ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ο Λεωνίδας Παπαβασιλάκης στο SPORT24: "Οι ομάδες με επιρροή πρέπει να παίρνουν θέση στα κοινωνικά προβλήματα"

Ο εμπορικός διευθυντής της ΠΑΕ ΟΦΗ, Λεωνίδας Παπαβασιλάκης
Ο εμπορικός διευθυντής της ΠΑΕ ΟΦΗ, Λεωνίδας Παπαβασιλάκης EUROKINISSI SPORTS

Ο εμπορικός διευθυντής της ΠΑΕ ΟΦΗ, Λεωνίδας Παπαβασιλάκης, μίλησε στο SPORT24 με αφορμή την κίνηση των Κρητικών για την στήριξη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, όσο και για το πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης της ηρακλειώτικης ΠΑΕ.

Ο ΟΦΗ τα τελευταία δυόμιση χρόνια αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Όχι μόνον στον τρόπο που αντιλαμβάνεται το ποδόσφαιρο στη βάση του, όσο και για τον γενικότερο τρόπο που πρέπει να συμπεριφέρεται μία ΠΑΕ. Οι Κρητικοί έχουν προβεί σε αρκετές κινήσεις κοινωνικής εταιρικής κοινωνικής ευθύνης δείχνοντας το παράδειγμα.

Μία από αυτές που είχε ξεχωρίσει ήταν πριν απ' την περίοδο του κορονοϊού, όταν οι άνθρωποι του ΟΦΗ φιλοξένησαν στο Γεντί Κουλέ προσφυγόπουλα. Με αφορμή τον μήνα Ιούνιο, ο οποίος είναι αφιερωμένος στο pride, οι Κρητικοί έδειξαν γι' ακόμη μία φορά τις ευαισθησίες τους. Για δύο ημέρες έβαψαν το σήμα τους στα χρώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας δείχνοντας στην στήριξή τους με αυτόν τον τρόπο.

Το SPORT24 επικοινώνησε με τον εμπορικό διευθυντή του ΟΦΗ, Λεωνίδα Παπαβασιλάκη, ώστε να εξηγήσει με τον καλύτερο τρόπο την κίνηση στήριξης στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα και την γενικότερη πολιτική των Κρητικών σε τέτοια ευαίσθητα θέματα.

Το λογότυπο του ΟΦΗ με τα χρώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας
Το λογότυπο του ΟΦΗ με τα χρώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας OFI CRETE FC

"Αρχικά να πω ότι αυτό (σ.σ. η στήριξη στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα) δεν είναι μία παρένθεση ή μία έκπληξη. Όποιος παρακολουθεί το πρόγραμμα της κοινωνικής ευθύνης της ομάδας, τουλάχιστον απ' τον καιρό που εμείς έχουμε την ευθύνη της διοίκησης και της λειτουργίας της, είναι σε απόλυτη συνάφεια με το πρόγραμμά μας. Άλλες ενέργειες πιθανώς να μην πήραν τις ίδιες διαστάσεις με αυτήν.

Έχουμε φιλοξενήσει προσφυγόπουλα απ' τις δομές του Δήμου Ηρακλείου, παιδιά δηλαδή που δεν είχαν ποτέ τη δυνατότητα να πάνε έξω απ' τη Δομή και κυρίως να δουν ποδόσφαιρο. Έχουμε ολοκληρωμένες ενέργειες που αφορούν την ασφάλεια των δρόμων, στο AIDS, τον καρκίνο του μαστού. Μάλιστα πέρσι βραβευτήκαμε γι' αυτό στα Marketing Awards με το βραβείο του Club of the year" σχολίασε αρχικά ο Περικλής Παπαβασιλάκης αναλύοντας τι έχει κάνει μέχρι στιγμής ο ΟΦΗ στο επίπεδο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Οι ομάδες με μεγάλο βαθμό επιρροής στην κοινωνία πρέπει να παίρνουν θέση στα προβλήματα της κοινωνίας

Οι άνθρωποι, λοιπόν, του ΟΦΗ, είχαν την τόλμη να εκφράσουν ανοιχτά την στήριξή τους στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, κάτι που χαρακτηρίζει τη γενικότερη στάση των Κρητικών: "Αυτό ήταν λοιπόν ένας κρίκος σε αυτή την αλυσίδα. Προφανώς δημιούργησε αίσθηση γιατί μία ποδοσφαιρική ομάδα και δη στην περιφέρεια πιθανόν να μην είχε την τόλμη να κάνει μία τέτοια ενέργεια. Παρόλ' αυτά οι άνθρωποι που τρέχουν την ομάδα, η ιδιοκτησία αρχικά, ο κ. Μπούσης, που διέπεται από μία διαφορετική κουλτούρα, δεν έχει ατζέντα, δεν έχει εξαρτήσεις, αντίστοιχα οι άνθρωποι που ασχολούνται με την ομάδα ασχολούνται πρωτίστως με το ποδόσφαιρο.

Και επειδή θεωρούμε ότι οι ομάδες, το κάθε κλαμπ που έχει μεγάλο βαθμό διείσδυσης και επιρροής στην κοινωνία, όπως και συγκεκριμένες προσωπικότητες, έχουν την υποχρέωση να παίρνουν θέση απέναντι στα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας και ένα απ' αυτά είναι οι διακρίσεις. Οι διακρίσεις που έχουν να κάνουν με το χρώμα, με τη φυλή, την άποψη, με τη θέση με την επιλογή. Κατ' αυτή την έννοια ήταν απόλυτα συνεπές με την κουλτούρα και τη συμπεριφορά μας".

Δεν κάναμε επανάσταση, δεν το κάνουμε για τις εντυπώσεις

Ο Λεωνίδας Παπαβασιλάκης τόνισε πως ο ΟΦΗ δεν θέλησε να κάνει κάποια επανάσταση με αυτή την στάση, όμως τόλμησε να προβεί σε αυτή την κίνηση, ενώ στόχος δεν είναι οι εντυπώσεις, αλλά η πιστή εφαρμογή της φιλοσοφίας του συλλόγου:
"Δεν λέω ότι κάναμε μία επανάσταση, αλλά όταν το 1955 η Ρόζα Παρκς, μία Αφροαμερικανίδα σε ένα λεωφορείο αρνήθηκε να σηκωθεί για να καθίσει ένας λευκός, γιατί οι φυλετικές διακρίσεις τότε στις ΗΠΑ ήταν στο απόγειό τους, αυτή ακριβώς τη στιγμή δημιουργήθηκε ένα κίνημα, ένα ρεύμα που ξεκίνησε την κατάργηση των φυλετικών διακρίσεων. Δεν λέω ότι υπάρχει αναλογία, αλλά το γεγονός ότι κάποιος τολμάει. Αρχικά δεν το κάνουμε για τις εντυπώσεις, δεν κάνουμε πολιτική για γίνουμε αρεστοί. Έχουμε μία συνέπεια στην ευθύνη που έχουμε στη λειτουργία ενός κλαμπ απέναντιστα μεγάλα θέματα. Αυτή είναι η δική μας κουλτούρα και έτσι την εκφράσαμε με αφορμή αυτό".

Στη συνέχεια ο εμπορικός διευθυντής του ΟΦΗ τόνισε στο SPORT24 πως δεν φοβήθηκαν τις αντιδράσεις από άτομα που διαφωνούν, ενώ προανήγγειλε και παρόμοιες κινήσεις σε άλλα θέματα που θεωρούνται ταμπού: "Θα δείτε ότι αυτό θα έχει συνέχεια όλη την υπόλοιπη χρονιά, όπως και την επόμενη, σε θέματα επίσης σημαντικά που έχουν να κάνουν με τον εκφοβισμό, το bullying και μία σειρά άλλων ζητημάτων, που είναι επίσης ταμπού να τα συζητάμε. Κανονικά τον 21ο αιώνα δεν πρέπει να συζητάμε θέματα τέτοια διακρίσεων.

Δεν φοβηθήκαμε χωρίς να ακούγεται αλαζονικό, δεν μετράμε την απόδοση, γιατί οι ενέργειες μας δεν έχουν να κάνουν με την δημοφιλία. Δεν είμαστε πολιτικοί ή δήμαρχοι, ώστε ο κόσμος να μας ψηφίσει επειδή ακούν αυτά που θέλουν. Έχουμε μία συγκεκριμένη θέση και αυτή εκφράζουμε με όλη μας την συμπεριφορά ως οργανισμός. Είναι σημαντικό το γεγονός ότι αυτή η ομάδα τα τελευταία δυόμιση χρόνια, που λειτουργεί με διαφορετικό διοικητικό μείγμα, έχει να κάνει με έναν ιδιοκτήτη, που δεν έχει τα τυπικά χαρακτηριστικά ιδιοκτήτη ομάδας που μας έρχονται στο μυαλό όταν μιλάμε για την Ελλάδα".

Ο ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΟΦΗ, Μιχάλης Μπούσης
Ο ιδιοκτήτης της ΠΑΕ ΟΦΗ, Μιχάλης Μπούσης EUROKINISSI SPORTS


Η κίνηση στήριξη στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα έκανε γρήγορα τον γύρο των social media και σύντομα στηρίχθηκε από προσωπικότητες και οργανισμούς, που ουδεμία σχέση έχουν με το ποδόσφαιρο. Ο Λεωνίδας Παπαβασιλάκης τόνισε πως ακόμη και οι αρνητικές απόψεις, ίσως αμβλύνθηκαν στην πορεία.

"Είναι ένα κέρδος με την έννοια ότι κάναμε γνωστό το όνομα της ομάδας σε χώρους, σε προσωπικότητες και σε κοινότητες που δεν έχουν σχέση με το ποδόσφαιρο. Είδα π.χ. τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση να παίρνει θέση για όλο αυτό, πολιτιστικοί οργανισμοί, προσωπικότητες, δημοσιογράφοι έγραψαν άρθρα και τοποθετήθηκαν. Σίγουρα πάντα στα social media υπάρχουν και οι αντίθετες απόψεις οι οποίες έχουν τον χώρο τους. Όμως σε όλο αυτό το ρεύμα που δημιουργήθηκε νομίζω ότι ακόμα και αυτοί που είχαν πιθανά από έκπληξη διαφορετική άποψη ή οπτική, ανέκρουσαν ή σε ένα βαθμό η πρώτη έκπληξη αμβλύνθηκε στην πορεία".

Είχαμε συντριπτική αποδοχή στην Κρήτη

Ο εμπορικός διευθυντής του ΟΦΗ εξήγησε πως η κίνηση είχε μεγάλη αποδοχή στην Κρήτη, ενώ ακόμη και οι άνθρωποι με διαφορετική άποψη μπορούν να αλλάξουν γνώμη, αν κάποιος μπορεί να τους μιλήσει με επιχειρήματα ατομικά έναν προς έναν: "Εγώ θεωρώ ότι αν μπορούσες να απομονώσεις έναν προς έναν φίλαθλο και του μιλούσες με συγκεκριμένα επιχειρήματα για οποιαδήποτε ενέργεια θα είχε διαφορετική άποψη από ό,τι πίσω από το πληκτρολόγιο που ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέλει κάτω από καθεστώς ανωνυμίας. Θεωρώ ότι τουλάχιστον όσον αφορά στην Κρήτη, που εδώ είναι η βάση μας, είχαμε συντριπτική αποδοχή καθολικά σε ό,τι αφορά τα μέσα, φιλάθλους.

Πάντα υπάρχει μία μερίδα ανθρώπων στους οποίους ελέγχεται πάντα η αξιοπιστία τους σε ό,τι αφορά την προσέγγισή τους και το κατά πόσο είναι ειλικρινείς σε αυτό που γράφουν. Ακόμη και έτσι να είναι, και άλλη άποψη να έχουν είναι θεμιτό. Όλοι χωράνε σε έναν οργανισμό. Δεν κάναμε εξάλλου καμία επανάσταση, ουσιαστικά δηλώσαμε ότι είμαστε απέναντι σε οποιαδήποτε μορφή βίας, καταπίεσης και διάκρισης που αφορά κοινότητες που είναι στο περιθώριο και δεν θα έπρεπε να είναι, δεν θα έπρεπε καν να κάνουμε αυτή την κουβέντα στον 21ο αιώνα".

Οι ομάδες έχουν χρέος να παίρνουν θέση απέναντι στα κοινωνικά θέματα

Ο κ. Παπαβασιλάκης ευχήθηκε να ακολουθήσουν κι άλλες ομάδες με παρόμοιες κινήσεις, ενώ τόνισε ξανά το χρέος που έχουν οι ομάδες να παίρνουν θέση ανοιχτά στα κοινωνικά ζητήματα: "Ευχής έργον είναι (σ.σ. να κάνουν κι άλλες ομάδες κάτι παρόμοιο), εμείς δεν θεωρούμε ότι σηκώνουμε κανένα λάβαρο καμίας επανάστασης. Εμείς υπηρετούμε με συνέπεια τη δική μας φιλοσοφία και κουλτούρα. Εγώ μιλάω και με άλλους συναδέλφους από άλλες ομάδες και σε προσωπικό επίπεδο είχαμε καθολική αποδοχή. Αντίστοιχα και από επαγγελματίες του χώρου. Τώρα για να μπορέσει κάποια ομάδα με πολύ μεγαλύτερο εκτόπισμα και φίλαθλη βάση από τον ΟΦΗ να πάρει τέτοια απόφαση είναι απόλυτα διοικητική, γι’ αυτό σας είπα ότι για εμάς είναι ευλογία και ευτύχημα που ο ιδιοκτήτης της ομάδας διέπεται από τα ίδια χαρακτηριστικά. Είναι δηλαδή ένας άνθρωπος ανοιχτός στην κοινωνία, ανοιχτός στην άλλη άποψη, φιλελεύθερος, έχει ανοιχτούς ορίζοντες. Πιθανά να μην μπορούσαμε να το κάνουμε σε μία τυπική διοίκηση ομάδας που θα είχε διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά.

Μακάρι, να γινόταν και όχι μόνο αυτό. Μιλάω για μία σειρά από ενέργειες που έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι οι ομάδες έχουν χρέος να τοποθετούνται για τα μεγάλα κοινωνικά θέματα, γιατί έχουν μεγάλη δυνατότητα επιρροής στον κόσμο τους. Δεν εννοώ να κάνουν πολιτική με την κλασική έννοια του όρου, αλλά οφείλουν να παίρνουν θέση στα μεγάλα κοινωνικά θέματα. Γιατί όλοι στον ίδιο κόσμο ζούμε, όλοι επηρεαζόμαστε από τα ίδια μηνύματα, όλοι ζούμε αυτό που συμβαίνει, οπότε δεν μπορούμε να πούμε ότι ασχολούμαστε μόνο με το ποδόσφαιρο. Είναι αστείο".

Ο κόσμος έλειψε στον ΟΦΗ

Ο κορονοϊός κράτησε τον κόσμο μακριά απ' τα γήπεδα, γεγονός που στοίχισε στον ΟΦΗ, ο οποίος βασίζεται στην παρουσία του. Η συζήτηση με τον κ. Παπαβασιλάκη έκλεισε με την ευχή επιστροφής του φίλαθλου κοινού στα γήπεδα, όσο και για τη συνέχεια παρόμοιων δράσεων κοινωνικής ευαισθητοποίησης.

"Για τον ΟΦΗ, ο κόσμος έλειψε πολύ γιατί είναι πραγματικά η ομάδα που, τουλάχιστον τα τελευταία 2-3 χρόνια που είμαστε εμείς στη διοίκηση, ο κόσμος της ήταν πάντα εκεί. Συνασπίστηκε γύρω από τα νέα δεδομένα και από την καινούρια διοικητική ομάδα. Έλειψε πολύ και στους ποδοσφαιριστές. Ελπίζουμε ότι θα είναι μαζί μας στο γήπεδο ξανά και θα δώσουν την ώθηση και τη δύναμη που πρέπει για να πετύχει η ομάδα τους στόχους της.

Έχουν γίνει πολλές δράσεις στο παρελθόν που δεν πήραν αυτή τη διάσταση. Και πιθανώς το γεγονός ότι ο ΟΦΗ είναι μια ομάδα που εδράζει στην περιφέρεια, τα φώτα είναι στο κέντρο, οπότε αναλογικά στα μίντια καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο. Αλλά αυτό έχει να κάνει με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης το οποίο είναι σχεδιασμένο και έχει μία συνέπεια, άρα και συνέχεια. Επομένως προφανώς θα δούμε κι άλλα πράγματα που έχουν να κάνουν πάντα με μία ειλικρίνεια απέναντι και στον κόσμο και στην κοινωνία".

TAGS ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΟΦΗ SUPER LEAGUE INTERWETTEN ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ