O Ροβάνπερα νικητής του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης -Η Toyota παγκόσμια πρωταθλήτρια ξανά

Ο Κάλε Ροβάνπερα κέρδισε στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης την 3η του φετινή νίκη και έκανε ένα αποφασιστικό βήμα προς τον τρίτο του τίτλο στο WRC – χαρίζοντας ταυτόχρονα στην Toyota το ένατο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών στην Ιστορία της. Δείτε πώς διαμορφώνεται η βαθμολογία των οδηγών.
Μόλις λίγες ημέρες αφότου ανακοίνωσε την πρόθεσή του να αποχωρήσει από το WRC στο τέλος της χρονιάς για να ακολουθήσει καριέρα στα μονοθέσια, ο 24χρονος Φινλανδός πρόσφερε άλλη μία επίδειξη δύναμης, κερδίζοντας για τρίτη φορά φέτος, στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης -12ο από τα 14 του φετινού WRC- που διεξήχθη εξ ολοκλήρου σε ασφάλτινες επιφάνειες της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Τσεχίας.
Μαζί με τον συνοδηγό του, Γιόνε Χάλτουνεν, ο Ροβάνπερα ολοκλήρωσε τις 17 απαιτητικές Ειδικές Διαδρομές του αγώνα με σχετική άνεση μετά την έξοδο και εγκατάλειψη του Σεμπαστιάν Οζιέ το Σάββατο – που έληξε την οριακή μονομαχία των δύο για τη νίκη.
Ο νεαρός Φινλανδός πέτυχε την 18η νίκη της καριέρας του στο WRC με διαφορά 43,7’’ από τον ομόλογό του στην Toyota Έλφυν Έβανς – που με αυτή τη δεύτερη θέση επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας. Ο Οττ Τάνακ της Hyundai ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, χάνοντας τη δεύτερη θέση στο φινάλε της Power Stage για μόλις 5,6’’.
Με αυτό το αποτέλεσμα, δύο αγώνες πριν το τέλος, ο Έβανς έχει 247 βαθμούς στην κούρσα του τίτλου, ενώ 13 βαθμούς πίσω του ισοβαθμούν με 234 οι Οζιέ και Ροβάνπερα. Παράλληλα, σε αυτό το Ράλι η Toyota εξασφάλισε τον πέμπτο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών, πλησιάζοντας πια μόλις έναν πίσω από τη θρυλική Lancia στη λίστα των πολυνικών του WRC.
Η μάχη για τη νίκη ξεκίνησε από την Πέμπτη, με τον Οζιέ και τον Ροβάνπερα να ξεχωρίζουν άμεσα. Ο Γάλλος είχε προβάδισμα 3,9’’ το μεσημέρι της Παρασκευής, όμως ο Φινλανδός απάντησε δυναμικά κερδίζοντας δύο από τις τρεις απογευματινές Ειδικές και κλείνοντας τη μέρα μόλις 0,6’’ πίσω του. Οι δύο πρωτοπόροι είχαν δημιουργήσει διαφορά σχεδόν μισού λεπτού από τον Έβανς, που ακολουθούσε τρίτος.
Το Σάββατο όμως, όλα ανατράπηκαν. Στην 10η ΕΔ ο Οζιέ είχε έξοδο, καθώς ένα αργό κλατάρισμα -που δεν ανιχνεύθηκε από το σύστημα πίεσης ελαστικών- τον έστειλε εκτός δρόμου και πάνω σε δέντρο. Ήταν η πρώτη του εγκατάλειψη στη φετινή σεζόν, γεγονός που άνοιξε εκ νέου τη μάχη του τίτλου.
Μετά την έξοδο του οκτάκις πρωταθλητή, ο Ροβάνπερα πήρε τον έλεγχο του ράλι με διαφορά 36,3’’ και συνέχισε σταθερά μέχρι το φινάλε. Παρότι ο Οζιέ επέστρεψε την Κυριακή υπό καθεστώς Super Rally και πήρε τους 10 βαθμούς του Super Sunday, ο Φινλανδός κράτησε την ψυχραιμία του, εξασφαλίζοντας συνολικά 31 βαθμούς (μαζί με 6 Super Sunday) που τον φέρνουν και πάλι σε τροχιά τίτλου.
Ο Έβανς είχε ένα πιο δύσκολο τριήμερο. Μια ποινή πέντε δευτερολέπτων για επαφή με μια αχυρόμπαλα την Πέμπτη τον έριξε προσωρινά στην όγδοη θέση, αλλά ανέκαμψε γρήγορα φτάνοντας τρίτος στο τέλος της Παρασκευής.
Το Σάββατο βρέθηκε σε μάχη με τον Τάνακ, ο οποίος με εξαιρετικό ρυθμό πέρασε μπροστά με διαφορά 8,4’’ πριν το φινάλε, όμως την Κυριακή ο Εσθονός αντιμετώπισε προβλήματα με τις ρυθμίσεις του Hyundai i20 N Rally1 και ο Έβανς εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να τερματίσει δεύτερος και να ανέβει στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο Τακαμότο Κατσούτα σημείωσε δύο νίκες ειδικών και κατέκτησε την τέταρτη θέση, μπροστά από τον Αντριέν Φουρμό της Hyundai, που δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό με το νέο i20 N του 2025.
Ο Τιερί Νεβίλ, περσινός πρωταθλητής, εγκατέλειψε την Κυριακή το πρωί έπειτα από σφοδρή σύγκρουση σε γέφυρα που οδήγησε στην ακύρωση της Ειδικής 15. Ο Βέλγος και ο συνοδηγός του, Μαρτίν Ουιντέγκ, μεταφέρθηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο για εξετάσεις και εκεί διαπιστώθηκε ότι δεν είχαν υποστεί τραυματισμούς. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτό τους στέρησε οριστικά τις ελπίδες να διατηρήσουν φέτος το “στέμμα” τους.
Ο Σάμι Πάγιαρι της Toyota ολοκλήρωσε έναν σταθερό αγώνα στην έκτη θέση, μπροστά από τον Τζος ΜακΈρλιν της M-Sport Ford, που ισοφάρισε την καλύτερή του επίδοση με την 7η θέση. Ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ ολοκλήρωσε τον αγώνα υπό καθεστώς Super Rally, μετά από εγκατάλειψη την Παρασκευή λόγω σπασμένης πίσω ανάρτησης.
Ράλι Κεντρικής Ευρώπης 2025 – Τελική Κατάταξη