WRC

O Οζιέ επικεφαλής στην Ιαπωνία μετά την πρώτη μέρα, πλήγμα τίτλου για τον Ροβάνπερα

TGR WRT / McKlein

Ο Σεμπαστιάν Οζιέ ηγείται του 1-2-3 της Toyota στην κορυφή του Ράλι Ιαπωνίας μετά την πρώτη μέρα του αγώνα, εμπρός από τους Τακαμότο Κατσούτα και Έλφυν Έβανς, ενώ ο έτερος διεκδικητής του τίτλου Κάλε Ροβάνπερα έχασε πάνω από 5 λεπτά σπάζοντας την ανάρτηση του δικού του GR Yaris Rally1 στη μπαριέρα.

Μέσα σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα βρίσκονται οι τρεις πρωτοπόροι του Ράλι Ιαπωνίας -13ου και προτελευταίου αγώνα του φετινού WRC- μετά τις πρώτες 7 Ειδικές Διαδρομές (και το πρώτο πλήρες σκέλος) του αγώνα.

Καθώς οι Έλφυν Έβανς, Σεμπαστιάν Οζιέ και Κάλε Ροβάνπερα διεκδικούν το φετινό τίτλο των οδηγών, για τον Φινλανδό τα πράγματα πήραν άσχημη τροπή. Μια πρόσκρουση στις μπαριέρες προκάλεσε ζημιά στην πίσω ανάρτηση του GR Yaris, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο.

Αν και κατάφερε να συνεχίσει μέχρι το Σέρβις, έπεσε στην 23η θέση, 5 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα πίσω από τον Οζιέ. “Προφανώς είμαστε απογοητευμένοι, αλλά πρέπει να πάρουμε ό,τι μπορούμε από εδώ και πέρα. Αυτός είναι ο στόχος μας τώρα”, σχολίασε ο Ροβάνπερα.

Παρότι ο Οζιέ παραδέχθηκε πως δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις πρώτες Ειδικές, βρήκε γρήγορα ρυθμό και ανέβηκε στην κορυφή των χρόνων. Το προβάδισμά του χάθηκε προσωρινά από τον Κατσούτα, ο οποίος κέρδισε την τρίτη ειδική, όμως ο Γάλλος απάντησε άμεσα στην τέταρτη.

“Ήταν ένα πολύ έντονο πρωινό και όλα είναι πολύ κοντά”, σχολίασε ο Οζιέ. “Δεν πιέζω στο όριο, προσπαθώ να βρω τον σωστό ρυθμό και την αίσθηση με το αυτοκίνητο. Ένα δευτερόλεπτο διαφορά με τον Έλφιν δεν είναι τίποτα, και ο Τακαμότο είναι ακριβώς πίσω μας. Πρέπει απλώς να συνεχίσουμε έτσι”.

Ο Έβανς, σταθερά ταχύς, σημείωσε χρόνους τριάδας σε κάθε Ειδική και κέρδισε την τέταρτη. Το μόνο του απρόοπτο ήρθε στη δεύτερη, όταν αναγκάστηκε να κόψει ελαφρώς ρυθμό για να αποφύγει ένα ελάφι που διέσχισε το δρόμο. “Δεν ήμουν πολύ κοντά, αλλά ερχόμουν με 5η ταχύτητα και τέρμα γκάζι, και με τοίχο από τη μία και μπαριέρα από την άλλη, δεν ήθελα να ρισκάρω. Δεν ήξερα αν θα μείνει στη θέση του”, εξήγησε ο Ουαλός χαμογελόντας.

Την ώρα λοιπόν που η Toyota κυριαρχούσε ολοκληρωτικά στο πρωινό loop, η Hyundai αντιμετώπιζε δυσκολίες στα στενά και τεχνικά ασφάλτινα κομμάτια. Ο Αντριέν Φουρμό ήταν ο ταχύτερος των οδηγών της, ανεβαίνοντας 4ος, με διαφορά σχεδόν 14 δευτ. Από τον Έβανς, και παραδέχθηκε ότι δεν ξέρει γιατί έχει τέτοια διαφορά από τους Οτ Τάνακ και Τιερί Νεβίλ.

Ο Τάνακ, με το περσινό i20 N, δεν ανέφερε μηχανικά προβλήματα αλλά παραδέχθηκε πως “χρειάζεται αρκετή δουλειά το αυτοκίνητο”. Τερμάτισε την πρώτη μέρα πάνω από ένα λεπτό μακριά από την κορυφή. Ο Τιερί Νεβίλ είχε ακόμη χειρότερη τύχη, μένοντας έβδομος και ακόμα μισό λεπτό πίσω, αντιμετωπίζοντας πρόβλημα μετάδοσης που του άφησε στιγμές με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς.

“Είχαμε πολύ σπινάρισμα, πιθανό θέμα με το διαφορικό, και στην τελευταία ειδική είχαμε ουσιαστικά κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς”, εξήγησεο Βέλγος. “Θα αλλάξουμε τη μετάδοση και θα δούμε στη συνέχεια”.

Η M-Sport Ford δεν γλίτωσε κι αυτή τα δράματα. Ο Τζος ΜακΈρλιν είχε έξοδο στην ΕΔ3, αλλά τόσο εκείνος όσο και ο συνοδηγός του, Όιν Τρέισι, είναι καλά και μεταφέρθηκαν προληπτικά στο νοσοκομείο για εξετάσεις. Ο ομόλογός του, Γκρεγκουάρ Μουνστέρ, συνέχισε με δυσκολία, κρατώντας την όγδοη θέση (+1:22.3), ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι πρωτοπόροι του WRC2, Όλιβερ Σόλμπεργκ και Αλεχάντρο Κασόν.

ΡΑΛΙ ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2025 – Γενική Κατάταξη (μετά την ΕΔ7)

WRC.COM

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ