Ποια η σχέση του Έλληνα με οπαδισμό και αθλητισμό;

Σε μια εποχή που το internet αποτελεί τη βασική πηγή ενημέρωσης της πλειοψηφίας των Ελλήνων, η έρευνα της διαΝΕΟσις έρχεται να αποκαλύψει στοιχεία που ούτε καν μπορούσαμε να διανοηθούμε. Στοιχεία που πέρα από τις πολιτικο-οικονομικές προεκτάσεις, καθρεφτίζονται και στον αθλητισμό.

Ποιοι είναι οι Έλληνες σήμερα; Σε μια εποχή που ο αντιευρωπαϊσμός βρίσκεται σε άνοδο, οι θεσμοί είναι σε κρίση και ευδοκιμούν ο κοινωνικός συντηρητισμός και ο οικονομικός φιλελευθερισμός. Η έρευνα της διαΝΕΟσις είναι κάτι περισσότερο από ενδιαφέρουσα.

Χρειάζεται παιδεία -ακόμα και- για να πάει κάποιος στο γήπεδο; Την έχει ο μέσος όρος του Έλληνα πολίτη; Σημειώστε ότι τον τελευταίο χρόνο ένας στους πέντε παραδέχεται ότι δεν διάβασε κανένα βιβλίο, οι μισοί Έλληνες δεν πήγαν ούτε μία φορά θέατρο, ίδιο ποσοστό δεν πήγε σε καμία συναυλία, 4 στους 10 δεν πήγαν σε κανένα μουσείο.

ΠΟΣΟ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ;

Από τους ερωτηθέντες:

- το 7,9% δήλωσε φανατικός οπαδός αθλητικής ομάδας,

- το 33,2% δήλωσε ότι υποστηρίζει κάποια αθλητική οµάδα, αλλά δεν ασχολείται πάρα πολύ µε τα αθλητικά,

- το 23,4% δήλωσε ότι παρακολουθεί αθλητικά, αλλά δεν υποστηρίζει κάποια ομάδα,

- το 35,1 δήλωσε ότι δεν παρακολουθεί αθλητικά,

- το 0,4% δεν απάντησε.

 

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ

- Από αυτούς που δήλωσαν άνετοι οικονομικά, μόλις το 6,6% δήλωσαν φανατικοί οπαδοί

- Από αυτούς που δήλωσαν ότι δεν τα βγάζουν πέρα, το 63% είναι αποστασιοποιημένο από τις ομάδες.

 

ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΑΚΡΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ

Βάσει των πολιτικών πεποιθήσεων -τουλάχιστον των δεδηλωμένων στην έρευνα- οι ψηφοφόροι της Χ.Α. έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό "φανατικού οπαδού αθλητικής ομάδας".

 

ΠΟΣΟ ΑΘΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΩΤΗΘΕΝΤΕΣ;

Ένας στους πέντε Έλληνες δεν αθλείται ποτέ και σχεδόν ένας στους πέντε αθλείται "κάθε μέρα". Και με μια πρώτη ανάγνωση, το μυαλό μας συνδέει αυτόματα το πρώτο ποσοστό με την εικόνα του οπαδού που συναντάμε στα ελληνικά γήπεδα. Φυσικά, όχι με αφορμή το σωματότυπο, αλλά με την προσέγγιση του Έλληνα στα αθλητικά γεγονότα. Τόσο με αφορμή τις εκφράσεις που χρησιμοποιεί, αλλά και τη γλώσσα του σώματος. Αν μπορούσε έστω και αυτός ο ένας στους 5 να καταλάβει τι είναι αθλητισμός, τα πράγματα θα ήταν αν μη τι άλλο πολύ καλύτερα.

 

Σημειώστε μέσα σε όλα, ότι για πρώτη φορά, ένα 53% των Ελλήνων δηλώνει πως ενημερώνεται κυρίως από το ίντερνετ. Μόνο 1 στους 4 δηλώνει πως η κύρια πηγή ενημέρωσης για αυτούς είναι η τηλεόραση. Η διαχωριστική τομή και εδώ -και είναι πολύ έντονη- είναι η εκπαίδευση. Το 71% των κατόχων μεταπτυχιακών/διδακτορικών τίτλων ενημερώνεται κυρίως από το Ίντερνετ -το αντίστοιχο ποσοστό για τους αποφοίτους Δημοτικού είναι μόλις 10%.

• Φορέας Διεξαγωγής

Μονάδα Ερευνών Κοινής Γνώμης & Αγοράς Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου

Πανεπιστημίου Μακεδονίας (Αρ. Μητρώου ΕΣΡ 55)

• Φορέας Ανάθεσης

Αστική Μη - Κερδοσκοπική εταιρία ΔιαΝΕΟσις

• Τύπος και Μέθοδος

Ποσοτική έρευνα με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και χρήση δομημένου ερωτηματολογίου

• Πληθυσμός

Γενικός πληθυσμός 17 ετών και άνω

• Κάλυψη

Σύνολο της Επικράτειας

• Στάθμιση

Ως προς το φύλο και την ηλικία

• Ημερομηνία Διεξαγωγής

24 Νοεμβρίου - 7 Δεκεμβρίου 2016

• Μέθοδος Δειγματοληψίας

Πολυσταδιακή δειγματοληψία (με αναλογική αντιπροσώπευση αστικών και αγροτικών περιοχών)

• Τυπικό σφάλμα

Μέγιστο +/- 2.8 % σε διάστημα εμπιστοσύνης 95%

• Προσωπικό έρευνας

40 ερευνητές και 4 επόπτες

 
SHARE

24MEDIA NETWORK

Οι 4 βασικές αρχές του μαλλιού του Tom Hardy

Μια τεχνική ανάλυση αφιερωμένη στο στυλ του άντρα που έχει λανσάρει τα πιο αρρενωπά κουρέματα της εποχής μας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ SPORT24