Νίκη του Οζιέ στο παρθενικό Ράλι Παραγουάης του WRC -“Φωτιά” στη μάχη του τίτλου

Την τέταρτη φετινή του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι κατέκτησε, με μια εντυπωσιακή ανατροπή σε έναν επεισοδιακό αγώνα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota θριαμβεύοντας στην πρώτη επίσκεψη της Ιστορίας του σπορ στην Παραγουάη.
Με μια εντυπωσιακή ανάκαμψη από την όγδοη θέση προς την κορυφή της γενικής κατάταξης, ο Γάλλος βετεράνος της Toyota κατέκτησε τη νίκη του 10ου φετινού αγώνα του WRC εμπρός από τον ομόλογό του Έλφυν Έβανς και τον Τιερί Νεβίλ της Hyundai. Με τη νίκη αυτή η Toyota ισοφάρισε τη Citroen στην κορυφή των πολυνικών κατασκευαστών, με 102 νίκες στο WRC.
Ένα κλατάρισμα έθεσε εκτός μάχης τον αρχικό πρωτοπόρο, Κάλε Ροβάνπερα, ο οποίος τερμάτισε στην 5η θέση εμπρός από τον Οττ Τάνακ (Hyubdai). Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο Έβανς επέστρεψε στην κορυφή της βαθμολογίας με 198 βαθμούς, και τον ακολουθεί ο Ροβάνπερα με 191, ο Οζιέ με 189 και ο Τάνακ με 180 σε μια εντυπωσιακή τετραπλή μάχη για το φετινό τίτλο.
Ο Οζιέ, με τον συνοδηγό του Βενσάν Λαντέ στα μπάκετ του Toyota GR Yaris Rally1, ξεπέρασαν την ατυχία ενός κλαταρίσματος που είχαν νωρίς στον αγώνα, στις χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές της χώρας της Λατινικής Αμερικής.
Μετά την εντυπωσιακή του αντεπίθεση, και δεδομένης και της ατυχίας του Ροβάνπερα, ο Οζιέ άντεξε μέχρι τέλους – ακόμη και στην ξαφνική μπόρα στην τελευταία Ειδική. “Ήμουν ο μόνος που έπεσα σε τόσο δυνατή βροχή, δεν γίνεται να είμαι πιο άτυχος. Έτσι είναι οι αγώνες, αλλά συνεχίζουμε να κερδίζουμε και να κυνηγάμε το πρωτάθλημα”, σχολίασε στο τέλος ο Οζιέ, απογοητευμένος από το γεγονός ότι πήρε μόλις έναν βαθμό στη Super Sunday.
Η Παραγουάη αποτέλεσε πραγματική πρόκληση για τα πληρώματα, με γρήγορες Ειδικές που άλλαζαν συνεχώς πρόσφυση. Ο Ροβάνπερα ξεκίνησε δυνατά, αλλά οι ρυθμίσεις του στο GR Yaris Rally1 δεν του ενέπνεαν την απόλυτη σιγουριά και έχασε την πρωτοπορία από τον Αντριέν Φουρμό, τον μόνο οδηγό της Hyundai που ένιωθε ικανοποιημένος με το αυτοκίνητό του στην αρχή.
Ο Φουρμό κρατούσε τα ηνία, όμως δύο συνεχόμενα κλαταρίσματα τού στοίχισαν, δίνοντας ξανά το προβάδισμα στον Ροβάνπερα. Παράλληλα, ο Σάμι Πάγιαρι της Toyota αναγκάστηκε να σταματήσει για αλλαγή τροχού, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Στο μεταξύ, ο Οζιέ άρχισε να πιέζει και κέρδισε τέσσερις Ειδικές την Παρασκευή, ανεβαίνοντας 4ος στο τέλος της ημέρας.
Το Σάββατο ο Τάνακ ανέβασε ρυθμό και πέρασε δεύτερος πίσω από τον Ροβάνπερα, όμως ο Οζιέ δεν σταμάτησε να επιτίθεται. Με συνεχόμενες νίκες σε Ειδικές και το ρίσκο να φέρει μόνο έναν εφεδρικό τροχό, πέρασε αρχικά τον Φουρμό και στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε το κλατάρισμα του Ροβάνπερα για να βρεθεί στην κορυφή.
Μπαίνοντας στην τελευταία μέρα, ο Οζιέ είχε διαφορά 10,3 δευτερολέπτων από τον Φουρμό – αλλά έκανε τα πάντα σωστά για να φτάσει στη νίκη. Η μάχη για το βάθρο ήταν “καυτή”: ο Τάνακ μονομάχησε με τον Έβανς, ο Ουαλός είχε μία έξοδο αλλά εντέλει ανέκτησε την 3η θέση όταν το Hyundai του Εσθονού παρουσίασε πρόβλημα και στη συνέχεια είχε κλατάρισμα.
Ο Φουρμό πλήρωσε ένα οδηγικό λάθος και μια δυσλειτουργία του κινητήρα του, χάνοντας τελικά μια θέση στο βάθρο που αναμφίβολα άξιζε. Η ξαφνική βροχή στην Power Stage τον έριξε ακόμα πιο πίσω, με τον Έβανς και τον Νεβίλ -που είχαν πιο στεγνές συνθήκες- να τον προσπερνούν.
Ο Νεβίλ αντιμετώπιζε σε όλο τον αγώνα προβλήματα στο στήσιμο τιυ Hyundai i20 N Rally1 και φθαρμένα ελαστικά, αλλά τερμάτισε τρίτος και συγκέντρωσε τους μέγιστους βαθμούς του Super Sunday.
Ο Τάνακ περιορίστηκε στην 5η θέση, μπροστά από τον Ροβάνπερα που πλήρωσε ακριβά την ατυχία του. Ο Πάγιαρι ήταν έβδομος, ενώ ο Τακαμότο Κατσούτα ολοκλήρωσε τον αγώνα επιστρέφοντας υπό το καθεστώς Super Rally μετά από έξοδο που είχε νωρίτερα.
Η M-Sport Ford είχε έναν δύσκολο αγώνα με διπλή εγκατάλειψη το Σάββατο για τους Τζος ΜακΈρλιν και Γκρεγουάρ Μουνστέρ, αμφότεροι από ζημιές στο Ford Puma Rally1. Τέλος, στο WRC2 ο Όλιβερ Σόλμπεργκ έκανε εντυπωσιακή ανατροπή και νίκησε τον Γιοάν Ροσέλ, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο στον τίτλο της κατηγορίας.
Μετά τον παρθενικό αγώνα της Παραγουάης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το σπορ θα παραμείνει στη Λατινική Αμερική για τον 11ο αγώνα της σεζόν, το Ράλι Χιλής, που θα διεξαχθεί στις 11-14 Σεπτεμβρίου.