WRC

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale: Το επόμενο βήμα για τη μεγάλη επιστροφή των Ιταλών στο WRC

LANCIA

Η Lancia ανακοίνωσε επίσημα ότι εξελίσσει ένα νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2, βασισμένο στη νέα Ypsilon – αναβιώνοντας το μυθικό όνομα Integrale και “φουντώνοντας” το ενδεχόμενο επιστροφής της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ενόψει των νέων κανονισμών του 2027.

Η Lancia, κάτοχος του ρεκόρ των 10 τίτλων κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (1974-1976, 1983, 1987-1992), επιβεβαίωσε ότι εξελίσσει στους δρόμους της Γαλλίας τη νέα Ypsilon Rally2 HF Integrale – μετά από ανεπίσημες φωτογραφίες που διέρρευσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την περασμένη εβδομάδα.

Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η εξέλιξη της Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale ξεκίνησε πριν από αρκετούς μήνες, και το αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.

Η ιταλική εταιρεία έχει επιστρέψει ήδη από φέτος στη διεθνή σκηνή των ράλι, όπου έκανε ντεμπούτο το καινούριο, δικίνητο Ypsilon Rally4. Το ιταλικό rallycar συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι, παράλληλα με τον νέο ενιαίο θεσμό Lancia Rally Trophy.

Τώρα, η επιβεβαίωση της εξέλιξης ενός αυτοκινήτου προδιαγραφών Rally2 φουντώνει τις φήμες ότι η Lancia ετοιμάζεται για τη μεγάλη της επιστροφή στην κορυφαία κατηγορία.

Lancia Ypsilon HF Integrale Rally 2 André Ferreira / DPPI / LANCIA

Το ίδιο κάνει και η ίδια η ανακοίνωση του Ιταλών, που αναφέρουν ότι “η νέα Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale κάνει το ντεμπούτο της, φέρνοντας το θρυλικό πνεύμα των νικών της Lancia στο σημερινό motorsport, και αυτό είναι μόνο η αρχή“.

Εξάλλου, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι προετοιμάζεται για μια σημαντική αλλαγή στους τεχνικούς κανονισμούς που θα τεθούν σε ισχύ το 2027 – που θα φέρνει σε πρώτο πλάνο στην κορυφαία κατηγορίας τα αυτοκίνητα Rally2, στη θέση των τρεχόντων Rally1 που θα κατέβουν από τη σκηνή του WRC στο τέλος του ‘26.

Lancia Ypsilon HF Integrale Rally 2 André Ferreira / DPPI / LANCIA

Συγκεκριμένα, υπό τους νέους κανονισμούς, τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του WRC από το 2027 θα κατασκευάζονται με όριο κόστους, θα αποδίδουν περίπου 300 ίππους και θα χρησιμοποιούν το πλαίσιο (χωροδικτύωμα) και καθώς και άλλα εξαρτήματα από τα αυτοκίνητα Rally2.

Από το 2027, τα σημερινά αυτοκίνητα Rally2 θα αγωνίζονται μαζί με τα καινούρια WRC27 υπό μία κοινή ομπρέλα, που θα αποτελέσει την κορυφαία κατηγορία του WRC.

Lancia Ypsilon HF Integrale Rally 2 André Ferreira / DPPI / LANCIA

Γίνεται εύκολα κατανοητό, λοιπόν, ότι η Lancia θα μπορούσε να αγωνιστεί σε αυτή την κατηγορία του WRC με το Ypsilon Rally2 HF Integrale. Εξάλλου, ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ επιβεβαίωσε ότι η Lancia είναι μεταξύ των κατασκευαστών με τους οποίους βρίσκεται σε συζητήσεις για την είσοδο στο WRC όταν θα εφαρμοστούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί το 2027.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η σύγχρονη εμπλοκή της Lancia στα ράλι δεν ξεκινά από το μηδέν. Ο μητρικός της όμιλος Stellantis εκπροσωπείται ήδη στο WRC στο επίπεδο WRC2 μέσω της Citroen με το C3 Rally2.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Lancia, Εουτζένιο Φραντσέτι, είχε δηλώσει πρόσφατα πως το rallycar προδιαγραφών Rally2 είναι “ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο γιατί είναι γρήγορο, σου επιτρέπει να κερδίζεις [εθνικά] πρωταθλήματα και προφανώς το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, κι έτσι να είσαι γρήγορος και στο WRC. Σήμερα, με λίγα Rally1 [στο WRC], αν έχεις ένα Rally2 μπορείς να μπεις και στην πρώτη 10άδα, ακόμη και να πλησιάσεις την πρώτη πεντάδα και έχεις μεγάλη προβολή.

Και μετά είναι ένα εμπορικό προϊόν, είναι ένα προϊόν που πουλάς και όποιος το αγοράζει είναι ικανοποιημένος, [το αυτοκίνητο] αποδίδει καλά, έχει αποδεκτό κόστος ανά χιλιόμετρο κ.ο.κ. Η προδιαγραφή Rally2 ήταν εξαιρετικά έξυπνη”, κατέληξε ο Φραντσέτι.

Lancia Ypsilon HF Integrale Rally 2 LANCIA

Πάντως, προς το παρόν δεν είναι σαφές -ούτε επιβεβαιωμένο- πότε θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο της η νέα Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale και ποιες είναι οι ακριβείς προθέσεις της Lancia για το μέλλον της στα ράλι. Ωστόσο, η επιστροφή του ονόματος HF Integrale σε ένα rallycar της Lancia, ειδικά στην κατηγορία Rally2, ανοίγει αναμφίβολα νέους ορίζοντες για μια θριαμβευτική επιστροφή του ιταλικού θρύλου στα υψίπεδα του παγκόσμιου motorsport.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ