FORMULA 1

O Πέρεζ νιώθει δικαιωμένος: “Τώρα μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τη δουλειά που έκανα στη Red Bull”

AP Photo/Joan Monfort

Μετά την ανακοίνωση της επιστροφής του στη Formula 1 το 2026, με την Cadillac F1, ο Σέρτζιο Πέρεζ ανοίχτηκε για πρώτη φορά δημοσίως για τη σκληρή κριτική που δέχθηκε το 2024 με ένα μονοθέσιο που “δεν ήταν δυνατόν να οδηγηθεί” στη Red Bull, φτιαγμένο στα μέτρα του Μαξ Φερστάπεν.

Ο Μεξικανός οδηγός δέχθηκε πολύ σκληρή κριτική από την Άνοιξη του 2024 και μετά, όταν η Red Bull -τον καιρό που στερήθηκε τις υπηρεσίες του Άντριαν Νιούι- άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το περσινό της μονοθέσιο RB20.

Οι εμφανίσεις που του έφερναν νίκες και βάθρα έμοιαζαν πια ως μακρινές αναμνήσεις, με αποτέλεσμα στο τέλος της χρονιάς η πίεση προς το πρόσωπό του να αυξηθεί τόσο πολύ που ακόμα ο μεγαλύτερος υπέρμαχός του, ο πρώην διευθυντής της RBR Κρίστιαν Χόρνερ, πείστηκε να τον αντικαταστήσει – με τον Λίαμ Λόσον.

Όμως τόσο ο Λόσον, όσο και ο Γιούκι Τσουνόντα που κλήθηκε νωρίς στη σεζόν να αντικαταστήσει τον Νεοζηλανδό, απέδειξαν πόσο δύσκολο είναι να οδηγηθεί ένα πολύ οριακό και νευρικό μονοθέσιο που είναι προσανατολισμένο τόσο πολύ στις οδηγικές ανάγκες του Μαξ Φερστάπεν για απόλυτη πρόσφυση του εμπρός μέρους, όσο έντονες κι αν είναι οι συνέπειες σχετικά με τις υπερστροφικές τάσεις της ουράς του.

Οι Λόσον και Τσουνόντα απέδειξαν, ως εξαιρετικά ταχείς και ταλαντούχοι, πως η Red Bull δεν είχε κανέναν τρόπο να προσαρμόσει -έστω και στο ελάχιστον- το ίδιο μονοθέσιο τις οδηγικές προτιμήσεις κάποιου άλλου οδηγού.

Το ίδιο ακριβώς είχε συμβεί πριν τον Πέρεζ και με τους προκατόχους της θέσης δίπλα στον Φερστάπεν, Πιέρ Γκασλί και Άλξ Άλμπον. Κανένας από τους τέσσερις νεαρούς οδηγούς δεν κέρδισε τα βάθρα και τις νίκες που πέτυχε ο Πέρεζ – οπότε εύκολα ο Μεξικανός μπορεί τώρα να νιώθει δικαιωμένος.

O Πέρεζ με τον Μαξ Φερστάπεν στο GP Βελγίου του 2024 AP Photo/Geert Vanden Wijngaert

Και τώρα, που ανακοινώθηκε ότι το 2026 θα επιστρέψει, με τα χρώματα της Vadillac F1 (της 11ης ομάδας που θα προστεθεί του χρόνου στο σπορ) δεν το έκρυψε: “Είναι όλη η δυναμική της ομάδας”, δήλωσε ο Πέρεζ στο Sky Sports.

“Προφανώς, έχουν εκεί ένα μοναδικό ταλέντο με τον Μαξ. Είναι πολύ δύσκολο για τον δεύτερο οδηγό που βρίσκεται εκεί να προσαρμοστεί στο μονοθέσιο.

Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο μονοθέσιο, με πολύ ξεχωριστό οδηγικό στυλ, στο οποίο κατάφερα, θα έλεγα, να επιβιώσω για πολλά χρόνια. Αλλά είναι δύσκολο, έτσι λειτουργεί το πράγμα, και το έχετε δει με σπουδαίους οδηγούς πριν από μένα ή ακόμα και μετά από μένα.

Νομίζω ότι ο Γιούκι και ο Λίαμ έχουν μαζέψει πέντε βαθμούς ή κάτι τέτοιο [στην πραγματικότητα επτά]. Οπότε είναι πάρα πολύ δύσκολο, πολύ περίπλοκο. Κι όμως είναι εξαιρετικοί οδηγοί, αλλά έτσι είναι αν οδηγείς αυτό το μονοθέσιο. Απαιτεί ένα πολύ ιδιαίτερο στυλ οδήγησης.

Μερικές φορές μπορούσα να το διαχειριστώ, να προσαρμοστώ, αλλά μόλις έμπαινε ένας παράγοντας όπως η βροχή, ο αέρας ή κάτι άλλο, γινόταν κυριολεκτικά μη οδηγίσιμο.

Κι από εκεί αρχίζεις να κάνεις λάθη το ένα μετά το άλλο, να χάνεις την αυτοπεποίθησή σου – αλλά ψυχολογικά ήμουν πάρα πολύ δυνατός και γι’ αυτό έμεινα εκεί τόσο καιρό. Γιατί είχα τεράστια πίεση και πολλοί από εσάς [οι δημοσιογράφοι] ήσασταν συνεχώς εναντίον μου. Και τώρα μπορείτε να συνειδητοποιήσετε τη δουλειά που έκανα με αυτό το μονοθέσιο και μέσα σε αυτή την ομάδα”, πρόσθεσε ο Μεξικανός.

Ο Σέρτζιο Πέρεζ με την Cadillac Lyriq Cadillac Media

Παράλληλα, ο Πέρεζ αποκάλυψε ότι η πρώτη προσέγγιση που δέχθηκε από την Cadillac F1 έγινε το Δεκέμβριο του 2024, όταν πια άρχισε να γίνεται εμφανές ότι θα έχανε τη θέση του στη Red Bull Racing.

Κι ενόψει του νέου κεφαλαίου της καριέρας του, τόνισε ότι τα μονοθέσια των ριζικά αλλαγμένων κανονισμών του 2026 στην ουσία θα ταιριάζουν στο οδηγικό του στιλ περισσότερο από τα σημερινά του ground effect.

“Αυτή η εποχή των μονοθεσίων με το ground effect στην οποία βρισκόμαστε τώρα είναι δύσκολη”, παραδέχτηκε ο 35χρονος. “Με τον Λιούις [Χάμιλτον], το έχετε δει, έκανε τρομερή δουλειά στη Mercedes όταν δεν είχαν ανταγωνιστικό μονοθέσιο.

Νομίζω πως για εκείνον, στο τέλος μιας εποχής, το να αλλάξει ομάδα και να χρειαστεί να προσαρμοστεί ήταν δύσκολο, αλλά προφανώς είναι ένας φανταστικός οδηγός και σίγουρα θα βρει τη λύση.

Το έχουμε δει με πολλούς διαφορετικούς οδηγούς, ότι όλα εξαρτώνται από το πώς θα προσαρμόσεις το μονοθέσιο στο οδηγικό σου στυλ, και μερικές φορές αυτό απλώς χρειάζεται περισσότερο χρόνο. Εγώ τα πήγα καλά στις προηγούμενες εποχές, οπότε περιμένω ότι οι νέοι κανονισμοί θα ταιριάξουν στο στυλ μου”, κατέληξε ο Σέρτζιο Πέρεζ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ