Ο Φερστάπεν στο Νίρμπουργκρινγκ για τον πρώτο του αγώνα GT -αν περάσει τις εξετάσεις

Ο τετράκις πρωταθλητής της Formula 1, Μαξ Φερστάπεν, θα κάνει την πρεμιέρα του στους αγώνες GT -οδηγώντας αρχικά μία αγωνιστική Porsche Cayman GT4 CS- το προσεχές Σαββατοκύριακο (13-14/9) στην “πράσινη κόλαση” του Νορντσλάιφε.
Παρά το γεγονός, όμως, ότι κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλλει για τα αγωνιστικά διαπιστευτήρια του Ολλανδου, ο οδηγός της Red Bull Racing θα πρέπει πρώτα να περάσει τις θεωρητικές εξετάσεις που επιβάλλονται από το θεσμό Nurburgring Endurance Series (NLS) για όλους τους αγωνιζόμενους.
Για τον Φερστάπεν, που έχει κατακτήσει τα πάντα στη F1, η συμμετοχή σε έναν αγώνα GT στην παλιά πίστα του Νίρμπουργκρινγκ (στο μεγάλο βόρειο loop, που ονομάζεται Νορντσλάιφε) ήταν ένα διαχρονικό όνειρο – το οποίο δεν του επέτρεπαν να πραγματώσει οι υποχρεώσεις του με τη Red Bull Racing.
Τον τελευταίο καιρό, δεδομένης και της έλλειψης ανταγωνιστικότητας της RB21 που δεν του επιτρέπει να διεκδικήσει με αξιώσεις το πέμπτο του διαδοχικό πρωτάθλημα στη F1, ο Μαξ αφιέρωσε πολύ περισσότερο χρόνο στο πάθος του για τους αγώνες GT – είτε στην εικονική πραγματικότητα του Virtual Racing, είτε με δοκιμές στον πραγματικό κόσμο μιας Ferrari 296 GT3 της αγωνιστικής του ομάδας, Verstappen.com Racing.
Όμως, τώρα φαίνεται πως οι συνθήκες ωρίμασαν για τον πρώτο του αγώνα GT. Για την ακρίβεια τους πρώτους του αγώνες, καθώς αυτό το Σαββατοκύριακο στο Νίρμπουργκρινγκ θα διοργανωθούν δύο: ο 7ος και 8ος γύρος του θεσμού ADAC-ACAS Cup. Καθένας θα έχει διάρκεια 4 ωρών.
Τη συμμετοχή του Μαξ στους αγώνες αυτούς επιβεβαίωσε στη Μόντσα ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, λέγοντας όμως στη διάρκεια του Ιταλικού GP ότι “ο Μαξ είναι τόσο πολύ αφοσιωμένος στη Formula 1 που δεν σκέφτεται καν τους αγώνες GT”, το τριήμερο που πέρασε.
Ο Φερστάπεν έλαβε την επίσημη άδεια της Red Bull Racing για να αγωνιστεί στο Νίρμπουργκρινγκ, οπότε το τελευταίο εμπόδιο της συμμετοχής του είναι οι θεωρητικές εξετάσεις του NLS. Που προϋποθέτουν την παρακολούθηση μαθήματος την Παρασκευή.
Όσο κι αν ακούγεται παράλογο, οι εξετάσεις αυτές δεν είναι μια τυπική διαδικασία: πέρσι ο Βαλεντίνο Ρόσι, εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθητής στις μοτοσικλέτες, δεν είχε λάβει την απαραίτητη άδεια να αγωνιστεί στο Νίρμπουργκρινγκ – λόγω των πολύ αυστηρών προδιαγραφών του θεσμού.
Φυσικά, η superlicence της FIA για τη Formula 1 καλύπτει τα πάντα, οπότε θα είναι αρκετή για να πειστούν οι διοργανωτές του θεσμού NLS να του επιτρέψουν να παρακολουθήσει το μάθημα και εν συνεχεία να δώσει τις εξετάσεις, προκειμένου να αγωνιστεί το Σαββατοκύριακο.
Ο Νόρμπερτ Χάουγκ, πρώην αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, δήλωσε πρόσφατα στο Autosport ότι “είναι γελοίο ο Μαξ Φερστάπεν να χρειάζεται άδεια για να τρέξει στο Νορντσλάιφε, προτείνω να υπάρξει ένας κανονισμός που να αφαιρεί αυτή την προϋπόθεση από έναν κάτοχο τεσσάρων παγκοσμίων τίτλων”.
Αν ο Ολλανδός περάσει τις εξετάσεις, θα εξασφαλίσει την αγωνιστική άδεια B, που του δίνει δικαίωμα συμμετοχής στην κατηγορία λιγότερο ακραίων αγωνιστικών αυτοκινήτων GT. Σύμφωνα με πληροφορίες του γερμανικού περιοδικού Auto Motor und Sport, ο Μαξ Φερστάπεν θα αγωνιστεί το Σάββατο (13/9) πιθανότατα με μία Porsche Cayman GT4 CS της ομάδας Lionspeed.
Για την αγωνιστική άδεια A, που είναι απαραίτητη για συμμετοχή στην κορυφαία κατηγορία του NLS, οι κανονισμοί απαιτούν τουλάχιστον δύο καταταγμένα αποτελέσματα και 14 γύρους αγώνα συνολικά. Αυτό θεωρητικά σημαίνει ότι θα πρέπει να τρέξει δύο φορές με την Cayman για να πληροί τα κριτήρια.
Υπάρχει όμως και μια γκρίζα ζώνη: η DMSB προβλέπει “εξατομικευμένη αξιολόγηση” για οδηγούς με άδεια FIA Platinum όπως ο Φερστάπεν. Αν αγωνιστεί το Σάββατο με δύο διαφορετικά αυτοκίνητα, ενδεχομένως να αναγνωριστεί αυτό στον Ολλανδό ως “διπλή εκκίνηση” ώστε να αποκτήσει κατευθείαν την άδεια Α και να μπει την Κυριακή με την Ferrari 296 GT3 της Emil Frey Racing – που είναι και ο πραγματικός στόχος.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι, σε αντίθεση με τις δοκιμές του με τη Ferrari 293 GT3 τον περασμένο Μάιο στο Νορντσλάιφε, αυτή τη φορά ο Φερστάπεν δεν θα εμφανιστεί με το ψευδώνυμο “Φραντς Χέρμαν”, αλλά με το κανονικό του όνομα – όπως απαιτούν οι κανονισμοί.
Tα αυτοκίνητά του θα φέρουν τα λογότυπα της Red Bull, όμως τα έξοδα δεν καλύπτονται από τη Red Bull Racing αλλά από την Red Bull GmbH της Αυστρίας. Αυτό δείχνει την ελευθερία που απολαμβάνει από την ομάδα του ο Ολλανδός να αγωνίζεται και εκτός Formula 1 – κάτι που έπαιξε ρόλο και στην απόφαση του να μείνει στο Μίλτον Κινς.
Ο Χέλμουτ Μάρκο δεν ανησυχεί για τον κίνδυνο τραυματισμού, βλέπει μόνο θετικά: “Σε μια περίοδο που το μονοθέσιό μας δεν δούλευε σωστά, ο Μαξ έδειχνε μεγάλο ενθουσιασμό [για τους αγώνες GT]. Ήταν μια σημαντική ψυχολογική διέξοδος”, σχολίασε ο Αυστριακός.