OPINIONS

Ιβάν, τώρα πρέπει να πολεμήσεις

Ιβάν, τώρα πρέπει να πολεμήσεις
INTIME SPORTS

Ο Κώστας Πετρωτός γράφει για το υλικό του ΠΑΟΚ που είναι τουλάχιστον μία ταχύτητα κάτω από από αυτό του Ολυμπιακού, καταμένει ευθύνες για την τραγωδία στο "Καραϊσκάκης" και καλεί τον Ιβάν Σαββίδη να ετοιμαστεί για τις επόμενες μάχες ώστε να κερδίσει τελικά τον πόλεμο.

Ξεφτίλα... Τραγωδία... Διασυρμός... Όποια λέξη κι αν χρησιμοποιήσει κανείς για το χθεσινό 4-0 του ΠΑΟΚ από τον Ολυμπιακό θα έχει δίκιο και ίσως δεν θα αποτυπώνει αυτό που πραγματικά έζησε ο "Δικέφαλος" στο στάδιο "Καραϊσκάκης".

Μία ήττα όχι μόνο βαθμολογική, αλλά σε όλα τα επίπεδα και κυρίως σε πρεστίζ. Ο τρόπος με τον οποίο προσέγγισε όλος ο ΠΑΟΚ τον αγώνα αποδείχθηκε εντελώς λανθασμένος και η ευθύνη βαραίνει κατά σειρά τους παίκτες, τον Χουμπ Στέφενς και πανω απ' όλα τον Ιβάν Σαββίδη.

Έχουν δυνατότητες, αλλά με όρια

Ας κάνουμε την ανάλυση ιεραρχικά, αρχίζοντας από τους παίκτες:

Υπήρχαν ποδοσφαιριστές που απλά δεν... μπορούν (για παράδειγμα ο Κατσικάς που είναι τόσο αργός που δεν προλαβαίνει να κλότσήσει τη μπάλα πιο γρήγορα από τον πεσμένο στο έδαφος Κάμπελ) και ίσως είναι ανώφελο να ζητάμε να ανταποκριθούν σ' αυτό το επιπεδο.

Κάποιοι άλλοι που θέλουν, αλλά πλέον το σώμα τους δεν μπορεί να ανταποκρίνεται συνέχεια, ειδικά σε σημείο να παίζουν παιχνίδια τόσο υψηλής έντασης (για παράδειγμα ο Λίνο και ο Κατσουράνης) ορισμένοι που κάνουν τη δουλειά τους με τα όποια μείον τους (Τζιόλης, Σκόνδρας, Χακόμπο), άλλοι που αν δεν εκμεταλλευτείς σωστά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους χάνονται (Σαλπιγγίδης, Κλάους) και κάποιοι από τους οποίους υπάρχουν πολύ υψηλές απαιτήσεις, όμως, εξακολουθούν να μην ανταποκρίνονται σ' αυτές (Στοχ, Λούκας και Νϊνης, για διαφορετικούς ο καθένας λόγους).

Και ένας ακόμη, ο Λάζαρ, που αποτελεί μία κατηγορία μόνος του, αφού όταν μπαίνει στο γήπεδο, είναι ικανός για το καλύτερο και το χειρότερο. Με απλά λόγια, ο ΠΑΟΚ διαθέτει υλικό με συγκεκριμένες δυνατότητες, καλύτερο από πέρυσι, αλλά σε κανένα σημείο δεν φτάνει στα επίπεδα του ρόστερ του Ολυμπιακού που είναι και μία τουλάχιστον ταχύτητα πανω.

Ο Στέφενς προκάλεσε το διασυρμό

Κατά συνέπεια, για να πάμε στην ευθύνη του Στέφενς, είναι τουλάχιστον αφέλεια να περιμένει ότι η ομάδα του μπορεί να παίξει στα ίσα και με 4-4-2 τον Ολυμπιακό μέσα στο Καραϊσκάκη.

Και, άντε το δοκίμασε, γιατί ήθελε να τεστάρει τις δυνάμεις τους. Όταν είδε, όμως, ότι δεν του βγαίνει το ματς γιατί δεν πήρε μέτρα να αποφευχθεί ο διασυρμός; Χαρακτηριστικό είναι το σημείο που ο Σαβιόλα κάνει το 2-0 και ο Ολλανδός τεχνικός βγάζει τον Σαλπιγγίδη για να βάλει τον Βούκιτς; Δηλαδή, ο ΠΑΟΚ, είχε λύσει το αμυντικό του πρόβλημα για να φρεσκάρει την επίθεσή του;

Είναι προφανές ότι ο 60χρονος τεχνικός μπορούσε να πάρει μέτρα για να μην ξεφύγει το σκορ. Δεν το έκανε, ο ΠΑΟΚ διασύρθηκε και τώρα πρέπει να κάνει κινήσεις για να ξεπεράσει η ομάδα του το σοκ. Πάντως, αν αναλύσει σωστά τα συμπεράσματα του ντέρμπι ο προπονητής του, ο ΠΑΟΚ μπορεί να βγάλει κάτι καλό μέσα από την βαριά ήττα.

Ο Ιβάν πρέπει να δώσει το σύνθημα

Και παμε στον Σαββίδη. Είναι ξεκάθαρο ότι ο μεγαλομέτοχος του ΠΑΟΚ υπερεκτίμησε τις δυνατότητες της ομάδας του και έκανε το λάθος να ανεβάσει τους τόνους πριν τον αγώνα. "Φώναξε" για πόλεμο, ζήτησε νίκη από τους παίκτες και το έμαθε όλη η Ελλάδα και έβαλε τον "Δικέφαλο" σε μία διαδικασία μετωπικής με τους "ερυθρόλευκους" για την οποία αποδείχθηκε εντελώς ανέτοιμος.

Προφανώς, κατάλαβε το λάθος του, γι' αυτό μετά τον αγώνα δεν εμφανίστηκε οργισμένος, αλλά απογοητευμένος. Το θέμα είναι όμως ότι το μότο του "πάμε να πολεμήσουμε" δεν πρέπει να πάψει να ισχύει. Το αντίθετο, μάλιστα. Τώρα που χάθηκε μία μάχη, όσο σημαντική κι αν ήταν πρέπει να ετοιμαστεί για τις επόμενες, έτσι ώστε να κερδίσει τελικά τον πόλεμο.

Και πολεμος δεν είναι η κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος. Αυτό είναι απλά μέρος του. Ο πολεμος είναι να ενισχύσει κι άλλο τον ΠΑΟΚ με παίκτες πρώτης γραμμής, έτσι ώστε να έρθει η ώρα να μπορεί να πάει και σε μετωπική με τον Ολυμπιακό. Τότε μονο θα μπορούν να έρθουν και οι τίτλοι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ