Ο Άλεξ Μάρκεζ 30 χιλιοστά ταχύτερος του Μπανάια στα Χρονομετρημένα του MotoGP Πορτογαλίας

Με το πρώτο χρόνο τόσο στα Ελεύθερα όσο και στα Χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Πορτιμάο, ο Άλεξ Μάρκεζ της Gresini Ducati ξεκίνησε φορμαρισμένος τη μάχη του με τον Πέκο Μπανάια της εργοστασιακής Ducati στο 21ο και προτελευταίο φετινό αγωνιστικό τριήμερο του MotoGP.
Ο Ισπανός αναβάτης σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:37.974, κλείνοντας τη μέρα στην κορυφή, έπειτα από έντονη μάχη με τον Πέδρο Ακόστα της ΚΤΜ και τον Μπανάια.
Η αρχή της ωριαίας περιόδου των Χρονομετρημένων ήταν χαοτική, καθώς οι Φράνκο Μορμπιντέλι και Λούκα Μαρίνι είχαν πτώσεις που διέκοψαν τα πρώτα γρήγορα περάσματα, ενώ ο Ζοάν Ζαρκό αντιμετώπισε τεχνικό πρόβλημα μέσα στα πρώτα 20 λεπτά – ένα άσχημο ξεκίνημα για τη Honda, που πρόσφατα έδειχνε σημάδια ανάκαμψης.
Όταν άρχισε να βρέχει ελαφρώς, ο Τζακ Μίλερ έχασε τον έλεγχο στη στροφή 5 και βρέθηκε εκτός, την ώρα που αρκετοί αναβάτες όδευαν στα πιτς. Ο Ακόστα, ωστόσο, παρέμεινε στην πίστα και βελτίωσε τον χρόνο του, χωρίς όμως να μπορέσει να απειλήσει τον Μάρκεζ στον τελευταίο τομέα της πίστας του Πορτιμάο.
Στην επόμενη προσπάθειά του, ο νεαρός Ισπανός κατάφερε να πάρει προσωρινά την πρωτιά, αλλά ο Μάρκεζ απάντησε άμεσα, ανεβαίνοντας ξανά στην κορυφή με εξαιρετικό πέρασμα στο φινάλε.
Ο Μάρκο Μπετζέκι ανέβηκε τέταρτος με την Aprilia με έναν δυνατό γύρο στο τέλος, ενώ οι Τζοάν Μιρ και Ζοάν Ζαρκό ηγήθηκαν της προσπάθειας της Honda στις θέσεις 5-6.
Ο Φάμπιο ντι Τζιαναντόνιο έκλεισε την ημέρα έβδομος, μπροστά από τον Φερμίν Αλντεγκέρ, ενώ ο Πολ Εσπαργκαρό, που συνεχίζει να εντυπωσιάζει αναπληρώνοντας τον τραυματία Μάβερικ Βινιάλες στην Tech3 KTM, βρέθηκε ένατος. Ο Άι Ογκούρα συμπλήρωσε τη δεκάδα, αφήνοντας εκτός Q2 για λίγα χιλιοστά τον Μαρίν και τον Μορμπιντέλι.
Άλλοι μεγάλοι αποκλεισμοί από την απευθαίας πρόκριση στο Q2 ήταν ο Φάμπιο Κουαρταραρό της Yamaha, που περιορίστηκε στη 13η θέση, και ο Μπραντ Μπίντερ (14ος) της ΚΤΜ. Ο Ραούλ Φερνάντες, παρά την πτώση του στο FP1, συμμετείχε κανονικά και τερμάτισε 15ος, μπροστά από τον Μίλερ που είχε νέα πτώση στο τέλος.
Ο Νικόλο Μπουλέγκα, αντικαταστάτης του τραυματία Μαρκ Μάρκεζ στην εργοστασιακή Ducati, συνέχισε να βελτιώνεται και σημείωσε τον 17ο χρόνο, μπροστά από τους Άλεξ Ρινς και Ενέα Μπαστιανίνι.