Ολική επαναφορά του Μπανάια για την πολ ποζίσιον στη Σεπάνγκ

Μετά τις απογοητευτικές του δοκιμές χθες, που τον άφησαν να διεκδικήσει στο Q1 την είσοδό του στην τελική φάση των κατατακτήριων, ο δις πρωταθλητής Πέκο Μπανάια βρήκε λύσεις για την εργοστασιακή του Ducati σήμερα και κατέκτησε την πολ ποζίσιον για το MotoGP της Μαλαισίας -εμπρός από τους Άλεξ Μάρκεζ και Φράνκo Μορμπιντέλι, στην επιστροφή (και) της Ducati.
Ο Ιταλός επέλεξε να κάνει μόνο ένα γρήγορο γύρο στη μέση του Q2, για να κρατήσει φρέσκο σετ μαλακών ελαστικών. Με καθαρό αέρα μπροστά του, σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:57.001, εξασφαλίζοντας έτσι την τρίτη του pole για το 2025.
Απόντος του πρωταθλητή Μάρκ Μάρκεζ, που δεν θα επιστρέψει στους αγώνες φέτος μετά τον τραυματισμό του στη Μανταλίκα, ο αδερφός του Άλεξ της Gresini Ducati πλησίασε τον Μπανάια στα μόλις 16 χιλιοστά του δευτερολέπτου -ενώ ο Μορμπιντέλι της VR46 Ducati ήταν ενάμισι δέκατο πιο πίσω.
Ο Πέδρο Ακόστα με την ΚΤΜ ξεκίνησε δυνατά, ανεβαίνοντας στην κορυφή με χρόνο 1:57.363, όμως σύντομα ο Φάμπιο Κουαρταραρό πήρε τα ηνία με 1:57.195 -προτού ο Μπανιάια «ανεβάσει τον πήχη» με τον μοναδικό του γύρο.
Ο Γάλλος της Yamaha φαινόταν έτοιμος να του κλέψει την pole στον τελευταίο του γύρο, ήταν ταχύτερος στα τρία πρώτα τμήματα, όμως έχασε χρόνο στο τελευταίο και τελικά περιορίστηκε στην 4η θέση, 0.194’’ πίσω από την κορυφή.
Ο Ακόστα, παρότι έπεσε στη στροφή 1 και συνέχισε με τη μοτοσικλέτα του, κράτησε την 5η θέση και ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της KTM. Ο Φερμίν Αλντεγκέρ πέρασε πρώτος από το Q1, αλλά είχε μια περιπετειώδη συνέχεια με δύο πτώσεις: μία στη στροφή 4 και μία στο paddock καθώς επέστρεφε στα pits. Με τη δεύτερη Ducati του, ολοκλήρωσε 6ος, με χρόνο χειρότερο από εκείνον του Q1.
Την επίθεση της Honda οδήγησε ο Ζοάν Μιρ στην 7η θέση και ο Ζοάν Ζάρκο της LCR στην 9η, ενώ ανάμεσά τους βρέθηκε ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο με τη VR46 Ducati. Ο Άλεξ Ρινς έκλεισε τη δεκάδα για τη Yamaha.
Ο Λούκα Μαρινί της Honda, που ήταν ταχύτερος στις ελεύθερες, έχασε οριακά την πρόκριση στο Q2 λόγω κίτρινων σημαιών στη Στροφή 4, μετά την πτώση του Αλντεγκέρ.
Η Aprilia, αντιθέτως, έζησε μια καταστροφική ημέρα: καμία από τις μοτοσικλέτες της δεν μπήκε στο Q2, μόλις μια εβδομάδα μετά την κυριαρχία της στην Ινδονησία. Ο Μάρκο Μπετζέκι περιορίστηκε στη 14η θέση, μπροστά από τον νικητή του προηγούμενου αγώνα στο Φίλιπ Άιλαντ, Ραούλ Φερνάντεθ της Trackhouse Aprilia.