Ο Ροβάνπερα βρήκε τον εαυτό του και κυριάρχησε την πρώτη ημέρα στο Ράλι Ισπανίας

Ο Κάλε Ροβάνπερα κατάφερε να “ξεκλειδώσει” τη φετινή του ταχύτητα με τα νέα ελαστικά του WRC και κατά την πρώτη ημέρα του Ράλι Κανάριων Νήσων πήρε προβάδισμα μισού λεπτού από τους Σεμπαστιάν Οζιέ και Έλφυν Έβανς. Στο 1-2-3-4-5 η Toyota, πολύ δύσκολη ημέρα για τους Τιερί Νεβίλ και Οττ Τάνακ της Hyundai.
Με μια εμφάνιση που θύμισε τις χρονιές των τίτλων του, ο Φινλανδός δις πρωταθλητής Κάλε Ροβάνπερα σημείωσε με το Toyota GR Yaris Rally1 τον πρώτο χρόνο και στις έξι Ειδικές Διαδρομές της πρώτης ημέρας του Ισπανικού ράλι, 4ου γύρου του φετινού WRC, με αποτέλεσμα να ηγείται με άνεση στο εντυπωσιακό 1-2-3-4-5 της Toyota Gazoo Racing.
Οι πλησιέστεροι αντίπαλοί τους είναι ο Σεμπαστιάν Οζιέ -που κάνει περιορισμένο πρόγραμμα φέτος- και ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Έλφυν Έβανς, σε απόσταση 26,8 και 36,4 δευτερολέπτων αντίστοιχα, ενώ την πρώτη πεντάδα κλείνουν για την Toyota οι Σάμι Πάγιαρι και Τακαμότο Κατσούτα.
Ο Ροβάνπερα έδειξε τις “διαθέσεις” του ήδη από το shakedown την Πέμπτη, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά άνω των τεσσάρων δευτερολέπτων. στους στενούς και σπειροειδείς ασφάλτινους δρόμους των Κανάριων Νήσεων.
Ο Έβανς, ανοίγοντας το δρόμο στις Ειδικές της πρώτης μέρας ως πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, επέλεξε να μην ρισκάρει, ειδικά όταν είδε τους βασικούς του αντιπάλους για τον τίτλο -τους Τιερί Νεβίλ και Οττ Τάνακ της Hyundai να περνούν μια δύσκολη μέρα.
Η μέρα ήταν δύσκολη για τη Hyundai γενικώς, καθώς κανείς εκ των δύο πρωταθλητών δεν βρήκε τον τρόπο να ρυθμίσει το i20 N Rally1 στα μέτρα του για αυτόν τον αγώνα. “Δεν είναι καθόλου ευχάριστο, δεν μπορώ να ακολουθήσω καμία γραμμή, τίποτα δεν δουλεύει” είπε ο Νεβίλ, που έχασε 13 δευτερόλεπτα στην πρώτη ειδική μόνο.
Ο Βέλγος, περσινός πρωταθλητής, έμεινε έτσι 1 λεπτό και 13’’ μακριά από τον Ροβάνπερα, ενώ ο Τάνακ με αντίστοιχα προβλήματα τον ακολουθεί στα 8 δέκατα του δευτερολέπτου, στην 7η θέση – ενώ άλλα 7 δέκατα πιο πίσω βρίσκεται ο τρίτος οδηγός της εργοστασιακής Hyundai, Αντριέν Φουρμό. Ο Γάλλος ήταν ο ταχύτερος οδηγός της Hyundai στο πρωινό loop, αλλά το απόγευμα έχασε το ρυθμό του μαζί δύο θέσεις από τους Νεβίλ και Τάνακ.
Ακόμη χειρότερα ήταν τα πράγματα για την M-Sport Ford, καθώς ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ -που επίσης ανέφερε προβλήματα στη ρύθμιση και συμπεριφορά του αυτοκινήτου- ήταν πάνω από ένα δευτερόλεπτο ανά χιλιόμετρο εκτός ρυθμού στην πρώτη ειδική και έκλεισε την ημέρα 2 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ροβάνπερα.
ΡΑΛΙ ΙΣΠΑΝΙΑΣ / ΚΑΝΑΡΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 2025 – ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΔ6