Φιλίππογλου: "Το θέατρο δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη"

Φιλίππογλου: "Το θέατρο δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη"

Ο Αντώνης Κύρικος στο "Πρωινό στις 8" φιλοξένησε τον σκηνοθέτη της θεατρικής παράστασης «Μένγκελε», Κώστας Φιλίππογλου. Διαβάστε όλα όσα δήλωσε στον Sport24 Radio 103,3.

Ο σκηνοθέτης της θεατρικής παράστασης «Μένγκελε», Κώστας Φιλίππογλου, φιλοξενήθηκε στον Sport24 Radio 103,3 και την εκπομπή «Πρωινό στις 8», με τον Αντώνη Κυρίκο. Διαβάστε τις δηλώσεις του.

Για την παράταση: «Ξεκινάμε σήμερα και είναι η τρίτη διαδοχική σεζόν που ανεβαίνει αυτό το ιδιαίτερο ελληνικό έργο. Πριν από τρία χρόνια θέλαμε να κάνουμε την παράσταση αυτή, έστω και πειραματικά, για ένα μήνα. Μας άρεσε το έργο και θέλαμε να το μελετήσουμε. Αισθανθήκαμε μεγάλη χαρά όταν από την πρώτη ημέρα το έργο τράβηξε το βλέμμα των θεατών και το θέατρο ήταν γεμάτο. Το θέμα, η σκηνοθεσία και οι καταπληκτικές ερμηνείες των ηθοποιών άγγιξαν το ενδιαφέρον.

Η δυσκολία του έργου έγκειται στο γεγονός ότι οι προσωπικότητες δεν αποκαλύπτονται από την αρχή. Βλέπουμε έναν δημόσιο υπάλληλο και μία σπουδάστρια μεταπτυχιακού να ταξιδεύουν σε ένα τρένο. Εκεί εκτυλίσσεται θεωρητικά όλη η παράσταση σε ένα κουπέ. Εμείς καταφέραμε να απλωθούμε και να φύγουμε από τη συνθήκη των καθισμάτων, όπου ο ένας ηθοποιός είναι απέναντι στον άλλον. Έχει ανατραπεί κινησιολογικά ο θεατρικός χώρος και μπαίνουν παιχνίδια του μυαλού. Υπάρχει κίνηση, δράση και συγκίνηση, με το έργο να έχει στοιχεία ψυχολογικού θρίλερ. Όλα αυτά έκαναν το κοινό να αγαπήσει το έργο».

Για τη διαχρονικότητα του έργου: «Ο Μένγκελε, κατά κάποιους ανθρώπους, είναι το απόλυτο κακό. Είναι ο… άγγελος του θανάτου του Άουσβιτς, που έκανε πειράματα σε ανθρώπους. Ήταν φρικαλέα αυτά και ξεπερνούν την ανθρώπινη φαντασία. Ήταν μία… μαύρη προσωπικότητα, με λευκά χέρια, λόγω των γαντιών, που ξεδιπλώνεται μπροστά μας. Ήταν ένας άνθρωπος που οι έγκλειστοι, αυτοί στους οποίους θα έκανε τα πειράματα, τον φώναζαν «πατερούλη» και αναδεικνύει τη μαζοχιστική ανάγκη του ανθρώπου να αγαπάει κάποιον κι ας του κάνει κακό. Σίγουρα δεν έχει να κάνει με μία σύγχρονη πραγματικότητα, αλλά βλέποντας ιστορικά και συμβολικά τα πράγματα, παρακολουθούμε το παιχνίδι της εξουσίας ανάμεσα σε ανθρώπους και λαούς».

Για το αν το θέατρο είναι μία διέξοδος στην κρίση και το πόσο έχει επηρεαστεί από αυτή: «Εγώ δούλευα στο εξωτερικό και αποφάσισα να επιστρέψω στην Ελλάδα από όταν ξεκίνησε η κρίση. Τότε νέα παιδιά και νέες ομάδες με απίστευτη δυναμική βγήκαν στο θέατρο. Δόθηκαν ευκαιρίες και το εισιτήριο έγινε πιο φθηνό. Τα παιδιά και οι ομάδες αυτές βγάζουν χρήματα ίσα ίσα για να ζήσουν, έχοντας καλλιτεχνική δύναμη και αξιοπρέπεια. Ο κόσμος επίσης αυξήθηκε, καθώς νέοι άνθρωποι, κυρίως φοιτητές ψάχνουν διέξοδο στο θέατρο. Έχει χαθεί η μέση τάξη, που έφαγε το μεγάλο σοκ από την κρίση. Το θέατρο δίνει διεξόδους. Δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη. Είναι σπουδαία υψηλή ψυχαγωγία».

 
SHARE:

BEST OF NETWORK

Πολύνεκρο τροχαίο: Ταχύτητα και συμπεριφορά ελαστικών στο μικροσκόπιο

Φως στα αίτια του απίστευτου τροχαίου δυστυχήματος έξω από το Ύπατο Θηβών αναμένεται να ρίξει η λήψη καταθέσεων αυτοπτών μαρτύρων αλλά και η πραγματογνωμοσύνη

Ποιος οσκαρικός ηθοποιός είσαι;

Δέκα ερωτήσεις μακριά από τη μεγαλύτερη απονομή της ζωής σου.

Μηχανή του Χρόνου: Ποιο ήταν το περίφημο 'ζευγάρι της Αγίας Παρασκευής'

Ήταν υπόδειγμα για τους παντρεμένους μέχρι που τυχαία αποκαλύφθηκε η πικρή αλήθεια...

Οι Ελληνίδες της διπλανής πόρτας επέστρεψαν φουριόζες

Το πρώτο σαφές δείγμα ότι υπάρχει 'φως' στο βάθος του τούνελ της κρίσης. Μισό να σου εξηγήσω το συλλογισμό μου.

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24