Oριακό προβάδισμα του Φουρμό στο Ράλι Χιλής, πλήγμα τίτλου για τον Τάνακ

Ο Αντριέν Φουρμό της Hyundai ηγείται μιας κλειστής, τριπλής μάχης στην κορυφή του Ράλι Χιλής, 11ου αγώνα του φετινού WRC, με διαφορά 1,0’’ και 2,3’’ από τους Τιερί Νεβίλ και Σεμπαστιάν Οζιέ – ενώ ένα μηχανικό πρόβλημα του Hyundai i20 N Rally1 ανάγκασε τον Οττ Τάνακ να εγκαταλείψει.
Ο Τάνακ ήταν επικεφαλής της γενικής πριν την 6η και τελευταία Ειδική της πρώτης μέρας του αγώνα, μετά από έναν εντυπωσιακό χρόνο που έγραψε στην 5η ΕΔ. Όμως στην τελευταία, San Rosendo 2 των 23,32 χιλιομέτρων, το i20 N Rally1 φέρεται να παρουσίασε πρόβλημα στον κινητήρα έπειτα από ένα δυνατό χτύπημα. Ο Τάνακ αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη του δρόμου.
Ο τεχνικός διευθυντής της Hyundai, Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμαιζόν, επιβεβαίωσε πως η ομάδα θα προσπαθήσει να επιδιορθώσει το αυτοκίνητο του Εσθονού, ώστε να επιστρέψει στον αγώνα στο δεύτερο σκέλος του Σαββάτου, διότι “υπάρχουν ακόμα πολλοί βαθμοί να διεκδικηθούν”.
Το πρωί, η υγρασία στο χώμα ευνόησε όσους εκκινούσαν από τις πρώτες θέσεις, όμως το απόγευμα η εικόνα άλλαξε καθώς οι χωμάτινες Ειδικές της Χιλής στέγνωσαν – και όσοι εκκινούσαν από μπροστά έχαναν χρόνο καθαρίζοντας το σαθρό χώμα.
Αυτό εξηγεί την ημέρα που είχε ο Έλφυν Έβανς. Ο επικεφαλής του πρωταθλήματος ήταν πρώτος στη γενική στην πρωινό loop, αλλά στην 4η Ειδική έχασε 8,9 δευτερόλεπτα και στην 5η έπεσε πίσω από την τριάδα των Hyundai, στην 4η θέση.
Ο Τάνακ πραγματοποίησε κέρδισε την ΕΔ5 με 0,6’’ διαφορά από τον Φουρμό, για να ανεβάσει το προβάδισμά του στη γενική από τον Γάλλο στα 9,7’’, ενώ ο Νεβίλ βρισκόταν τρίτος, 4,4’’ πιο πίσω – καθώς μια σειρά από αλλαγές ρυθμίσεων στο Σέρβις βελτίωσαν την “εφιαλτική”, όπως την χαρακτήρισε, αίσθηση που είχε από το αυτοκίνητο στο πρωινό loop.
Ώσπου, στο τέλος της ημέρας, ήρθε το μηχανικό πρόβλημα του Hyundai του Τάνακ και ο Εσθονός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, πέφτονας στην 27η θέση με διαφορά 9’:43’’ από την κορυφή.
Η αποχώρηση του Εσθονού έφερε στην τριάδα και στο κάδρο της νίκης και τον Σεμπαστιάν Οζιέ, ο οποίος αρχικά έμεινε πίσω το πρωί λόγω λανθασμένης κατεύθυνσης στις ρυθμίσεις του Toyota GR Yaris Rally1. Όμως ο Γάλλος αντέδρασε εντυπωσιακά το απόγευμα κερδίζοντας την 6η ΕΔ και μειώνοντας τη διαφορά του στα 2,3’’ από την κορυφή.
Οι συνεχιζόμενοι μπελάδες του Έβανς με τη σειρά εκκίνησης το απόγευμα επέτρεψαν στον ομόλογό του στην Toyota Σάμι Πάγιαρι να τον περάσει (κερδίζοντας, μάλιστα, την ΕΔ4) στη μάχη για την 4η θέση, ενώ την εξάδα κλείνει ο Τακαμότο Κατσούτα με το τέταρτο Yaris στη σειρά.
Για τον Κάλε Ροβανπέρα η μέρα ήταν ατυχής, καθώς μετά από κλατάρισμα στην 3η Ειδική έπεσε στην 8η θέση, έχοντας χάσει πάνω από ένα λεπτό. Ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport Ford είναι μπροστά του, ενώ τη δεκάδα κλείνουν οι Όλιβερ Σόλμπεργκ (πρώτος στο WRC2) και Τζος ΜακΈλιν (M-Sport Ford) – που είχε ένα τετ-α-κέ κι ένα κλατάρισμα.
Η δεύτερη μέρα του αγώνα της Λατινικής Αμερικής (Σάββατο 13/9) περιλαμβάνει 6 Ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 139,20 χιλιομέτρων, πριν τον τερματισμό του Ράλι Χιλής το απόγευμα της Κυριακής.