupra Terramar 2.0 TSI 265hp VZ DSG 4DRIVE P.DIAMANTIS

CUPRA Terramar 2.0 TSI 265 PS VZ DSG 4DRIVE

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τετρακύλινδρος Turbo 2.0 / Βενζίνη
  • Κιβώτιο / Σχέσεις: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG / 7
  • Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
  • Ισχύς: 265 ίπποι / 5.000-6.500 rpm
  • Ροπή: 400 Nm / 1.650-4.350 rpm
  • 0-100 km/h: 5,9 sec
  • Τελική ταχύτητα: 243 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 8,4 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 191 g/km
  • Μήκος: 4,519 m
  • Μεταξόνιο: 2,681 m
  • Βάρος: 1.750 kg
  • Χώρος αποσκευών: 540 lt
  • Τιμή: Από 57.490 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ