Πρεμιέρα του Σάινθ με τη Williams στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι -Στο ένα δέκατο πίσω από τον ταχύτερο Λεκλέρ

Στην πρεμιέρα του με τη Williams, ο Κάρλος Σάινθ ακολούθησε τον μέχρι προχθές ομόλογό του στη Ferrari Σαρλ Λεκλέρ σε απόσταση 0,125’’ στην κορυφή των χρόνων της ημέρας δοκιμών της Formula 1 στην πίστα της Γιας Μαρίνα.
Με τις δοκιμές αυτές, λίγες ώρες μετά το τελευταίο φετινό GP στο Άμπου Ντάμπι, έπεσε οριστικά η αυλαία της φετινής δραστηριότητας της Formula 1.
Οι δοκιμές αυτές, διάρκειας 9 ωρών, έχουν καθιερωθεί τα τελευταία 15 χρόνια στη Formula 1 με σκοπό να συλλέξει η Pirelli πληροφορίες για τα πειραματικά ελαστικά που ετοιμάζει για την επόμενη σεζόν, να αποκτήσουν εμπειρία οι rookies των ομάδων, καθώς και οι ομάδες να δοκιμάσουν εξαρτήματα που προορίζουν για τα μονοθέσια της νέας χρονιάς.
Κατόπιν συνεννόησης των ομάδων, στις δοκιμές αυτές κάνουν το ντεμπούτο οι οδηγοί που πήραν μεταγραφή και μέχρι προχθές αγωνιζόταν στο σπορ με άλλες ομάδες. Αυτό δεν συνέβη με τον Λιούις Χάμιλτον, που θα οδηγήσει για πρώτη φορά μια Ferrari τον Ιανουάριο, αλλά ίσχυσε για τον Κάρλος Σάινθ που έκανε την πρεμιέρα του με τη νέα του ομάδα, Williams F1.
Ο Ισπανός έδειξε να εγκλιματίζεται γρήγορα στην FW46, καθώς μέχρι το μεσημέρι είχε τον πρώτο χρόνο, ενώ τελείωσε την ημέρα σε κοντινή απόσταση (σχεδόν ενός δεκάτου του δευτερολέπτου) από τη Ferrari SF-24 του Σαρλ Λεκλέρ - που έγραψε τον πρώτο χρόνο στις λίγο χαμηλότερες θερμοκρασίες του απογεύματος.
Όχι πως οι χρόνοι έχουν κάποια σημασία ή είναι ενδεικτικοί, καθώς εξάλλου δεν γνωρίζουμε τι ελαστικά και πόσο φορτίο καυσίμου είχε κάθε οδηγός, αλλά σίγουρα ήταν ένα θετικό ξεκίνημα για τον Ισπανό με την ομάδα του Γκροβ.

Με τους 146 γύρους που συμπλήρωσε, δε, ο Ισπανός απέκτησε και πληθώρα δεδομένων που θα φανούν πολύ χρήσιμα στον ίδιο και στην ομάδα του κατά τη διάρκεια του χειμώνα, για τις ρυθμίσεις και τις τελευταίες “πινελιές” στη νέα FW47.
Ο δεύτερος χρόνος του Σάινθ άφησε στην τρίτη θέση τον Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes W15, ενάμισι δέκατο πιο πίσω. Τόσο ο Ράσελ όσο και ο Λεκλέρ συμπλήρωσαν 134 γύρους, δηλαδή πάνω από δύο συνεχόμενα GP στο Άμπου Ντάμπι.

Τον τέταρτο χρόνο, 7 εκατοστά του δευτερολέπτου από τον Ράσελ, σημείωσε άλλος ένας οδηγός που άλλαξε ομάδα, ο Νίκο Χούλκενμπεργκ, στο ντεμπούτο του με τη Sauber. Τον ακολούθησε στα 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου ο νεαρός διάδοχος του Χάμιλτον στη Mercedes, Αντρέα Κίμι Αντονέλι, που πρόσθεσε 62 γύρους στην εμπειρία του από τη F1.
Ο Εστεμπάν Οκόν, που άφησε την Alpine για τη Haas, σημείωσε τον 10ο χρόνο, ενώ ο Γιούκι Τσουνόντα στο ντεμπούτο του με τη Red Bull ήταν 17ος. Για τον Ιάπωνα αυτό ήταν ένα πολύ κρίσιμο τεστ, καθώς διεκδικεί το 2025 την προαγωγή από την RB στη Red Bull Racing, στη θέση που πολλοί λένε ότι θα χάσει ο Σέρτζιο Πέρεζ.

Την έτερη RB20 οδηγούσε ο Ιζάκ Χατζάρ, που θα ανελιχθεί στην RB αν κάποιος από τους Τσουνόντα ή Λίαμ Λόσον πάρει τη θέση του Πέρεζ του χρόνου. Από τους αγωνιστικούς οδηγούς του 2025, επίσης, το ντεμπούτο του με τη Sauber έκανε ο φρέσκος πρωταθλητής της Formula 2 Γκαμπριέλ Μπορτολέτο.
Μετά από τις δοκιμές αυτές, έσβησαν οριστικά οι κινητήρες των μονοθεσίων της F1 για φέτος. Οι επόμενες δοκιμές, των μονοθεσίων του 2025 πλέον, είναι προγραμματισμένες για τις 26-28 Φεβρουαρίου στην πίστα του Μπαχρέιν, δύο εβδομάδες πριν ανοίξει η επόμενη σεζόν του σπορ, στις 14-16 Μαρτίου στην Αυστραλία.

Οι χρόνοι στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι
- 1. Σ.Λεκλέρ (Ferrari) 1:23.510 - 134 γύροι
- 2. Σάινθ (Williams) 1:23.635 - 146 γύροι
- 3. Ράσελ (Mercedes) 1:23.789 - 134 γύροι
- 4. Χούλκενμπεργκ (Sauber) 1:23.859 - 113 γύροι
- 5. Αντονέλι (Mercedes) 1:23.873 - 62 γύροι
- 6. Ιβάσα (RB) 1:24.100 - 110 γύροι
- 7. Ο’ Ουόρντ (McLaren) 1:24.222 - 116 γύροι
- 8. Ντούχαν (Alpine) 1:24.268 - 137 γύροι
- 9. Έιρον (Alpine) 1:24.275 - 121 γύροι
- 10. Οκόν (Haas) 1:24.305 - 119 γύροι
- 11. Μπράουνινγκ (Williams) 1:24.375 - 105 γύροι
- 12. Χιρακάβα (Haas) 1:24.435 - 133 γύροι
- 13. Λόσον (RB) 1:24.440 - 159 γύροι
- 14. Α.Λεκλέρ (Ferrari) 1:24.576 - 68 γύροι
- 15. Χατζάρ (Red Bull) 1:24.632 - 125 γύροι
- 16. Νόρις (McLaren) 1:24.678 - 84 γύροι
- 17. Τσουνόντα (Red Bull) 1:24.689 - 127 γύροι
- 18. Μπορτολέτο (Sauber) 1:24.738 - 130 γύροι
- 19. Πιάστρι (McLaren) 1:24.838 - 72 γύροι
- 20. Κρόφορντ (Aston Martin) 1:24.997 - 109 γύροι
- 21. Ντρούγκοβιτς (Astin Martin) 1:25.010 - 146 γύροι
- 22. Βέστι (Mercedes) 1:25.159 - 55 γύροι
- 23. Φουόκο (Ferrari) 1:25.238 - 73 γύροι