Σωσίβιο η TV για την μπάλα στην μετά κορονοϊό εποχή

Την ώρα που και το ποδόσφαιρο βαδίζει σε "ραντεβού στα τυφλά" με το μέλλον, ο Eυάγγελoς Μίχος γράφει για την νεογεωγραφία του τοπίου που θα διαμορφωθεί μόλις πέσει ο τοίχος.

Πόσο θα αλλάξει και πώς θα είναι ο κόσμος στη "μετά κορονοιο" εποχή, αποτελεί το βασικό ζητούμενο σε κάθε αρμόδια υπηρεσία, Λίγκα, εταιρία, νοικοκυριό που οφείλει να προβλέψει και να δώσει τις ντιρεκτίβες...

Μάλιστα για κάποιους, πολλούς ή λίγους δεν θα το εξετάσω, είναι πιο σημαντικό ακόμη κι από το να βρεθεί το εμβόλιο και η θεραπεία να είμαστε προετοιμασμένοι για το ΜΕΤΑ, για την ... επόμενη ημέρα του lockdown. Κακά τα ψέματα, τα νερά είναι αχαρτογράφητα και όποιος θεωρεί ότι ξέρει με βεβαιότητα τι θα επακολουθήσει μάλλον "πλανάται πλάνη οικτρά"!!

Σε αυτό, λοιπόν, το "ραντεβού στα τυφλά" με το μέλλον, βαδίζει και το ποδόσφαιρο παγκοσμίως. Τι θα δει μόλις πέσει ο τοίχος δεν ξέρει, το μόνο σίγουρο ότι η κατάσταση δεν θα μοιάζει με πανέμορφη γκόμενα …

Σίγουρα το κομμωτήριο, τα ινστιτούτα αδυνατίσματος και τα beaute θα παίξουν πολύ μεγάλο ρόλο για να επανέλθει η κανονικότητα και η μπάλα να... "τρώγεται"!

Για να αφήσουμε τα αλληγορικά στην άκρη (απωθημένα, γαρ, της καραντίνας κι αυτά) ο βασικός άξονας γύρω από τον οποίο κινείται το ποδόσφαιρο πλέον είναι η τηλεόραση. Όχι ότι δεν ήταν πάντα ο κυρίαρχος παράγοντας ευημερίας του, αλλά πλέον πρέπει να αποτελέσει και το μαξιλαράκι επιβίωσης του...

Με άλλα λόγια τα χρήματα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα δεν θα είναι μόνο το βασικό εισόδημα των ομάδων, αλλά θα αποκαταστήσει και τα διαφυγόντα από τον κορονοϊό έσοδα! Γιαυτό κι η FIFA και UEFA καίγονται να τελειώσουν τα πρωταθλήματα. Πρώτον για να εισπραχθουν από τις ομάδες τα υπόλοιπα χρήματα για τη σεζόν (π.χ. στην Ιταλία μόνο η τρίτη δόση για τις ομάδες της Serie A είναι συνολικά 352 εκατ. ευρώ). Και δευτερόν και πιο βασικό να μην τεθούν σε αμφιβολία τα όσα έχουν υπογραφεί για τα επόμενα χρόνια .

ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚA ΣΥΜΒOΛΑΙΑ

Υπάρχει όμως και μια προέκταση του σχεδίου. Μπορεί να ακούγεται ουτοπικό καταρχήν, σαν ιδέα που όταν πέσει στο τραπέζι, στην αρχή προκαλεί το γέλιο, αλλά καθώς εξελίσσεται η κουβέντα σε κάνει να λες "ρε μπας και;". Δειλά ,δειλά στη διεθνή ειδησεογραφία ακούγεται ότι οι απαιτήσεις για τα τηλεοπτικά συμβόλαια μπορεί και να αυξηθούν αντί να μειωθούν λόγω του ιου. Προσέγγιση που βασίζεται στα εξής δεδομένα:

  1. Η εποχή, κυρίως λόγω εγκλεισμού, έχει μετατρέψει το κοινό σε κατεξοχήν τηλεοπτικό. Ο κόσμος έχει εθιστεί στην οθόνη της τηλεόρασης, του κομπιουτερ, του κινητού, όπου παρακολουθεί αναγκαστικά και πράγματα που δεν τα είχε εκτιμήσει στην κανονική ζωή του.  Έτσι πολλοί παρακολουθούν ποδόσφαιρο σε επαναληψη, ανακαλύπτουν σταρ ή πρωταθλήματα δεύτερης διαλογής που δεν είχαν εντοπίσει πριν από τον εγκλεισμό. Το ποδόσφαιρο παραμένει σαγηνευτικό, ακόμη κι αν δεις αγώνες του Μουντιάλ του '78. Το κοινό που βλέπει μπάλα εθίζεται περισσότερο και ταυτόχρονα προσηλυτίζει κι άλλους, λιγότερο φανατικούς, που κολλάνε και θα αποτελέσουν ένα νέο εν δυνάμει τηλεποδοσφαιρόφιλο κοινό...                                                                             
  2. Ο κόσμος ακόμη κι αν αρθούν πλήρως τα μέτρα της καραντίνας, θα αργήσει να γυρίσει στο γήπεδο. Ο φόβος έχει φωλιάσει μέσα του και με μεγάλη δυσκολία και πολύ χρόνο θα αρχίσει να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις, τόσο μαζικές όσο η μπάλα. Πολλές από τις ηλικιακά ευπαθείς ομάδες, οι άνω των 60, πιθανόν να μην ξαναπάρουν την απόφαση να συνυπάρξουν σε μια θύρα με άλλα 3,000 άτομα. Ακόμη κι οι ίδιοι να βρουν το θάρρος, οι οικογένειές τους θα προσπαθήσουν να τους σταματήσουν με κάθε μέσο. Ο καναπές λοιπόν είναι η μόνη λύση. Μπροστά στην τηλεόραση θα σβήσουν το ασίγαστο πάθος για την μπάλα. Αν αναλογιστούμε ότι στατιστικά σε ένα γεμάτο γήπεδο οι ανω των 60 οπαδοί είναι το 27 τοις εκατό, τότε στην παγκόσμια αναγωγή το τηλεοπτικό κοινό αυξάνεται κατά πολύ…                                                                                                               
  3. Υπάρχει και μια ακόμη μύχια σκέψη, όσων προσβλέπουν στο τηλεοπτικό χρήμα. Θεωρούν ότι η νεογεωγραφία του τοπίου που θα διαμορφωθεί μετά το σκηνικό του κορονοϊού, θα ευνοήσει ομάδες που δεν ανήκουν στα μεγαθήρια να γίνουν δυνατότερες και πιο ελκυστικές. Τα μεγαθήρια δύσκολα θα πληγούν και σύντομα - αν όχι άμεσα - θα επανέλθουν στον θρόνο τους. Οι ομάδες όμως, από χώρες που δεν ήταν ισχυρές ως τώρα λόγω οικονομικής δυσπραγίας θα διευρύνουν το target group τους σε παίχτες από χώρες ,που έχουν πληγεί περισσότερο από τον ιό καταρχήν. Γιατί τα "παθήματα" της Ισπανίας  και της Ιταλίας, ακόμη και της "πλούσιας" Τουρκίας, θα λειτουργήσουν ανασταλτικά για δύο χρόνια προκειμένου ένα ταλέντο να πάει εκεί . Ολοι αυτοί οι Λατινοαμερικάνοι ή οι Αφρικανοί που σχεδόν αποκλειστικά διοχετεύονταν προς τις αγορές αυτές και το ευρωπαϊκό κοινό τα ανακάλυπτε με ιταλικές και ισπανικές φανέλες, θα ψάξουν για εναλλακτικές σε άλλες χώρες .Αν λοιπόν έχεις τα μάτια ανοιχτά (και εδώ πρέπει να ξυπνήσουν οι Έλληνες παράγοντες) τότε πρωταθλήματα και ομάδες δευτερης και τρίτης διαλογής θα γίνουν ελκυστικά . Και βέβαια θα δημιουργήσουν ανταγωνισμό, πράγμα που εκτοξεύει το τηλεοπτικό προϊόν. Και τα έσοδα …

ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ...

Εχοντας στο στρατηγικό τραπέζι όλα αυτά τα δεδομένα η FIFA, αλλά και οι κορυφαίες ποδοσφαιρικές Λίγκες του κόσμου πιέζουν για να την απρόσκοπτη λήξη των πρωταθλημάτων των χωρών και την ανάδειξη των πρωταθλητών με αγωνιστική δράση. Δεν τους νοιάζει το κεκλεισμένων των θυρών, δεν τους νοιάζει πόσο θα επηρεάσει η αποχή το θέαμα. Τους νοιάζει να έχει ζωντανό πρόγραμμα η τηλεόραση, μιας και αυτό θα αποτελέσει εγγύηση για το μέλλον. Μ’ άλλα λόγια οι ταγοί της ποδοσφαιρικής εξουσίας θέλουν να κάνουν την κρίση, ευκαιρία. Και μάλιστα σε ζωντανή μετάδοση…

 
SHARE

Γουστάρει ιστορίες με πολλές τελίτσες. Λατρεύει την ατάκα, το παρασκήνιο/ίντριγκα και τον αυτοσαρκασμό! Δεν αντέχει κλισαδούρες, δηθενιές και τους “καμένους”. Δεν φοβάται τους “χορτασμένους”ανθρώπους αλλά εκείνους που φοβούνται να τσαλακωθούν. Θα μπορούσε να είχε γίνει τερματοφύλακας αν στα 17 του χρόνια ο πατέρας του δεν του έκοβε την μπάλα στον Αμαρυνθιακό προκειμένου να αφοσιωθεί στα μαθήματα και να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση. Νέος δεν άντεξε το κλίμα στο Λονδίνο και τις σπουδές στα οικονομικά ενώ η δεύτερη μικρή του επανάσταση ήταν να γίνει αθλητικογράφος (πλέον δηλώνει διασκεδαστής). Δεν έχει καλή σχέση με την... πίστη(γενικά), το χρόνο, την διαχείριση. Θεωρούσε τον εαυτό του “εφημεριδά” (“ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ”, “ΦΩΣ”, “ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ”, “GOALnews” από ρεπόρτερ κι αρθρογράφος μέχρι αρχισυντάκτης) κι έτσι θυσίασε STAR, FILMNET μέχρι που ανακάλυψε την μαγεία του ραδιοφώνου (παραγωγός στον Sentra FM και τώρα στην συνέχειά του, τον Sport24Radio 103.3). Για μια διετία ήταν συμπαρουσιαστής στο τηλεοπτικό Βlender του Action 24, ενώ στο κόσμο των ιστοσελίδων ξεκίνησε από το Sportdog.gr, πριν γίνει μέλος της 24Media κάνοντας την διαδρομή Sport24.gr-Contra.gr-Sport24.gr με την παρασκηνιακή του στήλη 24ο Ευαγγέλιο (αρχικά στο twitter). Ταυτισμένος με το “πιάτσα agents” στα 53 του χρόνια αφού “λούστηκε όσα κορόιδευε” και επισυνάπτοντας στον δαίμονα(εαυτό) του τουλάχιστον μια ντουζίνα “πρώην...”, έχει πλέον ως αγαπημένο του μότο : “το να βελτιώνεσαι σημαίνει να αλλάζεις”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK

 

Γουστάρει ιστορίες με πολλές τελίτσες. Λατρεύει την ατάκα, το παρασκήνιο/ίντριγκα και τον αυτοσαρκασμό! Δεν αντέχει κλισαδούρες, δηθενιές και τους “καμένους”. Δεν φοβάται τους “χορτασμένους”ανθρώπους αλλά εκείνους που φοβούνται να τσαλακωθούν. Θα μπορούσε να είχε γίνει τερματοφύλακας αν στα 17 του χρόνια ο πατέρας του δεν του έκοβε την μπάλα στον Αμαρυνθιακό προκειμένου να αφοσιωθεί στα μαθήματα και να αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση. Νέος δεν άντεξε το κλίμα στο Λονδίνο και τις σπουδές στα οικονομικά ενώ η δεύτερη μικρή του επανάσταση ήταν να γίνει αθλητικογράφος (πλέον δηλώνει διασκεδαστής). Δεν έχει καλή σχέση με την... πίστη(γενικά), το χρόνο, την διαχείριση. Θεωρούσε τον εαυτό του “εφημεριδά” (“ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ”, “ΦΩΣ”, “ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ”, “GOALnews” από ρεπόρτερ κι αρθρογράφος μέχρι αρχισυντάκτης) κι έτσι θυσίασε STAR, FILMNET μέχρι που ανακάλυψε την μαγεία του ραδιοφώνου (παραγωγός στον Sentra FM και τώρα στην συνέχειά του, τον Sport24Radio 103.3). Για μια διετία ήταν συμπαρουσιαστής στο τηλεοπτικό Βlender του Action 24, ενώ στο κόσμο των ιστοσελίδων ξεκίνησε από το Sportdog.gr, πριν γίνει μέλος της 24Media κάνοντας την διαδρομή Sport24.gr-Contra.gr-Sport24.gr με την παρασκηνιακή του στήλη 24ο Ευαγγέλιο (αρχικά στο twitter). Ταυτισμένος με το “πιάτσα agents” στα 53 του χρόνια αφού “λούστηκε όσα κορόιδευε” και επισυνάπτοντας στον δαίμονα(εαυτό) του τουλάχιστον μια ντουζίνα “πρώην...”, έχει πλέον ως αγαπημένο του μότο : “το να βελτιώνεσαι σημαίνει να αλλάζεις”.

HIGHLIGHTS

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ 2109237777.

21+ Παίξτε Υπεύθυνα. Κίνδυνος εθισμού και απώλειας περιουσίας.

ΚΕΘΕΑ 2109237777.