X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Στέλλα: Τι έλειψε από τη Ferrari και ο Αλόνσο δεν είχε την επιτυχία του Σουμάχερ

Ο Αντρέα Στέλλα με τον Φερνάντο Αλόνσο, τον καιρό που ήταν αρχιμηχανικός του Ισπανού στη Ferrari AP PHOTO/NELSON ANTOINE

Ο πρώην αρχιμηχανικός του Φερνάντο Αλόνσο στη Ferrari και νυν διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, εξήγησε για ποιούς λόγους η Scuderia δεν προσέφερε ρεαλιστικές δυνατότητες στον Ισπανό να προσθέσει το όνομά του στη βίβλο των πρωταθλητών του Μαρανέλο.

Ο Φερνάντο Αλόνσο πήγε στη Scuderia το 2010 με τη φήμη που δις πρωταθλητή, με στόχο να αναβιώσει την επιτυχία του ανθρώπου που ο ίδιος έριξε από το θρόνο, του Μίκαελ Σουμάχερ, το 2005-'06. Ο Ισπανός έφτασε με τη Ferrari πολύ κοντά στους τίτλους του 2010 και του '12, αλλά το πέτυχε κυρίως με εντυπωσιακές δικές του οδηγικές υπερβάσεις και όχι λόγω της ταχύτητας των ιταλικών μονοθεσίων του.

Η έλλειψη της απόλυτης ανταγωνιστικότητας που θα επέτρεπε στον Ισπανό να κερδίσει τον Σεμπάστιαν Φέτελ της κυρίαρχης Red Bull οφειλόταν στο γεγονός ότι η Scuderia δεν χτίστηκε βήμα-βήμα επί χρόνια πριν φτάσει στους τίτλους, όπως στην εποχή κυριαρχίας του “Σούμι” (2000-'04), σύμφωνα με όσα είπε ο τότε αρχιμηχανικός του, Αντρέα Στέλλα.

Ο Αλόνσο εντέλει άφησε στο τέλος του 2014 τη Scuderia για χάρη της McLaren-Honda, έπειτα από μια εκρηκτική συνάντηση με τον τότε -περιστασιακό- αγωνιστικό διευθυντή Μάρκο Ματιάτσι, κι έτσι δεν έγινε ποτέ πρωταθλητής με το cavallino.

Από αριστερά: Οι Κίμι Ράικονεν, Φερνάντο Αλόνσο, Μίκαελ Σουμάχερ και Αντρέα Στέλλα στο βάθρο του GP Ευρώπης, στη Βαλένθια το 2012 AP PHOTO/ FERNANDO HERNANDEZ


Ο Στέλλα, που ακολούθησε τον Αλόνσο στη McLaren το 2015 και στο τέλος του 2022 έγινε διευθυντής της ομάδας του Ουόκινγκ, είπε σχετικά στο podcast Beyond The Grid της F1: Σίγουρα φτάσαμε πολύ, πολύ κοντά στην επιτυχία στον πρώτο χρόνο του [Αλόνσο] στη Ferrari, που ήταν πολύ διαφορετικός σε σχέση με τον τρόπο που ο Μίκαελ ξεκίνησε το δικό του ταξίδι. Είχε τρεις νίκες [στην πρώτη του σεζόν με τη Scuderia το 1996] εν πολλοίς χάρη στο τεράστιο ταλέντο του και όχι της ανταγωνιστικότητας του αυτοκινήτου.

Το ταξίδι του Μίκαελ πιστεύω ότι ήταν ένα σωστό ταξίδι. Ήρθε στην ομάδα ο Ρος [Μπρον], ο Ρόρι Μπιρν ήρθε επίσης και ο Τζέιμς Άλισον το ίδιο - υπήρξε τόση συνέχεια σε αυτό το ταξίδι που μπορούσες να διαπιστώνεις πάντα τι χρειαζόσουν και τι προσθήκες έπρεπε να κάνεις και το έχτιζες βήμα-βήμα. Νομίζω ότι αυτό ήταν κάτι που μας έλειψε στην εποχή του Fernando”.

Ο Στέλλα πρόσθεσε πως “θα μπορούσαμε να το είχαμε χτίσει αντίστοιχα, αλλά σίγουρα θα χρειαζόταν να υπάρχει μια συνέχεια και αυτή η προσέγγιση του να κάνεις κάθε βήμα με τη σειρά, η οποία προσέγγιση κατά κάποιο τρόπο καθιερώθηκε από τη Ferrari στο μέσον της δεκαετίας του 1990”.

Ο Φερνάντο Αλόνσο με τον Μίκαελ Σουμάχερ στο GP Βραζιλίας 2012 AP PHOTO/VICTOR R. CAIVANO


Θυμίζουμε ότι πέρσι ο Αλόνσο είχε δηλώσει πως “το πρώτο πράγμα που θα διάλεγα να αλλάξω αν πήγαινα πίσω στο χρόνο είναι το ότι δεν κέρδισα ένα πρωτάθλημα με τη Ferrari. Το 2010 και '12 φτάσαμε λίγους γύρους πριν την κατάκτηση του τίτλου. Αυτό πιθανότατα θα άλλαζε λίγο την έκβαση πολλών πραγμάτων, την ιστορία πίσω από κάποια πράγματα”.

TAGS FORMULA 1 F1 SCUDERIA FERRARI ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ