ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Δοκιμάζουμε και εντυπωσιαζόμαστε εκ νέου, από το SUV Leapmotor C10 στην REEV έκδοση με τον κινητήρα- φορτιστή

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Κάθε επαφή με οτιδήποτε νέο και εντυπωσιακό, βοηθάει στη διαμόρφωση μιας συνολικής εικόνας για την εκάστοτε μάρκα και την αντίστοιχη κατηγορία. Στα μεγάλα SUV, οι εκπλήξεις “εξ Ανατολής” μοιάζουν να μην έχουν τέλος.

Όταν πρωτοβλέπεις το Leapmotor C10, σου αφήνει μια περίεργη σιγουριά, η οποία απογειώνεται στα μάτια σου, αφού το έχεις οδηγήσει έστω και λίγο. Είναι ένα SUV που ξέρει πολύ καλά “τι του γίνεται” και τι προσπαθεί να προσφέρει στην αγορά. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνεις μαζί του, σου δείχνει πως έχει γίνει σοβαρή δουλειά πάνω του. Το στήσιμο της καμπίνας, το σχήμα του αμαξώματος, η γραμμή της οροφής, η καθαρότητα του σχεδιασμού- όλα συντείνουν στην ωριμότητα της εταιρείας, η οποία αντανακλά στο μεγάλο της μοντέλο.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Σπάνιο πράγμα για μια εταιρεία που στο φάσμα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, ακόμα και σήμερα θεωρείται start-up. Είναι ένα είδος πρωτόλειας προσέγγισης της αυτοκίνησης, από μια εταιρεία που ιδρύθηκε πριν από δέκα μόλις χρόνια και πούλησε το πρώτο της αυτοκίνητο πριν 6. Ναι, καλά διαβάσατε. Πριν 6 χρόνια, το 2019, η Leapmotor σημείωσε την πρώτη της πώληση αυτοκινήτου. Το πρώτο Leapmotor που βγήκε στο δρόμο αγορασμένο από πελάτη και όχι στο πλαίσιο δοκιμών από την εταιρεία, μετράει αυτή τη στιγμή που μιλάμε περίπου 6 χρόνια στο δρόμο.

Προσωπικά έχω πουκάμισα και παπούτσια, μεγαλύτερης ηλικίας στο σπίτι (ας μη μιλήσουμε για αυτοκίνητα…). Το C10, κουβαλάει ένα “φορτίο” από την πρώτη του εκδοχή που είδαμε και εδώ στην Ελλάδα σχεδόν πριν 2 χρόνια. Αυτό το φορτίο που έχει να κάνει με το να πείσει ένα αγοραστικό κοινό για τη δυναμική αλλά και την πληρότητά του, που το κάνει μια αξιόλογη επιλογή ανάμεσα σε άλλες, πιο καταξιωμένες. Όπως και τότε, με το αμιγώς ηλεκτρικό που είχαμε πρωτοοδηγήσει, έτσι και τώρα, το C10 με το μοτέρ- φορτιστή κάτω από το εμπρός καπό, είναι εντυπωσιακό.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Χωρίς να μακρηγορήσω σχετικά με την προέλευση του αυτοκινήτου και την “ομπρέλα” κάτω από την οποία βρίσκεται, θα πω μόνο πως είναι μέρος του Ομίλου Stellantis– και αυτό σημαίνει πολλά για το ποιόν του αλλά και το μέγεθος της εταιρείας που έχει μπροστά του κάθε ενδιαφερόμενος. Στα καθ’ ημάς, το πιο ενδιαφέρον είναι πως η αντιπροσώπευση της μάρκας, γίνεται μέσα σε φυσικά καταστήματα, έστω και “κοινόχρηστα” με άλλες μάρκες του Ομίλου (Alfa Romeo, Fiat, Abarth) και πάντα θα υπάρχει ένα σημείο όπου μπορεί να απευθυνθεί όποιος ενδιαφέρεται.

Είτε για να ρωτήσει κάτι, είτε για να δει από κοντά, είτε για να παραγγείλει και να πειστεί, είτε για να αναζητήσει κάποια λύση σε πρόβλημα, το δίκτυο της Leapmotor δεν είναι θεωρητικό και “soon to be” αλλά υπαρκτό και χειροπιαστό. Κάτι που στην πραγματικότητα, χωρίς να το “φωνάζουν” τα μοντέλα της Leapmotor, τους τονώνει την αυτοπεποίθηση- ειδικά όταν κανείς τα βλέπει συγκριτικά με άλλα Κινέζικα μοντέλα, ανταγωνιστικά και μη, που έχουν έρθει στην Ελληνική αγορά, πωλούνται αλλά ακόμα δεν υπάρχει ούτε βιτρίνα που να μπορεί να κολλήσει το πρόσωπό του κανείς για να κοιτάξει μέσα.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Στο νέο C10 μπαίνεις και το πρώτο που νιώθεις είναι η απτή ποιότητα των υλικών που χωρίς να είναι τίποτα εξεζητημένο, σε “ψήνει” πως έχει πολύ καλή προοπτική. Οι επιφάνειες που ακουμπάς είναι μαλακές, οι ραφές ευθείες, τα κενά συναρμογής μικρά, οι διακόπτες έχουν έναν ευχάριστο “τακ” όταν τους πιέζεις. Ακόμα και οι οθόνες έχουν μια συνοχή στη διάταξή τους, που δείχνει ότι υπάρχει σχεδιαστική σκέψη από πίσω και όχι μια τυχαία τεχνολογική επιλογή που απλά προσφέρει πολύ δυνατό επεξεργαστή και γρήγορη απόκριση στις εντολές.

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι το πόσο ήσυχο είναι. Μπαίνεις στην καμπίνα και υπάρχει ησυχία που θυμίζει αμιγώς ηλεκτρικό όχημα. Στις χαμηλές ταχύτητες ακούς μόνο τον θόρυβο των ελαστικών και ελάχιστο αεροδυναμικό ψίθυρο. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αφού το REEV (Range Extended Electric Vehicle) λειτουργεί έτσι δεν εκδηλώνεται παρά μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται να αναλάβει ρόλο γεννήτριας. Κι ακόμα κι όταν το κάνει, δεν υπάρχει ούτε βουητό ούτε κραδασμός που θα έπαιρνε την ηρεμία από τη συνολική εμπειρία.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το C10 REEV κινείται ουσιαστικά πάντα με ρεύμα στους τροχούς. Ο θερμικός κινητήρας δεν δίνει ποτέ άμεσα κίνηση, λειτουργεί αποκλειστικά ως φορτιστής της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση και ροϊκή, όπως την περιμένεις από ηλεκτροκίνηση. Πατάς το γκάζι και το σύστημα απλώς σε μεταφέρει μπροστά χωρίς κενά, χωρίς kickdown, χωρίς καμία καθυστέρηση. Για την καθημερινότητα στην πόλη, το αποτέλεσμα είναι απλά υπέροχο. Αθόρυβη, ομαλή ροή, άνεση και μια οδηγική αίσθηση σαν να υπάρχει μια μπαταρία που δεν αδειάζει ποτέ.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Για όποιον έχει προηγούμενη εμπειρία από το μοντέλο στην αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή, αυτό που κάνει τη διαφορά και γίνεται αισθητό υπό προϋποθέσεις στον δρόμο, είναι η διαφορά στο μπροστινό σύστημα σε σχέση με την αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του C10 και εδώ θέλω να σταθώ. Το μπροστινό σύστημα είναι λίγο πιο “dull” αλλά αυτό είναι κάτι που εύκολα εξηγείται- χώρια που αν δεν έχεις οδηγήσει το αμιγώς ηλεκτρικό, ούτε που θα καταλάβεις κάτι περίεργο. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αυξάνει το φερόμενο βάρος στους τροχούς εμπρός.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το επιπλέον αυτό φορτίο κάνει το τιμόνι λιγότερο “ζωντανό”. Δεν είναι ότι το αυτοκίνητο στρίβει άσχημα. Κάθε άλλο. Αλλά υπάρχει ένα είδος μικρής “απόστασης” μεταξύ οδηγού και εμπρός τροχών. Εκεί που σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό C10 νιώθεις το τιμόνι πιο άμεσο, στο REEV υπάρχει ένα απαλό στρώμα απόσβεσης στην πληροφόρηση. Στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο αυτό μεταφράζεται σε σταθερότητα. Το αυτοκίνητο “κάθεται” στον δρόμο και νιώθεις μια πολύ όμορφη γραμμική σιγουριά. Σε δρόμους με στροφές, αν πιεστεί, στρίβει καθαρά αλλά όχι παιχνιδιάρικα.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Ο πίσω άξονας ακολουθεί σιωπηρά, σχεδόν μεθοδικά, χωρίς δραματικές μεταφορές βάρους ή ξαφνικά “ενθουσιώδη” ξεσπάσματα και μόνο σε πολύ ολισθηρό έδαφος και με τα εξαιρετικά ηλεκτρονικά στο off, μπορεί να δεις στην πράξη κάποια από τα χαρακτηριστικά της πίσω κίνησης. Μην φανταστείς όμως τίποτα τρέλες. Τα 215 άλογα της ηλεκτρικής που είχαμε δει στην πρώτη μας δοκιμή με το αυτοκίνητο, κάνουν σε ελεγχόμενο περιβάλλον ωραία πράγματα αλλά έχουν πάντα να αντιμετωπίσουν το απόβαρο που είναι οριακά κάτω από δύο τόνους.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το στοιχείο όμως που σε κερδίζει το μοντέλο από αυτή τη ρύθμιση είναι άνεση και προβλεψιμότητα. Χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο που του χαρίζει αρχοντικές αντιδράσεις όταν πιεστεί, το αυτοκίνητο δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ. Έχει ένα ταμπεραμέντο πολιτισμένο που σου εμπνέει εμπιστοσύνη σε κάθε περιβάλλον και κάθε περίσταση. Οι επιβάτες πίσω έχουν χώρο άπλετο για πόδια και κεφάλια, ενώ και ο χώρος αποσκευών, χωρίς να είναι τίποτα εξεζητημένα μεγάλο, ικανοποιεί κάθε απαίτηση.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Κι αν το αμιγώς ηλεκτρικό C10 ήταν φάση “τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει”, με σαφείς επιρροές από τη μεγάλη αμερικάνικη εταιρεία με τα ηλεκτρικά μοντέλα, εδώ το REEV δίνει ένα διαφορετικό ύφος και τόνο. Με κρατημένη τιμή αγοράς, πλήρως εξοπλισμένο και απόλυτα ικανό, το C10 συνεχίζει και βρίσκεται μεταξύ των διακριθέντων new entries, που αξίζει μια πρώτη ευκαιρία από όποιον είναι “ψημένος” για να διαβεί τον ρουβίκωνα της ηλεκτροκίνησης και να δει τη ζωή του να αλλάζει προς το καλύτερο σε ότι έχει να κάνει με τον πολιτισμό αλλά και την οικονομία χρήσης.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Το Leapmotor C10 REEV είναι ένα καλοφτιαγμένο, σύγχρονο, τεχνολογικά ευφυές SUV που απλώς συμβαίνει να κοστίζει λιγότερο από αναμενόμενο. Το μόνο που σε καλεί να “αποδεχτείς” ως μικρή ιδιαιτερότητα, είναι η μικρή ταχύτητα φόρτισης, ειδικά όταν το “κουμπώνεις” σε ταχυφορτιστή, όπου τα 65 kW είναι πλέον πολύ “λίγα” και ορίζουν χαμηλή ταχύτητα φόρτισης για τα δεδομένα του ανταγωνισμού και όχι μόνο.

Leapmotor C10 REEV S24Auto Δοκιμή K.Boidanis

Τεχνικά χαρακτηριστικά του Leapmotor C10 REEV
Κινητήρας (κ.εκ.): Ι4, 1.499
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (ίπποι): 215
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm): 320
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 28,4
On Board φορτιστής AC (kW): 6,6
On Board φορτιστής DC (kW): 65
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, μονής σχέσης
0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 8,5”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 170
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ. Εργοστασιακή): 0,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 10
Αυτονομία (μέγιστη εργοστασιακή, χιλιόμετρα): 970
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ σε χιλιοστά): 4.739×1.900×1.680
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.825
Βάρος (κιλά): 1.950
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 400
Τιμή: Από 38.900 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ