ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Συμβουλές για την αποφυγή τραυματισμών από τον Χρήστο Καλλία

Συμβουλές για την αποφυγή τραυματισμών από τον Χρήστο Καλλία

Ο πρωταθλητής Ελλάδος στα 10χλμ, Χρήστος Καλλίας, δίνει τις δικές του συμβουλές ενόψει του Stoiximan.gr 13ο Διεθνή Μαραθώνιο Θεσσαλονίκης "Μέγας Αλέξανδρος".

Λίγες ημέρες έχουν απομείνει ακόμα για την εκκίνηση στον Stoiximan.gr 13ο Διεθνή Μαραθώνιο Θεσσαλονίκης "Μέγας Αλέξανδρος". Την 1η Απριλίου χιλιάδες δρομείς θα βρεθούν στην εκκίνηση κάποιας εκ των διαδρομών του αγώνα για να δοκιμάσουν να ξεπεράσουν τα δικά τους όρια.

Ένας από τους πρωταθλητές που θα πάρουν μέρος στον αγώνα είναι και ο Χρήστος Καλλίας.

Ο πρωταθλητής Ελλάδος στα 10χλμ, λίγους μήνες μετά την επικράτηση του στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα, θα βρεθεί στον αγώνα της Θεσσαλονίκης μαζί με τους χιλιάδες άλλους δρομείς για να τρέξει στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Τι καλύτερο λοιπόν από το να μας δώσει τις δικές του συμβουλές για ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι, το οποίο είναι οι τραυματισμοί. Όλοι μας έχουμε περάσει από μία μεγάλη διαδικασία προετοιμασίας πριν από έναν αγώνα στόχο  και προσπαθούμε να  είμαστε στη καλύτερη δυνατή κατάσταση ώστε να αποδώσουμε τα μέγιστα! Μερικές συμβουλές λοιπόν, από έναν ειδικό είναι το καλύτερο δυνατό για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις πριν αλλά και μετά από τον μαραθώνιο μας.

Ξεκουράστε τον οργανισμό σας πριν τον αγώνα

Πως θα αποφύγουμε έναν τραυματισμό πριν ή μετά τον αγώνα; "Την τελευταία εβδομάδα του αγώνα θα πρέπει ο όγκος των χιλιομέτρων , οι εντάσεις αλλά και η προπόνηση να μειώνεται σταδιακά ώστε να ξεκουράσουμε τον οργανισμό μας όσο το δυνατόν περισσότερο αλλά και να γεμίσουμε ενεργειακά για να είμαστε όσο πιο "φρέσκοι" γίνεται την ημέρα του αγώνα. Με την μείωση αυτή ελαχιστοποιούμε και τις πιθανότητες τραυματισμού ή κάποιας κράμπας μέσα στον αγώνα  που είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο και συνήθως  οφείλεται στο γεγονός πώς δεν έχουμε δώσει στον οργανισμό μας την απαραίτητη ξεκούραση.

Μην αλλάζετε τερέν και διαδρομές προπόνησης την τελευταία στιγμή! Καλό είναι να αποφεύγουμε να κάνουμε προπονήσεις σε νέα μέρη πριν τον αγώνα μας που δεν γνωρίζουμε και δεν έχουμε ξαναδοκιμάσει να τρέξουμε! Αν παράδειγμα τρέχαμε συνήθως σε χωμάτινο τερέν ή σε κάποιο ταρτάν στίβου και αποφασίσουμε να βγούμε στο δρόμο την τελευταία στιγμή  για κάποια προπόνηση είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει  φλεγμονή  στη περιοχή της  κνήμης μας! Την γνωστή σε πολλούς περιοστίτιδα!

Αποφεύγουμε τις ασκήσεις ενδυνάμωσης τις τελευταίες δέκα μέρες! Πολλοί είναι αυτοί που έχουν χάσει έναν αγώνα από κάποιο μικρό λάθος εκτέλεσης μίας άσκησης  ενδυνάμωσης , ή ακόμη και έχουν “σφίξη” μυϊκά από μία νέα άσκηση που έβαλαν στο πρόγραμμά τους την τελευταία στιγμή! Η σωστή ενδυνάμωση είναι ένα μεγάλο κομμάτι της προετοιμασίας μας η οποία όμως θα πρέπει και αυτή τις τελευταίες μέρες πριν από έναν αγώνα να σταματάει για να δίνουμε τον χρόνο στον οργανισμό μας να χαλαρώσει μυϊκά.

Μετά τον αγώνα είμαστε πολύ εξαντλημένοι από την προσπάθεια που καταβάλαμε  είναι καλό τις επόμενες δύο μέρες μετά από ένα μαραθώνιο να μην τρέξουμε καθόλου! Ώστε να αφήσουμε τον οργανισμό μας να επανέλθει πλήρως. Οι προπονήσεις αμέσως μετά τον μαραθώνιο θα πρέπει να είναι αρκετά ήπιες σε ένταση μέχρι και την πρώτη εβδομάδα.

Όχι μάλαξη στο τέλος ενός μαραθωνίου! Πολλοί έχουν την εντύπωση πώς όσο πιο γρήγορα κάνουμε μάλαξη ακόμη και εντός της ίδιας μέρας τόσο το καλύτερο!  Η μάλαξη είναι και αυτή μία παθητική άσκηση ουσιαστικά διότι δημιουργούμε υπεραιμία μέσω των πιέσεων και των χειρισμών της, ο οργανισμός μας είναι πολύ καταπονημένος κυρίως στο καρδιαγγειακό μας σύστημα και δεν πρέπει να τον πιέσουμε περαιτέρω. Καλό είναι η πρώτη μάλαξη να γίνεται τρεις μέρες μετά από έναν αγώνα , μπορούμε ωστόσο να βάλουμε πάγο στα σημεία που μας πονάνε για τη μείωση της φλεγμονής και να κάνουμε διατάσεις  χωρίς πρόβλημα  όπου αισθανόμαστε πιεσμένοι" αναφέρει ο Χρήστος Καλλίας.

Σημαντικό να λάβουμε σωστή διάγνωση

Ακόμα όμως κι αν δεν καταφέρουμε να αποφύγουμε το... κακό πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και στο κομμάτι της αποκατάστασης. Κλειδί για αυτή σύμφωνα με τον πρωταθλητή των 10χλμ είναι η διάγνωση από τον γιατρό μας: "Η αποκατάσταση των τραυματισμών διαφέρει πάρα πολύ ανάλογα τη περίπτωση τραυματισμού και το είδος του . Το πιο σημαντικό κομμάτι είναι να λάβουμε σωστή διάγνωση από το γιατρό μας και ανάλογα να μας υποδείξει τι πρέπει να κάνουμε .

Σε περιπτώσεις απλών σχετικά τραυματισμών όπως παράδειγμα απλές μυϊκές συσπάσεις , ένα ελαφρύ διάστρεμμα , κάποια φλεγμονή  που θα πάθουμε σε μία προπόνηση ή σε έναν αγώνα θα πρέπει να ακινητοποιήσουμε το τραυματισμένο μέλος και να βάλουμε πάγο όσο πιο γρήγορα γίνεται. Στην οξεία φάση τραυματισμών απαγορεύονται τα ζεστά γιατί αυξάνουν τη φλεγμονή , ανάλογα το τραυματισμό κάνουμε πάγο-θεραπεία τις πρώτες ώρες και τοποθετούμε αναλγητικά ρεύματα για τον πόνο.

Συνήθως ο γιατρός ή ο φυσιοθεραπευτής μας μας συνιστά ανάπαυση και αποχή από την άσκηση για λίγες μέρες  Σε δεύτερη φάση γίνεται επανάκτηση του εύρους κίνησης ( ROM) του τραυματισμένου μέλους με παθητική και ενεργητική κινητοποίηση από τον φυσιοθεραπευτή μας και έπειτα μπαίνουμε στη φάση της επανάκτησης της χαμένης δύναμης και λειτουργικότητας μας συνήθως με ισομετρικές ασκήσεις".

Όσοι λοιπόν από εσάς σκοπεύετε να τρέξετε στον Stoiximan.gr 13ο Διεθνή Μαραθώνιο Θεσσαλονίκης "Μέγας Αλέξανδρος" την 1η Απριλίου, ακολουθήστε τις οδηγίες του Χρήστου Καλλία για έναν αγώνα χωρίς προβλήματα. Άλλωστε, πάνω από όλα μετρούν η υγεία και η συμμετοχή μας στον αγώνα.

 
SHARE

BEST OF NETWORK

Οι πιο σέξι πρωταγωνίστριες των νέων αμερικάνικων σειρών

Γιατί η χρυσή εποχή της τηλεόρασης δεν αποκλείει επουδενί το οφθαλμόλουτρο.

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24