Ολυμπιακός - Μπαρτσελόνα: Φωτιά στα μπατζάκια του

Ο Γιάννης Φιλέρης γράφει για την ανεπίτρεπτη ύπνωση του Ολυμπιακού, τη μηδενική του αντίδραση εναντίον της Μπαρτσελόνα και το δύσκολο πρόγραμμα που ακολουθεί.

Δεν είναι ότι πιάστηκε εξαπίνης ο Ολυμπιακός, αιφνιδιάστηκε δηλαδή γιατί δεν περίμενε τόσο δυνατό το ματς με την Μπαρτσελόνα. Αντιθέτως, είχαν εξ’ αρχής οριοθετήσει τον αγώνα ως κομβικής σημασίας για τη συνέχεια στην EuroLeague. Με νίκη, η Μπάρτσα έβγαινε οριστικά νοκ-άουτ για την 5η θέση. Γι αυτό και ο κόσμος είχε συρρεύσει αρκετός στο ΣΕΦ, έτοιμος να δώσει χείρα βοηθείας στην ομάδα, πάνω στο παρκέ.

Θα περίμενε, λοιπόν, κανείς να δει μια ομάδα που θα έμπαινε στο γήπεδο αποφασισμένη για όλα, με τη συγκέντρωση στο 100 και τα μάτια δεκατέσσερα. Ε, το ματς ξεκίνησε με … ασίστ του Σπανούλη για τρίποντο του Σίνγκλετον (ο αρχηγός πήγε να σώσει την μπάλα, αλλά την πέταξε στα χέρια του Αμερικανού) και δυο λάθος επιλογές σχεδόν χωρίς πίεση, από τον επιρρεπή σε τέτοια λάθη Νάιτζελ Γκος.

Ακόμη και να μην ήθελε, η Μπαρτσελόνα δεν μπορούσε να μην εκμεταλλευτεί τα δώρα του, αγχωμένου χωρίς ιδιαίτερο λόγο, Ολυμπιακού που βρέθηκε χωρίς να το καταλάβει 21 πόντους πίσω και με παραγωγή … παιδικής ομάδας στην επίθεση: 6 πόντοι, σε δέκα λεπτά.

Δεν ήταν η άμυνα της Μπάρτσα τόσο σκληρή για να δικαιολογεί αυτή την εικόνα. Μιας ομάδας τελείως απροετοίμαστης, κυρίως σε πνευματικό επίπεδο. Σα να βλέπαμε ένα ρούκι της Ευρωλίγκας και όχι τον Ολυμπιακό, με ένα προπονητή μπερδεμένο να κάνει διαρκώς αλλαγές, χωρίς να πετύχει ποτέ το σωστό σχήμα.

ΣΙΝΓΚΛΕΤΟΝ ΚΑΙ ΠΑΝΓΚΟΣ

Το ότι υπήρξε αντίδραση και ένα σερί 15-0 στο ξεκίνημα της δεύτερης περιόδου, επιβεβαιώνει την εντύπωσή μας ότι δεν ήταν τόσο καλή η Μπαρτσελόνα, αλλά τόσο ντροπιαστικά κακός ο Ολυμπιακός, στον εφιάλτη του πρώτου δεκαλέπτου.

Το ματς φάνηκε να γυρίζει, όταν η διαφορά μειώθηκε στους -6, αλλά οι Καταλανοί κατάφεραν να κρατήσουν την ψυχραιμία τους αλλά και να επιβληθούν στο δεύτερο μέρος γιατί:

  • Είχαν τον Κρις Σίνγκλετον σε εντυπωσιακό βράδυ, που ισοφάρισε το ρεκόρ τριών πόντων, πετυχαίνοντας 5 (στα 8), όσα και εναντίον της Ρεάλ στον τελευταίο προημιτελικό των περσινών πλέι-οφ. Ο πρώην άσος του Παναθηναϊκού σκόραρε 18 πόντους (άλλη μια φορά φέτος είχε τόσους πολλούς) ενώ στα τέσσερα τελευταία ματς της Μπάρτσα είχε … 13!

  • Βασίστηκαν στο σχέδιο Πέσιτς και την εκτέλεση από τον Κέβιν Πάνγκος, που κοντρόλαρε τον ρυθμό και έκανε την τελική πάσα (οκτώ συνολικά) για σουτ στα 20-22 δευτερόλεπτα κάθε επίθεσης της ομάδας του.

Ο Ολυμπιακός παρέδωσε πνεύμα, δεν μπόρεσε να υπερασπίσει ούτε τη διαφορά των εννιά πόντων που είχε πάρει στη Βαρκελώνη και απογοήτευσε 10.000 κόσμο στο γήπεδο και χιλιάδες που είδαν το ματς από την τηλεόραση.

Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ

Δεν είναι τόσο η ήττα, όσο η εικόνα που προβληματίζει για τον Ολυμπιακό. Χωρίς νεύρο, χωρίς μυαλό, με χτυπητές αδυναμίες και με σοβαρή την έλλειψη του … λίμπερο Παπανικολάου που εδώ και ένα μήνα μαζί με τον Μιλουτίνοβ κουβαλάνε στις πλάτες τους όλη την ομάδα.

«Είμαστε κάτω και πρέπει να σηκωθούμε» συμφώνησε ο Ντέιβιντ Μπλατ μετά το ματς. Αυτό να λέγεται. Ο Ολυμπιακός που δυσκολεύεται ακόμη και σε αγώνες του θεωρητικά εύκολου ελληνικού πρωταθλήματος οφείλει να ανασκουμπωθεί, πιο γρήγορα απ’ όσο νομίζουμε.

Το πρόγραμμά του δεν είναι καθόλου εύκολο. Πάει ταξίδι στο Τελ Αβίβ για να αντιμετωπίσει τη Μακάμπι (7/2), στο ΟΑΚΑ για να παίξει ημιτελικό του Κυπέλλου με τον ΠΑΟ (13/2) αν περάσει στον τελικό της 17/3 και στις 21/2 θα βρεθεί στην Κωνσταντινούπολη για το ματς με την Εφές.

Ακολουθούν ΤΣΣΚΑ στο Ειρήνης και Φιλίας και Μπούντουτσνοστ, Μιλάνο, εκτός έδρας. Όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, του Ολυμπιακού δεν του αρκούν πλέον μονο οι νίκες στο Φάληρο, αλλά θα πρέπει να ψάξει ξανά μεγάλα διπλά.

Την ίδια ώρα, η Μπαρτσελόνα στο άμεσο μέλλον έχει πολύ πιο βατό πρόγραμμα με τρεις αγώνες εντός έδρας (Ζαλγκίρις, Μπασκόνα, Ρεάλ) πριν πάει στην Κωνσταντινούπολη για το παιχνίδι με την Εφές. Ενδιάμεσα θα δώσει και αγώνες για το ισπανικό Κύπελλο.

Ναι, δεν έχει κριθεί ακόμη κάτι, μένουν ακόμη εννιά αγώνες για το τέλος της κανονικής περιόδου, ο Ολυμπιακός ωστόσο πρέπει να αλλάξει επειγόντως ταχύτητα.

Για τον παίκτη που λείπει φανερά από την περιφέρεια, δεν χρειάζεται να σχολιάσουμε κάτι. Είναι κακόγουστο αστείο να ψάχνει ο Ολυμπιακός αλλαγή από το Νοέμβριο, να έχουμε φτάσει στον Φεβρουάριο και να μην τον έχει βρει ακόμη…

 
SHARE

Aπό μικρός κολλούσε αποκόμματα των εφημερίδων στα σχολικά τετράδια. Κάθε Κυριακή, αντί να διαβάζει, έκανε ανασκόπηση της αγωνιστικής. Προσπάθησε να παίξει μπάσκετ, αλλά του ήταν πιο εύκολο να γράψει γι αυτό. Το 1981, δημοσιεύτηκε το πρώτο του ρεπορτάζ και είπε να μη φύγει. Περνώντας από εφημερίδες (Φως των Σπορ, Φίλαθλος, Πρώτη, Ελεύθερος Τύπος, Απογευματινή), ραδιόφωνα (Διαυλος 10, Flash 9.61), περιοδικά (Τρίποντο) και τηλεόραση (Νοva,ANT1) του έκατσε το Ιντερνετ και το Sport24.gr, του οποίου διετέλεσε πρώτος διευθυντής. Τον Απρίλιο του 2017 ανέλαβε την διεύθυνση της εφημερίδας ΦΩΣ των Σπορ, λίγες μέρες μετά το θάνατο του Θόδωρου Νικολαΐδη. Αποχώρησε 15 μήνες μετά. Καθημερινά, τον ακούτε να βασανίζει τον Παντελή Διαμαντόπουλο "στο 10 το κακό", από τη συχνότητα του Sport24.radio 103.3

24MEDIA NETWORK

Οι 10 τροφές που προτιμάνε οι σταρ του Χόλιγουντ

Φασόλια, αβοκάντο και μερικά ακόμα μυστικά για ενέργεια, ευεξία και γράμμωση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Aπό μικρός κολλούσε αποκόμματα των εφημερίδων στα σχολικά τετράδια. Κάθε Κυριακή, αντί να διαβάζει, έκανε ανασκόπηση της αγωνιστικής. Προσπάθησε να παίξει μπάσκετ, αλλά του ήταν πιο εύκολο να γράψει γι αυτό. Το 1981, δημοσιεύτηκε το πρώτο του ρεπορτάζ και είπε να μη φύγει. Περνώντας από εφημερίδες (Φως των Σπορ, Φίλαθλος, Πρώτη, Ελεύθερος Τύπος, Απογευματινή), ραδιόφωνα (Διαυλος 10, Flash 9.61), περιοδικά (Τρίποντο) και τηλεόραση (Νοva,ANT1) του έκατσε το Ιντερνετ και το Sport24.gr, του οποίου διετέλεσε πρώτος διευθυντής. Τον Απρίλιο του 2017 ανέλαβε την διεύθυνση της εφημερίδας ΦΩΣ των Σπορ, λίγες μέρες μετά το θάνατο του Θόδωρου Νικολαΐδη. Αποχώρησε 15 μήνες μετά. Καθημερινά, τον ακούτε να βασανίζει τον Παντελή Διαμαντόπουλο "στο 10 το κακό", από τη συχνότητα του Sport24.radio 103.3

HIGHLIGHTS