ΕΛΛΑΔΑ

Στον "αέρα" η εφαρμογή της τροπολογίας

Συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου των σχεδίων νόμων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών 1. "Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για την Αμοιβαία Αναγνώριση και Ανταλλαγή Αδειών Οδήγησης". 2. "Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Αλβανίας για την αμοιβαία αναγνώριση των αδειών οδήγησης". 3. "Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ομοσπονδιακής Αρχής για τις Χερσαίες και Θαλάσσιες Μεταφορές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για τις Διεθνείς Οδικές Μεταφορές Εμπορευμάτων και Επιβατών", την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020.
(EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
Συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου των σχεδίων νόμων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών 1. "Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για την Αμοιβαία Αναγνώριση και Ανταλλαγή Αδειών Οδήγησης". 2. "Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Δημοκρατίας της Αλβανίας για την αμοιβαία αναγνώριση των αδειών οδήγησης". 3. "Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Ομοσπονδιακής Αρχής για τις Χερσαίες και Θαλάσσιες Μεταφορές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για τις Διεθνείς Οδικές Μεταφορές Εμπορευμάτων και Επιβατών", την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) EUROKINISSI

Πέρασε η τροπολογία Αυγενάκη για την κατάργηση της ποινής υποβιβασμού και την αντικατάστασή της με ποινή αφαίρεσης βαθμών, αλλά δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι μπορεί να εφαρμοστεί. Το Sport24.gr αναλύει το γιατί.

Με παρόντες μόνο βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΣΥΡΙΖΑ, η τροπολογία Αυγενάκη υπερψηφίστηκε στη Βουλή με 156 υπέρ και 90 κατά. Αυτό σημαίνει ότι ο ΠΑΟΚ και η Ξάνθη κινδυνεύουν πλέον μόνο με αφαίρεση 5 έως 10 βαθμών και όχι με υποβιβασμό, όπως επίσης και όσες ομάδες εμπίπτουν στο εξής σε περιπτώσεις αδικημάτων, όπως αυτές που διαπιστώθηκαν από την ΕΕΑ στην προκειμένη περίπτωση.

Πάμε τώρα και στην ουσία της υπόθεσης, διότι δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι αυτή η τροπολογία μπορεί να εφαρμοστεί, διότι υπάρχουν κάμποσα αναπάντητα ερωτήματα και... κενά που πρέπει να καλυφθούν, αλλιώς όλα όσα συζητιούνται το τελευταίο 24ωρο, δεν θα έχουν κανένα νόημα και θα έχει γίνει απλά μια τρύπα στο νερό.

Για να είμαστε πιο ακριβείς, η εφαρμογή της νομοθετικής ρύθμισης δεν είναι καθόλου σίγουρο στην παρούσα φάση ότι θα έχει τις ευλογίες των UEFA-FIFA, ενώ υπάρχει και μέγα ζήτημα με τον Πειθαρχικό Κώδικα της ΕΠΟ. Επομένως, θα είναι ιδιαιτέρως κρίσιμες οι επόμενες ημέρες, διότι η Βουλή υπερψήφισε κάτι, χωρίς να έχει πάρει τις εγγυήσεις ότι μπορεί να βρει άμεση εφαρμογή στο ελληνικό ποδόσφαιρο.

Κατ' αρχάς, παραμένει άγνωστο αν έχουν ενημερωθεί οι διεθνείς συνομοσπονδίες για τις αλλαγές που έχουν υπάρξει και αν FIFA-UEFA έχουν ανάψει το "πράσινος φως" για να αλλάξει ο Π.Κ. της ΕΠΟ μεσούσης της σεζόν, κάτι που καταστατικά δεν προβλέπεται. Για να μπορέσει να εφαρμοστεί η τροπολογία, θα πρέπει να αλλάξει ο Κώδικας της Ομοσπονδίας, αλλά αυτό μπορεί να γίνει μόνο από την επόμενη σεζόν, εκτός αν δώσουν εντολή οι ξένοι.

Το τοπίο παραμένει νεφελώδες και κανείς δεν μπορεί να δώσει απάντηση για το αν οι αξιωματούχοι της ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας ομοσπονδίας γνωρίζουν επακριβώς το τι αποφασίστηκε στο Κοινοβούλιο. Αν δεν δώσουν το "ok", ο Π.Κ. της ΕΠΟ δεν μπορεί να αλλάξει, άρα θα παραμένει σε ισχύ ότι για περιπτώσεις πολυιδιοκτησίας ισχύει η ποινή του υποβιβασμού. Μύλος η υπόθεση και αντιλαμβάνονται άπαντες τι ντόμινο εξελίξεων δημιουργεί.

Εντούτοις, δεν είναι μονάχα αυτό το κώλυμα. Η τροπολογία αναφέρει πως για περιπτώσεις πολυιδιοκτησίας θα ισχύει η ποινή αφαίρεσης βαθμών και προστίμου. Αν οι ΠΑΟΚ και Ξάνθη καταδικαστούν, αυτό σημαίνει ότι θα τους αφαιρεθούν βαθμοί, αλλά θα συνεχίσουν να αγωνίζονται στο ίδιο πρωτάθλημα. Πρόκειται δηλαδή για ένα αδίκημα κατ' εξακολούθηση, αφού δεν θα έχει αλλάξει κάτι επί της ουσίας ως προς το κομμάτι της ιδιοκτησίας.

Πώς η FIFA και UEFA θα αφήσουν την ΕΠΟ να αλλάξει το καταστατικό της, όταν η ίδια ρητά απαγορεύει στο δικό της να αγωνίζονται δυο ομάδες που έχουν κοινή ιδιοκτησία; Έχει προβλεφθεί πώς θα λυθεί το συγκεκριμένο θέμα;

Εν ολίγοις, καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι, διότι το σίριαλ θα έχει ακόμα αρκετά επεισόδια. Υπάρχουν αρκετά αναπάντητα ερωτήματα και το τοπίο παραμένει θολό, διότι δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα ούτε η ΕΠΟ, ούτε υπάρχει κάποια αντίδραση από τους ξένους αξιωματούχους...

TAGS ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ