MOTOGP

Η Yamaha παρουσίασε την πρώτη της M1 με κινητήρα V4, με την ελπίδα να πλησιάσει τη Ducati το 2026

YAMAHA

Η Yamaha έκανε την πολυαναμενόμενη μετάβαση από τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα σε διάταξη V4 με τη νέα πρωτότυπη M1, που παρουσίασε στο Μιζάνο, με στόχο να γίνει πιο ανταγωνιστική στο πρωτάθλημα του MotoGP της επόμενης σεζόν.

Όπως είναι φυσικό, η τοποθέτηση του ολοκαίνουριου κινητήρα -εντελώς διαφορετικών διαστάσεων- οδήγησε σε θεμελιώδη ανασχεδιασμό της αρχιτεκτονικής της Μ1. Για το σκοπό αυτό, η ιαπωνική εταιρεία έκανε μήνες δοκιμών κεκλεισμένων των θυρών, πριν από την επίσημη πρώτη δημόσια εμφάνιση της μοτοσικλέτας στο Μιζάνο – όπου αυτό το τριήμερο φιλοξενείται ο 16ος φετινός αγώνας του MotoGP.

Η νέα M1 θα κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο την Κυριακή, με τον δοκιμαστή Αουγκούστο Φερνάντες στη σέλα. Ο ηγέτης της ομάδας στο MotoGP, Φάμπιο Κουαρταραρό, είχε ήδη την ευκαιρία να οδηγήσει τη μοτοσικλέτα σε ιδιωτική δοκιμή στη Βαρκελώνη τη Δευτέρα, ενώ αναμένεται να την ξαναδοκιμάσει στο επίσημο τεστ της Dorna στο Μιζάνο την προσεχή Δευτέρα.

Παρότι η Yamaha απολαμβάνει περισσότερη ελευθερία στις αλλαγές κινητήρων ως κατασκευαστής (λόγω ειδικού όρου συγκατάθεσης), οι κανονισμοί ενδέχεται να μην επιτρέψουν στον Κουαρταραρό και στον έτερο οδηγό της εργοστασιακής ομάδας, Άλεξ Ρινς, να χρησιμοποιήσουν τη νέα μοτοσικλέτα πριν το τέλος της σεζόν.

YAMAHA

Την Πέμπτη, ο δοκιμαστής Αντρέα Ντοβιτσιόζο τόνισε για τη νέα M1 ότι “από την πρώτη δοκιμή στη Μαλαισία είχα πολύ θετικά συναισθήματα. Από τη στιγμή που ανέβηκα στη V4, μου άρεσε αμέσως. Με κάθε γύρο η αίσθηση βελτιωνόταν και πάντα έβλεπα μεγάλες δυνατότητες”.

Ο επικεφαλής του προγράμματος εξέλιξης της Μ1 V4, Καζουχίρο Μασούντα, πρόσθεσε: “Μέχρι στιγμής, η πρόοδος ακολουθεί ακριβώς τις προσδοκίες μας. Αν όλα πάνε καλά αυτό το Σαββατοκύριακο και τη Δευτέρα, τα επόμενα βήματα θα είναι νέες δοκιμές στη Σεπάνγκ και στη Βαλένθια”.

YAMAHA

Η Yamaha είναι μέχρι σήμερα ο μοναδικός κατασκευαστής στο MotoGP που αγωνίζεται ακόμα με εν σειρά τετρακύλινδρο κινητήρα, ωστόσο τα τελευταία χρόνια κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το συγκεκριμένο σχέδιο έχει φτάσει στα όριά του.

Έτσι, παρά το γεγονός ότι το 2027 θα υπάρξει μεγάλη αλλαγή κανονισμών με στροφή σε κινητήρες 850 κ.εκ., οι Ιάπωνες προχώρησαν στην εξέλιξη του V4. Παράλληλα, η Yamaha επιβεβαίωσε ότι ο Αουγκούστο Φερνάντες θα παραμείνει δοκιμαστής της ομάδας και για το 2026 και το 2027.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ