Ο Λουτσέσκου κατέβασε τον ΠΑΟΚ για συντριβή

Ο Τσάρλυ σχολιάζει την ήττα του ΠΑΟΚ από την Τσέλσι με 1-0 και στέκεται στις επιλογές του Ραζβάν Λουτσέσκου. Αναλύει επίσης γιατί το τελικό αποτέλεσμα "κοροϊδεύει". ενώ προβληματίζεται με τον Πόντους Βέρνμπλουμ.

Για το παιχνίδι του ΠΑΟΚ στην Τούμπα έχουμε δύο πραγματικότητες, την εικόνα που έδειξε το γήπεδο και το αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα, μπορεί να κοροϊδέψει η εικόνα όμως όχι...

Το 0-1 είναι ένα αξιοπρεπές σκορ, η πραγματική εικόνα του παιχνιδιού, όμως, ήταν το 3-22 στις τελικές εντός εστίας. Αν θες να κοροϊδέψεις, στέκεσαι στο αποτέλεσμα και "αμολάς αετό", μέχρι και ύμνους μπορείς να γράψεις.

Δεν το γράφω τυχαία, διάβασα και αποθεωτικά κείμενα για μία εμφάνιση που ήταν αποκαρδιωτική. Για να είμαι ακριβής, νιώθω σαν να μην έπαιξε το παιχνίδι ο ΠΑΟΚ, απλά περίμενε να περάσει ο χρόνος με την ελπίδα να ηττηθεί με μικρό σκορ και να τελειώσει η ταλαιπωρία όσο γίνεται πιο ανώδυνα.

"ΒΑΡΙΑ" ΕΝΔΕΚΑΔΑ

Ο Ρουμάνος τεχνικός έχει ως δικαιολογία, πως την Κυριακή έχει ντέρμπι με την ΑΕΚ. Καταλαβαίνω πως στον ΠΑΟΚ, ο αυτοσκοπός είναι το πρωτάθλημα, όμως, όταν παίζεις με την Τσέλσι, δεν μπορείς να το πετάξεις το παιχνίδι στα σκουπίδια, πρέπει ως προπονητής να φροντίσεις να παρουσιάσεις όσο γίνεται πιο ανταγωνιστική ομάδα, ακόμα και αν έχεις πάρει την απόφαση να πας σε αλλαγές.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω, είναι για ποιο λόγο πείραξε τόσο πολύ την ομάδα του, ενώ είχαν διαμορφωθεί μέσα από τον τρόπο που χειρίστηκε το παιχνίδι με τον ΟΦΗ, οι συνθήκες και rotation να γίνει και καλή ενδεκάδα να έχει. Στην Κρήτη έπαιξε φορ ο Καρέλης και πίσω του οι Μπίσεσβαρ, Ελ Καντουρί, Λέο Ζαμπά. Μπορούσε λοιπόν να δώσει χρόνο και στον Ακπόμ και να χρησιμοποιούσε την τριάδα των Πέλκα, Ουάρντα, Λημνιού. Ένα παράδειγμα φέρνω, θέλοντας να τονίσω πως ο ΠΑΟΚ έχει τη δυνατότητα μεσοεπιθετικά να κάνει το πιο αποτελεσματικό, το πιο ουσιαστικό rotation που έχουμε δει από ελληνική ομάδα. Δεν καταλαβαίνω γιατί έπρεπε να μπερδέψει τόσο πολύ την ενδεκάδα του, να αλλάξει την λογική του και να χρησιμοποιήσει τόσο "βαριά" ομάδα.

Το πρόβλημα του ΠΑΟΚ, συνολικά, είναι πως στο κέντρο άμυνας, ο μοναδικός που έχει ταχύτητα είναι ο Κρέσπο και στον άξονα ο Κάνιας. Σε παιχνίδια που ο αντίπαλος έχει γρήγορη μετάβαση και είναι σε θέση να επιτεθεί, αυτοί οι δύο πρέπει να είναι στο γήπεδο. Δεν μπορεί να υπάρξει χημεία με Βαρέλα, Χατσερίντι στόπερ και με δίδυμο στον άξονα των Μαουρίτσιο, Βέρνμπλουμ, Σάκχοφ.

Η ΤΣΕΛΣΙ ΕΚΑΝΕ Ο,ΤΙ ΗΘΕΛΕ

Ο Λουτσέσκου πήρε την απόφαση κόντρα σε ομάδα που παίζει στην φετινή Premier με μέσο όρο 65,8% (κατοχή μπάλας) που ο προπονητής της θέλει να αναπτύσσεται με πολλές μικρές πάσες και με ταχύτητα, να βάλει τους Μαουρίτσιο, Βέρνμπλουμ στον άξονα και τον Σάκχοφ κοντά στον Πέλκα. Δηλαδή τρία βαριά κορμιά και ταυτόχρονα χρησιμοποίησε παρτενέρ του Βαρέλα, τον Χατσερίντι. 

Είναι παράλογο, δεν χρειάζεται να έχεις βγάλει τη σχολή της Κολωνίας, για να καταλάβεις πως όταν ο αντίπαλος παίζει με μεγάλα νούμερα κατοχής μπάλας και με πολλές μικρές σίγουρες πάσες, δεν μπορείς να γεμίζεις την ομάδα σου με ψηλούς αργούς ποδοσφαιριστές. Ο Λουτσέσκου το έκανε και άφησε την Τσέλσι να έχει όση κατοχή ήθελε, να πασάρει με 91%, να παίζει χωρίς αντίπαλο.

Είχε τρία βαριά κορμιά στον άξονα, έβαλε τον Βιεϊρίνια δεξί μπακ, δεξί στόπερ τον Χατσερίντι και ανάμεσα τους γινόταν πάρτι, το μόνο που χρειαζόταν για να εκτελέσει ο Μοράτα ήταν να πάει η μπάλα λίγο πιο δεξιά από τον διεθνή Ουκρανό. Αμέσως υπήρχε γωνία εκτέλεσης για τον Ισπανό επιθετικό.

Καταλαβαίνω πως το 1-0 είναι εύπεπτο και η προσμονή για τα ντέρμπι που έρχονται μεγάλη. Όμως η αλήθεια είναι πως η εικόνα, ειδικά του πρώτου ημιχρόνου ήταν αποκαρδιωτική, επικίνδυνη και οφείλω να αναφέρω πως ο Λουτσέσκου ετοίμασε την ομάδα του για να συντριβεί. Οι φάσεις για να χάσει με βαρύ σκορ δημιουργήθηκαν και μάλιστα με χαρακτηριστική ευκολία.

ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ 15ΛΕΠΤΟ  ΗΤΑΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ

Δεν επιτρέπεται να παίζεις με την Τσέλσι και να μην έχεις μία λειτουργική ενδεκάδα. Προσέξτε, δεν θέλω να παρεξηγηθώ, δεν είμαι τρελός να κατηγορήσω τον Λουτσέσκου που έχασε από την Τσέλσι, ούτε υποστηρίζω πως υπάρχει στον ΠΑΟΚ ενδεκάδα ικανή να την αντιμετωπίσει και να πάρει αποτέλεσμα.

Τον κατηγορώ, όμως, που αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει μία ορθολογική διάταξη που θα έδινε το δικαίωμα στον ΠΑΟΚ να παίξει το παιχνίδι, να διεκδικήσει την όποια πιθανότητα έχει για να είναι ανταγωνιστικός. Και η απόδειξη πως μπορούσε να παρουσιάσει καλύτερο πρόσωπο ήρθε στο τελευταίο δεκάλεπτο. Στην πραγματικότητα μόνο τότε υπήρχε ο πραγματικός ΠΑΟΚ στο γήπεδο, όταν μπήκαν οι Μπίσεσβαρ, Ουάρντα, Πρίγιοβιτς.

Ο ΠΑΟΚ έχει ως στόχο -και έχει δημιουργηθεί- για να πάρει πρωτάθλημα στο αργό ελληνικό ποδόσφαιρο, που τα περισσότερα παιχνίδια είναι μισού γηπέδου. Έχει βάθος μεσοεπιθετικά, την ικανότητα να κάνει το πιο ουσιαστικό rotation που θυμάμαι από οποιαδήποτε άλλη ομάδα στην Ελλάδα και αυτό θα είναι και το μεγάλο του όπλο, που του δίνει και αβαντάζ για το ντέρμπι που έρχεται με την ΑΕΚ.

ΛΕIΠΕΙ Η ΤΑΧYΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΞΟΝΑ

Έχει όμως πάρει μία απόφαση η οποία στο τέλος θα φανεί, αν θα του κοστίσει ή όχι. Δημιούργησε μία ομάδα που στον άξονα ο μοναδικός που τρέχει με την μπάλα είναι ο Κάνιας, χωρίς να έχει σίγουρη πάσα. Πέρα από τον Κάνιας, που είναι ένα 6άρι με ένταση και ενέργεια, αλλά κάνει εύκολα λάθη, τα υπόλοιπα χαφ που είχαν μείνει και υπολογίζονταν από πέρυσι ήταν οι Μαουρίτσιο, Σάκχοφ.

Η λογική έλεγε πως έπρεπε να αποκτηθεί κεντρικός χαφ, με διαφορετικό σωματότυπο και χαρακτηριστικά. Λείπει από το ρόστερ κεντρικός μέσος με πιο χαμηλό κέντρο βάρους, ικανός να πάρει τη μπάλα να τη μεταφέρει και να δημιουργήσει πάνω στο τρέξιμο του.

Η μεταγραφή του Βέρνμπλουμ δεν φαίνεται να δίνει στον ΠΑΟΚ αυτά τα χαρακτηριστικά. Έχουμε φθάσει στις 20 Σεπτεμβρίου και ο Σουηδός δείχνει ακόμα υπερβολικά βαρύς, όμως ήταν το πρώτο παιχνίδι που ξεκίνησε, οφείλουμε να του δώσουμε χρόνο.

Με προβληματίζει η εικόνα του, αλλά ακόμα δεν κρίνω τον ποδοσφαιριστή, επισημαίνω όμως πως πρόκειται για ένα ακόμα βαρύ σκαρί, που παίζει κυρίως κάθετα και προσπαθεί να βγάλει γρήγορα τη μπάλα από τα πόδια του, καθώς δεν μπορεί να τη μεταφέρει.

Με λίγα λόγια, ακόμα και να βελτιωθεί, δεν προσφέρει στοιχεία που έλειπαν από το παιχνίδι του ΠΑΟΚ. Πιθανότατα να ενισχύει κομμάτια που υπήρχαν και να αποδειχτεί καλύτερος του Μαουρίτσιο, όμως θα συνεχίσει από τον ΠΑΟΚ να απουσιάζει ένα στοιχείο που είναι απαραίτητο στο σύγχρονο ποδόσφαιρο, ταχύτητα στον άξονα.

 
SHARE

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

24MEDIA NETWORK

Πώς ξέφυγα από τους αστυνομικούς σε τσοντάδικο της Αθήνας

Ο Γιάννης Φιλέρης ήταν 17 ετών, όταν έγινε είσοδος αστυνομικών στο περίφημο σινεμά-ναό 'Αλάσκα'.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

Η έδρα του στα νότια προάστια. Ασχολούνταν με επιχειρήσεις, μέχρι που στο ταξίδι του, το 2004 στην Πορτογαλία συνάντησε τον Φίλιππό Κωτσάφτη. Τον εντυπωσίασε με την επιμονή του να εξηγήσει σε όποιον έβλεπε, τον τρόπο που σκέπτεται το ποδόσφαιρο. Από τον Αύγουστο του 2004 εργάζεται στο Match Money. Το 2007 έκανε το επόμενο βήμα πηγαίνοντας στην εφημερίδα και στο ραδιόφωνο του Sportime. Το ράδιο έγινε ο μεγάλος του έρωτας και ο τρόπος να απαλλάξει τους φίλους του από τις ατελείωτες ποδοσφαιρικές αναλύσεις. Το 2008 μαζί με τον Θέμη Καίσαρη ξεκίνησαν, στον Sentra fm την εκπομπή Σούτ Τηλεφώνημα, η οποία διακόπηκε την άνοιξη του 2012. Εκπομπή που αγαπήθηκε και το 2015 επέστρεψε στο Sport24radio. Στα 3 χρόνια που μεσολάβησαν συνέχισε να εργάζεται ως ραδιοφωνικός παραγωγός στον Sportfm και στην επέστρεψε στην επανεκκίνηση του SentraFM. Έχει αρθρογραφήσει σε πολλές αθλητικές ιστοσελίδες και σε καθημερινές εφημερίδες και τώρα στο SPORT 24.

HIGHLIGHTS