Καλοκαιρινές διακοπές της F1: Γιατί κλείνουν τα εργοστάσια, τι κάνουν οι ομάδες

Αμέσως μετά το GP Ουγγαρίας η Formula 1 πέρασε στο καθιερωμένο, πλέον, καλοκαιρινό διάλειμμα του Αυγούστου. Διαβάστε πότε και γιατί αποφασίστηκε και τι απαγορεύεται στις ομάδες για αυτό το χρονικό διάστημα – πριν την επιστροφή για το GP Ολλανδίας στις 29-31 Αυγούστου.
Παρότι φέτος υπήρξε ένα κενό τριών εβδομάδων στο πρόγραμμα της Formula 1 τον Ιούλιο, το καλοκαιρινό μεγάλο διάλειμμα του Αυγούστου ισχύει κανονικά για τις ομάδες και τους εργαζόμενους στα εργοστάσιά τους.
Με 14 GP της σεζόν ήδη πίσω μας, απομένουν ακόμα 10 αγωνιστικά τριήμερα για το τέλος της φετινής σεζόν, το Δεκέμβριο στο Άμπου Ντάμπι. Αυτό είναι, για δεύτερη διαδοχική χρονιά, το μεγαλύτερο σε διάρκεια πρόγραμμα της Ιστορίας της F1, συνεπώς είναι αυξημένη η ανάγκη ξεκούρασης.
Στους λυσσαλέους ρυθμούς της F1, όπου η εξέλιξη των μονοθεσίων δεν σταματά για ακόμα και το μικρότερο όφελος απόδοσης στην πίστα, τα μέλη των ομάδων συχνά φτάνουν στα όρια τους. Καθώς ο χρόνος για διαλείμματα είναι ελάχιστος ανάμεσα στα 24 αγωνιστικά τριήμερα, το υποχρεωτικό διάλειμμα του Αυγούστου είναι αναγκαίο. Για πολλούς, πρόκειται για την πρώτη πραγματική περίοδο χαλάρωσης από την επιστροφή τους στη δουλειά μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές τον Ιανουάριο.
Στις 24 ημέρες που μεσολαβούν από τον αγώνα της Ουγγαρίας μέχρι τον επόμενο, στο Ζάντβοορτ, οι ομάδες υποχρεωτικά κλείνουν τα εργοστάσιά τους για δύο εβδομάδες και απαγορεύεται να εργάζονται οι υπάλληλοί τους. Η παραβίαση αυτού του κανονισμού επισείει προκαθορισμένη ποινή από τη FIA.
Η σχετική συμφωνία μεταξύ όλων των ομάδων διασφαλίζει ότι τις δύο εβδομάδες των διακοπών, κανένας από τους ανταγωνιστές τους δεν θα εργάζεται για να αποκτήσει κάποιο πλεονέκτημα. Μετά από το πέρας των δύο εβδομάδων, οι ομάδες είναι ελεύθερες να προετοιμαστούν για το επόμενο GP και για το υπόλοιπο της σεζόν.
Κάθε ομάδα είναι ελεύθερη να αποφασίσει ποιες θα είναι οι 14 (διαδοχικές) ημέρες που θα κλείσει το εργοστάσιό της. Συνήθως οι ομάδες δεν κλείνουν αμέσως μετά το τελευταίο GP πριν τη διακοπή, προκειμένου να κάνουν τις συσκέψεις και τις αναλύσεις των δεδομένων. Αντίστοιχα, χρειάζονται λίγες μέρες προετοιμασίας πριν από το επόμενο GP.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA, υπάρχουν συγκεκριμένες δραστηριότητες που δεν θεωρούνται παραβίαση των κανόνων του καλοκαιρινού διαλείμματος. Με γραπτή άδεια από τη FIA, οι ομάδες μπορούν να επισκευάσουν μονοθέσια που υπέστησαν σοβαρές ζημιές στον τελευταίο αγώνα που διεξήχθη πριν την έναρξη της περιόδου διακοπής.
Επιτρέπεται επίσης η συναρμολόγηση, η συντήρηση και η στατική λειτουργία εκθεσιακών μονοθεσίων (όχι όμως με εξαρτήματα του τρέχοντος μονοθεσίου), η χρήση της αεροσήραγγας και των προσομοιώσεων CFD για έργα που δεν σχετίζονται με τη Formula 1 (ή για άλλον κατασκευαστή που δεν βρίσκεται σε δική του περίοδο κλεισίματος), καθώς και η υποστήριξη οποιουδήποτε προγράμματος που δεν σχετίζεται με την F1 κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Έτσι, βάσει των παραπάνω, ενώ οι οδηγοί, μηχανικοί, τεχνικοί και διοικητικοί των ομάδων μπορούν να πάνε διακοπές ή να περάσουν χρόνο με τις οικογένειές τους κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, άλλα τμήματα -όπως το μάρκετινγκ, το οικονομικό, το γραφείο τύπου και το νομικό- παραμένουν συνήθως ενεργά, ώστε να συνεχίζεται απρόσκοπτα η λειτουργία της ομάδας. Παράλληλα, πραγματοποιείται ο βασικός καθαρισμός και η συντήρηση των χώρων εργασίας.