O Οζιέ κρατά την πρωτοπορία του Ράλι Ιαπωνίας στη μονομαχία με τον Έβανς, με φόντο τον τίτλο

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ αμύνθηκε με επιτυχία στην επίθεση του ομολόγου του στην Toyota Έλφυν Έβανς και έμεινε επικεφαλής του Ράλι Ιαπωνίας στην κατάταξη του Σαββάτου – αλλά ο Ουαλός τον ακολουθεί σε απόσταση μόλις 6,5’’ ενόψει της τελευταίας ημέρας.
Ο προτελευταίος από τους 14 αγώνες του φετινού WRC, στην Ιαπωνία, έχει μετατραπεί σε μια μάχη τίτλου μεταξύ των Σεμπαστιάν Οζιέ και Έλφυν Έβανς – καθώς ο τρίτος διεκδικητής, Κάλε Ροβάνπερα, έχει μείνει πολύ μακριά από την διεκδίκηση της νίκης μετά το ατύχημά του την Παρασκευή.
Ο Οζιέ κατάφερε να αντέξει την έντονη πίεση του Έβανς στις σημερινές 7 Ειδικές Διαδρομές και να κρατήσει τα ηνία, για να μπει στην τελευταία ημέρα του αγώνα με προβάδισμα 6,5 δευτερολέπτων.
Ο Ουαλός ξεκίνησε την ημέρα 10,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Γάλλο, στην τρίτη θέση, αλλά πέρασε γρήγορα τον ομόλογό του στην Toyota, Τακαμότο Κατσούτα, για να ανέβει δεύτερος. Στη συνέχεια κέρδισε τις τρεις επόμενες Ειδικές, ρίχνοντας τη διαφορά στο μόλις 1,4 δευτερόλεπτο μετά την ΕΔ11 (Mt. Kasagi 2).
Η συγκεκριμένη Ειδική, ωστόσο, αποδείχθηκε κρίσιμη για τον Κατσούτα, ο οποίος έκανε λάθος στην είσοδο ενός σικέιν, έπεσε πάνω σε πλαστικά εμπόδια γεμάτα νερό και έχασε την υδραυλική υποβοήθηση του τιμονιού – με αποτέλεσμα να απωλέσει πάνω από τέσσερα λεπτά. Ο Οζιέ καθυστέρησε ελαφρώς εξαιτίας των διασκορπισμένων εμποδίων στον δρόμο, χάνοντας 0,6”. από τον Evans.
Στην επόμενη ΕΔ, όμως, ο Ogier απάντησε άμεσα, κερδίζοντας με διαφορά 0,3”, ενώ στη συνέχεια, στην ΕΔ13 έκανε έναν εντυπωσιακό χρόνο που του χάρισε ακόμη τρία δευτερόλεπτα. Η μέρα ολοκληρώθηκε με τον Γάλλο να κερδίζει και την Υπερειδική στην “Toyota City”, διατηρώντας τον έλεγχο του αγώνα.
Ο Αντριέν Φουρμό εκμεταλλεύτηκε το λάθος του Κατσούτα για να ανέβει τρίτος, όμως ο Γάλλος της Hyundai ήταν ήδη εξαιρετικά δυνατός από το πρωί, κερδίζοντας τις ΕΔ8 και ΕΔ9 και δείχνοντας ξεκάθαρα βελτιωμένος στην άσφαλτο. Οδήγησε με ρίσκο, κράτησε ψηλά τον ρυθμό και έκλεισε τη μέρα 23,6” πίσω από τον Οζιέ και 17,1 δευτ. από τον Έβανς.
Ο Κατσούτα και ο συνοδηγός του, Άαρον Τζόνστον, κατάφεραν να επισκευάσουν πρόχειρα την υδραυλική βλάβη στην απλή διαδρομή, αντικαθιστώντας το υγρό του τιμονιού με λάδι κινητήρα, όμως δέχτηκαν ποινή 5 λεπτών και 40 δευτερολέπτων για καθυστέρηση στην επόμενη ειδική και έπεσαν στην 20ή θέση.
Ο Σάμι Πάγιαρι είχε ένα τετ-α-κε το πρωί που προκάλεσε ελαφριές ζημιές στο πίσω μέρος του Toyota GR Yaris Rally1, αλλά συνέχισε χωρίς προβλήματα, ολοκληρώνοντας τη μέρα στην 4η θέση, 45,4” από την κορυφή.
Πιο πίσω, ο Όττ Τάνακ συνέχισε να ταλαιπωρείται με το παλιότερο Hyundai i20 N, χωρίς ρυθμό και αυτοπεποίθηση. “Δεν είμαστε πουθενά σε αυτό το ράλι. Έχουμε χάσει την κατεύθυνση και πρέπει να γίνουν σοβαρές ερωτήσεις” είπε στο τέλος της ημέρας ο Εσθονός, έχοντας πέσει 5ος και 2′:34,5″ πίσω.
Ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ της M-Sport παραμένει 6ος, μπροστά από τον Κάλε Ροβάνπερα που συνέχισε την αντεπίθεσή του μετά τη χθεσινή ζημιά στην ανάρτηση και ανέβηκε στην 7η θέση.
ΡΑΛΙ ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2025 – Γενική Κατάταξη (μετά την ΕΔ14)