Δοκιμάζουμε το Audi που “ακυρώνει” τα SUV, ενώ μπαίνει και στην πρίζα

Το Audi A3 Allstreet με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων και την ενισχυμένη μπαταρία που φορτίζει με πρίζα, αποδίδει 204 ίππους και προσφέρει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο SUV, χωρίς να του λείπει η “μαγκιά” για να αντιμετωπίσει κάποιες light εκτός δρόμου εξορμήσεις.
Έχοντας μια πολύ πλούσια γκάμα μοντέλων για να καλύψει όλους εκείνους που στα SUV έχουν βρει αυτό που ζητούν, η Audi έρχεται να δώσει μια εναλλακτική προσέγγιση που δυνητικά θα τους κρατήσει όλους ευχαριστημένους. Το Α3 στην “έξυπνη” Allstreet εκδοχή του, είναι ένας αστικός περιηγητής με περιβολή εκδρομέα και ψυχή ηλεκτροκίνητου μοντέλου- αν ψάχνει κάποιος σε μια πρόταση να “χωρέσει” όλη την υπόσταση του μοντέλου της Audi.
Της εταιρείας που μας έχει καλομάθει, προσφέροντας μοντέλα με κομψή σχεδίαση, κορυφαία ποιότητα, σύγχρονη τεχνολογία και δυναμική συμπεριφορά που συνδυάζει το κύρος με τη σπορ διάσταση. Το A3 Allstreet, ωστόσο, είναι κάτι λίγο διαφορετικό, μια και αποτελεί την πιο περιπετειώδη εκδοχή του A3 Sportback, με crossover εμφάνιση και αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Και στην PHEV έκδοση με τους 204 ίππους, προσθέτει ένα ακόμα ενδιαφέρον συστατικό: ηλεκτρική αυτονομία, φορολογικά οφέλη και σχεδόν αθόρυβη μετακίνηση στην πόλη. Μια εναλλακτική πρόταση με πολλαπλά πρόσωπα και ξεκάθαρη premium ταυτότητα. Αν το κλασικό A3 Sportback αποπνέει το γνωστό δυναμικό στιλ της Audi, το Allstreet πατάει πάνω στο ίδιο καλούπι αλλά με σαφώς πιο περιπετειώδη προσανατολισμό.
Τα πιο έντονα μαύρα “τόξα” πάνω από τους τροχούς, τα πλαϊνά μαρσπιέ, η προστατευτική ποδιά εμπρός-πίσω και κυρίως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (161 χιλιοστά αντί των 140 του “τυπικού” Α3) του δίνουν μια off-road αισθητική, χωρίς να προδίδει τον αστικό του χαρακτήρα. Οι ζάντες 18 ιντσών (με τα 225/45 ελαστικά), τα προαιρετικά matrix LED και η νέα μάσκα με το singleframe σχέδιο σε μαύρο, κάνουν το Allstreet να ξεχωρίζει, χωρίς να προκαλεί.
Είναι διακριτικά ιδιαίτερο. Αυτό που λέμε όσο κομψό για να ξεχωρίζει χωρίς περιττά στολίδια. Πρακτικά, μιλάμε για ένα A3 Sportback σε στιλ Audi Allroad –έτσι όπως τη γνωρίσαμε αυτή την οικογένεια μοντέλων, αρχής γενομένης από το Audi A6 του 1999 και αυτή η ταυτότητα του πάει γάντι. Στο εσωτερικό, ο “διάλογος” ανάμεσα στην ψηφιακή τεχνολογία και την παραδοσιακή γερμανική εργονομία είναι αρμονικός.
Η 12,3’’ οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων (Virtual Cockpit) είναι ευκρινής και πλήρως παραμετροποιήσιμη, ενώ η κεντρική οθόνη αφής 10,1’’ MMI έχει εντυπωσιακή απόκριση και λογικό μενού, με λίγο πιο σύνθετη από όσο χρειάζεται, λειτουργία για τον έλεγχο του ραδιοφώνου και την αναζήτηση σταθμών. Τα υλικά με τα οποία έρχονται σε επαφή ο οδηγός και οι επιβάτες, η συναρμογή τους που είναι όσο άρτια χρειάζεται για να μην ακούγεται τίποτα ως τριγμός, ακόμα και σε μέτριο επαρχιακό δρόμο, είναι τυπικά θα λέγαμε, για Audi.
Με λίγα λόγια, αυτός που ξέρει τι θα πρέπει να περιμένει από την ποιότητα της καμπίνας, θα ικανοποιηθεί πλήρως, μια και το μοντέλο της Audi είναι περήφανο για την καταγωγή του και τη γαλαζοαίματη προέλευσή του. Μια και μιλάμε για premium διάθεση σε όλα τα επίπεδα, το τιμόνι είναι ιδανικά χοντρό σε λαβή, η θέση οδήγησης σε τοποθετεί “μέσα” στο αυτοκίνητο επιτρέποντάς σου να “κατέβεις” όσο χαμηλά επιθυμείς και οι χώροι είναι επαρκείς για 5 ενήλικες.
Το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 280 λίτρα λόγω της μπαταρίας, αλλά είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, με διπλό πάτωμα και πρακτικά εξυπηρετεί μια χαρά τις ανάγκες μεταφοράς αποσκευών για αποδράσεις τεσσάρων για μερικές ημέρες. Οι διαφορές που εντοπίζονται και έχουν να κάνουν με την plug in υπόσταση του μοντέλου, περιορίζονται σε ορισμένες πρόσθετες ενδείξεις στον πίνακα των οργάνων. Εκεί που η ενημέρωση του οδηγού είναι διακριτικά επαρκής, αναφορικά με τη χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα αλλά και του ενεργειακού αποθέματος της μπαταρίας.
Στο infotainment υπάρχει επίσης πλοήγηση με πληροφορίες φορτιστών, ενώ υποστηρίζεται και Apple CarPlay/Android Auto ασύρματα. Κάτω από το καπό του A3 Allstreet PHEV, βρίσκουμε τον γνωστό TFSI βενζίνης των 1.498 κ.εκ. που αποδίδει 150 ίππους, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και μπαταρία ιόντων λιθίου 25,7 kWh (19,7 net). Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους και τα 350 Nm ροπής, που μεταφέρονται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου S tronic.
Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος είναι υποδειγματικά ομαλή. Η εναλλαγή από ηλεκτρική σε υβριδική λειτουργία γίνεται αθόρυβα, ενώ η ηλεκτρική λειτουργία επιτρέπει καθαρή κίνηση έως 140 χιλιόμετρα (σύμφωνα με την Audi), υπό κανονικές συνθήκες. Στην πράξη, με προσεκτική οδήγηση και λίγη υπομονή, μπορείς να κάνεις το καθημερινό πήγαινε-έλα χωρίς να ξοδέψεις σταγόνα βενζίνης. Τα 100 χλμ./ώρα από σταση, είναι υπόθεση 7,6 δευτερολέπτων, που είναι ένας πολύ καλός χρόνος για ένα οικογενειακό plug-in hatchback.
Η δύναμη περνά στο δρόμο χωρίς δράματα και το κιβώτιο κάνει αθόρυβες, γρήγορες αλλαγές. Η κατανάλωση, σε μικτές συνθήκες με γεμάτη μπαταρία, κυμαίνεται κάτω από 2,0 λίτρα/100 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, ενώ με άδεια μπαταρία, η κατανάλωση βενζίνης “ξεκινάει” από τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα απόστασης σε μικτές συνθήκες. Αυτό σημαίνει πως στο ταξίδι, το Allstreet κινείται με κατανάλωση που πέφτει και κάτω από τα 5,0 λίτρα- χάρη και στην τεχνολογία απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους.
Το αυξημένο ύψος από το έδαφος (κατά 2,1 εκατοστά) δίνει στο Allstreet έναν ελαφρώς πιο “μαλακό” χαρακτήρα στην κύλιση σε σχέση με το απλό A3. Οι αναρτήσεις απορροφούν πιο ήπια τις εγκάρσιες ανωμαλίες, ενώ οι ψηλότερες προδιαγραφές ελαστικών προσφέρουν ένα μικρό έξτρα μαξιλάρι άνεσης. Το πλαίσιο παραμένει στιβαρό, το τιμόνι γρήγορο και ακριβές, και η γενική αίσθηση στην επαρχιακή διαδρομή παραμένει τυπική Audi.
Σφιχτό αλλά όχι κουραστικό και σίγουρα πιο “συμμετοχικό” από ορισμένα ανταγωνιστικά premium αυτής της κατηγορίας. Η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων βοηθά στην πολυδιάστατη άνεση, ενώ το χαμηλό κέντρο βάρους –λόγω της ανάλογα τοποθετημένης μπαταρίας– κρατά το αμάξωμα ουδέτερο ακόμα και σε πιο σβέλτη οδήγηση. Στην πόλη, η αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία αλλάζει την εμπειρία της μετακίνησης, μια και σχεδόν με απόλυτη ησυχία, άμεση απόκριση στο γκάζι και ελάχιστες απώλειες ενέργειας κινείσαι “αέρινα”.
Το σύστημα ανάκτησης φρενάρει προοδευτικά, χωρίς υπερβολική ένταση και μπορεί να προσαρμοστεί μέσω του drive select. Η μπαταρία των 19,7 kWh μπορεί να φορτίσει πλήρως σε περίπου 2,5 ώρες από wallbox 11,0 kW, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα 2,3 kW χρειάζεται γύρω στις 12 ώρες. Σε ταχυφορτιστή, η μπαταρία πάει από το 10 στο 80%, μόλις σε 26 λεπτά της ώρας. Το Audi A3 Allstreet PHEV διατηρεί πλήρως τις επιδοτήσεις/φοροαπαλλαγές των plug-in υβριδικών.
Αυτό σημαίνει πως στη φαρέτρα με τα πλεονεκτήματά του, πρέπει να συνυπολογίζονται και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, η ελεύθερη είσοδος στον Δακτύλιο του κέντρου της πρωτεύουσας και σημαντικό όφελος εταιρικής χρήσης (λόγω μηδενικού φόρου). Το Audi A3 Allstreet PHEV είναι ένα αυτοκίνητο για όλους εκείνους που θέλουν τη γερμανική ακρίβεια, την ηλεκτρική αίσθηση στην καθημερινότητα, την πρακτικότητα ενός hatchback αλλά και την περιπετειώδη εμφάνιση ενός crossover.
Δεν προσποιείται ότι θα πάει στο βουνό με διάθεση να κατακτήσει την κορυφή κινούμενο εκεί που έχει τελειώσει η άσφαλτος αλλά θα περάσει αλώβητο από κακό αστικό δρόμο ή επαρχιακή διαδρομή με χωματόδρομο. Η plug-in τεχνολογία του χαρίζει πραγματική ηλεκτρική αυτονομία και χαμηλό κόστος χρήσης συνολικά αλλά και ιδιαιτέρως στην αστική κυκλοφορία, η ποιότητα είναι υποδειγματική και το στήσιμο στο δρόμο παραμένει αυθεντικά Audi. Αν μπορείς να φορτίζεις συχνά και χρειάζεσαι ένα premium compact με πολυμορφική προσωπικότητα, το Allstreet PHEV είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον A3 της εποχής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του Audi A3 Allstreet 1,5 TFSI PHEV 204 PS
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.498
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 204/5.000-6.000
Pοπή (Nm/σ.α.λ.): 350/ 1.500-3.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (σε δευτερόλεπτα): 7,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 225
Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή, λίτρα/100 χλμ.): 1,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 139
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.353×1.816×1.457
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.630
Βάρος (κιλά): 1.685
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 280
Τιμή: Από 51.980 ευρώ