WRC

O Φουρμό επικεφαλής στη Σαουδική Αραβία μετά την πρώτη μέρα, ο Οζιέ πήρε κεφάλι στη μάχη του τίτλου

Dufour Fabien / Hyundai Motorsport GmbH

Ο Αντριέν Φουρμό της Hyundai ξεπέρασε ένα κλατάρισμα και έκλεισε επικεφαλής την πρώτη μέρα του νεοσύστατου Ράλι Σαουδικής Αραβίας, ενώ πιο πίσω ο Σεμπαστιάν Οζιέ άνοιξε σημαντικό προβάδισμα από τους δύο του αντιπάλους για τον τίτλο, Κάλε Ροβάνπερα και Έλφυν Έβανς.

Ο Γάλλος Αντριέν Φουρμό ηγείται ενός ράλι που “συνδυάζει το Σαφάρι και το Ακρόπολις” από άποψη ταχύτητας και σκληρότητας του εδάφους, του παρθενικού “παγκόσμιου” Ράλι Σουηδικής Αραβίας – 14ου και τελευταίου αγώνα του φετινού του WRC.

Μαζί με τον οδηγό της Hyundai μια ολοήμερη μάχη για την πρωτοπορία έδωσαν ο Σάμι Πάγιαρι της Toyota και ο Μάρτινς Σεσκς της M-Sport Ford – οι οποίοι με δικές τους κακοτυχίες (κλαταρίσματα) έμειναμ στη 2η και 3η θέση – αλλά στα μόνο 6,0 και 6,9 δευτερόλεπτα από τον Γάλλο πρωτοπόρο.

Για τους τρεις διεκδικητές του τίτλου, τους Έλφυν, Οζιέ και Ροβάνπερα της Toyota, ήταν μια πολύ δύσκολη μέρα – καθώς είχαν το μεγάλο μειονέκτημα να ανοίγουν το δρόμο σε πολύ σκληρά εδάφη. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν στις θέσεις 7-8-9 στο τέλος της ημέρας.

Ο Οζιέ ήταν ο μεγάλος κερδισμένος, κλείνοντας την ημέρα έβδομος (στα 44,2” πίσω από τον Φουρμό) αλλά με σημαντική διαφορά 37 δευτερολέπτων από τον Ροβάνπερα και 41,1’’από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Έβανς.

Με αυτά τα δεδομένα, ο Γάλλος θα έπαιρνε τον τίτλο με διαφορά ενός βαθμού από τον Ουαλό, αν και απομένουν ακόμη δύο αγωνιστικές ημέρες και φυσικά η Super Sunday και η τελική Power Stage.

Ο Λετονός Σεσκς κέρδισε δύο από τις τρεις Ειδικές το πρωί και θα είχε κάνει το απόλυτο, αν δεν είχε υπολογίσει λάθος μία διασταύρωση στην ΕΔ4, χάνοντας μέρος του προβαδίσματός του. Παρόλα αυτά, ξεκίνησε το απόγευμα με πλεονέκτημα 1,3’’ από τον Φουρμό και με τη φήμη ότι οι επόμενες Ειδικές θα ήταν πολύ πιο σκληρές, γεμάτες πέτρες και υψηλό ρίσκο για κλατάρισμα.

Ο οδηγός της M-Sport συνέχισε τις εξαιρετικές επιδόσεις κερδίζοντας την ΕΔ5 και ανοίγοντας τη διαφορά στα 3,9’’. Όμως ένα αργό δεξί-πίσω κλατάρισμα προς το τέλος της ΕΔ6 του κόστισε 16,8’’, ρίχνοντάς τον στην τρίτη θέση, την ώρα που ο Πάγιαρι ανέβαινε στην κορυφή.

Ο Φουρμό, που είχε ρισκάρει μπαίνοντας στις Ειδικές μόνο με μαλακές γόμες, φαινόταν να χάνει έδαφος στις πιο κοφτερές και σκληρές επιφάνειες του απογεύματος. Όμως το σκηνικό άλλαξε στη 7η ειδική, την πιο δύσκολη της ημέρας, όπου τόσο ο Πάγιαρι όσο και άλλοι τρεις οδηγοί υπέστησαν κλατάρισμα.

Οι Σεμπαστιάν Οζιέ - Βινσέν Λαντέ με το Toyota GR Yaris Rally1 κατά την 1η μέρα του Ράλι Σαουδικής Αραβίας 2025 TGR WRT / McKlein

Ο Φινλανδός της Toyota έχασε 13,5’’ από αποκόλληση του πέλματος του ελαστικού, ενώ ο Φουρμό ανέφερε κλατάρισμα στο πίσω δεξί λίγο πριν τον τερματισμό – χάνοντας, ωστόσο, μόλις 2,9’’. Αυτό ήταν αρκετό για να ανέβει στην πρώτη θέση, την οποία κράτησε και στο φινάλε της ημέρας στο Υπερειδική της Τζέντας.

Πίσω από την πρώτη τριάδα, ενώ ο Οττ Τάνακ της Hyundai κατάφερε -παρά τα προβλήματα ισορροπίας του i20 N- να βρεθεί τέταρτος, μόλις 13,7’’ από την κορυφή. O Εσθονός, ο Οζιέ και ο Έβανς ήταν οι μόνοι οδηγοί Rally1 που ολοκλήρωσαν τη μέρα χωρίς πρόβλημα με τα ελαστικά.

Ο Τιερί Νεβίλ, ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής, είχε δύο συμβάντα με τα ελαστικά αλλά δεν έχασε υπερβολικό χρόνο και τερμάτισε 14,9’’ από την κορυφή, μπροστά από τον Τακαμότο Κατσούτα, που καθυστέρησε από κλατάρισμα στην έκτη ειδική.

Στη μάχη του τίτλου το μειονέκτημα των διεκδικητών να καθαρίζουν το δρόμο αποδείχθηκε πολύ μεγαλύτερο από το αναμενόμενο. Ο Οζιέ, εκκινώντας δεύτερος, περιόρισε πιο αποτελεσματικά από όλους τη ζημιά και κράτησε την 7η θέση κλείνοντας τη μέρα με ισοφάριση του ταχύτερου χρόνου μαζί με τον Σεσκς στην Υπερειδική.

Οι ήδη μικρές ελπίδες τίτλου του Ροβάνπερα δέχθηκαν νέο χτύπημα με ένα κλατάρισμα στην ΕΔ4, όμως ο Φινλανδός κατάφερε να περάσει τον Έβανς για την όγδοη θέση, παρά δεύτερο κλατάρισμα στην ΕΔ7 – μια εξέλιξη που, άθελά του, βοηθά τον Οζιέ στη μάχη του τίτλου.

WRC – Ράλι Σαουδικής Αραβίας 2025 – Γενική Κατάταξη (μετά την ΕΔ8): 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ