Ο Ροβάνπερα κοντά στη νίκη στο Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, έξοδος και πλήγμα τίτλου για τον Οζιέ

Ο Κάλε Ροβάνπερα έμεινε με ένα καλό προβάδισμα στην κορυφή του Ράλι Κεντρικής Ευρώπης, 12ο από τους 14 αγώνες του φετινού WRC, ενώ ένα σπάνιο λάθος του Σεμπαστιάν Οζιέ τον ανάγκασε να εγκαταλείψει και να χάσει έδαφος στη μάχη του πρωταθλήματος.
Μια ανάσα από την τρίτη του φετινή νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι βρίσκεται ο Κάλε Ροβάνπερα, λίγες μέρες μετά την ανακοινωσή του ότι από το 2026 θα μεταπηδήσει στους αγώνες μονοθεσίων, ενισχύοντας σημαντικά τις ελπίδες του για τον τρίτο τίτλο της καριέρας του.
Ο Φινλανδός οδηγός της Toyota Gazoo Racing έκλεισε την προτελευταία ημέρα του Ράλι Κνετρικής Ευρώπης (σε Γερμανία, Τσεχία και Αυστρία) με προβάδισμα 36,3 δευτερολέπτων, μετά την έξοδο και εγκατάλειψη του Σεμπαστιάν Οζιέ – που μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν ο μοναδικός αντίπαλος του Φινλανδού για τη νίκη.
Αντ’ αυτού, ο Οττ Tάνακ της Hyundai ολοκλήρωσε τη μέρα ως ο πλησιέστερος αντίπαλος του Ροβάνπερα, κερδίζοντας τη δεύτερη θέση από τον Έλφυν Έβανς για 8,4 δευτερόλεπτα στο απογευματινό loop.
Ο Ροβάνπερα ξεκίνησε το β΄σκέλος του αγώνα -έξι Ειδικές Διαδρομές σε Γερμανία και Τσεχία- με διαφορά μόλις 0,6’’ πίσω από τον Οζιέ. Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής επιτέθηκε το πρωί, κέρδισε την 9η ειδική και πήρε τα ηνία του αγώνα με 0,7’’ διαφορά.
Η μάχη για τη νίκη όμως άλλαξε ριζικά στην 10η ειδική, όταν ο Οζιέ εγκατέλειψε για πρώτη φορά φέτος. Μια ξαφνική βροχή έκανε τη δύσκολη Ειδική του Keply ακόμη πιο απαιτητική. Ένα αργό κλατάρισμα στο εμπρός αριστερό ελαστικό, που δεν καταγράφηκε από το σύστημα ειδοποίησης πίεσης, οδήγησε τον Γάλλο σε έξοδο: το GR Yaris Rally1 υπέστρεψε σε μια γρήγορη δεξιά στροφή, γλίστρησε πάνω σε φύλλα και χτύπησε σε δέντρο – ζημιά που δεν επιδιορθωνόταν.
Παρ’ όλα αυτά, ο Οζιέ αναμένεται να επιστρέψει την Κυριακή για να διεκδικήσει βαθμούς στο Super Sunday. “Είναι δύσκολο να το αποδεχθώ γιατί είχαμε καλό ρυθμό, παρά τη βροχή και τα φύλλα”, είπε ο οκτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής.
“Ήταν η πιο δύσκολη Ειδική, αλλά έτσι είναι οι αγώνες. Μερικές φορές χρειάζεται και λίγη τύχη. Το καλό είναι ότι μπορούμε να ξαναμπούμε αύριο και θα τα δώσουμε όλα για τους 10 βαθμούς του Super Sunday”, πρόσθεσε.
Με την εγκατάλειψη του Ogier, ο Ροβάνπερα πήρε τα ηνία με 39,2’’ μπροστά από τον ΄Εβανς, ο οποίος κράτησε προσωρινά τη δεύτερη θέση μόλις 1,3’’ μπροστά από τον Τάνακ. Από εκεί και πέρα, ο Φινλανδός δεν χαλάρωσε, κρατώντας υψηλό ρυθμό μέχρι την 14η -νυχτερινή- Ειδικήκαι έκλεισε τη μέρα με διαφορά 36,3’’.
Ο Τάνακ, παρότι δεν ήταν πλήρως ικανοποιημένος με το i20 N του, κατάφερε να περάσει τον Έβανς στην 12η ΕΔ και να ανοίξει τη διαφορά στα 8,4’’ στο φινάλε. Ο Ουαλός της Toyota πειραματίστηκε με ρυθμίσεις στο GR Yaris του, αλλά δεν βρήκε τον ρυθμό να απαντήσει, χάνοντας 5,1’’ στην τελευταία Ειδική της ημέρας.
Ο Τακαμότο Κατσούτα με Toyota έκλεισε το Σάββατο άνετα τέταρτος, 58,3’’ πίσω από τον Ροβάνπερα, έχοντας σημειώσει δύο νίκες Ειδικών στο Klatovy. Οι οδηγοί της Hyundai Αντριέν Φουρμό και Τιερί Νεβίλ παρά τις πολλές αλλαγές στις ρυθμίσεις δεν κατάφεραν να βρουν την ταχύτητα που ήθελαν.
Ο Γάλλος έχασε έδαφος στη μάχη για την τέταρτη θέση, μένοντας 39,5’’ πίσω από τον Κατσούτα. Ο Βέλγος, που ρίσκαρε με τρία βρόχινα ελαστικά, κέρδισε λίγο χρόνο το πρωί και ήταν ταχύτερος από τον team-mate του το απόγευμα, ανεβαίνοντας έβδομος [+2:30.9] πίσω από τον Σάμι Πάγιαρι της Toyota.
Ο Τζος ΜακΈρλιν της M-Sport Ford κλείνει την οκτάδα, ενώ ο ομόλογός του στην M-Sport Ford Γκρεγκουάρ Μουνστέρ επανήλθε στον αγώνα μετά την εγκατάλειψη του στην 5η Ειδική της Παρασκευής.
ΡΑΛΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ – Γενική Κατάταξη (μετά την ΕΔ14)