ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ

Λεκλέρ: Η σχέση του με τον Σάινθ, η πρόοδος της Ferrari υπό τον Βασέρ και η βελτίωση της SF-23

Ο Λεκλέρ της Ferrari
Ο Λεκλέρ της Ferrari FERRARI MEDIA CENTRE

Ο Σαρλ Λεκλέρ επιμένει ότι η σχέση του με τον Κάρλος Σάινθ είναι πολύ καλή παρά τις μεταξύ τους περιστασιακές εντάσεις σε τρία GP της F1, και λέει ότι ο Φρεντ Βασέρ έχει δημιουργήσει ένα «προστατευτικό δίχτυ» γύρω από τη Scuderia που της επιτρέπει να λύσει τα προβλήματά της SF-23.

Στη γενικότερη υπερβολή που διακατέχει τη Formula 1 και πολλά από όσα γράφονται για τον μικρόκοσμό της, φέτος άρχισαν να αναπτύσσεται η παραφιλολογία ότι ξέσπασαν εσωτερικές έριδες στη Ferrari μεταξύ των δύο οδηγών της, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.

Αιτία για όλα αυτά ήταν ορισμένα θερμά μηνύματα στη ραδιοεπικοινωνία των οδηγών με την ομάδα. Στην Αυστραλία ο Μονεγάσκος έκανε γνωστή τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι ο Σάινθ δεν του προσέφερε κενό αέρος στις δοκιμές κατάταξης, ενώ στην Αυστρία ο Σάινθ ζήτησε από τη Scuderia να δώσει την εντολή τον Λεκλέρ να κάνει στην άκρη καθώς ο Ισπανός εκτιμούσε ότι είχε ταχύτερο ρυθμό. Η ομάδα δεν έδωσε καμία τέτοια εντολή.

Έπειτα, στη Βρετανία υπήρξε εκατέρωθεν ανταλλαγή καυστικών σχολίων καθώς οι δύο οδηγοί διεκδικούσαν τη βέλτιση θέση στην πίστα για τις δοκιμές κατάταξης. Ο Λεκλέρ σχολίασε "ωραία Κάρλος, πολύ ωραία, καλή η προσπέραση στην τελευταία στροφή", όταν ο Ισπανός τον πέρασε για να έχει καλύτερη θέση στην πίστα παρότι ο Μονεγάσκος είχε την προτεραιότητα εκεί.

Ο Σάινθ είπε από την πλευρά του πως ήταν "λίγο άδικο αυτό που μου ζητάτε να κάνω εδώ. Θα θυσιάσω τη θερμοκρασία των ελαστικών μου. Αλλά τέλος πάντων. Εγώ είμαι στην 4η θέση, εκείνος στην 3η, οπότε είμαι πιο ευάλωτος".

Η Ferrari στο GP του Βελγίου
Η Ferrari στο GP του Βελγίου FERRARI MEDIA CENTRE


Όλα αυτά έδωσαν τροφή στις θεωρίες περί ρήξης στη σχέση των δύο οδηγών, αλλά ο Σαρλ Λεκλέρ σε πρόσφατες δηλώσεις του το αρνήθηκε κατηγορηματικά. Είπε ότι η κατάσταση έχει παρερμηνευτεί από όποιον πιστεύει ότι υπάρχουν εσωτερικά προβλήματα στη Scuderia.

"Έχει περάσει στη σφαίρα της υπερβολής, πιστεύω, αυτό με τον Κάρλος. Έχουμε σπουδαία σχέση" είπε ο Μονεγάσκος μιλώντας στο motorsport.com. "Έξω από το αυτοκίνητο ξέρουμε πώς να δουλεύουμε μαζί, και τα πάμε αληθινά καλά διότι μοιραζόμαστε πολλά ενδιαφέροντα.¨Την ίδια στιγμή, υπάρχει πολύ έντονος συναγωνισμός μεταξύ μας. Όμως βρισκόμαστε στη Formula 1, και λατρεύω αυτό το σπορ επειδή είναι τόσο ανταγωνιστικό. Πιστεύω πως είναι σπουδαίο ότι είναι έτσι", πρόσθεσε ο 25χρονος.

Και συνέχισε: "Ορισμένες φορές εξελίσσεται μια συζήτηση στη ραδιοεπικοινωνία σε κάποιες καταστάσεις. Αλλά αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή είμαστε ανταγωνιστικοί, και θέλουμε και οι δύο να πετύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Όλα αυτά είναι φυσιολογικά πράγματα.

Επιπλέον, κάτι τέτοιο σε συνοδεύει αν είσαι οδηγός της Ferrari και βρίσκεσαι διαρκώς κάτω από το φως των προβολέων, ίσως πιο πολύ από άλλους. Αλλά είναι εντάξει αυτό. Στο τέλος, εντός της ομάδας, ξέρουμε ότι έχουμε καλή σχέση και δουλεύουμε για να πετύχουμε τους ίδιους στόχους".

Το «δίχτυ προστασίας» του Βασέρ

Παρότι, όμως, η Scuderia βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο αρνητικής δημοσιότητας με βάση την παρερμνηνεία της σχέσης Λεκλέρ-Σάινθ, ο Μονεγάσκος συμπλήρωσε λέγοντας πως ο νέος διευθυντής Φρεντ Βασέρ έχει καταφέρει να υψώσει ένα δίχτυ προστασίας της ομάδας από την αρνητική δημοσιότητα που τη στοιχείωνε με κάθε αποτυχία.

Η φετινή αποτυχία της Scuderia με τα προβλήματα της δύστροπης SF-23, ωστόσο, δεν έχει αντιμετωπιστεί από τον -ιταλικό, κυρίως- Τύπο με την ίδια αυστηρότητα και σκληρή κριτική ή ενίοτε και με το χλευασμό που αντιμετωπίστηκε η περσινή υπό την ηγεσία του Ματία Μπινότο.

Ferrari Media Centre
Ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-23 στα πιτς κατά τις βροχερές πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP του Βελγίου 2023 FERRARI MEDIA CENTRE

Στην ίδια συνέντευξη, ο Λεκλέρ συνέχισε: "Πιστεύω πως δημιουργήσαμε ένα δίχτυ [προστασίας] χωρίς να επηρεαζόμαστε τόσο από όσα συμβαίνουν έξω, κι αυτό είναι κάτι πολύ καλό. Πιστεύω πως ο Φρεντ κατάλαβε αμέσως ότι τα μέσα ενημέρωσης μπορούσαν να επηρεάσουν λίγο την ομάδα κατά κάποιο τρόπο στο παρελθόν, και αυτό ήταν ένα από τα σημεία που εστιάσαμε στην αρχή της χρονιάς.

Και σε αυτό κάναμε βήματα προόδου. Οπότε δεν πιστεύω ότι συμβαίνει έτσι, πια. Φυσικά, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες περιστάσεις που είναι δύσκολες στη διαχείριση, αλλά αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες. Αν και η Ferrari συγκεντρώνει πάντα περισσότερο τα φώτα πάνω της".

Η βελτίωση της Ferrari SF-23

Όσο για την απόδοση στην πίστα, που ήταν ιδιαίτερα απογοητευτική με μόλις δύο θέσεις στο βάθρο σε 12 αγώνες, ο Λεκλέρ είπε ότι στους τελευταίους αγώνες η Scuderia έχει βρει αναμφίβολα τη σωστή κατεύθυνση της δουλειάς της για να βγάλει στην επιφάνεια την ταχύτητα της SF-23.

Το cavallino δεν είναι ένα αργό μονοθέσιο, όπως αποδεικνύει στις δοκιμές κατάταξης, αλλά στα πρώτα φετινά GP είχε μεγάλα προβλήματα διαχείρισης κάθε τύπου ελαστικών στους αγώνες - με αποτέλεσμα να χάνει θέσεις στην κατάταξη. Ωστόσο, στα τρία τελευταία GP έδειξε να βρίσκει λύσεις σε αυτό τον τομέα.

"Είναι μια δύσκολη περίσταση, αλλά αισθάνομαι ότι σε τέτοιες στιγμές το πιο σημαντικό είναι να έχεις πάντοτε μια ξεκάθαρη κατεύθυνση στην οποία πρέπει να εργαστείς - διότι είναι εύκολο να χάσεις λίγο το δρόμο σου όταν τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα θέλεις", είπε ο Μονεγάσκος.

Η Ferrari στο GP του Βελγίου
Η Ferrari στο GP του Βελγίου FERRARI MEDIA CENTRE

"Πολύ συχνά δεν αφορά σε ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά αντιθέτως είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων που κάνουν μια μικρή διαφορά προς τη λάθος κατεύθυνση. Και πρέπει να εντοπίσεις όλα αυτά τα πράγματα, και να δουλέψεις μόνο πάνω σε αυτά, χωρίς να αρχίζεις να αμφιβάλεις για τα πάντα. Πιστεύω ότι έχουμε κάνει καλή δουλειά αυτή τη φορά.

Το 2020 αισθανόμουν ότι ήταν πιο δύσκολο να βρούμε και πάλι αυτή τη [σωστή] κατεύθυνση. Όμως άμεσα φέτος πιστεύω ότι το πετύχαμε. Ότι δουλεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Το θέμα δείχνει περίπλοκο. Διότι στις δοκιμές κατάταξης είμαστε γρήγοροι, αλλά όταν φτάνουμε στον αγώνα πασχίζουμε πολύ.

Αλλά όταν αρχίσαμε να καταλαβαίνουμε αυτά τα 2-3 πράγματα στα οποία θα έπρεπε να εργαστούμε για να βελτιωθούμε, κυρίως στο ρυθμό αγώνα, έγινε ξακάθαρη η κατεύθυνση που έπρεπε να κολουθήσουμε. Χρειάζεται χρόνο, δεν μπορείς στη F1 να βελτιωθείς από τη μια μέρα στην άλλη. Κάναμε ορισμένα βήματα, αλλά πρέπει να κάνουμε κι άλλα διότι ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς για να πιάσουμε και πάλι τη Red Bull", κατέληξε ο Σαρλ Λεκλέρ.

TAGS ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ FERRARI FORMULA 1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ