WRC

WRC - Πορτογαλία: Ανατροπή και προβάδισμα Τάνακ

Ο Τάνακ της Hyundai
Ο Τάνακ της Hyundai HYUNDAI MOTORSPORT MEDIA

Ο Εσθονός της Hyundai πήρε το προβάδισμα στο Ράλι Πορτογαλίας το απόγευμα της δεύτερης μέρας και ο Έλφυν Έβανς της Toyota τον πλησίασε στα 6'', μετά την εγκατάλειψη του Τιερί Νεβίλ και τα προβλήματα του Ντάνι Σόρδο.

Ο Ντάνι Σόρδο, περιστασιακός οδηγός του τρίτου Hyundai i20 WRC, είχε οικοδομήσει διψήφιο προβάδισμα (10,6'') από τον Νεβίλ κερδίζοντας την 5η Ειδική (δεύτερη του απογεύματος). Όμως, στη συνέχεια αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ελαστικά.

Στην ΕΔ6 είχε ένα κλατάρισμα και «περίεργη αίσθηση δύο ελαστικών» που χρειάστηκε να προστατέψει, χάνοντας χρόνο. Και έπειτα στην 7η, την Μορτάγκουα που διεξήχθη μόνο το απόγευμα, έχασε περαιτέρω χρόνο όταν έσβησε ο κινητήρας του i20 WRC. «Δεν έχω επιλογή, δεν μπορώ να πιέσω, δεν έχω τον εξοπλισμό να πιέσω, τα ελαστικά είναι τελειωμένα», είπε ο Ισπανός.

Ο Νεβίλ είχε καταφέρει να περάσει τον Τάνακ για τη δεύτερη θέση της γενικής, όταν ήρθε η καταστροφή για εκείνον, επίσης στην ΕΔ7. Ο Βέλγος, αποδίδοντάς το αργότερα σε ένα λάθος στις σημειώσεις, προσέγγισε μια δεξιά στροφή με μεγαλύτερη ταχύτητα, γλίστρησε στο αμάχωμα της εξόδου της στροφής και το Hyundai i20 WRC κάθισε στο χαντάκι με το πλάι, στην πλευρά του οδηγού.

Ο Έβανς της Toyota
Ο Έβανς της Toyota TOYOTA GAZOO RACING

Παρότι το πλήρωμα το επανέφερε στο δρόμο και τερμάτισαν την Ειδική, είχε ήδη σπάσει η πίσω δεξιά ανάρτηση και το σύστημα μετάδοσης. Νωρίτερα, ο Βέλγος είχε πει ότι γλιστρούσε πολύ γιατί εκκινούσε δεύτερος τις Ειδικές, ότι δεν έβρισκε πρόσφυση διότι δεν υπήρχε μια καθαρή αγωνιστική γραμμή στο δρόμο.

Ήταν ένα πολύ περίπλοκο και δύσκολο απόγευμα, της πρώτης μέρας του Ράλι Πορτογαλίας, 4ου φετινού γύρου του WRC. Στις Ειδικές του απογεύματος η πρωινή αμμώδης επιφάνεια μεταμορφώθηκε σε σκληρό πετρώδες έδαφος, χάρη στα περάσματα του πρώτου loop των τριών επαναλαμβανόμενων Ειδικών.

Κατά συνέπεια, τα σκληρά ελαστικά ήρθαν στο προσκήνιο και οι Hyundai, Toyota μπήκαν στις απογευματινές Ειδικές φέροντας δύο σκληρά και τέσσερα μαλακά. Η M-Sport επέλεξε πέντε σκληρά και ένα μαλακό.

Για τον Τάνακ, η πρωτοπορία στην πρώτη διανυκτέρευση έμοιαζε λίγο απρόσμενη, μετά τα πρωινά του σχόλια ότι «πάλευε» με το i20 WRC, του οποίου η ρύθμιση δεν τον έκανε να αισθάνεται άνετα. Στην ΕΔ5 έχασε τη δεύτερη θέση από τον Νεβίλ, αλλά αργότερα έγινε γνωστό ότι η καθυστέρησή του οφειλόταν σε κλατάρισμα.

Τελικά ο Εσθονός απάντησε κερδίζοντας την ΕΔ6, αλλά και στο τέλος της ημέρας την Υπερειδική (ΕΔ8) - στην οποία διπλασίασε το προβάδισμα από τον Έβανς στα 6”. «Ήταν πολύ απαιτητική ημέρα, έγιναν τόσα πολλά και υπήρξαν πολλά προβλήματα. Ανυπομονώ να ξεκουραστούμε λίγο», είπε στο τέλος της ημέρας.

Ο Έβανς, από την πλευρά του, στις απογευματινές συνθήκες και με τα δύο σκληρά ελαστικά φάνηκε να βρίσκει τα πατήματά του σε αυτόν τον αγώνα. Αρχικά το απόγευμα ο ομόλογός του στην Toyota Τακαμότο Κατσούτα του πήρε την 4η θέση, αλλά ο Ουαλός απάντησε ανακτώντας την στην ΕΔ6. Η θέση αυτήέμελλε να γίνει 2η της γενικής μάλιστα, λόγω των προβλημάτων των Νεβίλ και Σόρδο.

«Είναι πολλά, πάρα πολλά αυτά που πρέπει να βελτιώσουμε», τόνισε ο Έβανς. «Δεν είναι εύκολα τα πράγματα στις Ειδικές. Δεν είναι μόνο ορισμένα προβλήματα, αλλά η γενικότερη έλλειψη της αίσθησης να νιώθεις ένα με το αυτοκίνητο. Ας πούμε ότι το αυτοκίνητο δεν μου ταιριάζει σαν γάντι, αυτή τη στιγμή».

Στην ΕΔ7 ο Έβανς λίγο έλειψε να χάσει κάθε ελπίδα, όταν συνάντησε τον βραδυπορούντα Νεβίλ και έχασε συνολικά 37'' στην κορυφή. Όμως ο αγωνοδίκης το πρόσεξε και έδωσε στον Ουαλό υπολογισμένο χρόνο βάσει της απόδοσής του με το ίδιο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα ο οδηγός της Toyota να πλησιάσει σε απόσταση ούτε τριών δευτερολέπτων από τον πρωτοπόρο Τάνακ. Την απόσταση αυτή διπλασίασε ο Εσθονός κερδίζοντας την Υπερειδική που έκλεισε την ημέρα.

Όσο για τον Σεμπαστιάν Οζιέ, που έχασε μισό λεπτό το πρωί εκκινώντας πρώτος, στις καθαρότερες πλέον τρεις Ειδικές του απογευματινού loop ανέβασε το ρυθμό του - και παραδόξως κέρδισε την απάτητη ΕΔ7, τη διαβόητη Μορτάγκουα.

«Δεν νομίζω ότι είχα κακή μέρα σήμερα. Προσπαθώ. Ατυχώς, περίμενα τις δυσκολίες, και χαίρομαι που τελείωσε το άνοιγμα του δρόμου από εμάς. Θα είναι καλό που θα έχουμε ορισμένα αυτοκίνητα [να εκκινούν μπροστά μας] αύριο», τόνισε ο πρωταθλητής.

Η 4η θέση της γενικής ανήκει στον Τακαμότο Κατσούτα, τέταρτο οδηγό της Toyota, που είχε σήμερα την καλύτερή του μέρα στο WRC - αποφεύγοντας τα προβλήματα, κερδίζοντας τις κατά μέτωπον επιθέσεις του Οζιέ, και μένοντας 15” κοντά στην κορυφή.

Αντίθετα, για τον ομόλογό του στην Toyota Κάλε Ροβάνπερα το απόγευμα ήταν εξίσου δύσκολο με το πρωί. Παρότι άλλαξε λίγο τις ρυθμίσεις, έκανε πιο σφιχτό το Yarιs WRC και το έφερε στα μέτρα του, στο τέλος έμεινε στην 6η θέση λόγω θεμάτων που είχε με τα ελαστικά. «Ήταν όλα σκ*** για να είμαι ειλικρινής. Είχαμε ένα θέμα με τα ελαστικά και χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε ένα μαλακό πίσω. Και σε αυτές τις συνθήκες, αυτό δεν ήταν καλό», είπε ο Φινλανδός.

Την οκτάδα κλείνουν οι Γκας Γκρίνσμιθ και Αντριέν Φουρμό της M-Sport, μετά από προβλήματα που είχαν και οι δύο το απόγευμα.Ο Γκρίνσμιθ, που έκανε σε τρεις Ειδικές σήμερα χρόνους πρώτης τριάδας, είχε ένα κλατάρισμα που του κόστισε 45 δευτ., ενώ ο Φουρμό έχασε σχεδόν ένα λεπτό εξαιτίας μετά από πρόσκρουσση του πίσω δεξιού μέρους σε ανάχωμα και έπειτα κλαταρίσματος στην ΕΔ7.

ΡΑΛΙ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ 2021 - ΗΜΕΡΑ 1

1. Τάνακ (Hyundai) 1:22:35

2. Έβανς (Toyota) +6.0

3. Σόρδο (Hyundai) +9.0

4. Κατσούτα (Toyota) +15.4

5. Οζιέ (Toyota) +24.0

6. Ροβάνπερα (Toyota) +28.9

7. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +1:02.3

8. Φουρμό (M-Sport Ford) +1:33.5

9. Λάπι (Volkswagen) +3:33.9

10. Γκριάζιν (Volkswagen) +3:37.1

Photo credits: Hyundai Motorsport Media / Toyota Gazoo Racing

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ