ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμάζουμε στην Ελλάδα τη φρέσκια Toyota Corolla Cross στη βασική της υβριδική έκδοση

S24AUTO / P.DIAMANTIS

Ανανεωμένη σχεδιαστικά, τεχνολογικά και στον εξοπλισμό της, η νέα Toyota Corolla Cross ήρθε στη χώρα μας για να ενισχύσει τη θέση της στα C-SUV. Οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους την έκδοση βάσης με την υβριδική μονάδα ισχύος, απόδοσης 140 ίππων, που ξεκινά από τα 30.970 ευρώ.

Ο ούριος άνεμος που δεν παύει εδώ και δεκαετίες να πνέει στα πανιά οποιουδήποτε Toyota πατάει τους τροχούς του επί ελληνικού εδάφους είναι μεν ένα ζηλευτό και τόσο δυσπρόσιτο όνειρο για κάθε νεοσύστατη κινεζική ή καθιερωμένη ευρωπαϊκή εταιρεία, αλλά από μόνο του δεν είναι αρκετό.

Δεν είναι, δηλαδή, ότι η Toyota θα μπορούσε να πουλήσει ακόμα κι ένα χαρτόκουτο με ρόδες, αν είχε το όνομά της. Η κατηγορία των C-SUV είναι τόσο πολύ σημαντική στην Ευρώπη, και οι μνηστήρες της πληθαίνουν τόσο γρήγορα και τόσο αξιόλογα, που ακόμα και ένα οικογενειακό SUV με το όνομα Corolla χρειάζεται φρεσκάρισμα πάνω στην τριετία.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά της, λοιπόν, η Toyota Corolla Cross -που με μήκος 4,46 m τοποθετείται ανάμεσα στο πιο δυναμικό C-HR και στο μεγαλύτερο RAV4– φρεσκάρισε το μικρομεσαίου μεγέθους SUV της αισθητικά και εξοπλιστικά.

Στον πυρήνα διατήρησε την πρακτικότητα που καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες, καθώς και -φυσικά- την σπουδαία υβριδική τεχνολογία (στην 5η γενιά της) στην οποία τόσο πολύ οι Ιάπωνες επιμένουν, και που όλο και περισσότερο η φήμη της τείνει να συμπορεύεται με εκείνη της αξιοπιστίας.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Όταν -πριν από ακριβώς τρία χρόνια- η γενιά αυτή της Corolla Cross λανσαρίστηκε στη χώρα μας, προσφερόταν αποκλειστικά σε δίλιτρη -δικίνητη ή τετρακίνητη- έκδοση, που ξεκινούσε από τα 32.000 ευρώ.

Στην πορεία ήρθε και η μονάδα ισχύος με τον κινητήρα 1.8 λίτρου, κι αν γυρίσουμε στο σήμερα η φρεσκαρισμένη έκδοση αυτή τώρα ξεκινά από τα 30.970 ευρώ. Όχι άσχημα, αν συνυπολογίσουμε το ράλι των τιμών που μεσολάβησε – αν και η δίλιτρη έκδοση έχει το κάτι παραπάνω.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Τι νέο φέρνει το φετινό facelift της Corolla Cross; Αρχικά, το πρώτο που ξεχωρίζει είναι η όμορφη κυψελοειδής μάσκα στο ρύγχος και τα νέα φωτιστικά σώματα LED με τεχνολογία Adaptive High Beam (AHS), ενώ στο πίσω μέρος τα φώτα είναι επίσης επανασχεδιασμένα, με αεροδυναμικά λαξευμένες πλευρές. Νέες είναι και οι ζάντες 18 ιντσών.

Η απόσταση από το έδαφος των 160 mm σε συνδυασμό με τα περιμετρικά πλαστικά προστατευτικά προσδίδουν τον πιο “περιπετειώδη” τόνο στην εμφάνιση του αυτοκινήτου.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Πάντα στον τομέα του σχεδιασμού, που κρατά την Corolla Cross αισθητά διαφορετική από τις hatchback / sedan, το ιαπωνικό SUV είναι 100 mm μεγαλύτερο από το C-HR – και συνεπώς προσφέρει καλύτερους χώρους για τέσσερις, ή ακόμα και για πέντε επιβάτες.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Ωστόσο ο χώρος για τα πόδια των πίσω, όπως και τα 425 λίτρα του χώρου αποσκευών, δεν συγκαταλέγονται στα υπερατού του ιαπωνικού SUV. Αντίθετα, η θέση οδήγησης έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα και κάθισμα αρκετά άνετο για πολύωρο ταξίδι, ενώ σωστά μελετημένη είναι και η εργονομία. Αρκετά σημεία καλύπτονται από σκληρό πλαστικό, παρόλα αυτά η ποιότητα κατασκευής είναι στο ύψος που μας έχει συνηθίσει η Toyota.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Στο εσωτερικό οι παρεμβάσεις σε αυτό το facelift είναι προσεγμένες και στοχευμένες όσο του αμαξώματος: αρκετά σημεία της καμπίνας έχουν βελτιωθεί στην πρακτικότητα (όπως ισχύει με την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου στην κεντρική κονσόλα), ο επιλογέας της μετάδοσης έχει ανασχεδιαστεί και πλέον η επιφάνεια ασύρματης φόρτισης του κινητού ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Στο κέντρο της κονσόλας εξακολουθεί να μεσουρανεί η οθόνη 10,5 ιντσών με το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect, όπου η αναβάθμιση στη συνδεσιμότητα συσκευών Android φέρνει τις ταχύτητες φόρτισης και ανταπόκρισης στο ίδιο επίπεδο με το Apple CarPlay. Αριστερά, πίσω από το τιμόνι, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μέγεθος 12,3 ιντσών.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Τέλος, στις αλλαγές του εσωτερικού συγκαταλέγεται η βελτίωση της ηχομόνωσης, χάρη στα νέα υλικά απορρόφησης κραδασμών και ήχου στην οροφή και στο πίσω σύστημα αερισμού. Μάλιστα, ένα τριπλό ηχομονωτικό στρώμα στον κινητήρα τοποθετείται στις ακριβότερες εκδόσεις.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Στη βασική της έκδοση, η Corolla Cross έχει στο επίκεντρο του 5ης γενιάς υβριδικού της συστήματος τον κινητήρα 1.8 λίτρου, που αποδίδει 140 ίππους, μαζί με ένα ηλεκτρομοτέρ που ανέβηκε (πριν από το facelift) στους 95 ίππους – καθώς και καινούρια κεντρική μονάδα ελέγχου.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Η επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,9’’ είναι αντιπροσωπευτική ενός συνόλου προοδευτικού και όχι “εκρηκτικού”, που δεν έχει την προθυμία και ζωηράδα της δίλιτρης έκδοσης αλλά απλώς έχει επάρκεια δύναμης για ένα ασφαλές προσπέρασμα.

Σχετικά με τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου e-CVT, μάλλον ο αγοραστής θα πρέπει να περάσει αρκετό καιρό συνύπαρξης και πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα για να βρει έναν αρμονικό κώδικα επικοινωνίας.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Όλα εξελίσσονται μεν ομαλά, χωρίς κραδασμούς ή δυσάρεστες εκπλήξεις, αλλά είναι πολλές οι φορές που το κιβώτιο λειτουργεί λίγο διαφορετικά από ό,τι περίμενες – λόγω των αναγκών φόρτισης και του τρόπου λειτουργίας του ίδιου του υβριδικού συστήματος.

Το μικρότερο από τα δύο κινητήρα σύνολα της Corolla Cross αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας λιθίου (που γεμίζει κατά την επιβράδυνση) για τις συνεχόμενες στάσεις / εκκινήσεις στην πόλη, με αποτέλεσμα να καλύπτει πολλές φορές ακόμα και μέχρι το 50% μιας αστικής διαδρομής με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Έτσι, ειδικά αν επιλέγει ο οδηγός το προφίλ λειτουργίας EV, είναι εφικτό στην καθημερινότητά του να παρατηρήσει μέση κατανάλωση στην πόλη που πέφτει με προσοχή ακόμα και κάτω από τα 5,0 lt/100km. Στον αυτοκινητόδρομο, αντίθετα, η κατανάλωση αυξάνεται – αλλά και πάλι είναι εξαιρετική, μιας και με προσοχή μένει κοντά στα 6,0 lt/km.

Η ανάρτηση της Corolla Cross είναι επίσης μία από τις καλές πτυχές της. Ενόσω δίνει έμφαση στην άμεση του οικογενειακού προσανατολισμού του αυτοκινήτου, και στην ποιοτική κύλιση, έχει αρκετά στιβαρό πάτημα στην πίεση και εμπνέει εμπιστοσύνη για να κινηθείς αρκετά σβέλτα σ’ έναν ορεινό δρόμο.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Παρότι ίσως να μην της φαίνεται, τουλάχιστον όσο στο C-HR, η Corolla Cross -με διπλά ψαλίδια στους πίσω τροχούς!- είναι ένα από τα πιο ευχάριστα C-SUV σε οδηγική αίσθηση: με ακρίβεια στο χειρισμό, με καλό τιμόνι, χωρίς τάσεις πλεύσης και απόλυτη συγκρότηση σε όλες τις φάσεις μιας στροφής – ειδικά στο οδηγικό προφίλ Sport.

Βεβαίως, και σε επίπεδο ηλεκτρονικών, περιλαμβάνει το πακέτο Toyota T-Mate με την τελευταία γενιά του Toyota Safety Sense και μια σειρά από εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού – υποστηρίζοντας επίσης και over-the-air αναβαθμίσεις. Πέραν της ενεργητικής ασφάλειας, και η στάθμευση διαθέτει όλα τα στοιχεία άνεσης: αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα 360 μοιρών και σύστημα ανίχνευσης τυφλού σημείου.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Συμπερασματικά, η Toyota Corolla Cross παραμένει ένα ολοκληρωμένο, πολύπλευρο και σε όλα του ικανό οικογενειακό SUV, με την καθιερωμένη στις συνειδήσεις αξιοπιστία και υβριδική τεχνολογία των Ιαπώνων, και με μόνη ίσως μικρή υστέρηση τους χώρους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η τιμή των 30.970 ευρώ για αυτό που αγοράζεις (και για την πολυετή ανεμελιά που το συνοδεύει) είναι εξαιρετικά καλή, ειδικά με τον πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ για όσους επιθυμούν πιο γεμάτη αίσθηση του γκαζιού η έκδοση 2.0 λίτρων ξεκινά από συν 2.500 ευρώ και η 4×4 δίλιτρη προσθέτει άλλα 2.000 ευρώ, για να προσφέρει την επιπλέον πρόσφυση της ηλεκτρικής της τετρακίνησης.

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 PS S24AUTO / P.DIAMANTIS

Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 2WD: Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: 4κύλινδρος Βενζίνης 1.798 κ.εκ.
  • Ηλεκτροκινητήρας: 1
  • Κιβώτιο: Αυτόματο e-CVT
  • Κίνηση: 2WD (εμπρός)
  • Ισχύς: 140 ίπποι
  • Ροπή: 142 Nm
  • 0-100 km/h: 9,9’’
  • Τελική ταχύτητα: 170 km/h
  • Μέση κατανάλωση (WLTP): 5,0 lt/100 km
  • Εκπομπές ρύπων CO2 (WLTP): 113 g/km
  • Μήκος: 4,468 m
  • Βάρος: 1.375 kg
  • Χώρος αποσκευών: 425 lt
  • Τιμή: από 30.970 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ