WRC

Θρίαμβος του Οζιέ στη βροχερή Ιαπωνία, στο νήμα της Σ. Αραβίας η τελική μάχη τίτλου με τον Έβανς

TGR WRT / McKlein

Με την απόλυτη συγκομιδή των 35 βαθμών στο Ράλι Ιαπωνίας, 13ο και προτελευταίο αγώνα του φετινού WRC, ο Σεμπαστιάν Οζιέ πλησίασε τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος Έλφυν Έβανς στους μόλις 3 βαθμούς και πλέον ο τίτλος θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στο Ράλι της Σαουδικής Αραβίας (25-29 Νοεμβρίου).

Ο Οζιέ και ο συνοδηγός του Βινσέν Λαντέ κέρδισαν στο Ράλι Ιαπωνίας τόσο στη γενική, με διαφορά 11,6’’ από τον Έβανς στον τερματισμό, όσο και στη Super Sunday και στην τελική Power Stage, για να συγκεντρώσουν 25+5+5 βαθμούς. Ο Έβανς έχασε για μόλις 1 δέκατο του δευτερολέπτου τη νίκη στην Power Stage, και με τη δεύτερη θέση του όλο το τριήμερο συγκέντρωσε 17+4+4 βαθμούς.

Ο Κάλε Ροβάνπερα κατάφερε να ανελιχθεί μέχρι την 6η θέση, έπειτα από το ατύχημα στην 3η Ειδική την Παρασκευή που του κόστισε πάνω από 5 λεπτά – όταν έσπασε την ανάρτηση του Toyota GR Yaris Rally1 στις μπαριέρες.

Όμως, έχοντας πλέον μείνει 24 βαθμούς μακριά από τον Έβανς, μόνο με ένα θαύμα θα μπορούσε να πάρει στο τέλος του μήνα στη Σαουδική Αραβία τον τρίτο του τίτλο στο WRC, πριν τη μετακίνηση του το 2026 στους αγώνες μονοθεσίων.

Οι δύο μονομάχοι του τίτλου, Σεμπαστιάν Οζιέ και Έλφυν Έβανς, στον τερματισμό του Ράλι Ιαπωνίας 2025 TGR WRT / McKlein

Στη βροχερή τελευταία ημέρα του Ράλι Ιαπωνίας η Toyota έγραψε ένα πανηγυρικό 1-2-3 μέσα στην πατρίδα της, χάρη στον νεαρό Σάμι Πάγιαρι που πέτυχε το πρώτο βάθρο της καριέρας του στην κορυφαία κατηγορία του WRC.

Ο Φινλανδός εκμεταλλεύτηκε και την εγκατάλειψη του Αντριέν Φουρμό της Hyundai τις δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ο Γάλλος είχε εξαιρετικό ρυθμό το Σάββατο για να ανελιχθεί στο βάθρο, αλλά είδε τις ελπίδες του να καταρρέουν την Κυριακή όταν, μέσα στη βροχή, έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε στα δέντρα. Η σύγκρουση ξεκόλλησε την πόρτα του συνοδηγού και το πλήρωμα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ο Οζιέ είχε τεθεί επικεφαλής του αγώνα από την ΕΔ2 και αρχικά εναλλάχθηκε στην πρωτοπορία με τον Τακαμότο Κατσούτα, που μαχόταν για ένα καλό αποτέλεσμα στην πατρίδα του με την Toyota. Όμως, ο Οζιέ συνέχιζε την προέλασή του, κλείνοντας την Παρασκευή με προβάδισμα 7,9”, ενώ ο Έβανς βρισκόταν 10,2 δευτ. πίσω.

TGR WRT / McKlein

Το Σάββατο ο Έβανς έκανε την αντεπίθεσή του: πέρασε τον Κατσούτα και άρχισε να καταδιώκει τον Οζιέ, κερδίζοντας τέσσερις από τις πρώτες Ειδικές της ημέρας και μειώνοντας τη διαφορά στο μόλις 1,4 δευτ.

Το απόγευμα του Σαββάτου, όμως, ο Οζιέ αντέδρασε με τρεις συνεχόμενες νίκες σε Ειδικές και ξαναπήρε προβάδισμα 6,5”. Πίσω τους, ο Φουρμό είχε ανέβει τρίτος, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Κατσούτα όταν ο Ιάπωνας έσπασε προσκρούοντας στη μπαριέρα το σύστημα υοποβήθησης του GR Yaris του.

Μετά την εγκατάλειψη και του Φουρμό την Κυριακή, σε ένα σκηνικό επιβίωσης λόγω των ολισθηρών ασφάλτινων δρόμων και της περιορισμένης εμπειρίας των οδηγών με τα βρόχινα ελαστικά της Hankook, ο Πάγιαρι εκμεταλλεύτηκε την κατάσταση και ανέβηκε στο βάθρο,

TGR WRT / McKlein

Ο Έβανς προσπάθησε ξανά να επιτεθεί στον Οζιέ, αλλά ο Γάλλος απάντησε αμέσως, κυριαρχώντας στις πέντε επόμενες ΕΔ και κλείνοντας το ράλι με νίκη και στην Power Stage, παίρνοντας έτσι και τους 10 έξτρα βαθμούς της Super Sunday.

Ο Οττ Τάνακ ακολούθησε τέταρτος με το πρώτο από τα Hyundai, μετά την έξοδο του Φουρμό, αν και ο Εσθονός ποτέ δεν βρήκε τον ρυθμό των πρωτοπόρων με το παλιότερο i20 N. Ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport ισοφάρισε το προσωπικό του ρεκόρ με την πέμπτη θέση, ενώ ο ομόλογός του Τζος ΜακΈρλιν εγκατέλειψε μετά από σφοδρή έξοδο.

Ο περσινός πρωταθλητής Τιερί Νεβίλ είχε ένα απογοητευτικό τριήμερο, με συνεχή μηχανικά προβλήματα -από μετάδοση μέχρι διαφορικό και σπασμένο ημιαξόνιο- και δεν κατάφερε να ξεκινήσει ούτε το Σάββατο ούτε την Κυριακή.

Ράλι Ιαπωνίας 2025 – Τελική Κατάταξη

WRC.COM

Βαθμολογία (μετά το Ράλι Ιαπωνίας)

WRC.COM

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ