MOTORSPORTS

Οι δύο αστέρες άλλων μότορσπορ που ξεκινούν το 2026 το δύσβατο δρόμο προς τη F1

TGR WRT-McKlein / AP Photo-Charlie Neibergall

Ο δις πρωταθλητής του WRC Κάλε Ροβάνπερα και ο πρωταγωνιστής των IndyCars Κόλτον Χέρτα, στα 25 χρόνια της ηλικίας τους και οι δύο, μπαίνουν τη νέα χρονιά στο εξαιρετικά δύσκολο μονοπάτι της αγωνιστικής τους εξέλιξης με υπέρτατο στόχο την ανέλιξή τους προς τη Formula 1. Πώς φιλοδοξούν να το πετύχουν, και με ποιες ομάδες συνδέονται.

Στο δρόμο αυτό, τόσο ο Φινλανδός Κάλε Ροβάνπερα όσο και ο Αμερικανός Κόλτον Χέρτα προγραμματίζουν το πέρασμα από το θεσμό της Formula 2 – δηλαδή από το τελευταίο “σκαλοπάτι” της αγωνιστικής κλίμακας πριν τη F1. Αν μην τι άλλο, η συμμετοχή στη F2 είναι και προαπαιτούμενο για να λάβουν από τη FIA τη superlicense που είναι απαραίτητη για να ανελιχθούν στη F1.

Ο Ροβάνπερα, που ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες την απόφασή του να αφήσει στο τέλος του 2025 τα ράλι και το WRC για να περάσει από τη νέα χρονιά στους αγώνες μονοθεσίων, πρόσφατα ολοκλήρωσε την πρώτη του δοκιμή με μονοθέσιο F2 της κορυφαίας ομάδας Hitech.

Όμως ο Φινλανδός δεν θα αγωνιστεί απευθείας στη Formula 2 το 2026. Τη χρονιά αυτή θα περάσει μια προπαρασκευαστική σεζόν στην ιαπωνική Super Formula, ώστε να αποκτήσει την εμπειρία των αγώνων μονοθεσίων πριν ανέλθει στη F2 το 2027. Ο απώτερος στόχος για τον 25χρονο οδηγό είναι η Formula 1 προς το τέλος της δεκαετίας.

Αντίθετα ο επίσης 25χρονος Κόλτον Χέρτα, που έχει την εμπειρία των αγώνων μονοθεσίων από τα αμερικανικά IndyCars, το 2026 θα κάνει πλήρη σεζόν στη Formula 2 – επίσης με την ομάδα της Hitech. Και παράλληλα θα ενταχθεί και στην ομάδα των οδηγών δοκιμών της Cadillac F1, της νεοσύστατης αμερικανικής ομάδας που θα μπει στη Formula 1 το 2026.

Είναι προφανές ότι ένας ανταγωνιστικός δημοφιλής Αμερικανός οδηγός θα ήταν ελκυστικός για τα συμφέροντα της Cadillac στη F1, συνεπώς αυτή είναι η ομάδα με την οποία φιλοδοξεί να πορευθεί ο Χέρτα.

Όσο για τον Ροβάνπερα, θα διατηρήσει τους στενούς του δεσμούς με την Toyota και μετά την αποχώρησή του από το WRC – όπως επιβεβαίωσε και επίσημα η ιαπωνική εταιρεία. Αυτό σημαίνει πως, αν ο Φινλανδός αποδειχθεί ανταγωνιστικός, μπορεί η ιαπωνική εταιρεία να τον προορίζει για μία θέση στη Haas F1 – στην οποία η Toyota Gazoo Racing βαθύνει όλο και περισσότερο την εμπλοκή της.

Βεβαίως, δεν είναι λίγοι όσοι πιστεύουν ότι πίσω από την τελευταία αυτή τακτική της Toyota μπορεί να κρύβεται και η προεργασία για την πλήρη εργοστασιακή επιστροφή των Ιαπώνων στη Formula 1 – περίπτωση στην οποία ο Ροβάνπερα θα μπορούσε να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, αν αποδειχθεί στους αγώνες μονοθεσίων ανταγωνιστικός όσο και στα ράλι.

Το μονοθέσιο F2 της Hitech που δοκίμασε πριν λίγες μέρες ο Ροβάνπερα έφερε τα λογότυπα της Toyota, λίγες ημέρες πριν το Ράλι Ιαπωνίας του WRC. Η προηγούμενή του εμπειρία από μονοθέσια προήλθε από δοκιμές που είχε κάνει πέρσι στο Red Bull Ring, όπου οδήγησε μία Formula 4, μία Formula Renault 3.5 και, τέλος, τη Red Bull RB8 της Formula 1.

“Η πρώτη δοκιμή της F2 ολοκληρώθηκε!”, έγραψε ο Φινλανδός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. “Είμαι αρκετά ικανοποιημένος από αυτές τις μέρες. Πήραμε πολύτιμο χρόνο και επιτέλους μια πραγματική αίσθηση του αυτοκινήτου. Επόμενη στάση: Ράλι Ιαπωνίας την επόμενη εβδομάδα”.

Πριν από λίγες μέρες, μετά τη νίκη του στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης που τον επανέφερε με αξιώσεις στη διεκδίκηση του τρίτου του τίτλου στο WRC, ο Κάλε εξήγησε γιατί επέλεξε να κάνει το άλμα απευθείας στη Super Formula, αντί να ακολουθήσει τη συνηθισμένη πορεία από Formula 3 προς F2 και F1.

“Η ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε το καλύτερο δυνατό πρόγραμμα έτσι. Η Super Formula είναι πολύ πιο γρήγορη από τη Formula 3, οπότε το βήμα θα είναι μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό για μένα.

Όμως, ταυτόχρονα, με ένα πιο γρήγορο μονοθέσιο θα συνηθίσω καλύτερα στις υψηλές ταχύτητες και στις δυνάμεις G. Έχουμε μόνο επτά αγωνιστικά Σαββατοκύριακα, κάτι που μου επιτρέπει να κάνω πολλές δοκιμές – και αυτό είναι ιδανικό ξεκίνημα”, τόνισε ο Φινλανδός. Και συμπλήρωσε ότι μέσα στο ‘26 θα επιδιώξει επίσης να κάνει δοκιμές με άλλα μονοθέσια σε όσο το δυνατόν περισσότερες πίστες του προγράμματος της F2 και F1.

Ο Κάλε Ροβάνπερα στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης 2025 TGR WRT / McKlein

Όσον αφορά στον Κόλτον Χέρτα, ο Αμερικανός αποφάσισε να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα IndyCar, όπου κατέγραψε εννέα νίκες και τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα το 2024. Το βασικό του πρόγραμμα για το 2026 θα είναι στην Ευρώπη, με τη F2 και όσες ευκαιρίες παρουσιαστούν με την Cadillac F1, αλλά τώρα ανακοινώθηκε ότι θα λάβει μέρος και σε τρεις αγώνες του IMSA SportsCar Championship με την Cadillac το 2026. Πρόκειται για το αμερικανικό αντίστοιχο θεσμό αγώνων αντοχής του WEC της FIA.

Η σεζόν του Χέρτα, συγκεκριμένα, ήταν αρχικά προγραμματισμένη να περιλαμβάνει 14 αγώνες F2, από τις 6 Μαρτίου έως τις 8 Δεκεμβρίου, χωρίς να υπολογίζονται οι δοκιμές προετοιμασίας. Θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο θεσμό στις δοκιμές της Γιάς Μαρίνα στο Άμπου Ντάμπι στις 10-12 Δεκεμβρίου, αμέσως μετά το φινάλε της σεζόν του 2025.

Μεταξύ των δύο πρώτων του αγώνων F2 σε Μελβούρνη (6–8 Μαρτίου) και Μπαχρέιν (10–12 Απριλίου), ο Χέρτα θα επιστρέψει στις ΗΠΑ για να συμμετάσχει στις 12 Ώρες του Σέμπρινγκ, φυσικά πίσω από το τιμόνι μιας Cadillac.

Ο Κόλτον Χέρτα στον περσινό αγώνα των 500 Μιλίων της Ινδιανάπολης AP Photo/Darron Cummings

Η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι ο Χέρτα θα αγωνιστεί στους τρεις κορυφαίους αγώνες αντοχής του IMSA: τις 24 Ώρες της Ντεϊτόνα (24-25 Ιανουαρίου), τις 12 Ώρες του Σέμπρινγκ (21 Μαρτίου) και το Petit Le Mans (3 Οκτωβρίου), με το πρωτότυπο V-Series.R της Wayne Taylor Racing.

Το διπλό αυτό πρόγραμμα δεν αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την εξέλιξή του Χέρτα, αλλά αντιθέτως θα τον βοηθήσει να διατηρήσει τον αγωνιστικό ρυθμό του. Μεσολαβούν έξι μήνες ανάμεσα στον τελευταίο αγώνα των IndyCars του 2025 (Νάσβιλ, 31 Αυγούστου) και στο ξεκίνημα της F2 το 2026 στη Μελβούρνη, οπότε οι ενδιάμεσοι αγώνες θα συμβάλλουν στην αγωνιστική του προετοιμασία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ