Θρίαμβος του Οζιέ στη Χιλή, στην κορυφή του πρωταθλήματος ο Γάλλος τρεις αγώνες πριν το φινάλε

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ βγήκε νικητής της οριακής του μονομαχίας με τον ομόλογό του στην Toyota Έλφυν Έβανς στο Ράλι Χιλής, 11ο φετινό γύρο του WRC, και πήρε το βαθμολογικό προβάδισμα ενόψει των τριών ράλι που θα κρίνουν των φετινό πρωταθλητή. Έχασαν εδαφος οι οδηγοί της Hyundai και ο Κάλε Ροβάνπερα.
Στη μάχη των δύο Toyota GR Yaris Rally1 για τη νίκη στο Ράλι Χιλής, ο Σεμπαστιάν Οζιέ κέρδισε τον Έλφυν Έβανς με διαφορά 11 δευτερολέπτων, και με την απόλυτη συγκομιδή των 35 βαθμών από το όλο τριήμερο πέρασε τον Ουαλό στην κορυφή της βαθμολογίας με μόλις δύο βαθμούς.
Ο Αντριέν Φουρμό έκλεισε το βάθρο του Λατινοαμερικανικού αγώνα, εμπρός από τον ομόλογό του στη Hyundai Τιερί Νεβίλ και τους Σάμι Πάγιαρι και Κάλε Ροβάνπερα της Toyota.
Παράλληλα, ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, Οττ Τάνακ της Hyundai, εγκατέλειψε το πρώτο σκέλος της Παρασκευής με μηχανικό πρόβλημα, επέστρεψε το Σάββατο αλλά εγκατέλειψε πάλι για να προστατεύσει τον καινούριο του κινητήρα, και τέλος έφυγε από τον αγώνα μόλις με 1 βαθμό.
Ως αποτέλεσμα, οι Οζιέ και Έβανς αποσπάστηκαν λίγο από τον Ροβάνπερα στις τρεις πρώτες θέσεις της βαθμολογίας, ενώ πλέον οι Νεβίλ και Τάνακ έχουν να ελπίζουν μόνο σε ένα θαύμα για τον φετινό τίτλο.Ο Οζιέ και ο συνοδηγός του, Βενσάν Λαντέ, πήραν και τους 10 βαθμούς του Super Sunday, όπως και τους 5 της Power Stage. “Οι βαθμοί είναι δίκαιοι, ειδικά μετά την ατυχία μας στην Παραγουάη. Ο Βενσάν κάνει εξαιρετική δουλειά, η ομάδα μου έδωσε τέλεια εργαλεία για να παλέψω, είναι απίστευτο”, δήλωσε ο Γάλλος που έφτασε τις 66 νίκες σε 200 εκκινήσεις.
Ο αγώνας των 16 χωμάτινων Ειδικών Διαδρομή της Χιλής διεξήχθη σε δύσκολες και μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες. Η Hyundai ξεκίνησε εντυπωσιακά με το 1-2-3 στην Παρασκευή, όμως στη συνέχεια είδε την προσπάθειά της να καταρρέει.
Ο Τάνακ εγκατέλειψε με πρόβλημα στον κινητήρα του i20 N Rally1, ενώ οι Φουρμό και Νεβίλ δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των Toyota. Επίσης, ο Ροβάνπερα ξεκίνησε δυνατά με δύο νίκες σε Ειδικές, αλλά ένα χτύπημα σε νεοφάγωμα άφησε το Toyota του με κλαταρισμένο ελαστικό και του κόστισε πάνω από ένα λεπτό.
Ο Τακαμότο Κατσούτα τερμάτισε 7ος για την Toyota, ενώ η M-Sport Ford έμεινε στην 8η θέση με τον Γκρεγκουάρ Μουνστέρ, καθώς ο Τζος ΜακΈρλιν έμεινε εκτός βαθμών μετά από έξοδο και ένα πρόβλημα στην αντλία καυσίμου.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι, με αυτή τη νίκη, η Toyota έφτασε τις 103 στο WRC, ξεπερνώντας τη Citroen και ανεβαίνοντας στην κορυφή των κατασκευαστών με τις περισσότερες επιτυχίες στην Ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Η Toyota έχει χάσει φέτος μόνο έναν αγώνα, το Ακρόπολις τον Ιούνιο, και οδεύει προς την υπεράσπιση του τίτλου κατασκευαστών της, καθώς έχει διαφορά 125 βαθμών από τη Hyundai. Ο επόμενος αγώνας του WRC, 12ος από τους 14 της χρονιάς, είναι το Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, που θα διεξαχθεί στις 16-19 Οκτωβρίου, ενώ η χρονιά θα κλείσει το Νοέμβριο με τα Ράλι Ιαπωνίας και Σαουδικής Αραβίας.
Τέλος, στη Χιλή, ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με τον συνοδηγό του Έλιοτ Έντμοντσον κατάφεραν να εξασφαλίσουν τον πρώτο τους τίτλο στο WRC2 με τρεις αγώνες να απομένουν – σε μια ονειρική τους χρονιά, μετά την απίθανη νίκη τους στην Εσθονία σε επίπεδο γενικής. Παρότι είχαν ένα τετ-α-κε στην αρχή, πήραν την πέμπτη φετινή τους νίκη στην κατηγορία και τερμάτισαν 9οι στη γενική, εξασφαλίζοντας το πρωτάθλημα την ώρα που οι βασικοί αντίπαλοί τους, Γιοχάν Ροσέλ και Γκας Γκρίνσμιθ, είχαν προβλήματα με τους κινητήρες τους.
ΡΑΛΙ ΧΙΛΗΣ 2025 – ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
WRC 2025 – ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ