Τριπλή μονομαχία τίτλου των Έβανς – Οζιέ – Ροβάνπερα σε ένα νεό ράλι, στον μεγάλο τελικό του WRC 2025

Στα πρωτόγνωρα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας, της νέας χώρας που προστέθηκε στο πρόγραμμα του WRC, θα κριθεί από σήμερα (26/11) μέχρι το Σάββατο (29/11) ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής μεταξύ του Έλφυν Έβανς, του Σεμπαστιάν Οζιέ και του Κάλε Ροβάνπερα.
Οποιοσδήποτε από τους τρεις αστέρες της Toyota Gazoo Racing πανηγυρίσει τον τίτλο το μεσημέρι του Σαββάτου, θα έχει και μια ξεχωριστή ιστορία να πει: για τον Έβανς θα είναι το πρώτο του πρωτάθλημα, για τον Οζιέ ο τίτλος που θα ισοφαρίσει τους 9 του μεγάλου Σεμπαστιάν Λεμπ, και για τον Ροβάνπερα το τέλειο φινάλε πριν αποχαιρετίσει τα ράλι για μια νέα καριέρα στους αγώνες μονοθεσίων από το 2026.
Στη βαθμολογία ο Έβανς προηγείται με 272 βαθμούς, ο Οζιέ τον ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 269, ενώ ο Ροβάνπερα είναι το αουτσάιντερ καθώς έχει 248. Το μέγιστο που μπορεί να πάρει ένας οδηγός από τον αγώνα είναι 35 βαθμοί με τη γενική κατάταξη, τη Super Sunday και την τελική δοκιμασία της Power Stage.
Βάσει των παραπάνω, ο Έβανς παίρνει το πρωτάθλημα αν χάσει το πολύ δύο βαθμούς από τον Οζιέ στον τελευταίο αγώνα. Ο Οζιέ πρέπει να τον ξεπεράσει τουλάχιστον κατά τρεις, και με έξι νίκες έναντι δύο έχει το πλεονέκτημα στην ισοβαθμία. Ο Ροβάνπερα χρειάζεται σχεδόν το μέγιστο των βαθμών και συνάμα ατυχία για τους δύο ομολόγους του στην Toyota.
Το βήμα στο άγνωστο σε αυτό τον αγώνα προσθέτει περισσότερες παραμέτρους αβεβαιότητας στον τελικό του τίτλου. Ο αγώνας γύρω από τη Τζέντα φέρνει γρήγορα χωμάτινα κομμάτια στην έρημο, πάνω από 300 αγωνιστικά χιλιόμετρα χωρίς προηγούμενα δεδομένα. Η Super Sunday, με φινάλε την επαναλαμβανόμενη ΕΔ Thabhan ως Power Stage, δίνει στους διεκδικητές μία τελευταία ευκαιρία για ανατροπές τόσο στον αγώνα όσο και στο πρωτάθλημα.
Μια πρωτόγνωρη δοκιμασία
Όλα αυτά θα συμβούν σε πρωτόγνωρα εδάφη, καθώς το Ράλι Σαουδικής Αραβίας μπαίνει για πρώτη φορά φέτος στο πρόγραμμα του WRC – και σε συνθήκες που προδιαγράφονται ήδη πολύ σκληρές για τα πληρώματα και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα.
“Ναι, ίσως η λέξη είναι περιπέτεια. Ή και λοταρία”, παραδέχτηκε ο Οζιέ. “Ακόμη και εδώ, ειλικρινά, μιλήσαμε όλοι μαζί γιατί έχουμε ανησυχίες για την ασφάλεια σε ορισμένα σημεία. Είναι υπερβολικά ακραίο. Δεν είναι ακριβώς το μέρος όπου θες να κριθεί ένα πρωτάθλημα”.
Ο Έβανς, αντίστοιχα, περιμένει αρκετές εκπλήξεις. “Νομίζω ότι είναι σχεδόν αδύνατο να πας τέρμα γκάζι από την αρχή ως το τέλος χωρίς να αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα. Πρέπει να χρησιμοποιήσεις το μυαλό σου. Εδώ χρειάζεται και λίγη τύχη για να περάσεις καθαρά”, τόνισε ο Ουαλός.
Ο Ροβάνπερα πρόσθεσε, μιλώντας για τις Ειδικές της Σαουδικής Αραβίας μετά από τις αναγνωρίσεις: “Είναι πολύ πιο σκληρές απ’ όσο περίμενα. Στα βίντεο φαίνονταν καλύτερα. Οι δρόμοι έχουν προετοιμαστεί καλά, αλλά θα χαλάσουν πολύ εύκολα. Το έδαφος είναι σκληρό σε πολλά σημεία, νομίζω θα έχει πάρα πολλές πέτρες”.
Η διαδρομή των διεκδικητών του τίτλου το 2026
Οι τρεις μονομάχοι του φετινού πρωταθλήματος έχουν φτάσει στη Τζέντα με διαφορετική διαδρομή. Η σεζόν του Έβανς έχει χτιστεί πάνω στη συνέπεια. Ο Ουαλός έχει ξεκινήσει και τα 13 ράλι και έχει τερματίσει σε όλα, συγκεντρώνοντας οκτώ βάθρα και δύο νίκες.
Τα θεμέλια μπήκαν νωρίς: δεύτερος πίσω από τον Οζιέ στο Μόντε Κάρλο, ακολούθησε με διαδοχικές νίκες στη Σουηδία και στο Σαφάρι, όπου επικράτησε των Τάνακ και Νεβίλ της Hyundai σε μία από τις πιο σκληρές εκδόσεις του αγώνα. Μετά από τρεις γύρους είχε ήδη δύο νίκες, τρία βάθρα και καθαρό προβάδισμα βαθμών.
Στη συνέχεια η εικόνα ήταν λιγότερο εκρηκτική αλλά καθοριστική. Τρίτος στα Κανάρια πίσω από Ροβάνπερα και Οζιέ, έκτος στην Πορτογαλία και τέταρτος στη Σαρδηνία – πληρώνοντας το μειονέκτημα της πρώτης του θέσης εκκίνησης στις Ειδικές. Ο Ουαλός ήταν επίσης τέταρτος στο Ακρόπολις και δεν κέρδισε ιδιαίτερους βαθμούς στην Εσθονία και τη Φινλανδία.
Με δύο νίκες, επτά βάθρα και καμία εγκατάλειψη σε 13 γύρους, η σταθερότητα του Έβανς είναι ο λόγος που κρατά ακόμη την κορυφή σε μια χρονιά όπου ο μεγάλος του αντίπαλος έχει κερδίσει σχεδόν τους μισούς αγώνες.
Ο Οζιέ, από την πλευρά του, δεν έκανε πλήρες πρόγραμμα, αλλά από το δεύτερο μισό της χρονιάς έγινε σαφές ότι μπορούσε να χτίσει τη φετινή του διεκδίκηση του τίτλου. Ο Γάλλος έχει χάσει μόνο τρία από τα ράλι που εκκίνησε φέτος -Σουηδία, Κένυα και Εσθονία- ωστόσο φτάνει στη Σαουδική Αραβία με έξι νίκες και ρεαλιστικές πιθανότητες για έναν ένατο τίτλο.
Ξεκίνησε με νίκη στο Μόντε Κάρλο για 10η φορά, τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Ροβάνπερα στα Κανάρια, και έκτοτε κέρδισε στην Πορτογαλία μπροστά από τον Τάνακ και επανέλαβε το ίδιο σενάριο στη Σαρδηνία. Δύο θέσεις στο βάθρο, σε Ακρόπολις και Φινλανδία, τον έφεραν πιο κοντά στον Έβανς, πριν κατακτήσει δύο νίκες στη Νότια Αμερική -σε Παραγουάη και Χιλή.
Το μόνο πλήγμα ήταν η έξοδος στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, αλλά απάντησε ιδανικά στην Ιαπωνία κερδίζοντας το ράλι, τη Super Sunday και την Power Stage για το απόλυτο 35/35, μειώνοντας τη διαφορά στον Έβανς στους τρεις βαθμούς. Με έξι νίκες, εννέα βάθρα και μόλις ένα σοβαρό λάθος, ο Οζιέ μοιάζει ο πιο «καυτός» διεκδικητής – και έχει το πλεονέκτημα της ισοβαθμίας χάρη στις περισσότερες νίκες.
Ο Ροβάνπερα φτάνει στη Σαουδική Αραβία με τη μεγαλύτερη διαφορά να καλύψει. Η σεζόν του έχει κορυφές, ταχύτητα και νίκες, αλλά και δύο βαριές απώλειες βαθμών: την εγκατάλειψη στο Σαφάρι και το άσχημο Σαββατοκύριακο στο Ακρόπολις.
Μετά την τέταρτη θέση στο Μόντε και την πέμπτη στη Σουηδία, πήρε μπρος στα Κανάρια όπου κέρδισε 15 Ειδικές και επικράτησε στον αγώνα άνετα των Οζιέ και Έβανς. Δύο τρίτες θέσεις σε Πορτογαλία και Σαρδηνία τον κράτησαν κοντά, πριν τα ηλεκτρικά προβλήματα τον σταματήσουν στο Σαφάρι.
Στην Ελλάδα ήρθε το δεύτερο μεγάλο πλήγμα καθώς βγήκε εκτός δρόμου το Σάββατο και έμεινε χωρίς ουσιαστικούς βαθμούς. Αντέδρασε στη Φινλανδία με μια εντυπωσιακή νίκη μπροστά από τον Οζιέ, αλλά τα αποτελέσματα στη Νότια Αμερική δεν ήταν εξίσου καλά.
Η νίκη στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης τον επανέφερε στο κυνήγι, και η τρίτη θέση στην Ιαπωνία τον κρατά μαθηματικά μέσα στο παιχνίδι, αλλά με 24 βαθμούς να καλύψει και μόνο 35 διαθέσιμους, χρειάζεται σχεδόν το τέλειο αποτέλεσμα.
Οι μονομαχίες του τίτλου του WRC στον τελευταίο αγώνα (από το 2000)